Onko kukaan ollut kauan pois työpaikastaan...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

putkeen, äitiysloma-hoitovapaa-äitiysloma tyyliin?! Itse odotan neljättä ja poissa olen ollut jo yli 3 vuotta ja siis toiset 3 vuotta olen ainankin poissa.

Miten ihmiset työpaikalla suhtautuneet? Jännittää mennä kertomaan tästä neljännestä, kolmannesta kun ilmoitin jääväni hoitovapaalle, kunnes lapsi 3v. oli vastaanotto melko kaamea... Pomo oli melkolailla nyrpeä ja sain todella pahan mielen itselleni.

Toisaalta ajattelen, että eihän tässä mitään, ei väliä, mitä töissä sanovat, mutta otan kuitenkin sitten niin itseeni ja pahoitan mieleni.

Hirvittää.

Kommentit (6)

Vierailija

olen ollut pois töistä 4 vuotta ja kolme kuukautta,ja hoidan vielä 4v. ja 1v 5kk poikiani vielä ainakin vuoden kotona.

Esimieheni on ollut ymmärtäväinen hoitovapaiden suhteen,vaikkakin kyllä odottaa jo mun palaavan töihin.Työkavereita en ole juurikaan nähnyt koko aikana,joten olen saanut unohtaa työasiat ihan rauhassa.

Ehtiihän tuota töissä vielä toivon mukaan olemaan ihan tarpeeksi kun eläkeikään on 39 vuotta:).

Vierailija

Ensin oli töistä pois vain äityisloman ajan (esikoiselta), mutta sitten toisen lapsen jälkeen jäin kotiin ja olinkin kotona putkeen 10 vuotta, jona aikana perhe lisääntyi 5 lapsella:D Olin siis todellakin koko ajan joko äitiyslomalla tai hoitovapaalla, töissä en ollut noissa väleissä päivääkään...

Kunnes soittivat töistä että tulisinkos välillä töihin, kun yksi työntekijä jäi eläkkeelle ja tarvittas joku töihin:D No silloin lupasin sitten mennä (kuopus oli tuolloin 1v2kk), mutta olinkin jo silloin (vielä tietämättäni) taas raskaana ja niinpäs ehdin olla töissä vain reilut puolivuotta kun jäin äitiyslomalle:) Tuosta on nyt sitten kulunut reilu 3 vuotta ja taas on tuona aikana perhe sitten kasvanut 2 lapsella:D ja olen siis edelleen äityislomalla ja aion kyllä olla sitten vielä hoitovapaalla tuon 3 vuotta...Jolleivät nyt sitten taas soita töihin aikaisemmin:DD

Erittäin hyvin on siis työnantaja suhtautunut...Yksityisellä olen töissä ja pienessä " firmassa" , mutta sanoin kyllä jo " koeaikana" (olin ensin 3kk:n koeajalla silloin aikoinaan) johtajalle että aion tehdä 10 lasta, jos vain Luoja suo:) Silti sain siis vakipaikan, joka edelleenkin minua siellä " odottelee" ;)

Vierailija

Jos hoitovapaasi loppuu ja jäät silti vielä kotiin, niin sehän tarkoittaa sitä, että menetät työsi...

Työnantajahan ei ole sitten velvollinen enää ottamaan sinua takaisin, kerran et ole hoitovapaalla.

Vierailija

Itselläni on yksi poika - nyt ikä 1 v 3 kk ja olen hoitovapaalla. Ei siis kokemusta monesta pitkästä hoitovapaasta peräkkäin. Mutta arvaisin, että jos jo edellisestä teillä ei esimies tykännyt - tuskin vastaanotto ainakaan seuraavasta paranee.

Mutta - minusta sinulla on hyvä asenne. Sanovat mitä tahansa - sinulla on vapaaseen täysi oikeus! Ja vaikka pahastuisivatkin - voithan aina kysyä esimieheltäsi, että onko hän ihan oikeasti sitä mieltä, että alle 3 vuotiaan paikka on hoidossa, jos perheellä on mahdollisuus hoitaa lapsi kotona. Minun tapauksessani esimies hieman " ihmetteli" (joku voisi minuakin kutsua " työnarkomaaniksi" - ja useimmat ovat sitä mieltä olleet jo kauan) ja katsoi vielä kalenterista, että poikani täyttää maanantaina kolme - joten hän toivoo minun tulevan tuona maanantaina töihin.

Jaa - poika heräsi - täytyy mennä

Vierailija

olen ollut ja vakituinen työpaikka kans odottaa. Meillä lapsia siunaantunut 4, enempää ei varmastikkaan tule. Ihaniahan ne on mutta väliin tuntuu tosi raskaalta. Työnantaja ei kyllä mulle oo pahaa sanaa sanonu vaikka putkeen olen kotona ollukkin. Enemmän työkaverit on ihmetelly :). Voimia vaan kaikille kotiäideille.

Vierailija

hej ensin olin kotona 3v ja just kun piti mennä takaisin tuli kolmas lapsi eli mulla 2 vikko rako hotovaapaala ja äitiyslomalla = loma

nyt loppu kohta hotivaapat taas ja ajatelin jäädä kootin,ihan kotirovaksi vielä muutama vuotta ;) en edes uskalta mitä pomo sano. Mutta sen verran miten olen ollut yhteyttä työpaikan kansa ne ymärttä (pääkonttori ) eikä sano mitän työkaverit on sitten ihan eri juttu....

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat