Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" menkkakipuja" viikkoa ennen menkkojen alkua. Raskaanako?

Vierailija

Noin periaatteessa olisi mahdollista että olisin raskaana, mutta kait aika epätodennäköistä. Mutta nyt on 1 viikko menkkojen alkuun ja alaselkään ja vatsaan sattuu menkkamaisesti.

Vielä ei voi testatakaan pitkään aikaan.

Onkohan ihan mahdotonta että ovulaatio olisi jostain syystä jo heti kun menkat on loppuneet? Mulla tosi lyhyt kk-kierto.

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ne ovat menkkakipuja!

Vaikka olisitkin raskaana, ja sinulla olisi menkkakipuja vaikka ne kuukautiset eivät sitten alkaisikaan - siltikään ne kivut eivät johdu siitä raskaudesta vaan kohtu hieman supistelee ym. silloin kun olisi ollut mekkojen aika!

Eli johtuvat kyllä raskaudesta. Ja olivat ainakin minulla todella paljon kovemmat kuin normaalit kuukautiskivut, joista en yleensä juri kärsi.

Vierailija

Eikös tuo ole normaalia, että viikkoa ennen kuukautisia juilii mahassa?!

Kannattaisikohan aina testata, sitten vasta kun kuukautiset reilusti myöhässä, niin ei tule pettymyksiä.

Vierailija

Ensin vaan haaleita viivoja vähän vahvistuen ja sitten menkat alkoivat... Oli varmaan kemiallinen?

Nykysin niitä Aconin herkkiä testejä saa apteekista! Alle 4 euroa maksaa.

Vierailija

Ei näy menkkoja, tein eilen testin jossa oli taas ihan äärettömän haalea viiva, sen vain vaivoin näki. Eli odottelen tässä varmaan loppuviikkoon ja testaan taas kerran uudestaan. en usko tuohon viivaan vielä, oli se niin kovin olematon.

Mutta kovin jännittää!

niitä aconin testejä jotka on kait kaikista herkimpiäsaa käsittääkseni vain netistä. ne ovat tosi halpoja vaikka ovatkin herkkiä, ja postikulutkin sisältyvät hintaan ja ne tulevat kotiin valkoisessa kirjekuoressa jopa seuraavana päivänä. tässä on tietoa aconeista, jonka löysin osoitteessa http://metku.net/~pesu/raskaustestit.html

ACONIN RASKAUSTESTI

Osoitteesta http://www.kotitestit.com voi tilata raskaustestejä huomattavasti halvemmalla kuin apteekista (myös ovulaatiotestejä!).

Palvelun takana on lappeenrantalainen yritys AI-nsinöörit Oy, vuodesta 1986 toiminut tuotekehitysyhtiö. Myytävät testit ovat USA:laisen ACON Laboratories, Inc. yhtiön valmistamia ja CE-hyväksyttyjä. Valmistajan kotisivut: www.aconlabs.com.

Testit ovat 99% varmoja, mikä tarkoittaa sitä, että on olemassa 1% mahdollisuus, että tehtaalla testauksesta pääsee läpi viallinen tuote, koska jokaista testiä ei voi (tietenkään!) tutkia.

Kaikissa testeissä on mukana tarkat suomen- sekä ruotsinkieliset käyttöohjeet, jotka ovat lääkelaitoksen tarkastamat ja hyväksymät.

Kun olet tehnyt tilauksesi, saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen vahvistuksen, jossa kerrotaan jatko-ohjeet. Tilauksen voi maksaa netissä, jolloin testit saa parhaassa tapauksessa jo seuraavana päivänä kotiin. Hintoihin sisältyy toimituskulut ja ALV 22%, mitään lisäkuluja ei siis tule. Palvelu on käytössä osoittautunut luotettavaksi ja testejä toimitetaan myös Suomen ulkopuolelle ainakin Euroopan maihin ilman lisämaksua.

Testit ovat liuskatestejä, joissa testitikku kastetaan virtsaan tietyksi ajaksi. Tulos on luettavissa muutaman minuutin kuluttua. Testit ovat herkkyydeltään 10 mIU/ml ja 25 mIU/ml ja siten markkinoiden herkimpiä.

Hintaesimerkkejä (03/05):

2 raskaustestiä 6,50

6 raskaustestiä 15e

Saatavilla on myös ovulaatio- ja raskaustestipaketti, joka sisältää 5 ovulaatiotestiä ja 2 herkintä raskaustestiä, hinta 1 pkt 13e, 3 pkt 24e.

Raskaustestin voi tehdä jo ennen kuukautisten laskettua alkamispäivää, mutta markkinoijat suosittelevat, että testaaminen aloitetaan vasta, kun kuukautiset ovat myöhässä. Herkillä testeillä tulos näkyy aikaisemmin kuin esim. Predictorilla tai ClearBluella, joten niillä voi testata aikaisemmin. Toisaalta näin lisääntyy ns. väärien positiivisten tulosten määrä.

t.ap

Vierailija

Tämä siis edelliselle kirjoittajalle.

Milloin sinun mielestäsi sitten kannattaisi testata? Kuukauden päästä(kö)? Kyllä aika moni taitaa testata jo samana päivänä kun menkkojen pitäisi alkaa koska haluaa tietää mahdollisimman aikaisin, jos on raskaana.

Ja kaikilla ei normaalisti niitä " menkkakipuja" tule viikkoa ennen kuukautisia (kuten minulla, alkavat normaalisti n. 1 päivä ennen kuukautisten alkamista) joten pisti mietityttämään, kun yllättäen on nyt nämä kivut jatkuneet 2 viikkoa.

Eikä tarvitse tähän pinoon puuttua, jos ei ole asiallista sanottavaa. Kitoos :)

t. ap

Vierailija

testasin aamulla mutta en ole varma tuloksesta. äkkiseltään katsottuna ei näy viivaa, mutta kun oikein tiirailee hyvässä valossa, siinä mun mielestä näkyy ihan äärettömän haalea viiva!

Eli lisää jännittämistä vielä, testaan ehkä alkuviikolla uudemman kerran. Menkkoja ei kuitenkaan vieläkään näy joten ehkä vaan olin liian aikaisessa testailun kanssa. J Ä N N I T T Ä Ä ! :)

t. ap

Vierailija

Ja siksi malttamaton, että testasin jo eilen, ja negaa näytti. Niinkuin nyt arvata saattaakin. Yleensä kierto mulla semmoset 29-30 päivää, joten ens viikolla testaan uudestaan jos ei menkat ala. Ihmeellistä paineen tuntua alamahassa koko ajan, jopa mahallaan nukkuminen tuntuu pahalle...Mutta voi kai olla ihan kuukautisista johtuvaakin...

Ollaanhan vielä jatkossakin " linjoilla" !

-2-

Vierailija

Olen aina tehnyt positiiviset testit vasta n. pari viikkoa kuukautisten pois jäätyä. Jostain kumman syystä, testit näyttäneet positiivista vasta silloin. Joten hölmö kai sitä olikin kun nyt jo testasin..mutta odottavan aikahan on tunnetusti pitkä...

;)

-2-

Vierailija

mulla ainakin oli edellisessä raskaudessa menkkamaisia kipuja (joilla nyt tarkoitan sitä että tuntuivat samalta kun menkkakivut, johtuivatpa sitten mistä tahansa), jotka alkoivat viikko ennen kun kuukautisten olisi pitänyt tulla ja loppuivat joskus rv 15 tuntumassa.

Ja sillä tässä vaan ihmettelen, kun minulla ainakaan ei normaalisti näin paljon ennen kuukautisia ala menkkakivut, vaan vasta 1 päivä ennen kuukautisia tai samana päivänä kun kuukautiset alkavat. Nyt meni sekavaksi. Mutta siis en nyt tee johtopäätöksiä ennen kuin reilun viikon päästä. Tulethan sitten 2 vaikka tähän pinoon kertomaan miten sinulla kävi :)

t. ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat