Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+ 20 kg synnytyksen jälkeen. muita ?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Yritin huhuilla tuolla vauva puolella pinoa niille, joilla tavoitteena olisi päästä ylimääräsestä vauvantekopalkasta.Vinkistä siirryin tälle saitille.





Ensiksi taustaa:

-Kiloja tuli kolmannen lapsen odotusaikana + 22.

-Laitokselle jäi vain 4 (5 tippu synnytyksen jälkeen, mutta 1 kg ehti taas paino siellä nousta)

- synntyksestä on 3 vkoa.



Sitten kootut selitykset : )

-Kortisonikuuri kerää neisteitä, eli kilot vain karttuu.. ei voi mitään

- Ennanaikaiset sypistelut esiti tekemistä yhtään mitään, eli kiloit vain keräänty..

- nyt ei vielä voi rehkiä koska vatsalihakset ovat levällään ja lantiopohjanlihakset hukassa..



Vinkit:

-Aloita oikeasti varovaisesti ja parempi tehdä edes hiukan jotain kunnon eteen kun olla tekemättä mitään.



Tämänpäivän kunto-ohjelma:

-Radio soimaan, ja yhden kappaleen ajan marssimista kädet kyynerpäät koukussa vuorotahtiin eteen taakse heiluen... siis ikään kuin hiitäisi.

tarkoitus on hieman nostaa sykettä, sekä voimistaa keskikehon korsettia



Kommentit (12)

Vierailija

viikonloppu menasi mennä alta penkin. Lauantaina en tehnyt yhtikäs mitään kuntoni eteen. Ellei sitten sykkeen nousua silkasta kiukusta lasketa mukaan. Olin aijemmin elouussa ilmottautunut mukaan yhteen vauva- jumppaan johon olin menossa nyt ensimmäisen kerran. Pakkasin autoon pesueeni ja hurautin toistakymmentä kilometriä koululle, ihan vain huomatakseni jumpan olevan juuri tälläkertaa peruttu. Sunnuntaina semppasin sitten tv- jumpan tahtiin. Ihan vain sattumalta ruutu oli auki, kun kaksi piukkapakaraista naista aloittivat tehotreenin. Askelsarjoissa ei menannut mukana pysyä, mutta liikkellä oltiin kokoaika. Upeaa, eikö vain !

Hyödyntääkö kukaan muu noita tv tai erilaisia video- jumppia?



Vinkki:kirjoita ylös milloin tv:n aamu-ja sunnuntaijumpat ovat.Yritä ehtiä edes sillontällöin jumppamaan niiden kannustamina.



Päivän kunto-ohjelma:Kylkien vetreytystä

Seiso lantionlevysessä haara-asennossa. Tarkista ryhti. Jänitä vatsalihakset kunkin liikkeen kohdalla ja rentouta liikkeiden välissä.

1: " pyykin ottaminen narulta "

Venytä kylki pitkäksi kurkottaen kädellä pääyläpuolelle ja laske käsi vartalon viertä alas rutistaen kylkeä. (nappaa pyykki narulta ja tiputa pyykki vierellesi koriin "

2" kauppakassin nostaminen "

Rutista kylkeä kurottamalla kättä pitkin reittä ja anna hartioiden ja pään kallistua liikkeen myötä. ( ikäänkuin nostaisit kauppakassin vierestäsi )

3. " lasten laskeminen " .

Kierrä ylävartaloa voimakkaasti lantion pysyessä paikoilla.

( etsit eriteille juokseneita lapsia )



Tee liikkeet ensiksi 16 kertaa molemmilla puolilla ja puolita aina sarja eli 16 + 8+4+2 keraa.

Vierailija

20 kg tuli mullekin ensimmäisenä odotusaikana, nyt odotan toista ja

näyttää siltä että saman verran tulee tälläkin kerralla.. Liikuntaa olen

joutunut kyllä vähentämään molemmilla kerroilla lähinnä ennenaikaisten

supistelujen takia. Ruokakin on maistunut kummallakin kerralla paremmalta, joten siinä kai syyt lihoamiseen. Ennen raskauksia olin jopa hoikissa mitoissa, joten muodonmuutos tuntuu aika pahalta.

Nyt olen päättänyt että toisen imetyksen jälkeen alan laihduttaa, syön terveellisesti ja liikun säännöllisesti joko kävelen tai käyn jumpissa. Herkkuja en aio kokonaan jättää, mahdoton tehtävä minulle. Katsotaan miten käy turha on kuitenkaan murehtia kun tällä hetkellä ei asialle mitään voi tehdä. Onnea muille yritykseen !!

Vierailija

Isovanhemmat kävivät visiitillä ja toivat rotinat näin jälkikäteen. Tässä on sitten vedelty pullaa aamiaiseksi.



Vinkki: kerro kaikille, että yrität muuttaa ruokahuoltosi terveellisempään suuntaan. Ehkäpä isoimmat kermakakkuherkkukiusaukset jäävät ulottamattomiin.



Päivän kunto-ohjelma:

Hiekkalaatikko steppi.

Paikkana hiekkalaatikonreuna, porras, saunan matala jakkara tai jokin muu step-laudan korvike. Taustalla lasten leikkien pulinat.



-Askella perusaskeleita laidalle rivakkaan tahtiin aloittaen ensin toisella jalalla 12 kertaa ja sitten toisella jalalla 12 kertaa.( astu oikea jalka laudalle , vasen viereen, oikea alas, vasen alas. )

_++ Tee seuraavat sarjat myös aina 12 kertaa toistaen aloittaen kukin alkellus molemmilla jaloilla.

-Askella vuorojaloin aloittaen.

-V- askellukset (asella leveä v- kirjain)

-viistoaskel. ( astu laudalle oikkealla jalalla vinosti ja nosta vasen polvi ylös laskeudu alas vieden vasen jalka taaakse.)









Vierailija

siltä itsestäkin tuntuu ettei vaatteet mahdu ja peilistä näyttää kamalalta..harmittaa miettiä koko asiaa.. itse aloitin kuntoilun n. 2kk päästä synnytyksestä. pyöräilin n. 13 km 3-5 kertaa viikossa. ja paino lähtee tosi hitaasti. nyt on " enää" 12 kg pudotettavana 10kg poissa ja vanhat vaatteet alkaa pikkuhiljaa mahtua päälle mutta kyllä 10kg ylipaino syö silti itsetuntoa! nyt ajattelin ostaa jumppa videoita ja katsoa mitä saan aikaa. karkit lopetin jo jokin aika sitten. kyllä tää on rankkaa, kauheeta kuulla miten jotkut on painanu synnytyksen jälkee vähemmän kuin ennen raskautta.

tsemppiä kuitenkin laihdukseen, ja laihtuminen on mahdollista jos vaan jaksaa yrittää!



-hanna-

Vierailija

Täytyy vain uskoa, että nää lisäkilot ovat tulleet puhtaasti syömisellä. Odotusaikana olen ilmeisemmin hemmotellut itseäni kovin herkästi herkuilla. Eilinen ja tämä päivä on tehnyt ihan hillittömästi mieli makeaa ja huomasin haikeilevani odotusaikaa ja sen suomaa lupaa puputtaa. Eilisen päivän repashdukselta pelasti tyhjät kaapit ja tänään onnistuin vastustamaan karkkihyllyä kauppareissulla. Täytyy olla oikein ylpeä itsestään.



Vinkki: Älä pidä herkkuja kaapeissa vierasvarana.



Päivän kunto- ohjelma.

Jumppa lapsisylissä. ( omat painoni 4 ja 10 kg )

Valitse taustamusiikiksi kaksi tempoiltaan erilaista lastenlaulua. 1.Rauhallisen laulun soidessa heijaa lasta kiertäen voimakkaasti lantiota puolelta toiselle.

2. Nopan ja räväkän kappaleen soidessa mene kyykkyyn ja ylös.



Vierailija

1,4 vuotta sitten sain ihanan pojan,mutta kiloja tuli raskauden aikana tosissaan 24!En pahemmin voinut harrastaa mitään kun ennenaikaset supistukset oli kiusana=/Nyt selkä reistaa ja se johtuu varmasti mun pienestä ylipainosta.Olen muutenkin lyhyt 156cm ja elopainoa löytyy 62-63kg.Kun lähdin laitokselta painoin 76kg.Ennen raskautta painoin 49,5-50kg.Olen saanut pudotettua 11kg kuntosalilla käyden 2krt/vko ja uimassa 2krt/vko.Päiväkävely reipasta tahtia noin 40-60min.Ja aerobic on alkanut kiinnostamaan.Nyt jätin namit pois ja korvaan hedelmillä.Olen kova syömään roskaruokaa joten lopetin senkin ja ostin kaupasta kasviksia ja hedelmiä,kalaa.Syön vain hiilareita 20-30g päivässä.En niinkään diettiä käytä mutta elämäntapa remonttia!Tavoite olisi päästä 50kg.Olisi niin kiva näyttää hyvältä farkuissa ja käyttää bikineitä ensi kesänä!

Vierailija

Tilanne : mulla on käytössä edelleen ne yhdet pökät. Omasta " osta vaatteita " vinkista huolimatta kaupppaan en ole ennättänyt. Siskoni kävi eilen tuomassa lainaan omia housujaan, jotka ovat 2 numeroa mun ennenraukautta- elämää isommat. Ne sain nippanappa vedettyä kinttuihini, mutta kiinni eivät menneet.Tänään olikin sitten valittavana pesusta kostean nihkeet tai auttamattomasti liian pienet housut.



Selitykset : viikonloppu menitosiaan syömisen puolille. Ensin vietettiin niitä Buffet synttäreitä ja sunnuntaina oli kahdet vieraat kasomassa 1 kk ikäsitä vauvaamme.Olen ennen tätä raskautta ollut luonnostani hoikka, enkä ole koskaan aijemmin joutunut meittimään mitä suuhuni laitan, joten aika kummalliselta tuntuuu kun ei voi mättä kermakakkua ja leivoksia pinossa laitaselleen.En kyllä nyttenkään pääasiassa pudota painoani syömisen kautta( imettäjähän ei saa dietata ), mutta hieman fundeeraan kumpi sisältää enemmän energiaa : kotipulla vai kermaien ja suoleinen kasvispasteija.Joskus tulee kyllä melkoisia yllätyksia vastaan kun vertailee eri tuotteiden kilokaloreita.



Vinkki: tarjoa kahvipöydässä myös aina jotain kevyttä ja nälkää pitävää. Esim. kauniisti laitettuja leipiä slaatilla, tomaatilla ja kevyellä maustevoilla. Aloita itse aina näistä ja juo tee / kauhvi / mehu ensimmäisenä.



Päivän kunto-ohjelma:Pidempi vaunukävelylenkki

Reisijumppa: Sterot taas täysille joku nuoison jytäkanava soiden. Yhden kappaleen ajan potkit kantapäitä kohti pakaraa ja toisen kappaleen kohdalla marssit polvia korostuneen korkealle nostaen.

Ota kädet mukaan liikkeeseen niin saat pulssin mukasvasti nousemaan.

Vierailija

Selitykset:

Nuo jumpat, kävelyt ja uinit eli ´huhkitaan kerralla kokotunti ja tehokkaasti´ olisivat tietysti parastapa laihduttamiselle, mutta kolmen lapsen työyksinhuoltajana en voi kuvitellakaan pääseväni harrastamaan liikuntaa itsekseni. Eli jatketaan tätä kotikuntoilua.



Elilen ohjelmassa oli kyllä taaperojumppa.Ohjelma sisälsi vauhtia ja vaaratilanteita riittämään sekä tetty 1 km kärryjen työntäminen mennen tullen.

Jumppasalita löytyi myös vaaka.

Nykytilanne:+ 12 kg.



Vinkki: Osta oma vaaka. Älä kuitenkaan hyppää vaa´alla tolkuttoman usein jos lukemat ahdistaa.



Päivän kunto-ohjelma.

Vatsalihaksien etsintää. Koska Jälkitarkastusta ei ole vielä tehty ja muutenkin on tunne et lihakset on hukassa ja erkantuneet niin liikkeelle lähtö tapahtuu tosi varovaisesti.

Taustalle rauhallisempi musiikki tai ihan vain omat ajatukset.Käy selinmakkuulle polvet koukussa.



1.Aloita vatsan sisäänvedolla jännittäen vatsalihaksia.Pidä jännitystä yllä noin viiden sekunnin ajan. Rentouta ja jännitä kolme 15 kerran sarjaa.

2.Tee seuraaavaksi lantion nostoja irti alustasta sama määrä.

3. viimeiseksi on helpot vatsalihasnostot.Nosta hartiaa ja käsiä kohti polvia vain vain sen verran, että tunnet vatsalihasten jännittyvän.



Vierailija

Tilanne on tosiaan niin, ettei kaapista löydy juurikaan päälle pantavaa. Yhdet pökät menevät, jotka hankin puolessa välissä raskautta ( onneksi ne viimeisten viikkojen koltut ovat jo isoja ) ja mitkään vanhat houst eivät nouse reidestä eteenpäin.



Vinkki: Hanki muutomat vaattee, jotka eivät ahdista henkisesti olemalla liian kireät, mutta joissa olsi kuitenkin hieman säätövaraa jos makkarat lähtevätkin.



Päivän kunto-ohjelma:

Taustalle rauhallinen musiikki. Tarkista ryhti ja jännitä vatsalihakset... tai siis yritä edes jännittää. Nouse vuorotellen varpailleen ja kantapäille, pitäen lantio suorassa... älä siis keukuta itseäsi. Supista lantiopohja lihakset varpaileen noustessa ja rentouta laskautuessasi alas.



Lisänä vaunukävely lenkki.

Vierailija

Tänään on vissiin selistysten vuoro:

Tultiin juuri sukulaisen synnttäreiltä, jotka vietettin ravitolassa, seisovien pöytien ääressä. Ja koska imettäjähän ei saadietata, niin syötiin sitten jäätelöt tuplana.

Muuten kyllä ruokailu painottu noihin alkusaalaattien puolelle. Eli aika tyytyväinen täytyy olla.



Vinkki: Vaikka uudet ulottovuudet masentaa, salli itsellesi toisinaan lupa hieman herkutella. Itse päätin et " karkkipäivä " on viikonlopuisin.



Päivän kunto-ohjelma.Punttijumppa.

Taustalle reipas musiikki. Tee hauiskääntöjä yhden säkestön (tai 18 iskun verran. )

2. säkeistö käsien vienti olkapäille ja sivulle

3. säkeistö,käsien vienti olkapaille ja eteen

4. säkeistö,käsein vienti olkapaille ja ylös

jatka koko kappaleen ajan..



Itselläni on ainakin olkapäät ja hartiat jumissa vauvan kantamisesta. Vaikka kuinka yritäisi muistaa käänellä ja väännellä eli venytellä niskaa, niin mieletön rutina käy kyn päätänsä kääntää..

Vierailija

...vaan olen sitä onnellista tyyppiä, joka lähtee aina synnäriltä 2kg kevyempänä kuin on ollut ennen raskaaksi tuloaan.



MUTTA



Minun ongelmakohtanani on ollut kotonaolovuosi: jääkaapin kanssa asustelu ja yksinkertaisesti tylsistyminen ja synnytyksen jälkeinen masennus. Olen molempina vauvavuosina syönyt itseeni 10-16kg painoa, ihan vain ahmimalla :(



Esikoisen vauva-aikana hankitut lisäkilot (10) vyötärölläni aloin odottaa kaksosia ja päätin, että " nyt teen kaiken toisin" enkä päästä itseäni lihomaan. Vaan kuinkas kävikään... olin jälleen synnäriltä kotiin tullessani sen pari kiloa kevyempi kuin raskaasi tullessani (eli painoa oli vain 8kg ylimääräistä entiseen minääni) vaan vauvojen ollessa 3kk repesin. Ahdoin itseeni suklaata, kakkua, pullaa jne niin, että puolessa vuodessa sain 16 lisäkiloa!



Nyt on tavoitteena laihduttaa JOKAINEN lisäkilo ja palata siihen 68 kilon entiseen minääni. Arvaatte vaan, että ottaa päähän! No tottakai, samassa veneessähän tekin olette...



Ihanan positiivinen asenne sinulla Jaakkimaa on, kuinka lähdet pienistä asioista liikkeelle ja keksit jokaiselle päivälle jotain iloista, jotain vauhdittavaa! Minun kuntokuurini avaimet on uinti ja kävely sekä kaloreiden lasku Kutri.net:n ohjeiden ja taulukon mukaan. En osaa laihduttaa passiivisesti vaan minun on koko ajan tehtävä sitä aktiivisesti, luettava laihdutusvinkkejä, keskusteltava aiheesta, laskettava kaloreita tai liikunnan kulutuksia jne. Vain niin pääsen tuloksiin :)



Mukavaa viikon jatkoa!



TT

Vierailija

Moro vaan, tässä mun tunnustus:



itsellä sairaalaan mennessä oli alkutilanteeseen verrattuna +25 kg ja sieltä tullessa +27 kg (pienehköt turvotukset iski päällensä). Voin sanoa, että oli hieman eri odotukset siitä mikä tuo paino olisi kun pääsee kotiin. Kun oli henkisesti varautunut, että joku 10 sitä jää pudotettavaksi, niin näytti aika pahalta. No, turvotusten laskettua paino jäi kiikkumaan 87 kohdille -siitäkin on aika matka viime kesän 65 kiloon.



Mulla ei ole mitään tekosyitä ja selityksiä painonnousuun -kävin jopa jumpalla kerran pari viikossa 7 kuulle saakka ja uimassa paria viikkoa vaille synnytykseen asti. Taisi tulla hieman herkuteltua, vaikka mielestäni en nyt niin hirviästi kuitenkaan, mutta ilmiselvästi liikaa. Muutenkin tuntuu, että oli asia tai tilaisuus mikä tahansa, jossa jotkut laihtuu ja jotkut lihoo, niin mä aivan varmasti lihon.



Mun vaavi synty huhtikuussa leikkauksella, joten olin todella varovainen alkuun liikkumisen kanssa, kun oli kuullut kaikenmaailman pelottelut siitä, mitä leikkaushaavalle voi käydä. Venytteleen ja vaunulenkeille aloin heti melkein kotiuduttua mutta jumppaamisen ja vatsalihasten reenaamisen aloitin vasta noin kaks kuukautta synnytyksen jälkeen. Ikäväkseni sairastelin selkääni aika tovin kesällä ja vasta syyskuussa pääsin uudelleen kunnolla liikkumaan. Ja kun paino ei meinannut lähteä tippumaan lähdin itseäni painostaakseni mukaan Painontuunajat-pinoon, jossa 20-30 kg pudotustavoitteen mammat ahkeroivat yhdessä.



Mul ei ole tän päivän suurta rehkimistavoitetta, koska olen ollut kuumeessa koko viikon, mutta normaalisti käyn perjantaisin uimassa.



-kantrilli

Uusimmat

Suosituimmat