VOI EI TUTTIPULLOLAKKO???

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Siis vauvani on saanut syntymästä asti n. kerran viikossa pullosta lypsettyä maitoani. Ja hyvin on juonut. Olen päässyt käymään asioilla ja kuukausi sitten aloitin jumpan ohjaamisen. Mutta nyt neiti 3,5kk ei huoli pullosta maitoa? Täh yht´äkkiä. Olipa kiva tulla jumpasta ku isi täällä yritti maitoa antaa ja ei huoli ja kun suuttui niin tissikään ei aluksi kelvannut kun tulin. Tämä oli toinen pulloraivari. Mitähän keksisi? Ei pitänyt paikkaa, että ottaa pullosta kun nälkä iskee. Paremmminkin vielä enemmän hermostui ku oli nälkä ja vielä väsy. Tänä aamuna harjoiteltiin, mutta en saanut imee.

t. Neuvoton mami.

Kommentit (13)

Vierailija

ratkaistiin asia niin, etten ollut kolmea tuntia kauempaa poissa ja syötin lähtiessäni ja heti palatessani. eipä sitä pulloa pahemmin kaivattu, kyllä poika sitten isän tai mummon kanssa ainakin liinaan nukahti, vaikka vähän nälkäisenäkin. kyllä 4-kuinen jo pärjää pari tuntia juomattakin. nokkamukiakin voi tietenkin kokeilla tai ihan lasin reunasta juottaa. ei se tuttipullo mikään taikakalu ole, jolla aina kaikki ongelmat pitäisi yrittää ratkoa.

Vierailija

Normaalisti syö pullosta sylissä mutta jos on väsynyt niin ei meilläkään oikein pullo oikein kelpaa vaan heiluttelee päätä edestakaisin sivulta toiselle ja raivostuu kun edes yrittää tuoda pulloa lähelle. Nälkä kuitenkin on mutta ei vaan huoli pulloa ja siinä vaiheessa kun on jo " raivostunut" ei tissikään kelpaa.

Keksin sitten kokeilla pullosta syöttämistä kyljellään ja siinä asennossa uppoaa hyvin. Täytyy vain katsoa, ettei maitoa valua korvaan. En tiedä sitten johtuuko siitä, että öisin imetän kylkiasennossa. Ehkä jotenkin väsyneenä yhdistää siihen eikä siksi pullosta syöttäessä suostu " normaali" syliasennossa syömään

Vierailija

Tänään sain menemään 20 ml maitoa muotoillusta luonnonkumitutista pullolla, on kai lähellä nänniä... Kerrottakoon, että tupperin nokkamuki oli aika hyvä myös vaavin mielestä. Joten kyl tää tästa kolme harjoittelupäivää takana.

Vierailija

Poika tänään 5 kk rupesi tekemään samaa juuri noin 3 ½kk iässä. En tiedä oliko syy kipeät ikenet (hampaita ei tosin ole vieläkään), vai se, että ympäröivä maailma rupesi niin kiinnostamaan, ettei olisi malttanut syödä vaikka nälkä olikin. Käytin pojan myös tuolloin lääkärissä, kun mietin jo korvatulehdustakin - ei ollut.

Minä sain pojan syömään kahdella tavalla. Ensinnäkin saatoin mennä makkariin ja laittaa huoneen pimeäksi niin, ettei siellä oikeasti ollut MITÄÄN katseltavaa ja koettavaa. Toinen konsti oli hetki kävellä pojan kanssa ja samalla syöttää pullosta. Kun oli saanut imun päälle ja rauhoittunut, saattoi äiti jo istuakkin.

Kannattaa ainakin kokeilla ;-)

Vierailija

Meillä poika 2,5 kk syö myös vaälillä rintamaitoa pullosta jos minä olen poissa ja nyt suhikutissi/pulautteluongelman takia. Nyt viime päivinä on ruvennut lakkoilemaan pullolle ja havaittu että myös hampaita tulossa. Olisikohan näillä asioilla jokin yhteys?

Vierailija

Voi kun on raskas kantaa ja syöttää ku tyttö painaa jo yli kahdeksan kiloa. Mutta pimeä huone ei vielä tänään auttanut. Voiko pullostakin syöttää kylkimakuulla/selällään niin ku tissiä??Saa nähdä pitääkö nyt kokohieronta perua ku mä olin ajatellut mennä hellii itseäni ja isi jää kotiin. Aina ennen pärjänneet, mutta harmittaa jos nyt ei enää. Tai ohimeneväähän tää varmaan on...???

Vierailija

Voisiko johtua lakko siitä, että luonnonkumi tuttia käyttää ja pullotutit silikonisia, jos se alkoi nirsoilee. Ja voisiko jo 3,5kk kokeilla nokkamukia. Ei mee maito millään muuta ku tisusta...

Vierailija

väsymyksestä. Silloin auttaa, jos saa naperon nukkumaan pikkuiseksi aikaa. Väsy näkyy menevän nälän ohi. Toinen keino on antaa ensin tutia, jos sitä imee helpommin. Mää olen tällä keinolla " huijannut" myös meidän tissiraivoilijaa...

Vierailija

Minä niitä hampaita yritin ettiä, mutta kun ne ikenet niin kovat muutenkin, miten sitä erottaa ennen kuin nousee vähän... ens ma äidillä taas meno ja pitäisi jotenkin saada tyttö syömään maitoa..kääk!

Vierailija

Meillä on aika harvoin tarvittu pulloa ja ennen se on sujunu ongelmitta. Mutta pari viikkoa sitten ei enää kelvannutkaan... Tänäänkin kokeilin, sisko kokeili, istuen ja makuullaan. Kun ei niin ei. Mutta: hörppien kelpas! Onhan se tosi hidasta ja osa valuu leukaa pitkin rinnuksille mutta menee sitä mahaankin. Ollaan vettä harjoteltu juomaan kupin reunasta ihan vaan huvin ja urheilun kannalta ja se on pojan mielestä tosi hauskaa puuhaa! Nokkamukiakin ollaan koitettu, mutta se nokan merkitys ei oo ihan vielä auennu, sitä on lähinnä kiva pureskella...

Suosittelen kokeilemaan. Kärsivällisyyttä ja aikaa se ottaa mutta kyllä se siitä!

D ja A 22.4.

Vierailija

..päivällä tyttö virkeämpi ja naurun kanssa yrittää imeä, mutta illalla itkun kanssa. Yhden kerran ollaan saatu imu, muulloin se on ollu leikkimistä. Kolmella eri tutilla koetettu. En tiedä miksi nyt ei kelpaa, vaikka koko pienen iän saanut maitoani myös pullosta viikottain ja hyvin on kelvannu. Turhauttaa opetella ja maanantaina äidillä pidempi meno, että kotona varmaan sitten huudetaan nälkää....

Vierailija

Näin ajattelimmenkin että illalla oli väsy. Kun viimeksi otti aamulla pullosta isisltä ja samana iltana ei enää. Nyt olikin mulle yllätys ettei tänä aamuna pulllosta huoli, nauraa vaan ja lopulta raivoaa ku tarpeeksi yritän. Se on totta, että keskittyy muihin asioihin ja kun saa turvallisen tissin syö ja nukahtaa. Meillä ei imetä tuttiakaan kun vaan silloin kun on nukkumisen aika. Eli en pysty huijaamaan silläkään..pyörittelee ja sylkee pois... Taas mennäänn harjoittelee. Lypsin 20ml ja kokeilen, jos ei, ni sit tissiä.Ei raski turhaa huudattaa. Mutta opetellaan...

Vierailija

Että se tuttipullolakko loppui kuin seinään..kesti siis kuukauden..reilunkin. En tiedä mikä oli kun ei huolinut, mutta nyt taas huolii. En pariin vkoon enää jaksnaut opettaa vauvaa edes, vaan imettelin aina lähtiessä ja heti tultua menoistani. Nyt sanoin isille, että kokeillaan kun olen jumpassa ja 100ml meni hyvin lypsettyä maitoa. Ihmeellisiä nuo vauvat.. Tämä luo toivoa niille äideillä joiden vaavi hylkii pulloa. Ei sillä että tissi ei olisi paras, mutta jos tarve tulee syödä kun äiti asioilla niin pullostahan sitä silloin...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat