oletteko koskaan mokanneet todella pahasti töissä? oletteko jopa joutuneet eroamaan?

Vierailija

Vai oletteko mokan jälkeen jatkaneet töissä?

Kysyn, koska olen itse juuri tehnyt töissä sellaisen megalomaanisen virheen, että monen hengen parin kuukauden intensiivinen työ menee hukkaan. Virhe paljastuu maanantaina, ja nyt joudun oikeasti miettimään jätänkö heti eroanomukseni vai onko mahdollista jotenkin tästä vielä nousta... Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

Virheestä paljastan sen verran, että se liittyy EU-projektihakemukseen, joka tulee virheeni takia hylätyksi automaattisesti...

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Itse olen mokaillut yhdistystoiminnassa taloudenhoitajana, mikä on toki pikkujutumpi mutta tiedän vähän miltä susta tuntuu.

Parasta on vaan mahdollisimman pian mokan huomattuasi ottaa se esiin. Peittelemällä ja viivyttämällä asia käy vain pahemmaksi.

Sekin on varmaan pohdinnan arvoinen juttu, että oliko työnjako ihan oikein, kun kaikki oli jäänyt yhden kortin varaan eikä kukaan tarkistanut asiaa kanssasi.

Vierailija

älkää olko kuten useimmat työkaverini. Perehdytettäessä vaan nyökytellään vaikka viimeiset pari tuntia on perehdyttäjä paasannut kuuroille korville. Se, että perehdyttäjä saa vastata samaan kysymykseen 5 kertaa on ihan normaalia! Eli kysy rohkeasti vähintään muutaman kuukauden ajan kaikista mahdollisista asioista, kun aloitat uudessa työpaikassa.

Karmein kohtalo on niillä jotka aloittavat uudessa työpaikassa suoraan projekti- tai linjapomon tehtävistä. Kannattaa pätevöityä ensin tekemällä rutiinihommaa jota on tullut johtamaan!!!

Vierailija

Mä itse huomasin juuri eilen töissä, että läheisin työtoverini, jonka minä olen perehdyttänyt töihin ja jonka työtä minun pitäisi valvoa, oli tehnyt tosi pahan mokan (kaveri on just ollut pari päivää sairaslomalla ja tulee maanantaina töihin). Uuh, oli eilen jo selittelemistä. Tässäkin tapauksessa monen ihmisen työ menee hukkaan, vaikkei olekaan ihan sen kokoluokan jutusta kyse kuin sulla. Oli vielä sellainen tuo moka, josta olen kaveria monta kertaa varoittanut, että olisi se hänen pitänyt tietää, mutta tunnen kuitenkin vastuuta tapauksesta. No, onneksi tämä on vain työtä ja aina täytyy muistaa asettaa asiat oikeaan järjestykseen: tälläkin hetkellä hirmumyrsky tuhoaa ihmisiltä koteja ja vie henkiä, joten eiköhän nämä vastoinkäymiset ole pikkujuttuja. Ollenkaan vähättelemättä tuskaasi... mutta ehkä kaikki kääntyy vielä parhain päin.

Vierailija

Silloin tällöin on mulle sattunut pikkumokia, kun on tullut kiireessä hutkittua vähän sinnepäin. Silloin olen lohduttautunut, että sattuu sitä paremmissakin piireissä ajatellen Jäätteenmäen eroskandaalia.

Tässäpä yksi esimerkki: aloitin uudessa työpaikassa ja kuukauden kuluttua minulta varastettiin työkannykkä. Minkäpä sille mahdoin, mutta olihan se noloa, että millainen huithapeli olen kun hukkaan tavarat. Sain uuden ja puolen vuoden sisään se tippui kivilattialle ja näyttöön tuli iso halkeama... Mutta tätä puhelinta käytin pari vuotta, kun en ilennyt kertoa, millainen mämmikoura olin ;-)

Vierailija

Mulla jäi kerran työpaikan ikkuna (tai oikeammin parvekkeen ovi) huoneestani auki yöksi ja keksin sen vasta seuraavana aamuna matkalla töihin. Olin niin paniikissa, että!!!!! Ja kun tulin töihin, huomasin, että hallintojohtajan auto oli jo pihassa. Ajattelin, että nyt on tullut hälytys ja johtaja jo paikalla. Mutta hän oli vaan tullut aikaisin töihin, eikä se liittynyt siihen oveen yhtään. Olin siitä ovesta sitten ihan hiljaa. Mutta kyllä säikäytti. Ikinä enää en tuulettanut huonettani :-)

Vierailija

Ensimmäinen moka oli sellainen, että tein noin miljoonan markan laskuvirheen ja toisen firman toimitusjohtaja laittoi oikeuteen. Esimieheni ei halunnut kuunnella minun puoltani lainkaan, vaan meni selittelemään laskuvirhettä oman päänsä mukaan. En koskaan saanut selitystä, miksi minua ei otettu neuvotteluihin mukaan. Tosin tämän toisen firman toimitusjohtaja potkaistiin kesken oikeuskäsittelyn pois omasta firmastaan, joten hän taisi olla hankala tyyppi muutenkin. Siitä hommasta ei tarvinnut erota.

Toinen moka taas oli sellainen, että en osannut nuolla esimieheni peppua ja niin hän järjesti minulle potkut. Tosin pyyteli jälkeenpäin anteeksi ja selitteli, että hän nyt on vain sellainen. Ilmeisesti hän oli ajatellut, että kun hän laittaa kovan kovaa vastaan, minäkin alan nöyristelemään hänen edessään. Sitä en tehnyt, vaan lähdin töistä pois omalla hiljaisella tavallani ja järjestin itseni uusiin hommiin, jotta en tarvitse enää nöyristellä esimiesten edessä.

Vierailija

tuossa edellisessä on kyllä pointti. Ei se rahoitus nyt ihan satavarma ollut, vaikka nyt siihen ei ole mahistakaan. Ei kun uudet hakemukset kehiin ja rohkeasti huomenna töihin.. parin päivän jälkeen voit unohtaa koko homman

Vierailija

Kaikki sympatiani sinulle, on varmaan olleet ajatukset koko viikonlopun tuossa asiassa. Mutta minusta tämä on sinulle näytön paikka: kokoat nyt itsesi, mietit hyvän ja selkeän ja lyhyen selityksen pomollesi, jota menet tapaamaan heti huomenna aamulla ja lopuksi vilpittömät pahoittelusi. Sitten sama kriisikokous ehkä projektisi muille jäsenille.

Älä jätä tätä päällimmäiseksi työkokemukseksesi ja meriitiksesi eroamalla. Kestä tämä ja anna sen hautautua uusien tulevien asioiden alle. Sitä paitsi eroaminen voi myöhemmin uutta työpaikkaa hakiessa saada virheesi näyttämään vielä suuremmalta, ts. sinut on erotettu tms. Saako kysyä oletko yksityisellä vai julkisella puolella?

Oletko ehkä nainen? Muista että esimerkiksi politiikassa monet miehet ovat olleet oikein piinallisissakin paikoissa selittämässä tekojaan, mutta harva heistä on eronnut. Usein naiset kokevat, että heidän on maksettava työssä tapahtuneesta virheestään " hengellään" . Työtähän se vaan on, kuitenkin.

Voimia ja jaksathan tulla kertomaan myöhemmin miten kävi. Työelämäasiat kiinnostavat kovasti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat