Plussanneet PCO-plikat pinoon!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitäpä sitä kuuluu itse kullekin ja kuinka on matkanteko plussanneena tähän asti sujunut? Ajattelin alkaa huhuilemaan, kun tuntuu ettei vanhoja tuttuja hoksaa enää mistään palstalta.

Meillä mennään jo rv 30+4 ja voidaan paksusti. Raskaus on sujunut kaikenkaikkiaan oikein hyvin. Alkuun oli sellaista jatkuvaa pahaa oloa ja ällötystä mutta se loppui joskus rv 12 paikkeilla. Sitten melko pian tulikin kuvioihin närästys, jotan on jatkunut oikein kiitettävästi tähän päivään ja varmaan loppuun saakka.

Mulla todettiin myös raskausajan diabetes ja olen insuliinihoidolla ollut jo kesäkuusta lähtien. Rutiinillahan tuo alkaa jo sujumaan ja äitipolilla saan juosta ultrattavana (ihan kivaa) ja syynättävänä ihan parin viikon välein.

Rakenneultrassa meille selvisi, että pienen pientä mutta tomeraa tyttöä odotellaan meille joulukuun alussa syntyväksi. Synnytystä en osaa pelätä, vaan yritän kykyjeni mukaan pärjätä siitä luomukonstein mutta en ole suunnitellut sen tarkemmin ja kipulääkityksenkin hyväksyn jos sellainen katsotaan aiheelliseksi.

Muuten on ihanaa, kun nämä ilmat viilenevät. Tuntuu, että mulla on jatkuva keskuslämmitys ja sekin turhan kovilla kierroksilla kun kuuma on jatkuvasti.

Näin meillä. Kertokaahan plikat kuulumisianne!

-samo ja pikkuneiti pippuri

Sivut

Kommentit (126)

Vierailija

Ronjoo: Voi, olipas aika ikäviä kuulumisia silmäsi kohtalosta=( Mutta toivotaan tosiaan, että saavat sen nyt vihdoinkin siihen kuntoon, jotta sillä pystyt elämään eteenpäin. Ihanaa kuulla että pikku prinsessanne se vain jatkaa samaa rauhallista tyyliään=) Jokos teillä ristiäispäivä on päätetty, entäs nimi?

Oma massu se tosiaan on alkanut kasvaa ihan niin kuin silmissä=) Mutta kyllä nää viikot menee ihan hurjan nopeesti ja ihanaa ajatella, että ihan pian ollaan puolessa välissä ja sitten sama matka eteenpäin ja ollaan hyvinkin pitkällä jo keväässä=) No, joo mutta jos nyt ensin nautitaan tästä niin ihanasta joulunajasta ja aletaan sitten odottelee kevättä. Olen nimittäin ihan hullu joulu ja kevät ihminen, joten passaa mulle oikein hyvin, että esikoinen on syntynyt joulukuussa ja nyt toista odotamme syntyväksi toukokuulle=)

Mutta myös minun puolesta Teille kaikille hyviä vointeja ja kasvatellaan massuja....niin kuin jouluun kuuluu=;) *halaa kaikkia*

H-R rv 18 tasan, hip hei=)

Vierailija

Kohta alkaa olla jo Joulu ovella! Minä kyllä olen ihan hölmö jouluihminen...rakastan laittaa ja hössätä ja sitten viettää aattoa perheen kanssa :)

Eilen kävi neuvolantätikin katsomassa pikkuista, hyvin on kasvettu ja kovasti kehuttiin, vaikka johan tuo tiedettiin, että hieno typykkä meillä on ;)

(H-R):lle: Juu, pidämme kastejuhlan vasta helmikuussa kun appeni on tulossa meille kylään niin pääsee hänkin sitten juhlaan. Itse juhla tosin on pienimuotoinen niinkuin näillä edellisilläkin, eli isovanhemmat ja kummit perheineen ovat tervetulleita. Meistä kastejuhla on mukavampi kun ei ole koko suku paikalla :) Ja nimikin oli mietittynä jo laitokselle mennessä, pikkuisesta tulee Ida.

Ihanaa Antoisaa Joulua!!!

Vierailija

Eikö ollutkin Bisous ihanan liikuttava hetki!

Meillä on vasta seuraava ultra niskapoimu et ei oo enää mitään ylimääräisiä ultria. Onko kukaan käynyt/miettinyt käydä 3D tai 4D ultrassa? Onhan se tosi kallis investointi mutta voisi olla ihanaa.

Vierailija

Ihanan pikku tytön saitte pitkän taipaleen tuloksena! Muistan sinut niin hyvin tuolta lapsettomien puolelta, että tosi ihanaa kuulla että kaikki on mennyt hyvin. Pääsette viettämään ensimmäistä joulua nyt ihan oikeana perheenä :) Tulehan välillä kertomaan kuulumisia, jos vauvan hoidolta ehdit.

Vierailija

Ollaan yritetty pähkäillä tän asian kanssa. Viikoilla 14 lääkäri tekee uudet mittaukset ja jos saa kätilön saamat lukemat, todennäköisesti ne ottais sen näytteen siinä samalla. Neuvolassa ihmetteli kovasti, koska hänen tietojen (samoin kuin lapuissa) raja kulkee 3 ja sieltä ne sanoi et niitä on tiukennettu ja et ollaan juuri siinä rajalla. Mahdollisuudet on siis saada down on kai 50%, koska niitä menee myös niskaturvotuksestakin läpi.

Toi H-R käymän verikokeen pitäis kai olla yhtävarma kuin np-ultra mutta siinä se arvo voi olla äidillä korkee mutta ei välttämättä oo vauvalla. Negatiivinen tulos on kuulemma suht varma. Meillä olisi mahdollisuus otattaa myös se mutta vasta viikolla 15.

Mistään ei ole saanut oikein lukuja kuinka moni hälyrajan ylittäneistä on sitten sairaita.

Kiitos tuestanne ja kannustavista sanoista. Päätöksenteko ja tietämättömyys on kaikista rankinta, olenkin nyt saikulla tän takia. Mietitään kuumeisesti ja välillä ollaan ihan varmoja et lapsi on terve mutta välillä iskee epätoivo taas. Mikä muuten muillä np-ultrassa käyneillä on ollut rajana? Olisi kiva tietää et millon ne on niitä tiukentanu. Jos olisi ollut se 3 rajana, kaikkihan ois nyt hyvin!

Ei kannata alkaa etukäteen np-ultraa pelkäämään tän takia, koska se ei oo varma mutta varautua ehkä vähän jos tuleekin jotain ikävää esille. Mutta ei sitä enää teille voi tulla, toivon niin! ja toivon, että meilläkin oli kätilön mittausvirhe tms. ja vauva on terve!

Vierailija

Onneksi olkoon vielä Samojedi, muistan sinut hyvin! Olen itsekin totenut samaa, ettei enää näe tuttuja nimimerkkejä ja varmasti senkin takia on oma hiljaisuus. Käyn kyllä lukemassa, mutta en ole kirjoitellut pitkään.

Olen itekin loppusuoralla, ihanaa, eli rv 35+4 ja laslettu on vika vko lokakuussa. Olen voinut hirmu hyvin ja vieläkin tulee huono omatunto siitä jos valittaa jostain pienestä vaivasta, kuin muistaa sen ikävän lapsettomuus ajan. Silloin muistan miettineeni etten ikinä valittaisi mistään jos nyt vain tulisin raskaaksi...

Itsellänikin on närästystä, mutta vain nukkumaan mennessä ja eilen aloitin magnesium-kuurin koska mulla on niin pirun " levottomat jalat" nukkumaan mennessäni. Tuntui että se olisi tepsinyt, koska nukuin tosi hyvin moneen moneen viikkoon.

Olen tähän asti " lihonut" 13 kg, ja edellinen raskaus 2002 paino nousi jopa 20kg, eli ihan kiva näinkin. Mites sulla. Nyt on sf-mitta 34 mutta vkolla 31+2, minulla oli 30.

Kirjoittele jos näet tämän, kivaa että sulla menee hyvin.

mites muut pco- plussanneet?

Vierailija

Vähän jännityksellä odotan tuota ensimaanantaista lapsivesipunktiota, sekä itse toimenpidettä että sitten niitä uutisia...siis kun saamme sitten tietää sen sektiopäivämäärän. Toissakerrallahan äitipolilla puhuivat sektiosta viikolle 38, joka olisi ollut +/- 23.11 mutta ilmeisesti nyt tahtoisivat sitten toimiin jo aikaisemmin, hui :)

Kellarista olen jo penkonut vauvanvaatteet valmiiksi, hoitopöytä on hankittuna ja sänky vaarilla maalattavana. Ensi maanantaina tulee siivooja ja sen jälkeen voimme alkaa muuttamaan makuuhuoneita yläkertaan, sitten on pikkuisellekin kaikki valmiina.

Täällä pidetään (H-R) sinulle edelleenkin huuurrrjan kovasti peukkuja, että kaikki menee hyvin, lupaavalta kuulostaa :)) On se vain kumma miten kamalan äkkiä tämä aika taas on mennyt, kohta tuossa sylissä tuhisee pikkuinen käärö...snif, melkein meinaa tulla tippa silmään ;)

Jaksamista kaikille kaiken mualiman kolotusten kanssa, kyllä siitä selviää kun muistaa MIKSI! Tulen sitten taas kertoilemaan ensi viikolla punktio-kuulumisia.

Ihanaa mahtavaa talven odotusta kaikille mammoille!!!

Vierailija

Kerrassaan ihania uutisia PIIPPULI!!!! Nyt kai saan jo onnitella ihan täydeltä laidalta!!??=) Siispä ONNEA TUHANNESTI JA PAKSUNEVAA VOINTIA=) Niin ne viikot sitten lähtevät eteenpäin. Hyvä jos verenpaineesi saatiin kohdilleen.

No, mutta omassa navassa ei tosiaan muuta uutta, kuin taitaa asukki olla poika=;) Ai, miten niin?! No, on tänään ollut sukkahousut jalassa ja näyttää ärsyttävän ylikaiken pikkuista, sillä potkuja tulee niin hirmuisasti kaiken aikaa=) Taitavat siis hieman puristaa ja tuntuvat epämukavilta......selvä poika=)

Vointeja kaikille!

H-R rv 20+2

Vierailija

Pitipäs taas tulla kurkistelemaan mitä tänne kaikille kuuluu :) Pääsin viikonlopulla pois sairaalasta, minulla oli nyt se silmäleikkaus viime viikolla. Niin siinä sitten kävi, että tämä raskaus maksoi yhden silmän, ei siihen enää näköä saada aikaiseksi. Toivottavasti nyt kuitenkin leikkauksella silmä saatiin rauhalliseksi eikä luvassa olisi enempää hankaluuksia! Pikkuinen kasvaa ja voi hyvin. Äitini ihmetteli, että mistäköhän tämä lapsi rauhallisuutensa perinyt, ei meidän suvusta ainakaan :)

Joulua odotellessa, rauhallista masun kasvatusta ja piparintuoksuisia terveisiä!

Vierailija

kun kysyit keskenmenoriskistä niin se on 0,5-1% luokkaa. Tietty nyt kun ollaan selvitty ekoista 3kk niin keskenmenonriski luonnostaan laskee, joten riski pitäisi olla pieni mutta ottaakko sitä vai ei...

Onnea teille ultraan, riittää pco:laisille yhdet huonot ultra-uutiset! Oli kyllä ihanaa nähdä siellä pikkuisen kädet ja jalat, kuinka se siellä potki. Yllätti et kuinka iso se jo on, kun viimeeksi on nähnyt sen siinä 7 viikkoisena, aikamoinen ero :) Yrittää välillä muistellakin siitä reissusta jotain positiivista ettei ihan synkisty. Voin vaan kuvitella kuinka ihanan hempeitä hetkiä olis ollut jos kaikki olis ollu hyvin.

Vierailija

Janeway: Juuri samaa täällä eilen tuskailin, kun kiloja tulee jo nyt ihan liikaa....Mutta kun tekee kaikkea, paitsi ei enää kahvia, mieli. Ja kun väsyttää, mutta jaksettava on, tulee naposteltua yhtä jos toista. Jälleen on himo sipseihin!!! Niinpä niin!!! Aivan sama oli esikoista odotellessa. Mutta onneksi löytyy myös näitä hyvi himoja, sillä mandariinit, kirpeät omenat ja kunnon kotiruoka. Mutta kun millään ei tunnu olevan rajaa, vaan huomaan syöväni, jopa tyttäreltä jäämät sapuskat...huh,huh...Ja ne ronjoon kuuluisat pallerot, voi jättää ihan omaan arvoon=;) Kaloreita en uskalla niissä edes ajattelemaan.....

Kun nyt saisi niskasta kii ja hillitsis, mutta....

Vointeja kaikille!

H-R rv 8+3 (ihanaa jo toinen päivä alkaa ilman kuvotusta!!!)

Vierailija

ei oikeastaan jaksa olla edes kenellekään kiukkuinen sähläämisestä kun on niin helpottunut olo! Mutta sen sanon, että on se kumma kun ei kahta eri asiaa hoitavaa lääkäriä saa puhumaan keskenään ja asiat menevät sitten näinkin ristiin kuin nyt minulla! Ja pelotellaan siinä sinussa puolikuoliaaksi :( Nytkin oli ihan sattuman kauppaa, että tälle tarinalle oli onnellinen loppu. Sitä nuorempaa lääkäriä, joka eilen oli paikalla oli jäänyt vaivaamaan minun reaktioni pikaiseen sektiopäätökseen, olin kai näyttänyt super-surkealta ;) Hän oli sitten ottanut tehtäväkseen metsästää kiinni ja PUHUA hoitavan silmälääkärini kanssa...ja niinpä nyt sitten saimme tämän kolmen viikon lisäajan.

Vierailija

täyslaidallisesta :)

OSSE:Ihan hirmuisasti Osse tsemiä helmikuun ivf:ään. Nyt jälkeenpäin ajattelen että piru kun en tajunnut heti mennä ivfään vaan täytyi nää taistelut käydä kaikkein pisimmän kautta....Tän kokemani perusteella suosittelen kyllä pcolaisille sitä ivfää ihan suorilta käsiltä. Varsinkin jos ei ole kiertoa ilman teroja/primoja. Muista Osse että ei se välttämättä nappaa siitä tuoresiirrosta (mä olin aika varma että jos onnistutaan niin se on se pas millä onnistutaan) Se ivf on muutenkin kropalle aika rasitus ja siihen vielä siirto päälle niin kyl vaan passsiin luotto on kova.

HR: Sähän oot jo ihan kauheen pitkällä. Puolivälissä jo. Hui! Mites teillä loppujen lopuksi kävi niitten kokeitten kanssa kun kirjoittelit jotain että verikokeessa oli jotain häikkää? Siis tutkitiinko sitä sitten enempää?

SADEPÄIVÄ!!!HUHUU? Ootko enää täällä surffaillut? Kova ikävä kuulumisia!

Mutta nyt se on moro. kirjoittelen ens vkon neuvolan jälkeen lisää.

Vierailija

ONNEE KOKO PERHEELLE!!!! Ihanaa, lisää pikkuprinsessoja pco plikoillie=) Pitkä oli synnytyksesi ja varmasti raskas, mutta se on kyllä kumma miten se kaikki tuska ja kipu unohtuu, kun saa siitä niin upean, korvaamattoman lahjan syliinsä=) Kaikkea hyvää Teille ja ihanaa joulunaikaa!!

H-R

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat