Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei voi mitaan mutta vaistamatta tulee mieleen kun kirjoituksianne tupakoivat odottajat lukee etta te ette ole mitenkaan erityisemmin alynla...

Vierailija

Siis oikeasti, mulla ihan nousee myötähäpeän puna naamaan kun lukee kirjoituksianne. Puolustelette lapsen myrkyttämistä vaikka ja millä, viis veisaatte lapsen parhaasta tai hänen oikeuksistaan kun " sehän on jokaisen oma asia" ei suinkaan yhtään tippaa vauvan asia etc. Ei todellakaan ole tuulesta temmattuja ne virallisten tahojen julkisuuteen antamat päätelmät siitä että tupakoivat odottajat ovat keskimääräistä heikkolahjaisempia/huonosti koulutetumpia/nuoria yms.

Sen huomaa tällä palstalla erittäin kirkkaasti!

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Kun se itsetunto on kunnossa niin on vara jopa tuomita lastaan pahoinpitelevät äidit ja on varsinkin tarpeeksi aikuinen ja kypsä ottamaan vastuun siitä lapsesta ajattelemalla vain hänen parastaan eikä omaa röökinhimoaan.

Vierailija

> jankuttamassa tälläkin palstalla, pisteenä esiintyy toisella.

Eieiei. Jos luet pisteen kirjoituksia niin voit itsekin todeta että moinen tyyli ei sovi hänelle.

Vierailija

kyseessä ole mistään ehdottomasta säännöstä mutta tilastollisesti taitaa olla todennäköisempää että tupakoiva odottaja on nuori ja/tai matalakoulutettu kun että hän on esim 33v lääkäri.

Tärkeintä on että sinä olet pystynyt laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen iästä ja koulutuksesta riippumatta. Hatunnosto siitä!

Vierailija

lienee väitellyt toisenlaisissa piireissä liikaa kun tulee tämöiselle palstalle vaatimaan todisteita puheista. Ei tyyliä ollenkaan, täällä vaan jutellaan mukavia :)

Vierailija

Mikä ihme saa tupakoimattomat äidit tai odottajat tuomitsemaan kaikki tupakoijat? Jos itsellä on itsetunto-ongelmia ja on hieman epävarma itsestään ja päätöksistään, niin onko silti oikea tapa yrittää korottaa itsensä muiden yläpuolelle ja tuomita muiden tekoset? Voi hyvät vanhemmat, tai tulevat vanhemmat. Nyt on aika kasvaa aikuiseksi ja kuvitella itsensä muiden kanssa tasavertaisiksi. Ei toisen ymmärtäminen loppujen lopuksi ole niin kovin vaikeaa, jos viitsii vähän kuunnella. Mitä jos sinun lapsesi tupakoi raskauden aikana? Aiotko tuomita myös hänet, vai tuetko häntä lopettamaan?

P.S. Olen itse lopettanut, kun tulin raskaaksi, joten vara sanoa...

Vierailija

Ihan samaa ihmettelin, että miksi palsta on täynnä loukkaavia ja herjaavia kirjoituksia tupakoimattomat VS tupakoivat. Olisin paljon mieluummin lukenut kannustavia kirjoituksia ja onnistumisen ilosta kertovia tarinoita...

Itse poltin aikaisemmin reilun askin päivässä, mutta lopetin viikko sen jälkeen, kun sain tietää olevani raskaana. Nyt on vierotusoireet hellittäneet ja olo on hyvä, mutta vaikeaa se oli ja hammasta purren selvisin pahimman yli. Vaikeina hetkinä lohduttaudun sillä, että voin aloittaa uudestaan jos siltä tuntuu, sitten kun lapseni on syntynyt ja vieroitettu tissiltä, eli noin puolentoista vuoden päästä...

Nähtäväksi jää jos silloin vielä mieleni tekee. Ymmärrän kyllä, että tupakoimattomat ei ymmärrä kuinka vaikeaa tupakasta luopuminen on. Minulle se oli iso osa persoonaani. Muutenkin se tarjosi viiden minuutin tauon työn lomassa. Tänään tulee savuton kuukausi täyteen. Vieläkin tulee hetkiä jolloin haluan tarttua tupakkaan, mutta enää tunne ei ole niin vahva ja menee ohi olan kohautuksella...

Tsemppiä kaikille tupakoiville odottajille. Helppo ei ole lopettaa, mutta jo muutaman viikon päästä hyvin palkitsevaa...

Vierailija

Mitähän tekemistä nuoruudella ja koulutuksella on tämän asian kanssa...? olen 17, eikä minulla vielä siis ammattia. Odotan kaksosia, tupakoinnin ja alkoholin käytön olen tyystin lopettanut raskaus ja imetys ajaksi. vaikka olisi kuinka " korkeastikoulutettu" ja vanha tantta hyvänsä, voi silti raskaus aikana pössytellä... on noitakin nähty!

Vierailija

Siis kenestä nyt on kyse ja mikä tuo piste juttu on? Ihan vaan uteliaisuus heräsi. Kummallista jutustekua tällä palstalla tuntuu kyllä olevan. Näyttää siltä, että aivan sama mitä kirjoitetaan, niin siitä joku loukkaantuu ja toinen provosoituu syyttely linjalle. Kummallista tosiaan!

Vierailija

Loistava kommentti! Suuret älyn lahjasi pikä koulutuksesi ja aikuismainen ajattelumallisi suorastaan kumpuaa sinusta. Ihanaa, että teitä parempia ihmisiä on olemassa, jotta evoluutiossa säilyy myös korkeampi taso. Lisäänny ja täytä tämä maa kaltaisillasi täydellisillä ihmisillä. Kiitos, että kerroit mahtavan ja kannustavan mielipiteesi meille kaikille. Kätken viisaat sanasi ja muistelen niitä aina kun tunnen olevani eksyksissä...

Vierailija

Äitini tupakoi kun odotti minua (itse en polta). Minulla on korkeakoulun koulutus, matemaatitsesti lahjakas, opin lukemaan 5-vuotiaana.Suomi-ei ole äitikieleni, mutta osaan sen hyvin ja osaan sen lisäksi vielä 3 kieltä, joten....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat