hoitopäivän pituus lapsillanne?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

olen palaamassa takaisin työ/opiskelu elämään ja 3 ja 1 vuotiaat ovat aloittaneet tarhan.

Rupesin miettimään tuota hoitopäivän pituutta. Onko 8,5 h 5 pv viikossa liikaa, tai siis... minkälaista päivää teidän lapsenne ovat hoidossa? koitan järjestellä asioita ja rehellisesti mulla ei ole mitään vertauskohdetta.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

viime vuoden lapsemme olivat aina 7,5h, 5 pvä viikossa.

tänä vuonna kun molemmat opiskelemme on lasten päivät 6-10h ja kaikkea siltä väliltä. Edelleen 5 päivää viikossa. Tosin syys ja talvilomat saavat tuplana kun vanhemmat käy eri kaupungeissa koulua

Vierailija

Olen yksinhuoltajan ja työmatkaa 70 km / suunta...Joten vien pojan klo 7:05 ja haen 16:55 eli 10 tuntiahan siitä tulee.. Mutta ei voi muuta ! Joskus kummitäti ( =siskoni) hakee pojan leikkimään luokseen jo klo 15-16 mutta harvoin, sillä hänelläkin pitkät työmatkat mutta niinä päivinä kun pitää ip:llä joustoja niin käyttää sen ajan kummilapselleen. Poika välillä surkeana, että enkö voisi hakea aiemmin..

Näin se vaan on.

Vierailija

Toisinaan alkaa jo 8.30 ja joskus loppuu 16.30, mutta yleensä siis tuo 9-15.30. Mutta sikäli meidän perhe on huono vertailukohde, että minä olen opiskelija ja mies tekee väitöskirjaa eli voimme suurimmaksi osaksi itse päättää opiskelu-/työaikamme.

Vierailija

ja se on PALJON se:( mies on töissä 8-16 ja minulla on kurssi, joka kestää luultavimmin 6-8h/ pvä.. Onneks kurssi on vain 2kk mittainen..

Vierailija

Meillä tytöt ovat tarhassa 5 pv/vko ja hoitopäivät menee päivittäin vähän yli yhdeksän tuntia. Äitiä nää hoitopäivien pituudet hieman aluksi hirvitti, mutta kun työmatkoihin menee aina 40 min/suunta, niin hoitopäivät väkisinkin venyy. Lapset viihtyvät tosi hyvin tarhassa, eivätkä ole valitelleet että joutuvat liian kauan olemaan tarhassa. Mielestäni lapsista näkee/kuulee kyllä jos hoitopäivät on liian pitkiä. Illat on välillä tosi kiireisiä, mutta kyllä lapsille aina löytyy aikaa.

Vierailija

joten hoitopäivän pituus oli n. 7 tuntia (n. 8.00 - 15.00). Nyt kun olen palannut normaaliin työaikaan on hoitopäivän pituus lähes tarkalleen 8 tuntia (8.00-16.00).

Meillä hoitopaikka on ihan työpaikkani vieressä, joten siksi hoitopäivä ei veny paljonkaan työpäivääni pidemmäksi, mutta jos työpaikka on kauempana niin ei ole varmasti ollenkaan harvinaista tuo 8,5 tunnin hoitopäivä. Meneehän sitä aikaa matkoihin.

Vierailija

Eli 3-vuotiaat ovat päiväkodissa klo 7.30/8-14.30/15 eli n.7 tuntia. Välillä voi olla enemmän ja välillä vähemmän. Mutta meillä menoaikaa ei voi myöhästyttää, joten riippuu, koska olen valmis töistä. Siltikin, vaikka pääsisin itse klo 13.30, haen lapset vasta klo 14.30 jälkeen, kun ovat heränneet ja saaneet välipalan. :) Ihan hyvin ehditään senkin jälkeen vielä touhuta ja olla ulkona.

Vierailija

Se on vaan tosiasia. Musta se kuulostaa ihan hyvältä =) Enemmistö lapsista lienee enemmän hoidossa kuitenkin. Tämä kokemus ainakin minulla on.

Vierailija

Ainakaan minun ammatissani ei olisi yksinkertaisesti mahdollista lähteä kuuden tunnin jälkeen kotiin. Käytännössä olisikin sitten fiksumpaa tehdä nelipäiväistä viikkoa.

Kun aikanamme menemme molemmat töihin, meinaamme kyllä kumpikin tehdä täyttä päivää mutta aiomme järjestää siten, että toinen on töissä 7-15 ja toinen 10-18, eli lapset viedään ysiksi ja haetaan neljältä.

Vierailija

2,5-vuotias aloitti tarhassa tänä syksynä. Hoitopäivän pituus on 6,5 h. Mielestäni tämä on hyvä, lapsi ei ole ollenkaan väsynyt päivän jälkeen ja ehtii tehdä kaikenlaista vielä kotonakin.

Teen itse töitä 6 h / päivä.

Monet lapset ovat tarhassa 8 tuntia, mutta minusta se on liikaa. Voihan olla, että kaikilla ei ole vaihtoehtoja, mutta itse tekisin näin vain äärimmäisessä pakkotilanteessa. Sen takiahan osittainen hoitovapaa on keksitty, että vanhemmilla olisi enemmän aikaa lapsilleen. Ja sitä voi pitää myös isä!

Vierailija

Meillä 4-vuotiaalla hoitoajat 6-8 tunnin välillä. Tämä sen " ansiosta" , että teen vuorotyötä ja mies tavallisempaa työaikaa, jossa tosin liukuvan työajan mahdollisuus, mikä myös osaltaan lyhentää hoitoaikaa niin, että tuo hoitoaika pysyy tuon 6-8 tunnin välillä. Lisäksi vapaapäiviä osuu arkipäiville säännöllisen epäsäännöllisesti :)

Vierailija

Meillä lapset (1,5 ja 3 v) aloittivat päiväkodin pari kuukautta sitten. Lapset ovat hoidossa n. klo 8.30-15/16 eli keskimäärin 7 h päivässä. Olen osittaisella hoitovapaalla eli perjantait kotona ja muutenkin menemme töihin ristiin eli toinen vie ja toinen hakee (molemmilla joustava työaika & osittainen etätyömahdollisuus). Emme myöskään juuri herätä lapsia (muuten kuin poikkeustapauksissa) vaan menemme hoitoon, kun heräävät. Mielestämme tuo n. 28-30 h/vko on sopiva tuonikäisille.

Vierailija

Meillä lapset aloittivat päiväkodin pari kuukautta sitten ja ovat hoidossa n. klo 8.30-15/16 maanantaista torstaihin. Olen osittaisella hoitovapaalla eli kotona perjantaisin. Lisäksi viemme lapset hoitoon ristiin eli toinen vie ja toinen hakee (molemmilla liukuva työaika & osittainen etätyömahdollisuus). Mielestämme tuo n. 28-30 h/vko on sopiva tuonikäisille.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat