Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Testi positiivinen mutta kohtu tyhjä!?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Auttakaa jos osaatte, kohta tulen hulluksi!! Eli ollu 5 km, edellinen maaliskuun alussa ja sen jälkeen yritetty ahkerasti.. Viimeset menkat alko 11 elokuuta, olivat ihan normaalit. Mulla oli yksityiselle aika viime viikon keskiviikkona ja olin ihan varma että oon raskaana, vaikka en testiä tehnykkään. Lääkäri teki ultran ja sanoi että kohdun limakalvo oli tosi paksu eli menkat tulossa tai sitte olisin raskaana. Minkäänlaista ruskuaispussia ei kohdusta löytyny ja käski ootella vähän aikaa ja tehdä kotona testi, jos menkat ei ala. No, eilen tein ja se näytti HETI kaks punasta viivaa!! Nyt ihmettelen miksei ultrassa näkyny mitään kun mulla oli sillon viikot 6+0. Kyllähän sillon pitäs jo näkyä jotain?! Laskin tossa että mahdollinen hedelmöittyminen on ollu 1 - 7 syyskuuta. 6 päivä oli tosi kovia vatsakramppeja, oisko ollu sillon.. Voiko mulla olla nyt kohdunulkopuolinen raskaus vai oliko sikiö niin pieni ettei sitä näkyny? Mulla on ollu ns. kuukautiskipuja ja muutama tosi laimea vihlasu vasemmalla puolen mutta ei hartiapistoksia.. Eikö kohdunulkopuolisen pitäs jo oireilla jotenki ku huomena on ja 7+0!? Sain huomiseksi ajan polille kun pitäis alottaa keltarauhastukihoito.. Jos osaatte auttaa, ois tosi mahtavaa! Mä oon jo niin hermona että kynnetki loppuu kesken...

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

kohdun ulkopuolisesta raskaudesta ollut.Ihan normaalit raskaus oireet, mutta verta alkoi tiputtelemaan ja jossain vaiheessa oikein kunnolla.Lääkäri totesi että kohtu on tyhjä ei toimenpiteitä.Raskaushormonit kuitenkin jatkoivat nousuaan ja epäily ulkopuolisesta raskaudesta heräsi.ja minulla se löytyi munasarjasta ei munanjohtimesta mikä on kai yleisempää.Toivotaan kuitenkin että raskaus sinulla olis siellä missä kuuluukin.

Vierailija

Ehkä raskaus on tosiaan niin alussa, ettei oireita siksikään ole niin paljon vielä. Eikä se oireettomuus aina ole huono merkki. Pidän peukkuja sulle! =)

Vierailija

Kävin itse toissapäivänä (silloin oli rv 6+5) ultrassa, jossa todettiin kohdun olevan tyhjä limakalvoa lukuun ottamatta, eli ei minkään näköistä merkkiä sikiöstä. Kohdunulkoinen raskaus suljettiin pois hcg-kokeella. Arvo oli jotain 509 kun olisi noilla viikoilla pitänyt olla kuulema jotain 4000:n luokkaa. Ilmeisesti siis raskaus oli vain tyssännyt niin alkumetreillä pian positiivisen testin tehtyäni, että alkio ei ollut ehtinyt kasvaa edes niihin mittoihin, että näkyisi ultrassa. Vuoto ja kivut alkoivat eilen, eli luonto alkoi vähän viiveellä hoitaa asiaa.

Vierailija

ja halusin varmistaa mahdollisen raskauden lääkärissä. Ultrattiin ja kohtu oli yhjä, viikkoja olisi pitänyt olla 5+5 silloin. Lääkäri totesi että ei hän voi asiaa vahvistaa, koska edes ruskuaispussia ei näy, että todenäköisesti kyseessä on tuulimuna. Jäätiin odottelemaan vuotoa ja odoteltiinkin sitten peräti neljä viikkoa ja uudelleen ultraan kun mitään ei kuulunut ja siellähän se elävä sikiö sitten jo näkyikin! Että munasolu olli irronnut vähän epätavalliseen aikaan...Nyt viikkoja 37+4 ja kaikki mennyt normaalisti!

Vierailija

Mulla on toi hehkutus jossain tällä palstalla...Eli sikiö ja syke löyty mutta viikkoja oli niin vähä ettei se ultrakone edes laskenu niitä! Lääkäri arvaili jotain kuutta viikkoa..Nyt perjantaina uusinta uä jossa pitäis sitte ikä saada selville! Jotenki vaan pelottaa kun oireita on tosi vähän. Ekassa onnistuneessa oli paljon enemmän. Väsyttää ja rinnat on pingottuneet ja kylmäherkät, mutta sekin voi johtua Lugesteronista. Toivottavasti mun pahin painajainen ei todeudu, on km tullu aina päivää tai kahta ennen neuvolaa ja keskiviikkona olis neuvola...Oon jo varmaan vainoharhanen!! Toivon vaan niin kovasti että perjantaina sikiön sydän sykkii edelleen ja se on kasvanut ihan normaalisti. En oo uskaltanu edes toukotoiveiden listalle vielä nimeäni laittaa vaikka la olis suunnilleen 27.5...Tästä tulee melkonen piinaviikko!!!!

Vierailija

Tämä oireettomuus saa ajatukset lentämään. Aamulla ei edes väsyttänyt Ja rinnoissa ei ole enää pingottuneisuuden tunnetta ollenkaan. Kylmäkään ei enää sattunut juuri ollenkaan. Alussa ihokin oli tosi hyvä, nyt puskee finnejä joka puolelle! Päikkäreitäkään ei oo tarvinu viime viikon jälkeen! Vatsa ja selkäkivutkin on loppunu! Ainoa oire on tämä tosi vähäinen huimauksen tunne, sekin voi johtua lugeista. Siirsin huomisen neuvolan ensviikolle, ajattelin ettei kannata mennä ennen ku oon perjantain ultrassa käyny.. Nyt pelottaa tosissaan että sikiö ei ole enää elossa. Edellisessä keskenmenossa oireet loppu ja pari päivää sen jälkeen alkoi vuoto! Yritin eilen miehelle puhua näistä peloistani mutta käski vaan olla aina ajattelematta pahinta. Niinkai, mutta vähän vaikeeta on ku edellisessä oli samanlaista...Ja tämä käsien turvotus ihmetyttää myös! Ollu nyt parina päivänä. Lugesteron ohjeessa kyl luki että voi aiheuttaa nesteen kertymistä, mutta ku oon jo noin 40 tablettia syöny(eli 20 pv)ihmettelen vaan miksi niistä johtuva turvotus tulis vasta nyt!? Kertokaa jos jollain on oireiden häviämisestä huolimatta raskaus jatkunu!!! Olen tosi huolissani, sillä en taida kestää enää yhtään menetystä...

Vierailija

Mulla ne on kyllä alkanu kaikki runsaalla vuodolla ja kamalilla kivuilla..Mutta kaikki ovat yksilöitä joten mahdollista on.. Toivotaan että kaikki menee hyvin! Soita vaikka lääkärille jos olet epävarma! Kyllä ne joutaa neuvomaan ku ovat lääkäreiksi alkaneet... Mutta asiasta kolmanteen!! Soitin mun hcg -verikokeesta ja arvo oli 2516. Tietäskö joku onko se merkki tuulimunasta? Löysin netistä tiedon että jos hedelmöityksestä on aikaa n. 4vkoa ja viimeisistä kuukautisista n. 6 vkoa hcg:n määrä pitäs olla 1080 - 56500. Mulla se oli kuitenki melko alhainen...Mulla pitäs olla kuukautisten mukaan 7+1 mutta ultra näytti 4 tai 5 viikkoa...Voi että ottaa päähän tää oottaminen ja epätietoisuus...

Vierailija

mäkin olen kuullut että joskus raskaus ei näy niin alussa ultrassa varsinkaan jos ovulaatio on ollut myöhemmin kierrossa.Kun odotin poikaani ni ekassa ultrassa näkyi hyvin pieni ruskuaispussi eikä mitään sikiötä vielä.seuraava ultra tehtiin 3viikkoa myöhemmin ja siellähän se vauveli oli.Laskettu aika siirtyi viikon taaksepäin.Eli toivotaan että sullakin olis näin.voimia huomiseen!

Vierailija

Kohdun ulkopuolinen se ei ainakaan ole, mutta eipä paljon muutenkaan! Viikkoja olis ollu nyt 7+0 mutta ultran mukaan olis vaan 4. tai 5...Eli se luultavasti on tuulimunaraskaus. Tosin lääkäri sanoi että se voi olla vaan normaalia pienempi! Onko kenelläkään muulla ollut " liian pientä" sikiötä? Viime viikolla ei näkyny muuta kuin tosi paksu limakalvo ja nyt näkyi sellanen noin pikkurillin pään kokoinen pussukka. Mutta ei saanu selvää että onko siellä asukkia sisällä...Mutta jotain on siis tapahtunu viimeviikosta! Ja hedelmöitys ei oo voinu tapahtua kuin 1-7 päivä, korkeintaan 9. syyskuuta (meinas lääk.) Multa otettiin nyt s-hcg verikoe ja tulokset saa huomenna. Ilmeisesti siitä pitäis näkyä onko normaali raskaus vai tuulimuna. Kai se näkyy jotenki hormoonipitoisuuksista tai jotain.. Raskausoireet mulla on tosi vahvat. Aamulla paha olo ekan kolmen tunnin ajan, rintoihin ottaa kylmä ilma tosi pahasti ja väsyttää niin mukavasti.. Ja tuntuu että toi oksettava olo vaan pahenee joka aamu..Onko muilla ollu minkälaisia oireita tuulimunassa? Luin että useilla oireet vähentyny? Seuraava ultra ens viikon perjantaina ja huomena soitto verikokeesta...Ilmoitan kuinka käy, jos vaikka jotakuta jaksaa kiinnostaa vielä..Illan jatkot!!!

Vierailija

Ihanaa kun ootte viitsiny vastata!!Huomenna tosiaan selviää mitä löytyy..Kirjotan sitte tähän jatkoa ku tiedän tarkemmin! Mietin itsekki just tota kohdun limakalvon paksuutta..Mun mielestä lääkäri sano että kolme senttiä..Saattaa olla väärin kuultu kun olin pienehkössä jännitystilassa..Että ei kait se muuten ois ollu niin paksu ellen olis " normaalisti" raskaana..Ainakin muistaisin kuulleeni jostain että ulkopuolisessa limakalvo olis ohut.. Laskin tossa noita päiviä ja sen ultran aikaan sikiö olis ollu noin 15 päivän ikäinen, joten voihan olla että se vaan oli niin pieni ettei näkyny..No, toivotaan parasta ja pelätään pahinta..Ilmottelen huomena...Jännittää!!!!!

Vierailija

Mulla todettiin noin 1,5 kk:tta sitten kohdunulkopuolinen raskaus. Mulla oireina olivat ruskehtava vuoto, tosi kovat ajoittaiset mahakivut, osaksi tärinäkipua eli kävellessä otti kipeää ja hartia tai paremminkin niskakipu tuli myös mukaan kuvioihin ja kun alko verinen vuoto sain lähetteen polille, tässä vaiheessa viikkoja oli vasta 5+4. Ultrassa lääkäri kahto, että kohdussa ei näy mitään ja limakalvo on ohut ja sitten löysi jotain mahaontelosta.. Ja sit verikokein tarkistettiin, että raskaana ollaan ja hcg oli reippaasti koholla.. Seuraavana päivänä toinen lääkäri vielä tarkisti tilanteen ja sanoi kans että kohdussa ei ainakaan ole mitään ja limakalvo niin ohut ettei voi olla kysymyksessä kohdun sisäinen raskaus. Tosin lähipiirissäni on ollut myös kohdunulkopuolinen raskaus joka on todettu vasta viikolla 13 ja silloin on munatorvi repeytynyt..

Tuosta kohdun limakalvon paksuudesta voisi kuitenkin ajatella että raskaus olisi kohdussa, mutta koska en oo asiantuntija ja parissa aikaisemmassa raskaudessa olen käynyt vasta np-ultrassa niin en osaa tarkemmin siitä sanoa. Joskus oon jostain näiltä keskustelu sivuilta lukenut että on käynyt ultrassa eikä ole näkynyt mitään, mutta jonkun päivän päästä käynyt uudestaan niin sitten raskaus onkin näkynyt. Kannattaisiko sinun kysyä tuolta odotus puolelta jos sielä joku osaisi vastata paremmin? Huomenna onneksi varmaan kuitenkin saat varmuuden asiasta sielä polilla. Toivon sinulle parasta ja että raskaus olisi oikeassa paikassa ja se kestäisi ja päättyisi onnellisesti!

Vierailija

Sain neuvolalääkärille tarkistusajan 8.11. Ihan vaan oman mielenrauhan varmistamiseksi. Oireita pitää seurata ja jos oireet loppuu kokonaan, lääkäriin vauhdilla. Tosiaan kuukautisten mukaan ultrauspäivänä olis ollu 10+2 mutta ultra näyttikin 7+2!!!Siis kolmen viikon heitto. Ei taida olla kovin yleistä...Tai lääkäri meinas niin. Sen mukaan kierto olis ollu 47 päivää! No, jospa se sitten on jostain kumman syystä heittäny niin paljo..

Vierailija

Viikkoja pitäis olla 6+2, eilen alkoi tulla tiputtelevaa vuotoa. Aamulla nyt ultrattiin eikä mitään näy, kohdussa ei mikään kasva. Verikokeenkin mukaan olen silti raskaana. Lääkäri sanoi, että joskus on mahdollista, että munasolun " matka" kestää jopa viikon, eli sitten oltaiskin vasta 5+jotain, eikä silloin vielä ultrassa mitään näykään.

Olen aivan 100%varma hedelmöitysajankohdasta, sillä mahdollisuuksia on tasan se yksi ja silloin oli kaiken järjen mukaan juuri ovulaatiokin.

Todella käy hermoon tämä epätietoisuus. Te, joilla on ollu keskenmenoja, voisiko tämä tiputteleva, ruskehtava, hieman paakkuinen vuoto olla alkava km?

Vierailija

A.Kollontay:

Lainaus:

Todella käy hermoon tämä epätietoisuus. Te, joilla on ollu keskenmenoja, voisiko tämä tiputteleva, ruskehtava, hieman paakkuinen vuoto olla alkava km?

Voi olla. Mulla alkoi juuri noin. Viikon tuli ruskeeta ja sitten alkoi keskenmeno.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat