Millaiset menkat km jälkeen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen nyt ihan ymmälläni. Tänään on km:n jälkeen ekan kierron kp 30, normaali kiertoni on 28-29 päivää. Sunnuntaina ja eilen tuli pientä tuhrua, vatsaa väänteli melkoisesti ja oli TOSI turvonnut vatsa, tänään ei ole ollut edes tuhrua. Raskausoireita olin havaitsevinani pe ja la, mutta su tuli puhdas nega testatessa.

Olivatko nämä nyt " kuukautiset" vai mitä ihmettä tää on?! Kroppa taitaa tehdä tepposiaan.

KM oli alkuraskaudessa viikolla 6+4 ja meni ohi ilman kaavintaa, vuoto kesti n. viikon.

Kommentit (2)

Vierailija

oli keskenmeno viikolla 9+4. Se hoidettiin lääkkeillä. Sanoivat, että menkkojen tulisi alkaa 4-6 viikon kuluttua tuosta vuodon alkamisesta, vaan eipä alkaneet. Tein raskaustestin, kun viikkoja oli kulunut tasan 6. Pari viikkoa aiemmin olin huomaavinani muutaman " tipan" ruskeaa vuotoa.

Menkat sitten päättivät alkaa tasan 7 viikoa keskenmenosta. Tarina on seuraavanlainen:

Puolen päivän aikaan alkoi koskemaan ihan sairaasti mahaan. Otin pari panadolia, kun ajattelin, että josko ne menkat vihdoinkin sieltä.... 5 minsaa myöhemmin istahdin nojatuoliin ja lorahti. Verta tuli niiiiiinnn perkuleesti, että kaikki housut olivat verestä läpi 5 metrin matkalla vessaan. Istuskelin hetken vessassa ja laitoin yösiteen. Kipu oli ... helkkarinmoinen. n. 30 minsaa, niin sidekin oli ihan läpimärkä. Vaihdoin sen muutaman kerran ja sit piti lähteä kaupungille asioille. Ostarille kun pääsin, menin suoraan vessaan ja vaihdoin siteen taas. Otin siellä ollessani pikkasen tuhdimpia tabuja, mutta kipu ei häipyny vasta kuin muutamaa tuntia myöhemmin (ja kipu oli tajuton.. sisulla olen kuitenkin oppinut kaikenlaista kestämään)

Kun tulin kotiin, oli side ollut vaihtamatta pari tuntia. Se oli ihan läpimärkä (yhä yöside) ja farkut yms läpi. Verta tuli paljon enemmän kuin silloin aikaisemmin, kun olisi pitäny (keskenmenon aikoihin). Samoin tuli sellasia karseen kokoisia (peukalonpäätä suurempia?) hyytymiä.... Tossa vaiheessa ei kyllä enää koskenu niin pahasti, eikä vuotanukaan enää niin paljoa.

Illalla yhdeksän maissa menin suihkuun. Samalla hetkellä lörähti sellanen klöntti lattialle... huusin miestäni katsomaan. Klöntti oli iso ja kamala! Sellanen etusormen mittainen ja paksuinen valkoinen, verinen klippi. Se tuntui ja näytti samalle, kuin jos leikkaat lihaköntistä niitä kalvoja ja käännät rullalle... Piti sitä paperilla vähän puristella. Heitin sen vessanpönttöön. Ei se olisi lattiaviemäriin mahtunutkaan..... Sitten vuotokin alkoi laantumaan.

Juttelin asiasta sitten jälkitarkastuksessa yksityisen erikoislääkärin kanssa. Hänen mielestään klöntti on ollut kudosta. Missään tapauksessa se ei voinut olla esim. istukkaa, koska olin tehnyt negatiivisen testin. Kaikki näytti olevan sisäisin puolin hyvin, joten tästä jatketaan... ja katsotaan, tulevatko seuraavat menkat ajallaan, vai heittävätkö pahastikin.

Vierailija

Ihan varmuuden vuoksi ettei kohtuun vaan ole jäänyt mitään tosta keskenmenosta. Ainaki jos kivut jatkuu vielä. Ja eihän se muutenkaan haittaa jos käyt, saat ainaki varmuuden että kaikki on hyvin...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat