Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen IUI takana, löytyykö muista piinailijoita?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tehtiin sitten ensimmäinen IUI maanantaina joka tehtiinkin melkoisella tahdilla, että olin aivan pyörryksissä. Nimittäin aloitin clomi kierron 3-7 ja menin seuranta ultraan kp 12 jossa oikealta löytyi yksi follikkeli kokoa 24 mm ja ovis näytti plussaa. Gyne ehdotti inseminaatiota samana päivänä. En ollut osannut odottaa ollenkaan toimenpidettä ja nyt olen aivan ymmälläni toivoen tietenkin että toimenpide toisi toivotun lopputuloksen. Yritän tosin laittaa jäitä hattuun etten putoaisi taas korkealta. Varsinainen yrityshän meillä alkoi 09/03, tosin välissä on taukoa johtuen työpaikan vaihdoksesta ym.

Sivut

Kommentit (84)

Vierailija

Kyllä nämä " menkkaoireet" jatkuu edelleen. Rinnat tosin eivät ole arat ollenkaan, jonka kuvittelin olevan se ensimmäinen varsinainen raskausoire. Hyvin pientä etovaa oloa aamulla, jota tosin ilmennyt muulloinkin. Hajuaisti tosin tuntuu hieman parantuneen.

Koskas Elli testaat, huomennako?? Mua jännittää sun puolesta ja tottakai kaikkien muidenkin puolesta, joten kertokaahan kuulumisianne!!

Niin siitä työpaikasta en osaa sanoa vielä varmaksi. Onneks on perjantaihin asti aikaa.... tosin itseni tuntien en pystyisi salaamaan tätä raskautta, saisivat itse päättää ottavatko vai eivätkö.

Emina

Vierailija

Inssi meni hyvin ja nyt sit virallisesti pp1.

Lääkäri heitti uuden diaknoosin mulle ,kipuileva kohtu.

Ai mitäkö tarkoittaa? Hän sanoi ,että kun on useampi synnytys takana ja ikä alkaa painaa (olen30) niin joillakin voi alkaa kohtu kipuilla.

Tällaiset kohdut kuulemma huonosti pitävät raskautta yllä jos sellainen jollain ilveellä ensin saadaan alkamaan. Tämäkö syynä keskenmenoihin??? Oliko tämä vaan lääkärin oma " heitto" asiasta kun historiani tietää ,vai onko asia todella näin. En ehtinyt paljon kysellä kun sillä oli niin kamala kiire. Hoitaja vaan sanoi ,että nämä on näitä E.S:sän omia diaknooseja. Mitään oireita mulla ei ole...no tietysti kovat oviskivut ja tärinäarkuutta ovisaikaan ,eli silloinhan kohtu kipuilee ,mutta niin varmaan monella muullakin kierron puolivälissä.

Eilen kyllä kipuili ja pahemman kerran kun se lekuri teki sitä tutkimusta ,hän sanoi tarkoituksella olevansa kovakourainen ,että huomaa kipuileeko kohtu...tietysti se tässä kierronvaiheessa tekee kipeää kun hormonit on popsittu ja kaikki käy ylikierroksilla.

No katsotaan mitä tuleman pitää...tulisi nyt ensin se plussa sieltä niin sit voisi alkaa murehtia muuta.

Pitkä kaks viikkoo edessä ,ennen kun piina aika on ohi tänään vielä normaali olotila ,mutta kyllä se jossainvaiheessa alkaa hermoja kiristää ,etenkin jos oireita ilmaantuu. Mulla kun on voimakkaat pms-oireet normaalistikkin ja samojahan ne on kun raskausoireet...ei tiedä kumpaa ovat...ärsyttävää.

Toivotaan nyt kovasti, että moni meistä plussaa ja et ne plussat kestävät loppuun asti:):):)

Vierailija

emina76: Kyselit miten meillä ensimmäinen inseminaatio meni...

Kaikki mun mielestä ja lääkärin mielestä ihan hyvin. Vähän se nippasi, mutta ei verrattavissa munatorvienaukiolotutkimukseen, se tuntui erittäin epämiellyttävältä ja sattui!

Muo on mietityttänyt yks asia, että onko sillä mitään väliä, kun munarakkula oli jo ehtinyt puhkeamaan ennen inssiä. Lääkäri sanoi ettei, mutta olis ollut kuitenkin parempi, että siitiöt olisi valmiina odottamassa munasolua, kun se lähtee " reissun päälle" ;) Mitä mieltä te muut olette ja onko muilla rakkula ehtinyt puhjeta ennen inssiä???

Piinaillaan, piinaillaa:)

Vierailija

Eikä mitään oireita. Testipäivä vois olla 9.10, jos täti ei ilmottele tulostaan. Tsemppiä kaikille.

Mahtavaa, että etes joku on inssillä onnistunut. Onnea!

Vierailija

Yritin eilen jo päästä laittaan viestiä, mutta meidän yhteys kotona tökki ja pahasti....

Cid ja Mijora: Olette molemmat kokoneet todella kovia aikoja, omat vastoinkäymiset tuntuvat pieniltä rinnallanne. Voimia jaksamiseen! Mutta jokaisella meillä on kuitenkin ongelmia saman asian kanssa eli nyt nostetaan liput korkealle kanssasisaret.

Mijorallahan on tänään Inssi ja huomenna Maahisella eli nyt kaikki peukut pystyyn!! Kertokaahan sitten kuinka meni.

Taidankin Elli ruveta popsimaan vielä lisäksi tuota Foolihappoa, jos vaikka olisi vaikutusta =)

Vielä tuosta kun mietitte onko myöhäistä jos munarakkula on jo puhjennut, olen jostain lukenut että kestää useamman tunnin ennenkuin on myöhäistä eli tytöt olette olleet aivan varmasti ajoissa!

Höh....mun kaikki oireet on tipotiessään....miten muilla?

Palaillaan taas!

Emina

Vierailija

Näin on....onneks mulla on tulevat päivät melkoista menoa ympäriinsä joten en toivon mukaan kerkeä hirveästi asiaa hermoilemaan. Tosin pientä jännitystä toi kun kuulin eilen puhelimitse, että tuttavaperheen lapsi oli tullut ilmeisesti vihurirokkoon ja minä rupesin panikoimaan olenko kaikki rokotukset saanut.....jos vaikka olisi tärpännyt eka inssi! Onneksi sain selvitettyä vanhasta kouluajan terkkarista että olin rokotukseni tätä vastaan saanut *huokaus*.... Mukavaa viikonloppua !!

Vierailija

Niimpä kun itsekkin tuon uskoisin ,testasin eilen kp29/33-34 negaa ja oletan et ei se muuksi muutu. testin tein sen vuoksi kun tänään oli lääkärissä käynti ja mahdollisesti olisi jotain kipulääkekuuria tullut.

kerroin lääkärilee tästä et testasin negaa ,inssi tehty sillon ja sillon ,kierto se ja se. Hän sanoi et odotetaan ihan rauhassa kierto loppuu ennen kun tehdään mitään päätöksiä. Joillakin kun ei heti menkkojen pois jäätyäkään testi näytä plussaa heti ekalla testaamisella. Toivoa siis pitäisi vielä olla ,omalla kohdallani en kuitenkaan tähän enää usko vaan odottelen menkkojen saapumista.

Emina ,ota yhteys jos löydät sen clomipurkin aikaa ei ole hukattavaksi jos meinataan heti uusi inssi tehdä.

Vierailija

Totta, plussia saisi tälle porukalle sataa ja paljon!

Omalta kohdallani olen melkein heittämässä pyyhettä kehään, valkovuoto lisääntynyt, alavatsa turvoksissa eli taas varmoja menkkaoireita, tosin sellaista kunnon joulimista ei ole vielä ilmennyt. Maanantainahan tulee pari viikkoa täyteen inssistä. Mitenkähän tässä hermot kestää sinne saakka, yleensä tuhru alkaa jo pari päivää ennen kunnon vuotoa. AAARGH!!

Emina

Vierailija

Mun eka inssi on perjantaina, jos kaikki ok. Klomit napsittu kp 3-7, pistetty Puregonit kp 8-9 ja kp 10 oli ultra. Molemmilta puolilta löytyi follikkeli kokoa 14½ ja 15½mm. Huomenna pistän Pregnylin ja perjantaina toivotaan parasta.

Teitä selvästi jänskättää.. Pian pääsee ittekki piinaileen. Pitkiin aikoihin kun ei oo paljo piinailtavaa ollutkaan.

Yritys aloitettu 4/03, keväällä oli muutama kuukausi tosin taukoa.

Vierailija

Mulla oli sitte inssi tänään. Simpat oli ok ja mulla kaks munasolua vastaanottamassa treffejä. Eivät olleet vielä irronneet. Toimenpide oli helppo ja nopea! Nyt tsemppiä kaikille!!!

Vierailija

eikä ne sais etes kysyä onko raskaana tai aikooko raskautua piakkoin. Jos raskaus on syynä potkuihin, sulla on oikeus korvauksiin. Se on nimittäin laitonta. Tottakai haet sitä paikkaa. Varmasti harmittaa myöhemmin, jos et hae. Näistä vauvajutuistakaanhan kun ei koskaan tiedä. Hoidoissa voi oikeesti mennä kauankin. Mut jos ja kun vaikka nyt plussaatkin, haet tietysti paikkaa!!!!!!

Omaa napaa. pp3 ja aivan tavallinen olo.

Vierailija

Elli77:

Lainaus:

Eipä sitä plussaa meille suoda ei. Tänään kp 24 ja menkkojen pitäis alkaa viimeistään huomenna, ellei tänään sitten jo lorahda. Pieniä oireita siihen suuntaan on kyllä ollut. Toivon kyllä että jos raskaana en ole niin ainakin sitten alkaisivat ajallaan etteivät taas joudu hukkateille.

Mä en oikeesti tiiä montako miinusta tässä enää kestää. Mehän ollaan vasta hoitojen alkutaipaleella, eli monta mahdollisuutta on vielä olemassa mutta kuitenkin. Nyt kun tähän hoitorumbaan on mukaan lähdetty, nega tuntuu aina yhdeltä askeleelta siihen suuntaan että biologista lasta ei meille ehkä koskaan suoda.

No, ehkäpä sitä sitten jonain kauniina päivänä plussa läjähtää tauluun, tällä hetkellä en siihen kyllä usko.

Toivotaan että oon ainut negalainen tässä pinossa.

Elli

Voi Elli, älä vielä luovu toivosta. Tällä kertaa ei välttämättä onnistu, mutta tulevaisuudessa voi odottaa yllätys.

Tiedän tunteen, kun kerta toisensa jälkeen katsoo negatiivista testiä,

siinä ei paljon toisten lohduttelut auta ja väkisinkin iskee pelko ettei sitä omaa lasta koskaan tule saamaan. Mutta jostain sitä aina löysi aina vielä pienen toivon kipinän ja uskon tulevaan.....

Mutta jos yritetään löytää vielä pientä toivoa tästä kierrosta niin oma kokemukseni tämän viikon alussa oli aivan menkkamainen ja olin siis melkeinpä 100% varma menkkojen alkamisesta, mutta kuinka kävikään? Sullahan oli inssissä hyvä tilanne kaikin puolin, simppoja löytyi paljon ja hyvin?! Eli onneksi tämän suhteen sulla on hyvä tilanne.

Voimahali sulle Elli!

Emina

Vierailija

Kieltämättä houkutus on suuri siis sen paikan haun suhteen. Mullahan on tällä hetkellä vakituinen paikka, mutta tämä avoin paikka olisi ns. ylennys. Mulla vaan on itselläni sellainen tunne etten uskaltaisi muutamaan kuukauteen edes yrittää vauvaa jos paikan saisin. Tässähän on ihan nuppi sekaisin!!

Eikös ne voi pistää postimerkin takapuoleen jos koeajalla tulee raskaaksi?

Emina

Vierailija

..En vielä luovuta:) En uskalla vielä miettiä testailua.. Pelottaa jotenkin, että sieltä tulee se tuttu nega. Kannattaako odottaa se pari viikkoa inssistä, ennen kuin testaa??

Toi on kyllä hurjan hieno juttu, siis tuo sinun plussa!! Se tuo aina itsellekin toivoa, että kyllä se mahdollista on meille kaikille:)) Kaikille muille piiiitkäää pinnaa ja kärsivällisyyttä. Perästä tullaan! Vai mitä tytöt;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat