Seuraa 

Sivut

Kommentit (22)

Huimaa :D

Ei vaan tule lähdettyä. Ja sitten aamulla on hirveä ikävä ja kiire hakemaan poikaa hoidosta :D Meillä kanssa isovanhemmat hoitaa (ts.mummot tappelevat keskenään) kun on tarvis.

Onko muuten muilla tullut sellaista, että on " allerginen" alkoholille? Tonyn syntymän jälkeen en ole pystynyt juomaan mitään. En siis yhtään mitään. Kaikki, mikä edes muistuttaa alkoholia maultaan (kuohuviini, mustaviinimarjaMEHU, alkoholiton siideri, siis ihan mikä tahansa) tulee nätisti sanottuna hissillä ylös??

Eipä sillä, ei tule ainakaan alkoholistia tästä äidistä ;)

Meilä on poika kolmekuukautta vanha,ja ollaan kerran käyty baarissa ja kerran syömässä mieheni kans kahestaan.silloin vauvaa hoiti minun äiti eli mummi.poikamme nukkuu jo täydet 8tuntia yöllä putkeen,joten mahdollisuus olis lähteä,mut ei vain jaksa v-loppuisin kiinnostaa kauheasti baaristelu:)mielummin vietetään aikaa kylastellen tai keskenään.Marraskuussa kyllä oli tarkoitus lähteä vähän tuulettumaan,ja ulkoilemaan:)on mukava olla kotona mut on se mukava päästä liikenteeseen välillä.silloin poika menee eka kertaa pois kotoa yökylään ilman äitiä mummin luo,mummi asuu ihan lähellä meitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joudun nyt täs ihan paljastaa et kyl joo käyn bilettää ainaski kerran kuussa. Ja sen toisen vapaan viikonlopun (/kk) teen jotain muuta tai biletän sillonki! Se on aika sama pojalle mitä mä teen niinä kahtena viikonloppuna kuukaudessa kun se on isillä. Joka tapauksessa siivoon yhden päivän vapaasta viikonlopusta niin mä meen kyllä ihan hyvillä mielin ulos, kun kerran vielä kiinnostaa.

joten ihan pakko vastata itsekkin! Meillä tyttö on nyt reilu 2v ja käydään viihteellä keskimäärin kerran taikka kaksi kuukaudessa. Välillä on aikoja joilloin ei käydä kuukauteen kahteen ollenkaan mutta välillä taas kolmekkin kertaa kuukaudessa, viime kuussa itse asiassa neljäkin kertaa eikä kyllä ole omatunto soimannut yhtään. Tyttö on joko mummulla, papalla, minun mummulla tms hoijossa ja itse sinne nykyään aina haluaakin mennä =) Minä myös jaksan paljon paremmin pyörittää arkea jos välillä pääsen vähän tuulettumaan ;)

minä84:

Lainaus:

Tyttö ei muutenkaan ole juuri hoidossa ollut; ehkäpä viisi kertaa on äitini tai isäni hoitanut tyttöä tunnin tai kahden ajan kun olemme olleet mieheni kanssa kaupassa tai elokuvissa.

Tyttö on nyt 2-vuotias =)

mä en myös alkoholii käytä paljoon..ehkä se ulos lähtemisen ilo on jo tarpeeks mulle..pää asia on että on hauskaa ja saan tanssi..baarissa ollessani voin juoda ihan oikeesti janoon kun bailaan tanssilattialla ja illallan aikan voi mennä 2 siideri tuoppii..ei sen enämpää..en ole koskaan oikeen tykänny " vetää perseitä" ..se ei oo enään siinä vaihees kivaa kun ei ite pysty omii tekemisii vahtii

Viimeksi oltiin n. puoli vuotta sitten, tyttö nyt melkein 9kk :)

Kesällä käytiin miehen kanssa kerran terassilla, juomassa yhdet ja sitten hipsittiinkin takasin mummilaan :)

Tyttö on aina mummilassa hoidossa jos on..

T. Chica ja neiti aurinkoinen :)

Tyttö ei muutenkaan ole juuri hoidossa ollut; ehkäpä viisi kertaa on äitini tai isäni hoitanut tyttöä tunnin tai kahden ajan kun olemme olleet mieheni kanssa kaupassa tai elokuvissa.

Tyttö on nyt 2-vuotias =)

tapana käydä viihteellä. ainakin verrattuna muihin kirjottajiin. kyllä mulla sen verran menojalka vipattaa kun on näin nuori että tulee käytyä kerran kuussa ulkona. menisin varmaan kaksikin kertaa jos löytyis hoitaja. välillä teemme niin että minä hoidan ja mies lähtee baanalle ja sit toisinpäin. yleisin hoitopaikka on äitini. ollut myös hoidossa mummullani ja menossa siskolleni tulevana vk.loppuna. on mukavaa kun edes kerran kuussa pääsee miehen kanssa kahden jonnekin päätä tuulettamaan, minä ainakin jaksan paremmin niin.

meidän tyttö on nyt 4kk ja ollaan käyty baarittelemassa n. 1-2 kertaa kuussa.. vuoron perään annetaan mummojen hoitaa (oman ja mieheni äidin). itse olen hyvin läheinen oman mummoni kanssa koska hän on hoitanut minua paljon pienenä ja haluaisin että oma lapseni tutustuisi mummoihinsa ja tulisi niiden kanssa yhtä läheisiksi kuin minä omani.. lapseni viihtyy mummojen kanssa ja tykkää olla hoidossa siellä.. en pidä pahana sitä että ollaan oltu niin usein koska vauvalla on kaikki hyvin ja mummut tykkää ja itsekin jaksan olla sitten parempi äiti.. alkoholia tulee nautittua mutta " perskännejä" en juo.. ja vielä että vauva nukkuu myös täydet yöunet ja lähdetään yleensä vasta kun vauva nukahtaa.. en tunne itseäni huonoksi äidiksi tämän takia, mutta jokaisella on oma mielipide asiasta :)

Tyttö on 9kk. ja viihteellä ollaan käyty 5kertaa, ja kertaakaan en ole edes pienessä huppelissa ollut. Mullakaan ei enää kiinnosta mikään ryyppääminen, kyllä sitä humalaa kerkes tarpeeksi kokea ennen lasta. Nykyään kiinnostaa vain ja ainoastaan tuo oma prinsessa ja hänen hyvinvointi, ei mikään muu. Toki meille vanhemmille tekee hyvää päästä välillä irtaantumaan lapsesta, mutta me tehdään niin että käydään esim shoppailemassa ilman lasta. Ja hyvin se on meille riittäny. Mummi (oma äitini) on aina se joka tyttöä hoitaa. Toinen mummi (mieheni äiti) hoitaa vain silloin kun ollaan siellä käymässä, hän kun asuu toisella paikkakunnalla.

Lapset on nyt 1v3kk ja 2kk ja ekan syntymän jälkeen kävin baaris n. kerran kuussa, jolloin poika oli mummin luona yötä. Tokan syntymän jälkee en oo käyny vielä missään mut eiköhän sekin asia korjaannu parin kuukauden sisään. Lapset kyl oli tos mummil molemmat yhen yön hoidossa pari viikkoa sitten, mut oltiin äijän kaa niin väsyneitä et vaan maattiin kotona sohvalla.

äippä1985:

Lainaus:

minun mielestä alkoholinkäyttö tai baareissakäynti ei kuulu lapsiperheille. taidan vaan olla ainoa absolutisti täällä, tuntuu siltä.. suomessa on liian monta huostaanottoa vuosittain...

Mä sain tosta vähän huonon kuvan... Tekeekö se musta huonon äidin jos haluun käydä baarissa kerran kuussa ottamassa viinaa jos lapsi on sillä aikaa vastuullisen aikuisen kanssa? mun mielestä ei. Lasten edessä en oo koskaan ollu kännissä enkä ole vaan lapset lähtee anoppilaan jos mun viinaa tekee mieli.

Ja otetaanko mun lapset huostaan siitä kerrasta? Ei todellakaan. Jos vaan saa hyvän hoitajan, ni mun mielestä vanhemmat saa käydä baarissa, kunhan se nyt ei ihan jokapäivästä ole.

minun mielestä alkoholinkäyttö tai baareissakäynti ei kuulu lapsiperheille. taidan vaan olla ainoa absolutisti täällä, tuntuu siltä.. suomessa on liian monta huostaanottoa vuosittain...

Poika nyt 11kk ja äiti oli ensimmäistä kertaa kavereiden kanssa ulkona ja palasi jo kymmenen aikaan kotiin :). Pari kertaa poika on ollut yötä mummilla et ollaan saatu nukkua univelkaa pois (oli koliikki vauva) ja Kun olin hirveessä oksennustaudissa enkä kyennyt poikaa hoitamaan ja miehellä oli töitä. Eli yleensä mummit hoitaa kun tarvitsee, mutta eipä ole tosiaan ollut hinkua lähteäkkään minnekkään, vietämme mielellään laatuaikaa perheenä ja tavataan kavereita päiväsaikaan tai kaverit tulee illalla meille.

Itselläni tilanne että tyttö on 2,5v. erosin tossa puoli vuotta sitten,sitä ennen käytiin exän kanssa ulkona ehkä kerran kahdessa kuussa ja silloin tyttö jommalla kummalla mummollaan.

Nyt eron jälkeen huomaan meneväni joka viikonloppu ainakin yhden päivän välillä kaksikin. Tyttö silloin mummollaan tai joku kaverini tai veljeni hoitamassa häntä täällä meilllä.

Joo tiedän että nyt siellä aletaan siunailla että voi lapsi raukkaa jne,mutta mä ainakin jaksan paremmin pyörittää arkea,käydä töissä siivota leikkiä tytön kanssa jne,kun edes viikonloppuisin ns.omaa aikaa...

Tyttö oli silloin vasta 5vk, mutta mieheni ja tyttö lähti mökille miehen vanhempien kanssa ja olin siis yksin kotona, joten miksipä en olisi mennyt. Se oli siis ainoa kerta mitä olen juhlimassa käynyt, tyttö on nyt 5,5kk. Meillä mummit hoitais kanssa enemmän kun mielellään. Sain juuri eilen anopilta " haukkuja" kun en ollut tuonut tyttöä hänelle hoitoon. Meillä on kyllä usein niin että tyttö on hoidossa mummeilla tai tytön kummi tulee meille (ja ajaa meidät ulos) ja sitten käydään miehen kanssa kaupassa jne. ollaan niinku jotain pari tuntia poissa. Ens viikonloppuna ajattelin mennä kaverin synttäreille illalla muutamaksi tunniksi. Ihan senkin takia, että haluan ettei tyttö ole täysin riippuvainen minusta, että oppii nukahtamaan isinkin kanssa, jne.

Mari ja Fansu 5,5kk

Meillä on poika 5 vko vanha ja me ollaan menossa eka kertaa ulos tuossa marraskuun alussa kun meillä on aviomiehen kanssa vuosipäivä. Minun tätini joka on käytännössä kasvatusäitini pitää huolta pojasta sen aikaa, pääsemme paikalle alle viiden minuutin jos tarvetta ilmenee.

Aiomme käydä ensin syömässä samassa raflassa jossa oli aikoinaan eka treffimme, ja jos puhelin ei ole pirahtanut menemme sen jälkeen leffaan. Jos puhelin ei ole vieläkään soinut, saatamme käydä vielä oluella baarissa, jossa kävimme myöskin silloin eka treffeillä, omasta mielestämme miljoona vuotta sitten ;D

Aiemmin poika ei ole ollut meistä erossa kuin sen ajan että kävimme saunassa kahdestaan ja anoppi vahti poikaa. Yksittäin olemme käyneet esim. shoppailemassa eli toinen on poikaa vahtinut sen aikaa.

Jos ongelmia ei tule, saatame hyvinkin lähteä piankin uudelleen ulos. Sen jälkeen kun käy välillä tuulettumassa jaksaa tosi kummasti taas pitkän pätkän eteenpäin!

Meillä mies hoitaa poikaa yhtä paljon kuin minä, ja olen huomannut että kun hän käy vaikka keilaamassa saan sen jälkeen takaisin ihan eri miehen joka jaksaa taas olla hellä ja ymmärtäväinen :)

Ei, en ole havainnut mitään alkoholiallergiaa. Me juomme silloin tällöin ruoalla olutta tai punaviiniä, joskus otamme iltaisin konjakkipaukut ja käperrymme sohvalla sylikkäin. Kumpikaan ei koskaan juo itseään edes hiprakkaan asti. Minun mielestä siinä ei ole mitään pahaa jos välillä ottaa lasillisen, tai jopa kaksi - hui!

Kesällä istuin maha pystyssä terassilla mieheni kanssa siemaillen limpparia, silläkin uhalla että ohikulkijat katsoivat " taas yksi teiniäiti terassilla" . Jos lähtisimme Suomesta etemmäksi, huomaisimme että muualla koko perhe käy yhdessä terassilla, lapset saa jäätelöt ja vanhemmat oluet tai punaviinit. Samoin ateriolla juodaan, toisin kuin Suomessa.

Itse pidän aika säälittävänä itsensä humalaan juomista, oli sitten lapsia tai ei, oli ikä mikä hyvänsä. Useammin olen baarissa törmännyt 40-kymppiseen pienten lasten äitiin kuin " teiniäitiin" , siitä hatun nosto meille, siskokullat.

Nauttikaa elämästä, alkoholin kanssa tai ilman!

-Lupicaia pentuineen

Tosin mä oon vasta raskaana, laskettu aika tammikuussa.

Mutta heti kun raskaustesti näytti punaista ja itseasiassa vähän ennen sitä ei alkoholi yhtäkkiä oo enää maistunut yhtään. On sellanen tunne, että raskauden jälkeen ei varmasti tuu juotua alkoholia, vaikka baariin saatankin jokus mennä tanssimaan.

Jotenkin tulee hirvee olo pelkästään siitä kun näkee muita ihmisiä kännissä tai jos joku haisee viinalle. Hyhhyh.

Kysyttiin tosta viihteelle menemisestä. Vaikea sanoa etukätene, mutta luultavasti tullaan jossain vaiheessa antamaan lasta hoitoon esimerkiks mun äidille, että pääsen miehen kanssa shoppailemaan, tanssimaan, leffaan, ravintolaan tms. :) Mutta tuskin kovin usein.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat