Brittiäidit! Missä supermarkettiketjussa teette viikon ruokaostokset?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Me käymme paljon parjatussa Tescossa, koska luomurehut ja maito on siellä kohtuuhintaista. Näkkärit hamstrataan Sainsburysta ja silloin tällöin Ikeasta. Sitten joskus jos on enemmän rahaa, tilaamme luomukorin kotiin.

Asda on ainoa ketju josta en tykkää sen Wal-Mart kytkentöjen vuoksi.

Oletteko tekin huomanneet, että eri ketjuissa käy eri sosiaaliluokan sakkia vai päteekö tämä vain meidän kulmille???

Kommentit (12)

Vierailija

me käydään lähes joka viikonloppu Tescossa, koska se on lähin iso marketti eikä meillâ ole autoa englannissa ainakaan tällä hetkellä. Asda löytyy pikkasen kauempaa mutta tuo Tesco on lähes uusi, valoisampi jne ja muutenkin ihan ok. Moni kehui Asdan edullisia ja kestäviä vaatteita joten pitääpä käydä ainakin lastenvaatepuoli vilkaisemassa.

Vierailija

Meilla mies tekee viikko-ostokset, ja yleensa menee Tescoon, koska se on silla tyomatkan varrella. Mina kayn kaupassa vaan silloin talloin katselemassa mitas uutta olisi.

Meidan lahin isompi kauppa oli Morrison, se oli ennen Safeway, mutta ma en osannut siella tehda isompaa ostosta. Se oli hirmu sekava. Tuotteet oli ihan hyvia. Se on nyt siis suljettu, koska se myytiin Asdalle, ja Asda avautuu meilla ens kuussa. Varmasti kaymme sitten tutustumassa siihen. Meilla on myos sellainen Woodside-niminen " tavaratalo" , mutta se on tosi pieni.

Edellisessa kodissa kavimme Sainsburylla, koska se oli lahin, ja minusta se oli kiva. Waitrose oli myos kiva, mutta niita ei ole taalla. M&S:lla yleensa kaydaan lahinna herkkuostoksilla, harvemmin viikko-ostoksilla.

Mun pitaa aina valilla menna eri kauppoihin.

Vierailija

Hih! Me kaymme enimmakseen Asdassa, koska siella vihannekset ovat mielestani parempilaatuisia (tuoreempia) kuin Tescossa. Sainsburyssa kaymme silloin talloin, mutta se on hankalan ja ruuhkaisen reitin takana. Yritan ajoittaa kaupungissa kayntini toripaivaan ja kerran kuussa kaymme tuottajien torilla.

Olen huomannut, etta marketeilla on alueellisia eroja. Esim mieheni kotipuolessa Tesco on huomattavasti Asdaa parempi. Meillakin pain kylla nakyy tuo " sosiaalinen kastijako" , vaikka tietysti asiaan vaikuttaa kauppojen sijaintikin.

Vierailija

Me kaydaan enimmakseen Tescossa, Sainsburyssa ja Morrisonissa. Sen vuoksi noissa marketeissa koska ovat lahimpina missa asumme. Mulla ei ole edes hajua paljonko maitopintit maksaa, eli silla tavalla en mene hinnan mukaan kauppojen perassa, vaan teen ostoksia missa milloinkin. On tiettyja tuotteita joita ei taas toisesta marketista saa, joten jos jotain teittya haluan niin silloin teen koko muunkin shoppingin siina kaupassa.

Ollaan vasta hiljalleen etela-rannikolta muutetttu vahan pohjosempaan ja en osaa kauppojen asiakaskunnasta paljon talla alueella sanoa. Entisessa kaupungissamme sattoi kylla olla etta Tescossa ja Asdassa kavi sen edullisuuden ja lahella keskustaa olevan sijaintien vuoksi kaiken tyyppisia ihmisia. Taas Sainsburyssa ja Waitrosessa vahan vanhempaa ja/tai varakkaampaa. Vaikkei minua kylla haittaa tippaakaan kuka kanssani shoppailee! Mulla on kylla vahan ikava Asdan lastenvaateosastoa.... En ole tietoinen mita se Wal-Mart on tehnyt pahaa?

Vierailija

Meillakin yleisimmin kaydaan Tescossa, se on paikallisista isoista halvin. Meilla on Tesco Extra, joten valikoima on iso ja erityisesti leikkeletiski on loistava. Ruokaa myyvaa Asdaa ei lahella ole, mutta mies kay joskus toista tullessaan ostamassa tyopaikan lahella olevasta Asdasta leipaa ja vaippoja. Sainsburyssa kaydaan ehka joka 4. kerta, lahinna vaihtelun ja kukkien takia. Sainsbury on taalla kalliimpi ja jotenkin laadukkaampi, mika nakyy asiakaskunnassa.

Kwik Savessa kaydaan joskus kuivamuonaa ja luomia ostamassa, joskus jotain jugurttia tai maitoakin lahtee mukaan. Halpakauppojen tuoretarvikkeista minulla on kuitenkin huonoja kokemuksia, muutaman kerran olen saanut vanhaa lihaa (vaikka parasta ennen -pvm olikin ok) tms.

Vierailija

Meidan ostospaikat ovat aina maaraytyneet oikeastaan sen mukaan, mika on lahin. Ennen olimme Tescon vakituisia asiakkaita, eika Tescossa olekaan mitaan valittamisen aihetta. Nykyaan vain lahin Tesco on kaukana, ja meilla ei ole autoa kaytossa... Katevan matkan sisalla ovat vain Asda ja Morrison oikeastaan. Olen asioinut joskus aivan kamalissa Asdoissa, mutta omamme on mukava ja hyvin varustettu ja luomuakin loytyy ja vihannekset, lihat ja kalat ovat hyvia. Morrisonkin on ihan hyva kauppa, mutta vain Asdaa kalliimpi.

Vierailija

Me käydään Tesco Extrassa koska se on meitä lähin iso marketti ja valikoima on hyvä.

Kyllä täällä Southamptonin kupeessa huomaa sen " kastijaon" selvästi, alhaalta ylöspäin menee Asda, Tesco, Sainsbury ja M&S. Teen aina viikko ostokseni Tescossa koska osaa hyllyt jo unissanikin ulkoa.

Asdasta tykkään kyllä käydä katsomassa vaatevalikoimat, löytyy niin halvalla ja kestävää että onpa kiva ostella. Joskus käydään myös Sainsburyssä vaihteluksi.

Mutta kerran kuukaudessa käyn M&S:llä! Siellä on niin ihana kävellä kun ei ole ruuhkaa ja töniviä kärryjä. Mun silmiä hivelee se hyllyjen järjestys ja kauneus, kun niillä on omat etiketit kaikille pavuille ja makarooneille ja kun koko hyllyrivi on yhtä ja samaa väriä ja etikettiä. Sopii ilmeisesti mun pedantille ja järjestyhullulle luonteelle : )

Vierailija

Meilla yleensa kaydaan Sainsburyssa. Melkein vieressa olisi Morrison (ent. Safeway), mutta harvoin siella kaydaan - joskus maitoa hakemassa. Tykkaan Sainsburyn valikoimista ja siella ei oo ikina niin taytta ja paljon karryja tonivia ihmisia kuin Tescossa, jonne kuitenkin joskus paadymme kun sielta saa kivoja lasten vaatteita halvalla!

Vierailija

koska se on lahin meilta. Mielestani sielta saa kaikkea (lahes) vaatteista ja kodintarvikkeista lahtien.Muut kauppa ketjut on meilta aika kaukana. Jossain suora myynti (maatila) toreilla ois kylla kiva kayda.Onko kukaan kayny " luomu kauppa" Fresh & Wild ;ssa? Ihana mutta kallis!

Vierailija

Tescosta kertyy todella hyvin pisteitä ja saa paljon hyviä alennus lipukkeita ruoka-, vaate- ja tavaraostoksiin. Bensan ostoonkin saa melkein joka ostos kerralla alennusta. Sainsburyn piste systeemi ei mielestäni toiminut yhtä " palkitsevasti" .

Olen säästänyt meidän kaikki kevään pointsit ja olipa kiva shoppailla melkein 80 punnalla " ilmaiseksi" .

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat