Huolestuttaako teitä akateeminen lapsettomuus?

Vierailija

Vai olenko ainoa, joka sitä(kin) miettii?

Sivut

Kommentit (74)

Vierailija

Niin ja itse olen töissä psykiatrisella puolella jossa ylilääkärinä sellainen, jolla skitsofrenia. Että silleen... se siitä akateemisesta ja potilasturvallisuudesta..

Vierailija

Olen huolissani siitä että tuotantokeskeinen talous siirtyy Kiinan kaltaisiin maihin. Suunnittelu ja järjenkäyttö tuo kansantaloutta kasvattavia ideoita. Possumunkkikansa ei kykene työllistämään tai rakentamaan kasvujohteisia liikeideoita, koska koulutus ja järjenkäyttö ei siihen riitä. Suomen kansantalous tulee kärsimään, valitettavasti kouluttamattomat ovat myös rasistisimpia ajattelijoita joten Suomen ulkopuolelta ei ainakaan saada älytuontia maahamme. Akateemisten naisten lapsibuumi olisi todella suotavaa laajakatseisempien ja terveempien meemien periytyvyyden vuoksi.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Niin ja itse olen töissä psykiatrisella puolella jossa ylilääkärinä sellainen, jolla skitsofrenia. Että silleen... se siitä akateemisesta ja potilasturvallisuudesta..

Vierailija

on kunnossa; opiskelut opiskeltu, uudessa työpaikassa oltu vähintään pari vuotta, omakotitalo rakennettu tai uusi asunto ostettu, pidetty mukavat häät, eletty parina kahdestaan ja matkusteltu jne, väitöskirja ainakin aloitettu ehkäpä jo kirjoitettu kokonaan jo loppuunkin, asuntolainaa maksettu useampi vuosi, luotu suhteita niin työelämässä kuin kaverimaailmassa jne. Kaikki nuo asiat ovat mukavia juttuja, ei niissä sinällään mitään. Surullista on kuitenkin se, että niin MONET ajattelevat, ettei lapsia voi tehdä/saada ennen kuin vähintään nuo asiat on jo tehty/saatu aikaiseksi. Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei lapsen saaminen vaikuta elämään niin radikaalista etteikö myöhemmin voisi lapsiperheen vanhempana tehdä noita sinänsä hienoja ja mukavia asioita.

Yhteiskunnassa on kuitenkin hyvin voimakas malli siitä, missä järjestyksessä asiat tulee tehdä. Sen mallin mukaan opinnot ja työt hoidetaan ensin ja vasta sitten on lasten vuoro.

Vierailija

Tosi asia on se, että KUKAAN meistä ihmisistä ei välttämättä ole yhtään sen terveempi sielultaan vaikka olisi mitkä paperit!! Jokaista ihmistä voi kohdata sairaus, johon tarvitaan sitten apua hieman vähemmän kouluja käyneiltä ihmisiltä joita täällä solvataan.

t. nro 14

Vierailija

koska itse olen sellaisen " uhri" . Lastenhankinta jäi valmistumisen ja työpaikan varmistumisen jälkeiseen aikaan (~30 v.). Ja sitten ei mitään tapahtunutkaan. Pari vuotta hoitoja ja nyt on vauva tulossa, onnellisesti. Takaraivossa hieman tykyttää, onko sisaruksen saaminen yhtä kovan työn takana. Iloitsen kyllä tästä yhdestäkin.

Vierailija

aivan tavalliset duunarivanhemmat, kun tarvitsee noin koettaa päteä. Niin kai se usein menee, että jos on duunariperheestä ja on mennyt ihan yliopistoon opiskelemaan, niin sitä helposti kuvittelee itsestään vaikka mitä ja katsoo oikeudekseen jaotella ihmisiä ylä- ja alaluokkiin koulutuksen perusteella.

Oma suku, sekä isän että äidin puolelta, on akateemista aina isovanhempiani myöten. Itselläni ei ollut tarvetta mennä pätemisen vuoksi yliopistoon vaan opiskelen Ammattikorkeakoulussa alaa, joka itseäni eniten kiinnostaa.

Voiko teistä jokainen, joka on huolissaan Suomen " tyhmistymisestä" duunareiden tehdessä lisää veronmaksajia, sanoa, että itse on lähtöisin akateemisesta suvusta? Vai saattaako olla, että JUURI SINÄ oletkin lähtöisin perheestä/suvusta, jossa joku on duunari? Hui kauhistus.

Vierailija

paljon menee yhteiskunnan rahoja näiden " viisaiden" ihmisten ongelmien hoitoon: Ja pelkkiä masennustapauksia ei ole vaan ihan puhtaasti mielisairauksia eli persoonallisuusongelmaisia.

Vierailija

Nykyäänhän lapsia saavat lähinnä huonosti koulutetut ja teini-ikäiset tai sitten vanhat vanhemmat (ja silläkin on vaikutusta kun ajatellaan kymmeniä vuosia eteenpäin!). Itse pidän juuri tätä yhtenä syynä lasten pahoinvoinnin lisääntymiseen.

Kannattaisi todellakin miettiä myös sitä, millaisia seurauksia on sillä kun luontaisesti lisääntymiskyvyttömät ihmiset lisääntyvät, mitä mahdollisia ongelmia heidän jälkeläisillään tuleekaan olemaan lisääntymisessä?

Minusta kaikki jotka lapsen _todella_haluavat ja sitoutuvat kasvattajan rooliinsa ansaitsevat lapsensa, mutta se ei muuta tosiasioita ja ikävistä asioista pitää silti pystyä keskustelemaan.

Vierailija

Luulisi, että mielenterveysongelmia olisi tilastoitu jotenkin. Itse uskon, että niitä on melko tasaisesti kaikissa kansanosissa riippumatta opiskelu- ja työpaikasta. Alan ihmiset tietävät tilastoista varmaan enemmän?

En kyllä ymmärrä, miten tämä liittyy lapsettomuuteen ja lasten hankkimisen siirtämiseen...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat