Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaaladieettisoppa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nyt se alkoi. Taas ja toivottavasti tällä kertaa viimeisen kerran.. Nimittäin laihdutus.

Iso kattilallinen sairaaladieettisoppaa on kiehumassa ja sillä pitäisi painon tippua sitten reippaasti.

Onko kukaan halukas samaan kokeiluun? =)

Lisää tietoa mm. http://www.kauneusjaterveys.fi/kuukaudenklassikko/article114230-1.html

Tiedä sitten onko tästä mihinkään mutta yritän nyt uskoa, että tällä saisi pysyvän painon pudotuksen aloitettua.

t. Minkula

Sivut

Kommentit (85)

Vierailija

Mutta mitäs jos lähtee taas joku yli 6kg ja sitten kaikki vasta alennusmyynneistä ostetut vaatteeni jäävät heti isoiksi??

Nyt on jo niin outoa kun kaikki vaatteet on liian isoja.

Mä voisin kyllä harkita jotain sovellettua versiota kun se kaalisoppa ei laske. Mutta jos vaikka tekis jonkun kanakeiton jota söis pari lautasellista päivässä, jois 3-4litraa vettä ja muuten menis sen ohjeen mukaan..? Miltäs kuulostais?

t. Minkula

Vierailija

Pieni varoituksen sana.. Älä erehdy tekemään soppaa puolta annosta enempää! Siinäkin on jo ihan tarpeeksi ja soppaa on pidemmän päälle vaikea saada alas.

Mulla on nyt neljäs päivä menossa ja olo on hyvä! Saan syödä tänään 3 banaania, luonnonjugurttia ja rasvatonta maitoa. Niistä tulee ihan kylläiseksi eikä soppaa tee enää mieli.

Eilen olin ihan innoissani kun sain syödä hedelmiä ja vihanneksia vapaasti! Suunnittelin nälissäni maanantai-illalla, että syön aamusta alkaen hedelmiä kaksin käsin mutta eipä niitä loppujen lopuksi kovin suurta määrää mennyt.

Keitto ei vaan laske ja vettä pitäisi juoda varmaan enemmän..

Olo on kaikinpuolin hyvä ja kevyt. Paino on tippunut 4kg. Suurin osa tietysti nesteitä mutta luulisin, että hiukan muutakin on lähtenyt.

t.Minkula

Vierailija

Mä olin kuurilla kaksi viikkoa, eli käytännössä aina maanantaista perjantaihin.

Olo on nyt muutenkin hyvä, jotenkin on semmonen tsemppi päällä. Odotan innolla uutta dieettiä, kunhan saan ens viikonlopun pikkujoulut vietettyä alta pois ;)

-P

Vierailija

Kaiken kaikkiaan multa oli sitten tippunut kahdeksan päivän aikana 6,5kg! Ja mieheltä 3kg vaikka söi vain seuraksi vähemmän.. *hih*

" Tonnikakssatasella" jatkan ja isoiltahan nuo ruokamäärät tuntuu viime viikkoisiin nähden.

Mikäli paino alkaisi nousta, menisin toisen viikon dieettiohjeilla.

En tosin usko, että alkaa nousta koska olen kuitenkin ennen syönyt 2500-4000kcal päivässä ja se on kuitenkin reippaasti enemmän kuin 1200kcal..

Tänään olen syönyt vain 650kcal ja veikkaisin, että jotain vielä illalla haukkaan mutta alle tonnilla taitaa mennä koko päivä. =)

TÄMÄ ON KIVAA!!!!

t.Minkula

Vierailija

Toi maanantai tuntuis oikeen hyvältä päivältä ja vuosikin alkaisi oikeen hyvissä merkeissä! Mulla vaan toi imetys vielä päällä, pikkuhiljaa ollaan lopettelemassa, iltapullo tullut kuvioihin tällä viikolla. En ihan varmaksi sano osallistumistani mutta mikäli imtysrintama sallii mukana ollaan!

Ja voihan sen kuurin aikana ilmeisesti imettääkin (taisi joku pinossa siitäkin mainita) ainakin osittaisesti.

jekkuli

Vierailija

Kilo lähtenyt tällä viikolla. Elikkäs yhteensä nyt siis kolme kiloa. Ja nyt tulevana viikonloppuna yritän olla sortumasta herkkuihin.

No Viipeli, missäs luuraat? Miten on kuuri alkanut?

-P

Vierailija

Taas oli kilo karissut. Pelkkä kaalikeittokuuri ei ole näin rivakasti tiputtanut painoani, olen aloittanut sauvakävelyn kuukausi sitten ja kerran viikossa käyn spinningissä reuhkaamassa.

Nyt on tullut oikein himo liikkumiseen, ajattelin aloittaa vielä kiinteytysjumpan. Ja minä olen ihminen joka olen aina inhonnut liikkumista. Mutta, mutta haluan olla myös hoikempi kuin nyt ja paino ei näköjään pelkällä liikunnalla tipu, ikää alkaa olla jo plakkarissa 40 v. Näköjään sopiva määrä liikuntaa ja kunnon dieetti päällä kilot tippuu. Ajattelin vielä ensi viikon olla soppakuurilla ja sitten aloitan pisteet.

Koeta jaksaa soppakuurilla Viipeli vielä muutama päivä. Näläntunne menee kyllä ohi.

Ja huomennahan saa syödä vähärasvaista lihaa. Viime viikolla tein naudan jauhelista ja keitosta " oikeaa" kaalikeitto ja se oli hyvää.

-P

Vierailija

ja 2.5 kg on tippunut! Olen ennen raskautta myöskin tehnyt tämän dietin ja ekalla kerralla tiputin 4 kg (pysyikin poissa ainakin vuoden) ja toisella kerralla 3 kg (poissa 6 kk). Tiedän että kilot pysyy poissa jos niinkuin Minkula yrittää syöda terveellisempi kuurin jälkeen. TÄmähän on vain alkujysäys niin että pääset vauhtiin ja tekeetaas mieli olla terveellsempi.

Minun tavoitteeni on 10 kg pois, mutta jouluksi olisi se 5.5 kg. Hyvältähän se näyttää kun nyt jo 2.5 kg on tippunut. Uskon myöskin että se on minulle helpompaa koska minulla on todellakin se 10 kg liika. Mitä lähemmäs tavoitetta pääsee, sen hankalampaa. Mitä olen myöskin huomannut että jollei sitä kaalikeitto syö riittävästi, kilot eivät tipu. Olenkin tämän kerran syönyt aina kaalikeittoaensin ja sitten vasta esim. perunan eilen illalla (2 päivä). Tänäänkin söin keitto ennen hedelmää.

Pitäkää peukkuja että vielä ne 3 kg tippusivat!

Vierailija

Sattumalta osuin tuolta vauvakuumeen puolelta eilen näille sivuille, ja innostuin dietistä tosi paljon. Nyt on soppa keitettynä ja huomenna se sitten alkaa...

10kg olisi tällä menetelmällä tarkoitus pudottaa ja jatkaa sitten painonvartijoiden pisteillä. Saas nähä kuinka muijan käy.

Vierailija

Aamulla nälkä antoi olla jopa puoleen päivään asti, jolloin sain kaalisopan valmiiksi. Pärjäsin litkimällä laihaa omenamehua :) Ensimmäinen lautasellinen oli aika mauton ja kaalit rapeita, joten jätin sopan hautumaan hellalle pidemmäksi aikaa. Parin lautasellisen jälkeen alkoi vatsassa kiertää niin mahdottomasti, että tuntui, että jätän leikin siihen. Ehkä vatsa säikähti yhtäkkistä rapeaa kaalia?

Kaalisoppa maistui iltapäivään asti, jolloin tuli ensimmäinen tökkäisy. Olin nukkunut lasten kanssa tunnin päikkärit ja niiltä noustessani oli nälkä, mutta soppa tökki. Söin sallitun päärynän, herkutellen ja hitaasti. Päälle vettä. Alkoi jo hirvittää tuleva ilta ja nukkumaanmeno kaalisopan tai veden voimin...

Kävin koiran kanssa lenkillä kun mies tuli töistä kotiin ja sen päälle söin purkillisen ananasmurskaa omassa mehussaan. Ylimääräinen hedelmä, jota en VOINUT vastustaa. Kun lapset viimein saatiin nukkumaan klo 21 pintaan, lämmitin mikrossa satsin soppaa ja yllättäen se maistuikin jo hyvin. Pakko tunnustaa, että söin vielä sen päälle hiukan ananasmurskaa ja vakuutin itselleni, että se on vähän kuin mehua, jota siis saisi juoda...

Illalla uni ei tullut heti silmään vaan olin kumman pirteä. Yöllä piti käydä vain kerran vessassa, mikä oli positiivinen yllätys koko päivän jatkuneen ravaamisen jälkeen ;) Tänä aamuna oli nälkä, mutta siirsin sitä juomalla lasillisen vettä ja söin - lautasellisen keittoa - vasta kun lapset olivat saaneet aamupuuronsa.

Aamupaino oli 800g pienempi kuin eilen :)

-----------------------------------------

Keittoon ohjeeksi sanoisin, että

- keittäkää tarpeeksi kauan, että kaalit pehmenevät

- laittakaa runsaasti tomaattia, siitä saa sakeutta ja hyvää makua. Minä käytin paseerattua tomaattia, vaikka ohjeessa mainitaan kuoritut tomaatit... liekö haittaa mitään?

- cayennepippuri oli mukava lisä muuten mauttomaan keittoon (lisään vasta lautaselle, jotta voin vaihdella keiton makua)

Vierailija

Oon kirjoitellut asiasta jo av:lle ja lapsettomuus-palstalle mutta kerronpas nyt täälläkin..

Mulla ei sitten ollutkaan PCO:ta mutta jotain muuta häikkää hormonitoiminnoissa kyllä on. Tässä nyt tutkitaan vielä ja mietitään sitten mikä on homman nimi.

Suurimmat pelkoni asian suhteen ovat:

1. Palaavatko hiukset ennalleen? Ja ovatko ne lähteneet laihdutuksen vai hormonihäiriön vuoksi?

Toivon, että laihtumisen myötä jolloin palaavat takaisin.. Mutta tosiasia on, että ne alkoivat lähteä jo yli puoli vuotta ennen laihdutusta.. =(

2. Millaisilla lääkkeillä hormonihäiriötä hoidetaan? Jollain naishormoneilla mitkä tekee musta kiukkuisen? Tekee B-kupista EE:n?? *järkytys* Ja varmasti ne ainakin lihottaa?? *EI-EI-EI-EI-EI*

3. Saankohan koskaan lapsia..?

Mutta.. Kaikesta tästä huolimatta.. 2.1.06 aloitetaan?? Eikö vaan??

Ketkä kaikki on mukana?

Jouluisin terveisin, Minkula -14kg

ps. Vähänkö mä odotan alennusmyyntejä!!!! =)

Vierailija

..kun en viitsi näin rankkaa diettiä aloittaa imetyksen aikana. Lopetettuani sen, tätä voisi harkita.

Loppukommentteja olisin kaivannut! Näyttää moni " unohtaneen" tämän ketjun, vai? Mikä oli lopputulos? Paljonko putosi ja missä ajassa? Retkahditko takaisin samoihin kuvioihin? Tuliko paino takaisin? Tyytyväisyytesi diettiin?

Vierailija

Mihis muut soppakuurilaiset katosi.No, mä annan väliaika tietoja et kuurilla on pysytty ja 3,5kg on nyt lähtenyt.Tämä päivä on viimeinen ja kauheesti ihmettelen jos saan minimi 5kg poi,niinkuin ohjeessa sanotaan.Millähän sitä muka 8kg lähtis?No, kaalisoppaa oon syönyt kerran päivässä ja tän jälkeen en varmaan ikinä!!! Kevyemmällä linjalla olis kyl tarkotus jatkaa nimittäin tota nälän tunnetta ei kauheesti oo ollut, et se vois onnistuakin.

Mä palailen vielä,josko joku muukin jotain infois.

Vierailija

Katsotaan uskallanko mäkään täysillä lähteä heti alusta mukaan täsyimetyksen vuoksi... Kaali-sipuli-paprika-yhdistelmä hiukan epäilyttää. Mutta ehkä mäkin voisin yhden aterian korvata tuolla sopalla?

Miten olisi " Sopan syöjät" ? :P Uuden porukan nimeksi siis... Laittakaa ideoita ja ehdotuksia!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat