YKSIT. PERHEPÄIVÄHOITAJILLE KYSYTTÄVÄÄ..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minua kiinnostaisi kovasti alkaa hoitamaan lapsia kotona. Miksi yksityinen perhehoitaja parempi kuin kunnallinen?? Mites sitten jos tarvitsette sairaslomaa,minne lapset?

entäs vakuutukset ym.

Haluaisin niin että joku viitsisi vaivautua vastaamaan ja kertomaan..

Kommentit (4)

Vierailija

Kuinka paljon pitää asunnossa olla tilaa lapsille. Meillä on kaksio, ja mulla on 1 lapsi, voisinko ottaa yhden hoitolapsen? Paljonko yhdestä lapsesta voi pyytää palkkaa?

Vierailija

1.Miksi yksityinen perhehoitaja parempi kuin kunnallinen??

Siitä nyt niin tiedä oonko parempi kuin kunnallinen, mut on mulla muksut viihtynyt

2. Mites sitten jos tarvitsette sairaslomaa,minne lapset?

Hoitajalla on oikeus pitää 3 päivää palkallista saikkua. Mulla on varahoitaja 1½km päässä, en vain ole vielä kertaakaan 2 vuoden aikana tarvinnut. Mutta hyvä sellainen on olla olemassa, kun mullakin on 7½vuotias ja 5 vuotias itselläni.

3. entäs vakuutukset ym.

Saa selville omasta vakuutus yhtiöstä. Mulla on joku yrittäjille tarkoitettu Fennian vastuuvakuutus ja maksoiko jotain 50¿/vuosi.

4. sit jos on esim. 1kokopäiväinen ja 1puolipäiväinen niin sit pitäis laskeskella meneekö 5 658,27¿/vuodessa(2005: luku, ens vuonna saattaa muuttua) yli. Jos menee niin sit pitäis ottaa YEL=yrittäjäin eläkevakuutus, jonka maksut lasketaan tuloista. (Just jouduin ottaa ite, kun näin syksyllä tulikin uusia hoidokkeja enemmän)

Mahtoiko olla mitään hyötyä näistä. Onnea matkaan ja niin eespäin...

Vierailija

Dinner:

Lainaus:

Miksi yksityinen perhehoitaja parempi kuin kunnallinen??

Jaa-a, onko se parempi? En tiedä... Sehän on kiinni hoitajasta. Pääkaupunkiseudulla yksityinen hoito saattaa kuitenkin tulla jopa halvemmaksi, kuin kunnallinen, suurien tukien ansiosta.

Lainaus:

Mites sitten jos tarvitsette sairaslomaa,minne lapset?

Mulla on oikeus 3 palkalliseen sairaslomapäivään. Vanhemmat huolehtivat itse varahoitopaikan.

Lainaus:

entäs vakuutukset ym.

Jos vuosityötulosi nousevat yli 5650e, on YEL eli eläkevakuutus pakollinen. Se on n. 21% työtuloistasi. Muita pakollisia ei ole. Mutta suosittelen perhepäivähoitajan vastuuvakuutusta, jonka hinta vaihtelee 20-50e/v.

Lainaus:

Kuinka paljon pitää asunnossa olla tilaa lapsille. Meillä on kaksio, ja mulla on 1 lapsi, voisinko ottaa yhden hoitolapsen?

Kyllä voit ottaa yhden tai vaikka kaksikin lasta hoitoon. Oleellista on leikkitilan riittävyys ja kaikillöe on oltava lepopaikka sekä paikka ruokapöydän äärellä.

Lainaus:

Paljonko yhdestä lapsesta voi pyytää palkkaa?

Hoitaja määrittelee aina hintansa itse. Kannattaa kuitenkin miettiä, mitä olisit itse valmis maksamaan. Liian korkeita hintoja ei kannata pitää. Yhdistysten suositushinnat löytyvät netistä hakusanoilla, muistaakseni kokopäiväisen hinta oli vähän vajaa 500e/kk. Siihen sisältyy siis jo kaikki, kelan tuetkin. Maksu kannattaa laskea seurravalla kaavalla: Kelan tuet + mahdollinen kuntalisä + 200e (tai maks. 250e). Näin vanhemmille ei tule maksettava kovin paljoa enempää, kuin kunnalle korkeimmalla maksulla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat