monta lasta voi max. synnyttää sectiolla?

Vierailija

tiedän et tapauskohtaista, mutta teidän tietämän mukaan?

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Mulle tulossa siis viides sektiota, kävin juuri gynekologilla (erittäin kokeneella) ja hän sanoi että se riippuu aivan kohtulihaksen arvenmuodostamiskyvystä (joku tällainen omituinen sana), että monta sektiota se kohtu kestää. Jos siihen tulee hyvä arpi, eikä ohentumaa, niin se voi kestää paljonkin. Kyllähän ne joka sektiossa katsotaan, että miltä se kohtulihas näyttää, ja minulle edellinen leikkaaja (hänkin kokenut erikoislääkäri) sanoi, ettei kohdussa ole vikaa. Toki vatsassa kiinnikkeitä ja vatsalihakset huonossa kunnossa, mutta itse kohdussa ei vikaa. Olen kuullut tästä yhdeksästä (ihan lääkäritasolla), mutta en siis itse henkilökohtaisesti tunne. Olen myös hoitoalalla ja paljon törmännyt" sektioäiteihin. Useilla se kolme on raja, joskus kaksi joskus neljä. Mun raja ei ole vielä tullut täyteen, ehkä tämän jälkeen. Tosin ei niitä lapsiakaan enempää tulisi, vaikka kohtu kestäisikin. Olen ollut onnekas tämän asian suhteen, eli sain sektioista huolimatta haaveilemani perheen.

t. 2

Vierailija

Ihan ohut kohtu ei vielä ole, mutta mahdollisesti pitäisi jäädä todella aikaisin sairaslomalle, jos neljännen kerran tulisi raskaaksi.

Sairailta kuulostavat nuo jutut lestadiolaisista, jotka joutuvat vain kestämään kivuliaan kuoleman, kun ei saa ehkäistä! Mies jää tusinan lapsen yksinhuoltajaksi, muut lapset jäävät äidittömiksi. Tulee samanlainen kiukku kuin somalityttöjen silpomisjuttuja kuunnellessa.

Vierailija

tarvitseehan sellainen lapsilauma äitiä. Vastuutonta!

Ei siitä ehkäisystä ainakaan toisille lestoille olla vastuussa! Ja jos käyttää kumia/yhdistelmäpillereitä, mikään munasolu ei edes hedelmöity. Ainakin ehkäisyllä vois vähän säädellä sitä, miten monta lasta saa. Se on fyysisesti ja henkisesti eri asia saada 13 lasta 20 vuoden sisällä kuin 6 lasta. Miksei näille lestasektioäideille suositella kohdunpoistoa, oman terveytensä takia? Jos se ehkäiseminen kerran on niin mahdotonta.

Vierailija

Kolme lasta olisin toivonut peräperää tekeväni, mutta kaksi tervettä saa kyllä riittää. Elämääni en aio lapsihaaveen vuoksi riskeerata.

Vierailija

perätilan takia leikattu. nyt viimeisellä kerralla laitettiin piuhat kiinni kun oli lääkäri myös sitä mieltä että ei olisi kohtu kestänyt uutta raskautta... nyt jälkeenpäin tajusin että viimeisen raskauden loppupuolella olleet kivut johtuivat varmaan sektio haavan venymisestä (luulin niitä ensin häpyliitos kivuiksi). lääkäri sanoi että mulla oli paljon arpikudosta tullut ja leikkaus oli vaikea suorittaa niiden takia.

Vierailija

En ole kuullut yhdestäkään lestaäidistä,joka olisi kuollut sektioon. Joten aiemmat puheet siitä,että lapsia vaan tulee ja lopulta siihen kuollaan,on aivan höpöhöpöä. Samalla tavalla voisin väittää että nuo typerät epämeikäläiset käyttää ehkäisypillereitä, vaikka niistä voi saada esimerkiksi keuhkoveritulpan ja kuolla siihen.Näin kävi vanhalle koulukaverilleni. Joten olkaahan aikuisia, ja lopettakaa tuollainen täysin asiation ja väärä juorupuhe äideistä, jotka kuolee synnytyksiin kun ei muuta vaihtoehtoa...Kyllä laittaa vihaksi!!!!!!!!!!!

Sen sijaan kerron muutaman esimerkin sektioäideistä:mieheni äiti synnyttänyt yhteensä 9 lasta.Kolme viimeistä sektiolla. Viimesen jälkeen kohtu oli niin repaleina että se poistettiin, en muista poistettiinko leikkauksen yhtteydessä vai jälkeenpäin. Kaverini äidillä sama juttu. Eli puhettakaan mistään kuoleman raskauksista...

Vierailija

Sairailta kuulostavat nuo jutut lestadiolaisista, jotka joutuvat vain kestämään kivuliaan kuoleman, kun ei saa ehkäistä! Mies jää tusinan lapsen yksinhuoltajaksi, muut lapset jäävät äidittömiksi. Tulee samanlainen kiukku kuin somalityttöjen silpomisjuttuja kuunnellessa.

[/quote]

Kerrohan kuinka monta tapausta oikeasti tiedät kun olet juttuja kuullut?? Itse lestadiolaisena en ole kuullut yhdestäkään. Ja luulen että minä olisin niistä kuullut sinua enemmän,sen verran tehokas jutturinki meillä lestoilla on. ÄLÄ LEVITÄ VÄÄRÄÄ TIETOA!!!

Vierailija

mulla kaksi perätilan takia sektioitu. leikkaava lääkäri sanoi että kolmas on ihan ok, ja neljäskin ehkä. piti maksimina tuota neljää.

riippuu tietenkin kohdun kunnosta, joillekin tuo 3 on maksimi.

viidestä olen myös kuullut huhuja, mutta tiedä sitten.

Vierailija

yleensä 3 menee hyvin. Toi 9 kuulostaa vitsiltä, ei onnistu. Itse ollut vuoden sisällä jopa 3 sectioissa mukana missä vasta toinen lapsi syntynyt ja heille kaikille on sanottu että kohtu ei kestä kolmatta, että jos huono tuuri käy niin vain 2.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat