Hyvästit aikuisiän AKNElle! Sisältää vinkkejä.

Vierailija

Kaikki mahdolliset aknehoidot läpikäyneenä ja tuhannen pettymystä kokeneena kerron kaikille aknesta kärsiville oman hoitovinkkini:

-kaikki aknetuotteet roskiin

-kasvojen puhdistusrutiini seuraavanlaiseksi:

aamuin ja illoin

1. puhdistus emulsiolla

2. pesu hellävaraisella pesunesteellä

3. pyyhkiminen kasvovedellä 2 kertaa eri vanulapuille

+ ihon kotikuorinta 2 x viikossa

Näin poistui minun kymmenen vuotta jatkunut akneni! Olen ihan mykistynyt! Kannattaa kokeilla!

Syynä kaikkien muiden hoitojen tehottomuuteen oli minun arvioni mukaan se, että apteekin ja kosmetologin ja supermarkettien aknetuotteet ovat olleet aivan liian voimakkaita minun superherkälle iholleni.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Oonko sitten vielä tarpeeksi " nuori" , mutta mulla clearasil toimii... tosin myös se yves rocherin vihreässä pullossa oleva kasvovesi on hyvää. ja sitten laitan sitä garnierin " pure" rasvaa naamaan, luultavasti vauvan sinkkivoide ajaisi saman asian. Näillä näpyt tiessään, toisinaan myös kasvosauna eli kiehautan vettä ja sitten aivan kuin höyryttäisin olen pyyhe pään päällä roikkumassa kuuman vesikattilan yllä (kattila ei kyllä enää hellalla siinä vaiheessa) ja sitten myös sateessa kävely tuntuu jostain syystä auttavan ja lumen hierominen ihoon. Kuorin kasvot kerran viikossa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kaikki mahdolliset aknehoidot läpikäyneenä ja tuhannen pettymystä kokeneena kerron kaikille aknesta kärsiville oman hoitovinkkini:

-kaikki aknetuotteet roskiin

-kasvojen puhdistusrutiini seuraavanlaiseksi:

aamuin ja illoin

1. puhdistus emulsiolla

2. pesu hellävaraisella pesunesteellä

3. pyyhkiminen kasvovedellä 2 kertaa eri vanulapuille

+ ihon kotikuorinta 2 x viikossa

Näin poistui minun kymmenen vuotta jatkunut akneni! Olen ihan mykistynyt! Kannattaa kokeilla!

Syynä kaikkien muiden hoitojen tehottomuuteen oli minun arvioni mukaan se, että apteekin ja kosmetologin ja supermarkettien aknetuotteet ovat olleet aivan liian voimakkaita minun superherkälle iholleni.

mä käytän tällä hetkellä clearisila..

Vierailija

molemmat herkkäihoiselle, se on tärkeää ainakin minun tapauksessani. Pesuneste on myös marketista, se on herkälle iholle tarkoitettua, sopii myös vauvalle (ei siis saippuaa!).

Aiemmin käytin Clearasiliä, ja ainakin minun tapauksessani akne suorastaan kirkui sellaisten " hoitojen" jälkeen, kasvovesi oli aivan liian voimakasta!!

Vierailija

Olen nyt 30+, ja 25-vuotiaasta asti naama on ollut oikea talikasa, näppyä ja karmeita paisemaisia kipeitä finnejä, rasvaa ja kiiltoa no matter what. Vuosi sitten kävin (taas) kosmetologilla, tällä kertaa en sillä samalla vanhalla vaan uudella. Hän kielsi ehdottomasti kaikki kuivattavat aknetuotteet, sekä myös rankat kuorinnat.

Ihon hoito-ohjelmaksi tuli:

-iltaisin pesu normaalin/kuivan ja herkän ihon puhdistusemulsiolla

ja taputtelu normaalin/kuivan ja herkän ihon kasvovedellä, kosteusvoide (norm. iho matta-ominaisuudella) ja kuivan/herkän ihon silmänympärysvoide

-aamuisin kavovesi ja kost. voide (samat kuin ed.)

-1-2xvkossa kuorinta entsyymikuorintavoiteella (ei siis mitään rakeisia markettituotteita)

-1xvkossa kosteuttava naamio

Suhtauduin tosi epäillen, mutta päätin kokeilla vielä tämänkin. Ja muutaman vkon jälkeen alkoi ihon kunto koheta! Nyt on siis melkein vuoden verran iho pysynyt TOSI hyvänä tuolla hoito-ohjelmalla, kost. voiteen vahvuutta olen vaihdellut vuodenajan mukaan (siis kesällä kevyempi, talvella voimakkaammin kosteuttava). En olisi ikinä uskonut, mutta TOIMII!!! Ainoastaan ennen kuukautisia saattaa joku yksittäinen näppy tulla, mutta eivät ole mitään verrattuna entisiin paiseisiin...

Vierailija

Jenkeissä käytin ProActivea ja se toimi.

Suomessa olen nyt putsannut muutaman viikon ihoni Artistry- sarjan aineilla. Näpyt ovat selvästi vähentyneet ja iho ei ole niin rasvainen enää. Ennen käytin Oriflame tuotteita rasvaiselle iholle, mut naama oli heti ihan rasvainen ja kökköisen tuntuinen.

Vierailija

muutama vuosi synnytyksen jälkeen, joten kait jotain hormonihäiriötä sitten. Kävin viikko sitten lääkärillä ja sain Differin-geeliä + jotain antibioottiliuosta. Näyttäisi siltä, että iho ja kipeät paiseet olisivat nyt jo hieman kuivumassa. Enpä uskonut, että akneongelmankin kanssa vielä joudun painimaan, kun aina ihoni on ollut sileä ja puhdas..

Vierailija

...tehosi mulla kiusalliseen akneen kasvoissa ja ylävartalossa. Kyseessä oli siis nimenomaan aikuisiän akne (n. 28-vuotiaana alkoi). Vaatii käyntiä ihotautilääkärillä, ja tarkkaa puolen vuoden seurantaa lääkityksen aikana (verkokeet joilla seurataan maksan arvoja jne.), sekä ehdotonta ehkäisyä (aiheuttaa sikiövaurioita) mutta kyllä ehdottomasti kannatti! Iho on pysynyt nyt yli vuoden jo todella kauniina, ja jopa e-pillerit pois jätettyäni ei ole tullut juurikaan näppyjä. Suosittelen!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat