Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pas vko 41

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heippa,

Ehkä viikon 41 passilaisille oli jo oma pino, mutta se oli jo hukkunut kauas!

Minulla alkoi vuoto vihdoinkin tänään, kp oli jo valtava 49. Ehdin jo saada Terolut-reseptinkin eilen, mutta ehkä se pelästytti menkat alkamaan. Huomenna lätkäsen Estradot-laastarin vatsanahkaan, eli lääkkeellinen pas kyseessä. Muutenkin tämä on eka pas kohdallani. Tehty yksi ivf (ei hedelmöittyneitä soluja) ja yksi icsi, tuoresiirto negaa kesäkuussa. Pakkasessa on 6 huurunenua, toivottavasti joku niistä selviää hengissä. Ultra on 10.10, siirto myöhemmin sillä viikolla. Onko tuolle viikolle muita pas-siirtolaisia, olis kiva saada piinisseuraa :)

Hilmis

Sivut

Kommentit (205)

Vierailija

Ei ole totta! Suuret pahoittelut! Tämä vaara näissä passeissa sitten on, ettei päästä edes siirtoon saakka, kun alkio(t) ei kestä sulattamista tai lähtevät kehittymään väärin. Nyt varmasti masentaa kun joutuu jonoon. Minkälaiset jonot siellä päin on? Toivottavasti pääsette suht nopeasti uuteen yritykseen ja tuoresiirtoon :)

Oma napa: Endoni ei oikein tykkää kun estradolia tungetaan elimistöön roppakaupalla, oireet ovat selvästi omaa kiertoa kovemmat :( Oikein pelkään seuraavaa vuotoa (jota en tietenkään toivoisi tulevan noin vuoteen, mutta realistina tiedän sen tulevan 2-3 vkon päästä), on varmasti kivuliaammat kuin normaalit menkat.

Huomenna aamulla saan jo aloittaa luget, tai siis joudun, en oikein tykkää siitä hommasta, kukapa tykkäisi.

Onko teillä selvät suunnitelmat miten elätte siirron jälkeen? Ei seksiä, ei alkoholia, lepoa, ei rasittavaa urheilua, vitamiineja, greippimehua?? Mulle oli ihan uutta se, ettei kannattaisi pariin päivään sekstailla, koska orgasmi saa kohdun supistelemaan!! No, kaipa sitäkin sitten voisi kokeilla. Vaikka muuten olen kyllä sitä mieltä, että ei siihen kiinnittymiseen paljoa voi itse vaikuttaa.

Kerroin juuri pomollekin etten pääse torstaina yhteen palaveriin, kun joudun muka laparotomian jälkitarkastukseen :) En jaksa jatkuvasti kertoa totuutta, vaikka olenkin hänelle kertonut viime icsistä totuuden.

Hilmis

Vierailija

Niin sitä pitää, ei olis tämä aamu paremmin alkaa kun luin uutisesi! Tule heti kertomaan miltä tämän aamun testi näyttää!! Onnea!

Pöppiäinen: älä välitä oireistä (tai niiden puutteesta), ei mullakaan ole mitään oireita, vaikka arvo oli noinkin korkea. Uskon vakaasti että sun arvos on ensi viikolla hyvä!!

Miris: Jos oon laskenut oikein, niin jonnekin heinäkuun alkuun 4.-6. päivä osuis laskettu aika. Ootteko muut saaneet samoja päiviä noilla laskureilla?

NYt on lähettävä työreissulle, katsotaan jos iltapäivällä pääsen nettiin jossakin välissä! Mukavaa perjantaita likat!!

Hilmis

Vierailija

Hei HILMIS, pieni vuoto voi kuulua asiaa, on aika yleistäkin! Joten älä vielä hätäänny. Toivotaan, että menee ohi - luultavimmin näin on!!! Haleja! Jos haluat käy plussanneet -puolella katsomassa, minusta siellä on tuhrua monellakin, ja silti raskaus jatkunut!

PÖPPIS, onnittelut! Hieno arvo, wau. Minähän sanoin että nou hätä! Nyt sitten vaan ultraa odottelemaan..

Nasu

Vierailija

Hei Dinitrol, toivotaan luomuplussaa! Miten maltat olla testaamatta?Minä nimittäi taisin vastata Hilmiksen pyyntöön ja testasin jo tänään PLUSSAN :-) Kädet tärisevät vieläkin, joten tästä kirjoittamisesta ei meinaa tulla yhtään mitään...

Hermot eivät kestäneet, ja niinpä menin testaamaan, ja nyt on vasta pp10. Tiedän tiedän aivan liian aikaisin... Ja tiedostan kyllä kaikki riskit, mutta jotenkin on kyllä toiveikas olo - ainakin tällä hetkellä.. Vaikka kesäkuisen pas-km:n kokekeena tiedänkin, että ainakin minun kohdallani varsinainen piina olisi vasta edessä...

Huhhuh apua kääk ja iik. Ja ihanaa! Taidan vielä testata uudestaan huomenna aamulla (ostin kahden testin paketin). Ja veritestiin menen sitten yhdenä päivän etuajassa, eli jo tiistaina pp13, kun ke olen reissussa. Virallisen tuloksen saan sitten ti-iltapäiväna.

Voi kun tämä nyt kestäisi ja saisin teistä kaikista seuraa!!!!

Iloinen, helpottunut, onnellinen ja pelokaskin Nasu

Vierailija

ROHU, olen tosi pahoillani. Mutta uskon kyllä, että se vauva teille vielä tulee - ennemmin tai myöhemmin. Tämä oli minun neljäs PAS tänä vuonna, en nyt muista sinun historiaasi, mutta siis kyllä se teidänkin vuoro vielä tulee!

BAMBI, kiitos. Täällä vielä ihmetellään... Ja tästä se varsinainen piina vasta taitaa alkaa... Minullakin on se kesäkuinen km ja lääkkeellinen km vielä tuoreessa muistissa.. Kunhan nyt ensin saisi tuon hcg-arvon, niin tietäisi vähän missä mennään... Kaksi minulle siirrettiin, nämä olivat meidän viimeiset alkiot (eikös sinullakin?). Ensimmäistä kertaa lähdin kahden siirtoon... Pysyttelen kyllä tällä puolella vielä pitkään, en viimeksikään ehtinyt plussanneiden puolelle ollenkaan (km rv 8+3, sairaalassa 9+0), joten pitkä taival on edessä. JOS sinne asti edes päästään. Mutta sinun kuulumisiasi tulen kuitenkin mielelläni toiselle puolelle kurkistamaan - oletko jossain ketjussa?

PÖPPIÄINEN, joko sinä olet uskaltautunut testaamaan? Meillähän on samat piinapäivät! Minä taisin kyllä todentotta ottaa varaslähdkön.

HILMIS, sulle zemppiä viimesiin piinapäiviin. Ja kaikille muille myös! Turha varmaankaan niitä oireita kauheasti tarkkailla, ei minulla ainakaan ole mitään! Mites Hilmis, joko uskallat huomenna testata, eikös sinulla ole silloin pp10? Minun piti huomiseen odottaa, mutta siihen se jäi, kun ajettiin apteekin ohi tänään..

Iloisia uutisia toivoen

Nasu + Hippu ja/tai Nuppu (?)

Vierailija

Virna: voi harmi, että negaa tai haamua tuli. Voisiko siinä vielä sitten olla toivoa, jos vasta sunnuntaina olis virallinen testipäivä? Olen käyttänyt mammaksi.fi testejä, mulla on aina tullut vain tyhjä ruutu, ei haamua, eikä viivan paikkaa. Jospa sulla on ollut myöhäinen kiinnittyminen. En halua nostaa turhia toiveita, mutta kannattaa testata muutaman päivän kuluttua, jos menkatkaan eivät ole alkaneet.

Miris: Taisitte molemmat pitää siellä peukkuja pystyssä, kun plussasäteet tavoittivat minut :) kiitos siitä!

Tein tänään vielä testin, samanlainen viiva sieltä ilmestyi, että ei ollut viallinen testi. Nyt lupaan, etten enää testaile vaan menen huomenna verikokeeseen.

Hilmis

Vierailija

On tämä tosiaan yhtä odottamista, eli kunpa tosiaan saisi ajan kulumaan.. Ensin odotetaan vuodon alkamista, sitten ovulaatiota, sitten alkoiden selviämistä sulatuksesta ja siirtoa ja sitten alkaa se hemmetin piina.. Ja vasta sitten, kunpa pliis pliis pliis, alkaisi se virallinen yhdeksän kk:n odottaminen!

Juu, minä alan tosiaan olla konkari näissä PAS-asioissa - surullista kyllä. Meillä oli alunperin 10 alkiota viidessä oljessa, joten hyvältä näytti silloin toukokuussa. Varsinkin kun eka PAS tärppäsi. Silloin ehdin jo suunnitella suurperhettä, tai ainakin pikkukolmosta. Voi sitä luottavaisuutta :-(

Minulle sanottiin klinikalta, että ainakin luomupassit voi tehdä peräkkäisiin kiertoihin, eli mitään syytä ei ole pitää taukoa, ellei itse halua. Kysyin tätä asiaa ihan varmuuden vuoksi, viimeksi kun tuntui, että kierto lugejen takia lyheni. Mutta kun vastaus oli tuo, niin taidan kyllä mennä siirtoon! Tosin saa nähdä miten kierron kanssa. Voi olla sama juttu kuin viimeksi, että luge tavallaan pitää vuodon väkisin pois, vaikka uusi kierto onkin jo alkanut. Minulla ainakin testattiin lh-huippu jo kp8, mikä on siis aivan oudon aikaisin, kun norm kierto on 28 vrk. Eli saa nähdä miten nyt, täytyy aloittaa ovistestailu jo ajoissa!

Zemppiä sulle noiden työ- ja hoitoaikataulujen yhteensovittamiseen - tiedän tunteen. Täälläkin on selitetty milloin mitäkin pomolle, mm. siirretty lentoaikatauluja siirron takia. Huh huh...

No hei palaillaan taas. Ehkä joku muukin löytää tämän ketjun..???

Nasulainen kp -1?

Vierailija

Vaikka varovainen tässä saa vielä olla. Järki topputtelee, mutta tunteet on jo pilvissä :) Menen kyllä verikokeeseen, se on torstaina. Ehkä siitä voisi jotain päätellä, että onko kyydissä yksi vai kaksi! Itse kyllä toivoisin vain yhtä, mutta tietysti kaksikin on tervetulleet. Sittenpä olisi koko perhe koossa :) Hoitapaikasta sanottiin että heillä kahden alkion siirroissa jos on plussa tullut, niin 20% on niistä ollut kaksosraskauksia. Eli ei kovin suuri osuus.

Tule Nasu sitten kertomaan lukemasi :)

Voi Sandee: olen kyllä surullinen puolestasi. Tauko voi tehdä hyvää, ajatukset selkiytyvät ja saatte kerättyä voimia! Lähetän sulle erikois-ison halin (((( hali))))).

Vierailija

liimaa ja tarrasukkia maha-asukillesi tai asukeille!

me jäädään nyt tauolle hoidoista. pitää miettiä jatketaanko vai lähdetäänkä adoptio projektiin...

T. sandee

Vierailija

Saako kysyä Rohu muutaman kysymyksen, ei toki pakko vastata :)

Oletteko ennen käyttäneet lahjasoluja? Miten päädyitte tähän vaihtoehtoon, toisin sanoen koititteko monta kertaa omilla? Oliko vaikeaa saada lahjasoluja, onko hoitopaikka yksityinen/julkinen? Minkä hintaista se on?

Siksi kiinnostaa, kun omat soluni ovat aina huonosti hedelmöittyneet (ei lainkaan ivf:ssä), vaikka ulkoisesti kaikki näyttää hyvältä sekä munasoluissa että simpoissa. Että jos endoni jotenkin huonontaa solun pintaa. Olisin myös valmis kokeilemaan vielä lahjasoluja, jos näillä omilla ei tulosta tule.

Hilmis-ärsyttävän uteliaalla päällä-

Vierailija

Vasta pp7, ja minäkö se olin ekana siirrossa (ke). Tää on kyllä aivan nimensä mukaisesti piinaaaaaa!!!

VIRNA, luin täältä palstalta jokin aika sitten, että Pregnyl näkyisi testissä max 10 vrk... Mutta tämä tieto ei siis ole lääkäriltä peräisin! En muuten itse aikoinaa (v 2002) tiennyt moista ollenkaan. Testasin silloin pp12 plussan (nyt 3,5 v), onneksi en siis kuitenkaan mennyt testaamaan liian aikaisin. Vaikka siis sehän päättyi hyvin :-) Mutta VIRNA sun kannattaa ehkä tarkistaa toi asia?!

HILMIS, mitenkäs siellä, pukkaako oireita? Minä tutustuin eilen siihen luge-pakkauksen tuoteselostukseen ja nimenomaan sivuvaikutuksiin. Ja sieltähän niitä löytyi: rintojen pingotusta/arkuutta, vatsan turvotusta, nesteen kertymistä elimistöön (senkö takia koko ajan pitää juosta vessassa?), vatsakipuja... Ja erityisesti alussa väsymystä... Eli kai se on uskottava, että aika sen näyttää.

Rohkenenko jo kysyä, milloin ajattelitte testata? Minä olen testannnut aina vähän etuajassa, pp12 ja nyt viime aikoina pp11. Pp11 testasin silloin toukokuussa sen km-plussa, joten kyllä ne testit useimmiten jo etukäteen tulosta näyttävät... Mutta testiä en kyllä uskalla ostaa yhtään etuajassa, näillä hermoilla varustettuna se tulisi kuitenkin revittyä heti saman tien auki. Eli saapa nähdä tuleeko pp11 asiaa apteekkiin... Se olisi sunnuntai...

Luge on aina pitänyt mulla vuodon tehokkaasti poissa, joten jännitys tiivistyy loppua kohti siltäkin osin.

No joo, tätä tää nyt on...

Palataan taas!

Nasu

Vierailija

Odotan perjantain ultraa ihan rauhallisin mielin. Kokemukseni mukaan jännitys kohoaa vasta sitten, kun etsitään ovulaatiota. Pahin piinailu on vuorossa alkionsiirron jälkeen.

Minulle alkionsiirto tehdään luonnolliseen kiertoon. Lääkäri sanoi, että siirto voidaan tehdä 2-4 vrk ovulaatiohuipuista. Viikonloppu ei siten vaaranna alkionsiirtoa.

Vierailija

Tänään tehtiin alkionsiirto. Siirrettiin kaksi alkiota. Toinen oli 2-soluinen, ja toinen 3-soluinen mutta jakautumassa juuri 4-soluiseksi.

Nyt sitten jännätään seuraavat kaksi viikkoa, ja pelätään taas uutta pettymystä.

Vierailija

taas. nyt ois sitten kolmas kierto putkeen...kaks pakkasessa, mutta meillä läheskään kaikki eivät ole kestäneet sulatusta, eli en kauhean luottavaisin mielin odota, että etes siirtoon pääsis.

olen laskeskellut, että hyvällä lykyllä vk 41 lopulla ois siirto. nyt kp 5 menossa.

Tsemppiä. Joka pinossa, missä olen tähän mennessä ollut, on ainakin yski raskautunut. eli eiköhän meistäkin joku tällä kertaa saa maha-asukin mukaansa. :)

t.sandee kera pessimistin

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat