IVF/ICSI vko 35-36 uusia kuulumisia

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moikka kaikille!!!

Aloitin nyt uuden ketjun vielä täällä lapsettomien puolella, kun en itse ainakaan uskalla vielä astua tuonne plussanneitten puolelle. Olo on enemmän kuin epävarma :( Voihan apuva sentään...

Lopetin lugesteronit launtaihin, kun olisin saanut lopettaa ne jo keskiviikkon jälkeen. Nyt sitten lopetuksen jälkeen, minusta tuntuu, että mitään raskausoireita ei enää olekkaan. Pelko jäytää takaraivossa ja jokaikinen wc-reissu saa sydämen pompahtamaan ylimääräisiä lyöntejä :( tässähän tulee ihan hulluksi! Ainoa hyvä puoli on se, että mitään vuotoja ei ole ilmennyt ja se, että lämmöt ovat koholla. Rintojen arkuus hävisi lugesteronejen lopetuksen myötä. Ei heikota, eikä muutenkaan ole huono olo. Ei väsymystäkään ole havaittavissa. Välillä alavatsaa jomottelee, mutta sekin harvakseltaan. Voi hitsi että pelottaa... onkohan se keskenmeno jo alkanut...

No, mitenkäs muilla??? Kertokaa oireistanne ja muutenkin kuulumisianne. Täällä tarvitaan ystävien tukea, nyt nimittäin pelko on vallannut minut aivan kokonaan...kääks!!!!

Kahden viikon päästä on vasta se ultra, saas nähdä miten sinne asti selviän tulematta ihan sekopäiseksi...

Syystuuli ja mussukka rv 4+6

Sivut

Kommentit (118)

Vierailija

Minulla on positiivisia uutisia, ja negatiivisia uutisia.

Kummat haluatte kuulla ensin?

Kerron positiiviset ensin.

Minullahan on ongelma saada munasarjaani reagoimaan näihin hoitoihin, kun olen käynyt läpi niin monta leikkausta (iso endoleikkaus, sektio...). Nyt kuitenkin näyttää siltä, että minun yksi munasarjani (toinen poistettu) on tuottanut nyt ainakin 4 hyvänkokoista munarakkulaa ja noin 4-6 pienempää, joita oli vaikea laskea. Tiistaina sitten ultrataan lisää, ja jos vaan kaikki menee hyvin, niin punktio olisi ensi viikon pe ja siirto sitä seuraava ma :-)

Tämä on parasta, mitä voin toivoa. Viime vuonnakaan ei pakkaseen saatu mitään, joten en nytkään sellaista toivoa elättele... Olisi toki kiva, että ihme tapahtuisi ja munarakkuloita olisi vaikka 15, mutta ei niin mun kohdalla käy...

Noniin ja sitten ne negatiiviset:

Munasarjassani oli taas endometrioosia, vaikka sitä poistettiin viimeksi punktiossa. Inhottava tilanne, sillä endo voi syödä koko munasarjan :-(

Noh, ensi viikon tiistaina toinen ultra ja sitten näkee, miten munasarjat on reagoineet ja ovatko munarakkulat kasvaneet (viimeksi ei kasvanu... ja jouduttiin jatkamaan puregon+menopur yhdistelmää vielä 5 päivää lisää...).

No, tilanne on nyt tämä ja tällaisen tilanteen kanssa on elettävä. Pakko ajatella niin, että onhan tässä vielä mahdollisuus! Ne munarakkulat täytyy nyt vain hautoa isommiksi... Löytyykö teiltä mitään poppaskonsteja asiaan? Lisää greippimehua...?

Voi että kun tämä nyt onnistuisi *huokaus*

Vierailija

en tiedä mitä tapahtui, kun viesti karkasi ja kahdesti oikein tuli pelkkä otsikko noihin edellisiin :).

Näkyikö ultrassa montako mm pikkuinen oli?

Mites SARAMAARIKAn punktio sujui?

Liinakko

Vierailija

Jännitys tiivistyi aivan loppumetreille saakka...

Lääkäri joka otti minut vastaan oli KOHTA valmistuva lääkäri ja sen kyllä huomasi, valitettavasti! Muuten kyllä ihan ystävällinen ja mukava.

No, hän alkoi tehdä ultraa, ei puhunut sanaakaan...ultrasi, ultrasi ja ultrasi. Välillä ihan sattuikin munasarjoihin...kunnes yht´äkkiä hän sanoi, että täytyy hakea toinen lääkäri katsomaan!

Olin kauhusta paniikkinen ja aivan varma kohdun ulkopuolisesta raskaudesta. Toinen, kokeneempi lääkäri tuli ja otti ultran omiin kätösiinsä ja totesi, että täällähän näkyy aivan normaali alkuraskaus sydämen sykkeineen :)

Siinä sitten tippa linssissä katseltiin sykettä. Voi miten upea tunne se oli. Ja kuvankin sain pienestä mussukasta mukaan :)

Tuntuu aivan hurjalta, että se meidän onnistumis prosentti oli vain 5% ja kuitenkin tähän asti ollaan päästy. Toivotaan, että kaikki menee hienosti loppuun saakka.

Syystuuli ja mussukka rv 6+6

PS. Koko viikonlopun olen kärsinyt järjettömän kovasta pahoinvoinnista!!!! Kaikki haísee pahalle ja mikään ruoka ei maistu. Oksentamassa saa aina silloin tällöin käydä, yöks! Voisin vaan nukkua, nukkkua ja nukkua!!!

Vierailija

Olen tässä lukenut teidän kuulumisianne vielä tarkemmin.

SaraMaarikalle lähetän sylintäydeltä voimia ja etenkin munasoluille kasvuvoimaa!! Jos vain toiveillani voisin tehdä jotain puolestasi... kaikki tuki on ainakin täällä takana ja usko, että kaikki onnistuu nyt.

Pewinalle kaikkea hyvää uskomattoman (lopulta ihanan) alun jälkeen!

Plussanneille iloista mieltä :). En olisi ikinä uskonut, että plussaviivan jälkeen olo on näin ankea. Kuvittelin leijailevani loppuelämän pilvissä - tai edes lähimmät viikot.

Itkettää ja pelottaa. Tämä mahakipu ei ole siis mitään pientä ja tätä on jatkunut oikeastaan siirrosta saakka. Välillä kipu on koko mahaa jomottavaa, välillä yksittäisiä kipeitä repäisyjä. Eniten pelottaa, että kippiste on nyt jämmähtänyt vasemmalle alas - ja KOHDUNULKOPUOLINEN väijyy mielessä :(. Onneksi kipu ei ole ihan jatkuvaa. Välillä on päiviä ilman kipuja.

Tänään on mielestäni räkämäiseksi (sori kuvailut) muuttuneen valkovuodon joukossa ollut aavistua punaista/ruskeaa. joka kerta pelottaa mennä vessaan.

Ja pelottaa muutenkin.

Väsymys on edelleen ihan tolkuton... Levollista viikonloppua kaikille!

pk rv6 +2

Vierailija

Täällä sitä piinaillaan! PP13 jo menossa. Päivät kuluu niiiiin hitaasti.

Ajattelin testata PP15 - samaan tapaan kuin viimekin vuonna, kun plussasin. Sit mulla on aikaa mennä veritestiin, jos niikseen tulee.

Kävivätkö kaikki viime kierroksen plussanneet verikokeessa? Yksi mun kaveri juuri plussasi, ja hän meinaa mennä suoraan varhaisultraan - niinkin varmaan voi tehdä?

sk-78: missä vaiheessa sun uusi kierros on?

Vierailija

Piti vielä sanoa, että olipa mukavaa, kun teit Syystuuli tämän uuden pinon, itselläni oli tässä jo jonkin aikaa sellainen tunne, etten nyt kuulu minkään " otsikon alle" kun en ole vielä uskaltautunut plussaneiden puolellekaan. Pääsee taas vaihtamaan kuulumisia :).

Olen tässä hermoillessani miettinyt, voisinkohan saada uuden verikokeen, kun yli viikko kuitenkin jo kulunut edellisestä, ja olisi kiva nähdä onko hcg jatkanut nousua ja onko tarpeeksi korkea edelleen... Onkohan se mahdollista? No kai kaikki on mahdollista yksityisellä, mutta pitävät mua kyllä varmasti kovin hätäisenä. Pitää miettiä nyt...

Liinakko

Vierailija

Olipa pinomme tippunut kauas, en meinannut edes löytää. Onkohan tää tällaista yksinpuhelua? No kuulumisista sen verran, että siirtoon asti ei päästy ja pari päivää on mennyt alamaissa. Biologi oli sitä mieltä, ettei tällaiseen kiertoon kannata siirtoa tehdä. Näin ollen seuraavan vuodon alkaessa aloitan hormonien syömisen ja siirtoa yritetään lääkityksen avulla. Saa nähdä tuleeko tästä koskaan mitään....

Tällä hetkellä mieli on todella maassa ja kaikki kemiallisen raskauden jälkeiset tunteet nousi taas pintaan, eikä oloa helpota muiden tuttavien raskautumisuutiset. Näyttää siltä, että kaveripiiri alkaa käydä läpi toista kierrosta ja meillä ei ole vielä sitä ensimmäistäkään. Lisäksi alavirettä lisää se, että sain torstaina kuulla erään tuttavani syövän edenneen siihen vaiheeseen, ettei toivoa enää ole ja hänelle pitäisi jättää hyvästit. En ole ehtinyt olla häneen yhteydessä muutamaan kuukauteen ja nyt en tiedä pitäisikö laittaa hänelle viesti vai ei ja mitä siihen kirjoittaisin, sillä hän ei enää jaksa tavata ketään. Hän on kuitenkin ihminen, joka on vaikuttanut elämääni eräässä vaiheessa aika paljon ja haluaisin hyvästellä hänet, mutta kun en pysty. En ole tällaiseen tilanteeseen, että tietää toisen elämän olevan lopussa, aiemmin joutunut. Tällaista siis tällä erää minulle eli ei kovin hyviä uutisia.

Mitä SaraMaarikalle kuuluu? Entäs teille muille?

Vierailija

...vielä verikokeella, kun niin hermostutti :). Eilen soittelin lääkäriin ja tänä aamuna sitten istuin klo.8. verikokeessa. Iltapäivällä tuli tulokset ja hoitaja sanoi, että hcg oli kehittynyt raskausviikkoihin katsottuna juuri niin kuin pitääkin, ja hiukan keskiarvon yläpuolella, kaksosten mahdollisuus on olemassa. Ja ainakaan ei ole mennyt kesken. Testiin menin siis, kun ei juuri ole oireita.

Mutta nyt sain taas levollisen mielen itselleni vähäksi aikaa ja jaksan luultavasti hyvillä mielin sen viikon vielä odotella ultraa :). Toivottavasti silloin pikku sydän (tai sydämet) sykkii.

Tervetuloa muuten mukaan pewina, ihania ylläreitä tollaiset lopulta! Joko oot raskausviikkoja laskeskellut?

Liinakko

Vierailija

SaraMaarika, kiitos rohkaisevista sanoista. Tosiaan nyt pitää vain muistaa että raskaana ollaan ja se on jo suuri voitto. Ihailen mäkin suuresti että jaksat kannustaa muita. Toivottavasti sinulla menee huomenna ultrassa hyvin.

Syystuuli ja Loviisa, mullekin määrättiin aika seuraavaan ultraan 10.10, mutta tosiaan tuntuu aika todella pitkältä sinne saakka.

Mekin vähän mietittiin miehen kanssa tuota luomu-onnistumista mutta ei se taida olla mahdollista. Oli noina päivinä kuitenkin touhuilut aika vähissä.. Ja lisäksi meissä on vikaa molemmissa joten todennäköisyys luomuraskauteen on yleensäkin hyvin pieni.

Täällä yritän mäkin oirehtia kovasti. Lääkäri sanoi että niin kauan kun on oireita on asiat hyvin.. Ja kun oikein mietin niin ala-vatsaa nippailee ja oksettaa. (toisaalta suuri osa siitä taitaa olla mielikuvituksen tuotetta.. en tiedä, ja voi olla että tuohon oksetukseen vaikuttaa sekin että kun juo lähes litran hapanta greippimehua niin suuhun jää semmonen hapan jälkimaku.. Sen sijaan mulla on koko ajan pientä tuhruvuotoa joka lienee kaikkea muuta kuin hyvä merkki..) Vieläkin tässä oon ihan kahden vaiheilla yritänkö huomenna perua työmatkan. Nyt on kyllä matkaanlähtöhalut ihan nollassa.

Hyvää yötä, pewina

Vierailija

SaraMaarikalle tsemppiä ja plussaonnea uuteen hoitoon. Nopeasti pääsittekin taas yrittämään!

Syystuulin ajatukset olivat kuin omani.

Itselläni on tosi sekavat ja surulliset fiilikset. En usko, että kaikki on ok. On sellainen olo, että muutama päivä sitten sikiön kehitys lakkasi, kun kaikki vähäiset r-oireet hävisivät. Olen ihan hermoromahduksen partaalla, kun mietin koko ajan kaikkia mahdollisia asioita. Onneksi ultra on ensi viikon tiistaina, joten silloin viimeistään tiedän missä mennään. Olisihan se ihme, että meille eka ivf toisi sen vauvan.

Minulla ei enää oikeastaan ole oireita ollenkaan. Eilen alkoi hartiakipu, joka jatkuu edelleen. Luin jostakin, että se on merkki KU:sta. Voi itku.

Väsynyt olen silloin tällöin, kovastikin, mutta se voi johtua muustakin kuin raskaudesta. Pahoinvointia ei ole. Enpä ole ennen toivonut näin paljon oksentavani :)

Olen tosi pahoillani, että tästä viestistäni tuli nyt niin negatiivinen.

Pelottaa ja masentaa jo nyt ajatuskin. Ehkäpä jo huomenna ajatukset ovat toiset.

Kaikille hyvää alkanutta viikkoa! Kuulisin miellläni myös muilta, että miten teidän raskaus on jatkunut plussaamisen jälkeen - onko uusia oireita?

- tuulia (mahdolliseti 5+6)

Vierailija

...ja menin apteekkiin ja ostin uuden raskaustestin!!!! Kyllähän siihen heti samantien pompsahti kaksi viirua, mutta.... olo ei helpottunut yhtään! Voihan pöhköjen pöhköpää, tällainen höpsö minä sitten olen ;)

No, jos jotain " positiivista" niin saimpahan nähdä uudellleen ne ihanaiset kaksi viirua ;) Hih, hih....

Välillä oireet katoaa lopullisesti, mutta illan tullessa äklöttää ja olo on kuin kuumeisella... ja taas oireet katoaa. Ja kun sitten aamu koittaa, niin mietityttää, että olikohan niitä oireita ollenkaan, vai kuvittelinkohan kaiken...... aaaaaaaaarghhhh!!!!!!!

Höppänä, mikä höppänä!

Nyt on nälkä... eikun syömään ;)

Ihan pöhkö Syystuuli rv 5+0

Vierailija

Pikkutintin kuulumisia, kun pääsin. Ihanaa, että kaikki hyvin! Toivottavasti mahakipukin nyt helittäisi.

Voi sitä onnen hetkeä, kun olet jo teidän pikkuisen nähnyt masussasi. Ylihuomena mullakin ultra, silloin mulla vasta 6+1.

Vierailija

Onpa mukava kuulla teidän kuulumisia!

Mulla oli aikoinaan raskauden kanssa vähän sama kuin Loviisa76:lla, eli vähän kuvotti koko ajan, mutta kun verensokerin piti ylhäällä, niin oksennusta ei tullut kertaakaan. Tilanne vaati kyllä aika äärimmäisiä napostelupalojen mukanapitämisiä (suklaata ensihätään, ruisleipää pidempiaikaiseksi kuiduksi, omenoita, ...)

Ja sitten omaan napaan :-)

Täällä sitä piinaillaan ja ollaan optimistisia. Nyt ei kyllä voi muuta kuin odottaa... Ja odottamista onkin aika kauan. Viimeinen Pregnyl piikki ensi viikon perjantaina, ja siitä 7 päivän kuluttua vasta testi...

Nyt siis lugeja ja noita piikkejä molempia - toivottavasti auttaa!

Vierailija

... ajattelin laittaa vielä kuulumisia. Tulimme juuri tontilta ja näin ollen en aiemmin ehtinyt päivittää tietoja. Eli NKL:lta soittivat tuossa hieman ennen kolmea ja käskivät jatkaa ovistestien tekemistä aina torstaiaamuun asti ja soittaa heti kun testi on positiivinen tai viimeistään torstaina, vaikka testi olisi negatiivinen edelleen. Näin ollen täällä jatketaan testailua, eikä vieläkään ole varmuutta siitä, päästäänkö siirtoon tällä kierrolla.

Mutta nyt täytyy mennä nukkumaan, jotta jaksaa taas huomenna rakennuksella. Hyvää yötä!

t: sk-78

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat