Ei tullut toukotoivetta...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla oli keskiviikkona (rv 7+0) ultra yksityisellä, olin varannut sen kun oli vähän outo olo tämän raskauden suhteen. Eli ei ollut kunnollisia raskausoireita, ei pahoinvointia yms. Ultrassa lääkäri sitten totesi et sikiö ei ole lähtenyt kehittyyn kunnolla eli vissiinkin " tuulimuna" , en tiiä ihan varmasti ku meni sit vähän ohi mitä se lääkäri puhui. Mulla alkoi jo tiistaina semmoinen todella niukka ruskehtava vuoto, mut ajattelin sen vielä olevan ihan normaalia. Eilen sit alkoivat menkkamaiset jomotukset alavatsalla ja sit verinen vuoto, jossa myös hyytymiä seassa. Tänään kävin naistentautien polilla ja siellä ultralla totesivat että luonto on alkanut hoitaa asiaa. Kohdussa ei enää ollut muuta kuin verta, joka poistuu koko ajan. Maanantaina kontrolliaika, jossa vielä tarkastetaan et onko kohtu tyhjentynyt, mutta mahdollisesti ei tarvitse tehdä kaavintaa. Lääkäri puhui vähän niin ja itsekin toivoisin että poistuisi luonnollisesti.

Onko muita toukotoiveita joilla mennyt kesken? Ja mitkä on fiilikset?

Niin ja kyllä se vissiin on niin et toi naisenvaisto sanoo tämmöiset jutut, koska epäilin alusta alkaen tätä raskautta et kaikki ei oo ok. Mut parempi näin et menee tässä vaiheessa jos on kerran mennäkseen.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Itsekin olin toukotoiveissa. Kävin np-ultrassa, jossa sykettä ei löydetty. Kokoa oli 10+4 vkon verran, joten kaavinta tehtiin viikko sitten maanantaina. Tunnelmat on edelleen jotenkin sekavat, välillä olo on ihan ok, ja sitten tulee taas huono hetki.

Kävin yahoota läpi, mutta en löytänyt omaa postituslistaa keskenmenon kokeneille. Tietääkö joku onko sellaista? Tuntuu, että tätä asiaa pitäisi päästä purkamaan...

Vierailija

Hei!

Mulle ei tarvinut tehdä kaavintaa vaan poistui " luonnollisesti" . Verta vuoti viikon ja sit ei ollu enää mitään oireita. Nyt tuosta keskenmenosta on mennyt neljä viikkoa ja odottelen kovasti et koskahan ne kuukautiset alkaisivat. Tällä hetkellä on ihan hyvä mieli vaikka aluksi tietenkin olin surullinen ja harmissani. Esikoinen (8kk) kävelyharjoituksineen pitää kuitenkin liikkeessä ja mielen virkeänä. Ehkäpä se on vaan tarkoitettu niin et meidän lapsille tulee isompi ikäero, nyt ainakin on tuntunut välillä siltä ku riittää tuota virtaa tuolla pojalla :)

Mut tosiaan noista kuukautisista ei oo mitään hajua et koskahan ne alkais ja toisaalta vastoin kaikkia sääntöjä olemme olleet yhdynnässä ilman ehkäisyä. En kyllä usko et tulisin raskaaksi heti perään, mut vissiin sekin on mahdollista.

Vierailija

Eli minullekkin tuli kekskenmeno kaksi viikkoa sitten, viikko sitten kaavittiin. Tämä on jo toinen keskenmeno ja sitä ennen on yksi kohdunulkopuolinen raskaus. Yhden lapsen olemme kohdunulkopuolisen raskauden jälkeen saaneet ja nyt on sellainen tunne ettei enempää enää jaksa. Pitää olla onnellinen siitä mitä on eikä kaivata sitä mitä joskus olisi mahdollisesti ollut. Voihan se mieli vielä muuttua kunhan asian on saanut käytyä läpi, mene ja tiedä.

Vierailija

Kävin tänään toistamiseen (edellinen 10pv sit) alkuraskauden ultrassa. Kehitystä oli tapahtunut reilussa viikossa että sieltä löytyi nyt ruskuaispussi mutta tyhjänä. LA ois ollut 18.5 kuukautisten mukaan mutta se ei olisi pitänyt paikkaansa vaikka raskaus olisi ollut normaali. Maanantaina nyt sit Kätilöopistolle kuulemaan eri vaihtoehdot tyhjennyksestä; lääkkeellä tai kaavinta. Ilmeisesti sitä lääkkeellistä käytetään nykyään ensin ja jos ei poista kaikkea niin sitten vasta kaavinta?! Alkaispa vuotaa luonnostaan!

Tyhjä olo on kyllä!!! Raskausoireet on kaikki muut olleet paitsi alavatsan turvotus ja " menkat alkaa kohta" -jomotus. Jotenkin aavistelin et kaikki ei olis kuitenkaan kunnossa. Positiivista on että raskaustesti näytti positiivista heti ekasta yrityskierrosta, vaikkakin näin kävi. Ja onhan meillä jo 2 lasta ennestään. Eikun vaan aikanaan yrittämään uudestaan...

T.Hermione

Vierailija

Kaksi viikkoa sitten kävin yksityisellä ultrassa kun alusta asti tuntui että kaikki ei ole ok. Silloin viikkoja olisi jo pitänyt olla noin 8. Lääkärin mukaan kyseessä on tuulimuna. Ultrassa näkyi noin 10 mm kokoinen sikiöpussi joka oli tyhjä... Ensi maanantaina asia vahvistetaan vielä kunnallisessa ultrassa josta ohjataan jatko toimenpiteisiin. :( Toivottavasti voimme aloittaa pian uuden yrityksen. Voi olla että kestää pitkään ennen kun ekat menkat tulevat tämän jälkeen kun mulla on ihan älyttömän pitkä kierto. :( Pitää siitäkin sitten lääkärille kyllä mainita.

Vierailija

Kirjoittelin jo tuonne toiselle puolelle, mutta alkaa toivo ehtyä. Rv 8+6 ja alkuraskauden ultra tänään. Sen mukaan sikiö 7+5 eli juuri oikean kokoinen (koska mun raskausviikothan laskettu viimeisten kuukautisten alkamisesta ja hedelmöittyminen tapahtui n.13 päivää siitä vai? Olenko ymmärtäny oikein?).

Sydänääniä ei kuitenkaan kuulunut, joten lääkäri ilmoitti tylysti sikiön menehtyneen ja sairaalasta kuulemma otetaan ensi viikolla yhteyttä.

Raskausoireet vieläkin päällä, rinnat turvoksissa, samoin alavatsa. Paha olo vaivaa myös. Ainoastaan valkovuotoa ei ole enää niin paljon kuin alussa.

Pää ihan sekaisin. Mulla on sellainen työ, että asiasta oli vähän niinkuin " pakko" informoida työpaikalla jo varhaisessa vaiheessa, nyt pitää kertoa suru-uutiset.

Halusin tätä niiin kovasti ja oon nyt niin surullinen. Arki jatkuu töiden parissa, mutta haluaisin vaan maata sängyssä ja kuvitella kaiken olevan hyvin.

Uutta yritystä mahdollisimman pian ja onneksi mulla on toi läheisyyden kipeä koira sekä ihana mies, joiden kainalossa on hyvä nyyhkyttää.

Kaikille tsemppi ä ja kyllä me tästä vielä nyytit saadaan!

Jumppis

Vierailija

Minä myös tipuin tammikuisista ja toukokuisista.Ei ole ollut helppoa saada peräkkäisiä keskenmenoja, toivon vain että nämä olisi nyt tässä. Ajattelin nyt odotella vähän aikaa ja antaa elimistön toipua kunnolla, sitten myöhemmin keväällä koetellaan uudelleen.

Vierailija

Heippa taas kaikki!

Tein juuri raskaustestin. Positiivista näytti, ei edes niin haaleaa kuin ennen. Menkat oli olemattomat ja kesti kaksi päivää, joten aloin epäillä. Nyt ei tiedä olisiko iloinen vai ahdistunut. Hormonit ainakin hyrrää! Tsemppiä kaikille muillekin, kyllä meidänkin täytyy onnistua!

Ps: kokeilkaa ihmeessä luontaistuotekaupoista saatavaa vehnänalkioöljyä, tasoittaa omaa hormonitoimintaa ja on auttanut montaa keskenmenoista kärsinyttä!

Vierailija

meilläkin raskaus sai alkunsa hoidoilla eli nyt oli 3.IVF eka pas ja viimeinen hoito julkisella, tie vie nyt yksityiselle.

Eli ekan kerran elämässä plussasin 5.9, kaksi alkiota siirrettiin ja hcg oli 80. Eka ultra oli 16.9 (6+4) ulkomaan matkan takia ottivat aikaisemmin. No silloin kohdusta ei löytynyt kuin ruskuaispussi mutta sikiökaikua ei saatu, hcg 13000 joten uusi ultra 25.9. Sama tilanne jatkui paitsi hcg vaan nousussa 16000. Matka piti peruuttaa ja tänään kävin uudestaan.

Nyt hcg 20000 mutta kolmen lääkärin ultrauksen jälkeen todettiin, että kohtu on tyhjä. Vasemmasta munajohtimesta löytyi alkio ja oikeallakin puolella oli jotain. Eli kysyinkin onko minulla niin huono tuuri, että molemmat alkiot on kiinnittynyt, toinen vasemmalle ja toinen oikealla. Lääkäri sanoi, että on mahdollista mutta piti oikealla olevaan verihyytymänä.

Joten huomenna tähystykseen ja voi olla, että munajohtimet poistetaan.

Laskettuaika olisi ollu 15.5, kyllä tässä on nyt niin paska olo ettei pysty sanoin kuvailla.

Päivänsäde

Vierailija

Hei,

Minullakin ei tullut toukotoivetta.

Olin 9 viikolla ja jotenkin tuntui ettei kaikki ole hyvin joten menin maanantaina ultraan yksityiselle. Sikiö löytyi mutta ei sydänääniä...

Lähete sairaalaan ja tänään sitten aloitettiin lääkkeellinen keskenmeno.

Nyt vuodan ja olen jo kotona.

Vähän mieli maassa mutta sikiö oli kuulemma menehtynyt jo 4-5 viikolla.

:(

Vierailija

Meillä on oikeastaan samanlainen tilanne kuin Jasmulilla eli lasta ollaan odotettu jo kohta kolme vuotta ja vihdoin päästiin ensimmäiseen ICSI-hoitoon, josta saimme plussan. Tosin heti ensimmäisestä verikokeesta lähtien hoitajat varoittelivat ja käskivät pitämään jalat maassa, koska hCG-pitoisuus ei ollut noussut aivan niin hyvin, kuin olisi pitänyt. Viikko sitten otetussa verikokeessa näkyi, että pitoisuus oli noussut, muttei edelleenkään riittävästi ja alkuviikosta muuttui edellisen viikon tiputtelu kunnon vuodoksi. Eilen saimme sitten tietää, että veressä ei enää ollut juurikaan hCG:tä eli viime viikkoinen vuoto oli varhaisesta keskenmenosta johtuva. Vaikka siihen oli hiukan jo varautunutkin, niin kyllä tämä ottaa todella koville. Nenäliinoja on kulunut ja pahalta tuntuu. Laskettuaika olisi ollut toukokuun lopussa, jos pieni enkelimme olisi jatkanut kasvamistaan. Nyt enkelimme on kuitenkin pilvien päällä.

Itse täytyy yrittää valmistautua PAS:iin, jonka aikataulusta tiedämme vasta ensiviikon lääkärissäkäynnin jälkeen. Saa sitten nähdä meneekö uusi yritys ensivuoden puolelle vai ehdimmekö ennen joulua.

Omat tunteet ovat nyt pinnalla ja lähipiirin raskausuutiset eivät ainakaan auta yhtään tässä vaiheessa. Mutta eipä tässä auta muu kuin elää päivä kerrallaan eteenpäin ja yrittää toipua.

sk-78

Vierailija

Surupussi + muut.

Täällä samassa tilanteessa. Viikko sitten sain kesken menon rv 6. Monta vuotta odotettiin tätä ihmettä tapahtuvaksi, ja saatinkin tulosta ensimmäisestä ivf:stä. Jo heti viikko alkioiden siirron jälkeen mulla oli tiputtelua. Ajattelin jo silloin että ei hoidot ole onnistuneet. No ilo oli kuitenkin suuri kun testi näytti plussaa! Ja toukokuuksi odotettiin meidän vauvaa saapuvaksi.

Toisin kuitenkin kävi. Viime viikonloppuna alkoi kova vuoto ja kivut ajoi päivystykseen, siellä nähtiin että kohtu jo lähes tyhjä. Paria päivää aikaisemmin olin käynyt ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin, sitä pientä vuotoa lukuunottamatta.. Sinne se meidän pieni valui vessan pönttöön.

Kyllä on itku herkässä. Ja olen odella kateellinen ja vihainen kaikille raskaana oleville ja vauvaa työntäville äideille..

Jotenkin tuntuu että elän vaan harmaassa sumussa. sairaslomalla olin viikon, mutta olisin voinut sitä vielä jatkaa..Jotenkin on niin voimaton olo ja itkettää pienetkin asiat. Kaipa se vie oman aikansa..

Vasta ensi vuonna vasta päästään seuraavaan ivf:ään, kaksi alkiota jäi vain pakkaseen, niitä siirrellään loppu vuodesta sitten..

Pitää vaan yrittää päivä kerrallaan.. Ehkä se meidän pieni enkelilapsi vilkuttelee ja suojelee meitä taivaalla.

-Jasmuli-

Vierailija

MEillä kolmella sitte sama kohtalo. :(

Minä myös tipuin ensin tammikuisista ja sitten toukokuisista.

Pelottaa tosiaan, ettei raskaus enää koskaan onnistu.

Meillä edessä verikokeet joulukuussa. Sen jälkeen ehkä alkaa uusi yritys, jos uskaltaa.

-Porkkana-

Vierailija

Mulla olis ollu laskettu aika huhtikuun lopussa. Rv 7+4 kävin yksityisellä ultrassa jossa kaikki oli hyvin. Rv 8+2 eli viime sunnuntaina alkoi pieni vuoto ja maanantaina menkkamainen kipu. Tiistai aamuna menin lääkäriin ja sieltä sairaalaan ultraan. Kasvu oli lakannut ja sykettä ei enää näkynyt. Kyllähän sitä osasi pelätä mutta kyllä se silti uskomattomalta kuulosti, miksi juuri minä? Eihän siinä muu auttanu kun ottaa lääke tyhjennystä varten. Niitä kipuja on sitten kärsitty tiistaista lähtien ( sain saman lääkkeen uudestaan torstaina ). Onhan tää rankkaa ollu mutta fyysisen kivun takia psyykkinen puoli on jäänyt vähemmälle. Maanantaina pitäis mennä töihin ja keksiä joku selitys " mahakivuille " . Vaikka tää rankkaa onkin niin voin vain kuvitella miltä tuntuisi menettää melkein syntymään valmis lapsi. Jos tää täytyy kokea niin parempi näin aikaisessa vaiheessa. Siksi olenkin tyyväinen että kävin tarkistuttamassa asian heti, koska epätietoisuus on pahinta. Hirveätä että jotkut saavat tietää vasta viikkojen kuluttua että vaavi on kuollut aikoja sitten.

Suunnitelmat menivät uusiksi, mutta ei muu auta kuin odotella kropan tervehtymistä ja pistää uusi tilaukseen. Toivotaan onnea kaikille yrittäjille! :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat