e-pillereitten kesken lopettaminen

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Söin vain tiistaina ja keskiviikkona tällä viikolla 2 pilleriä (mercilon) uudesta läpipainopakkauksesta ja lopetin siihen. Olen syönyt muutaman vuoden. Onkohan siitä haittaa kun jättää kesken? Nyt tulee vähän tiputteluvuotoa ja on menkkamaisia kipuja alavatsassa. Onko normaalia? Tyhmänä täällä kyselen vai voiko olla vaan siitä että on mennyt hormonitasapaino sekasin? Kiitos etukäteen :)

Kommentit (7)

Vierailija

Söin keskenmenon jälkeen vain yhden pillerin kiekosta (ekojen kuukautisten alettua), gyne suositteli taukoa. Meinasin ensin uskoa, mutta sitten jätin kuitenkin kesken. Raskauduin samasta kierrosta, eli ei vaikuttanut. Ovulaatiokin taisi olla ihan normaaliin tapaan parin viikon päästä kuukautisten alkamisesta. On varmaan tietty yksilöllistä, mutta meillä näin.

Vierailija

mutta kyllähän sitä kai yleensä suositellaan, että liuska syödään aina loppuun, jotta kuukautiset tulee normaalisti ja elimistön olisi helpompi palata vuodon jälkeen sitten " omaan" rytmiinsä. On se sitten sama kuin pillereitä syödessä tai meneekö sekaisin hetkeksi, kaikki on mahdollista.

Voithan sä kysyä gyneltä että mitä nyt kannattaa tehdä. Eipä siihen taida auttaa kuin odottelu. Että katsoo missä rytmeissä elimistö alkaa taas toimia, mihin aikaan ovulaatio ajoittuu (oletan, että lopetit pillerit raskauden toivossa?), miten pitkät kierrot tulee jne.

Toivotaan, että kierto normalisoituu pian. Mutta olisin kyllä suositellut minäkin liuskan syömisen loppuun.

Vierailija

eli lopetin pillerit kesken liuskan, ehdin syödä niitä noin 1 ½ viikkoa. mulle tuli menkat heti niinkuin normalistikin liuskan jälkeen. Nyt olis kierron puoliväli ja harkitsen kävisinkö ostamassa ovulaatiotestiä jotta tietäisin onko kierto ns normaalia. täytyy katsella kuin käy...

gynegologi sanoi että täytyy vain odotella että kierto normalisoituu ja että kannattaa pitää päiväkirjaa merkeistä ja tunemuksista.

toiveissa eka mukula :)

Vierailija

En tarkkaan tiedä, päteekö Merciloniin, mutta yleisesti ottaen on niin, että kun pillerit lopettaa kesken kiekon, niin menkat tulevat muutaman päivän kuluttua. Elimistö tulkitsee tilanteen niin. Aika pelottavaa, että niin täynnä hormooneja ollaan...mulle tuo ilmiö selvisi aikoinaan ihan kokemuksen kautta, sittemmin kuulin, että on ihan " normaalia" .

Vierailija

Hei! Jätin kanssa kesken kiekon (Jasmin) ja sitten tuli menkat ja yks kierto oli vähän pitempi, pari päivää, kuin normaalisti (ja tuli ' kivoja' valeraskausoireita...) ja sen jälkeen tuli normaalit kierrot.

T:Moonagirl

Vierailija

Tosin söin vain yhden pillerin laatasta ja lopetin siihen. Sitä ennen olin syönyt jo useamman vuoden Diane Nova merkkisiä pillereitä. Kysyin geneltäni asiasta, ja hän sanoi ettei sen pitäisi vaikuttaa millään tavalla hormonikiertoon, kuulemma aine poistuisi heti seuraavana päivänä elimistöstä. Lopetettuani minulle tuli kahden viikon päästä niukat kuukautiset, siitä kahden viikon päästä mittasin ovaulaatiotestillä plussat ja siitä kaksi viikkoa alkoi kuukautiset. Näyttäisi siltä, että hormonitoiminta nopeastikin tasaantui, mutta näin alussa sitä tietenkin on vaikea sanoa. Ja täytyy muistaa, että jokaisen elimistö suhtautuu näihin asioihin eri tavalla. Ja pillerimerkilläkin voi olla vaikutusta asiaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat