Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Syyskuun viimeinen torstai***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitan tämän mutta jos joku ehtii samaan aikaan aloittaa niin valitkaat vapaasti! Jos mulla menee vanhan kaavan mukaan niin aamulla alkaa säännölliset supistukset mut ei ole mitään kiirettä silti sairaalaan, hitaasti mutta hitaasti alkaa. Nimittäin kun tiistai-iltana mentiin " turhaan" ja aiemmissa on siitä " ylihuomiseen" mennyt. Epäuskottavaa tällä hetkellä... rv 40+6 nyt. Ciao!

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Heipä hai syysmasut. Meille syntyi tyttön tyllero 27.9, klo 15.03. Normaali alatiesynnytys kaikkine tuskineen (kerron myöhemmin lisää). Neitimme mitat: Paino 3480, pituus 48, hattu 33. Koko perhe ollaan väsyneitä, mutta onnellisia. Rv syntymäpäivänä 40+5.

Tsempit vielä odotteleville. Vauvapuolella näemme sitten :)

dynasty rv 0, neiti 2vrk =)

Vierailija

Heissulis,

Tämä yö onkin mennyt supistusten kanssa valvoessa, nukkuminen ei kyllä olisi onnistunut. Mutta ei ne vielä ihan hirmuisia ole, mutta kuintenkin jo 6 tuntia 5min väleillä takana. Soitin toistamiseen Kätilöopistolle ja nyt sit mennään kun siltä tuntuu.

Sormet ristissä, ettei tämä enää pysähtyisi! Sen verran kivuliasta on, että mielellään ottaisi tämän jo starttina.

Eilen kävin 2h lenkillä (jokohan tuli mainittua aiemmin) ja ei se ainakaan haittaa tehnyt. Miehen tultua kotiin kävimme vielä tunnin reippaalla lenkillä, joka selvästi vauhditti asioiden kulkua. Suosittelen.

Sen vielä sanon, että makuultaan nämä edelleen ei-niin-kivuliaat supistukset tuntuvat jo paljon pahemmilta. Seisaaltaan on paljon parempi olla ja lämpötyyny tuntuu myös auttavan.

Puolen tunnin kuluttua herätän miehen ja sitten mietin otetaanko bussi vai taksi.

T. Minea23

40+6

Vierailija

..taisi yksi ainakin lähteä hakemaan nyyttiään.

Se on sitten tosiaan syyskuun loppu huomenna, eikä mitään uutta ainakaan täällä. Mitä nyt viime yönä oli taas jaloissa kramppeja, mitä ei vähään aikaan ole ollutkaan. Ja jalat tuntuu nyt vähän pökkelöiltä. Asukki vaan punkee välillä niin että tuntuu tulevan melkein mahan läpi. Eilen illalla osui johonkin sellaiseen kohtaan että teki oikein kipeää.

Siis oon entistä varmempi, että synnytys joko alkaa täällä ihan yhtäkkiä vesien menolla tai sitten mennään käynnistykseen asti. Ei kyllä jaksaisi enää vaikka fyysinenolo on ihan hyvä.

Tänään on sitten neuvola tossa puoli 11. Taitaa olla turha käynti. Kyselee kuitenkin että ootko ajatetellu synnytystä ja vauva-aikaa. En tiedä onko jotenkin huolissaan, kun mulla ei oo kauheesti kysyttävää. Mä oon muutenkin sellainen et en jaksa hirveesti pohtia asioita, jolle ei etukäteen voi mitään. Tulevat sitten sellaisina kuin tulevat.

j+beibi 39+6

Vierailija

Ei minkäänlaisia tuntemuksia. Fyysisesti on kuin ei ois raskaana ollenkaan, mitä nyt vatsa välillä tiellä. Henkisesti..mulla alkaa käydä hermoille ja keskittymiskyky on kadonnut. En jaksa enää oottaa!!!!

Mä oon rehellisesti sanottuna kateellinen niille joilla on supistuksia ja lähtö enää minuuteista/tunneista kiinni. Mutta toivotan kuitenkin onnea matkaan!!

Ilona 41+1

Vierailija

Ei mitään oireita edelleenkään, mutta jännittää tämän päiväinen kontrollikäynti (ensimmäinen lajiaan). Nyt kymmenen jälkeen aamulla pitäis sinne mennä. Mielenkiinnolla ootan jäädäänkö sille reissulle vauvaa hakemaan vai kotiuttavatko vielä. Jos mua ei täällä iltapäivällä näy, niin sinne jäätiin...

Näin koko yön taas unia lapsivesistä yms. mutta ei tosi elämässä sit ikinä kummiskaan yöllä mitään uutta tapahdu.=) Kai sitä pyörittelee näitä skenaarioita päässään niin paljon pitkin päivää ettei aivot rauhotu yölläkään.

Palaan astialle....toivottavasti tuhiseva nyytti kainalossa...=)

HaHa78+ Hermanni 41+5

Vierailija

Saimme tummatukkaisen pienokaisemme pitkän kaavan kautta kiireelliseksi sectioksi päätyneen uurastuksen tuloksena 26.9 klo 18:21, rv 41. Mittaa pojalla 52,5cm ja painoa 3860 g. Puoliväkisin karkasimme jo tänään kotiin ihanan lastenlääkärin siunauksen turvin. Kertoilen lisää hieman toivuttuamme reissusta.

Vauvapuolella nähdään. Onnea koitokseen lopuille syysmasuille !

Selidora rv 0 =oD

Vierailija

Mä aina välillä käyn lukasemassa teidän viimeisten kuulumisia, kovasti on pino lyhentynyt...hyvä niin, ja kohtahan teillä lopuillakin on jo nyytti sylissä...jaksamisia ja voimia viimeisille päiville ja tulkaahan vauvojen synnyttyä VAUVAT- puolelle jatkamaan keskustelua :)

t.hope-a ja typy 3vk

Vierailija

...kontrollista. Ei kyllä toisaalta oo mitenkään huono fiilis sen takia. Kaikki oli vauvalla hyvin. Sydänäänet vaihteli hienosti ja liikuttiin masussa ahkerasti. Mun verenpaine oli noussu (kuulemma merkki lähestyvästä synnytyksestä), kohdunkaulaa oli 1,5cm jäljellä ja oli pehmenny ja yhdelle sormelle auki. Oli kyllä kivuliain sisätutkimus ikinä!=(

Ultrassa painoarvioksi tuli reilu 3700g, eli mikään pikkutinniäinen ei oo tuloillaan.=) Pitkät raajat kuulemma, niinku vanhemmillaanki.=) Lapsivettä lääkäri löysi kohdusta vaan yhden kunnon " lätäkön" ja sen takia haluaa alkaa huomenna käynnistellä synnytystä.

Meen siis aamulla 8.30 SVO:lle sisään ja alottavat kypsyttelyn. Onko teillä muilla kokemusta siitä että ensin nännejä hieromalla testaillaan kestääkö vauva tulevat supistukset ja vasta sitte alotetaan lääkkeellinen käynnistys? Vähän hirvittää...! Ja mies ei saa tulla alusta asti mukaan, koska tilat on SVO:lla niin rajalliset. Soitellaan sit paikalle kun alkaa tapahtua. Ja siihenhän saattaa mennä useempi vuorokausikin, joten voi olla että kotiuttavat vielä pe-la yöksikin jos kunnon suppareita ei tuu....

Voi ku niin toivon että alkais nyt tän päivän ja ens yön aikana tapahtua itekseen! En millään haluais käynnistykseen.=( Mutta ei auta muu kun nöyrtyä siihen jos ei muuta ala tapahtua...

HaHa78 + Hermanni 41+5

Vierailija

Eli kuten eilen arvelinkin ei mitään tapahtunu tässä yöllä ja uusi viikko vielä raskautettuna lähti käyntiin. Mietin että mitäköhän niille yli 150:lle odottajalle kuuluu jotka eivät ole listan mukaan vielä vauvaansa saaneet. Tai siis on varmaan suurin osa saanut mutta eivät ole päässet ilmoittelemaan. Kun nyt on vähän päälle sata ilmoitellut ja odottajia oli mustaakseni 267 niin kyllähän siitä vielä muutama puuttuu. Meitä mattimyöhäisiä voisi olla sellainen muutama kymmentä. Ilmoitelkaahan itsestänne niin ei ihan tarvitse yksin kukkuilla! :)

Mutta nyt täytyy lähteä asioille ja ajattelin kävellä, josko jotain alkaisi tapahtumaan.

Palailemisiin!

Q 41+0

Vierailija

Erikoiselta kuulostaa tuo nännejä hieromalla testata, kestääkö vauva supistuksia ?! :O Kurja ettei mies voi alusta asti olla mukana.Jaksamista sinulle ! Luulisi että voisivat käynnistellä kalvojen puhkaisullakin, kun kuitenkin paikat kypsyneet hieman jne. ? tsemppiä.

ponnyt rv 37+2 tuolta lokakuisten puolelta.:)

Vierailija

...mitään uutta neuvolasta, paitsi että paino oli noussut :(. Vieläkin veikkasi 3,5 kiloa eli ei olisi viikossa kasvanut mihinkään.

Ensi tiistaina seuraavan ja viimeisen kerran ilman vauvaa neuvolaan. Synnärille saa soitella VASTA viikon päästä sunnuntaina ja tilailla aikaa yliaikaiskontrolliin maanantaiksi, siis jos tää asukki ei päätä tulla jo aiemmin.

Mies väitti tuossa aamulla, että syntyy nyt sunnuntaina. Lupasi jopa lyödä vetoa vaikka astioiden tiskaamisesta. Oliskohan pitänyt ottaa veto vastaan? Terkkari taas sanoi, että ensi viikolla voisi syntyä kun kuukautisten mukaan aika olisi 4.10. Että tiedä ketä uskoa. Itellä ei minkäänlaisia aatoksia.

Vähiin on porukka täällä tosiaan käynyt, kun tähän aikaan ei ole kuin yksi sivullinen viestejä. Taidanpa ensi viikolla kirjoittaa itse itselleni viestejä.;)

j+beibi 39+6

Vierailija

kiitos kun laitoit viestini eteenpäin! Rv:t olivat muuten 40+5. Kyllä se sinunkin vauva siitä yksiöstään lopulta luopuu, beibi 0905!

Vierailija

jatkoksi. Alkaa olla ihan epätodellinen olo, kun mitään ei tapahdu. Ei supistuksia, ei mitään. Tuntuu, ettei osaa tehdä enää mitään keskittymistä vaativaa. Sairaalakassiakaan en osaa pakata, kun ei tiedä kuinka kauan niitä samppoita ja hammastahnoja vielä kotona tarvitsee...Phuuuuh!

Rv 40+5

Vierailija

Heh, lueskelin juuri 29.9. laatimani lyhyen sepustuksen, jonka mukaan olin ekaa kertaa tuntemassa muutoksia. No, oikeassa olin, ja poika syntyi jopa samana päivänä! Homma lähti sitten käyntiin todella vauhdilla, vaikka supparit pysyivät tosi lyhyinä loppuun asti. Aamulla niitä oli 10-15 min välein, ja klo 15 aikoihin alkoin olla 10 minuutin välein sellaisia kivuliaita. Soitin varoituspuhelut äidille ja tädille esikoisen hoitojärjestelyjä varten ja jatkoin kotihommia. Viideltä mies tuli kotiin, ja silloin aloin olla jo aika kipeä, joten soitin kättärille. Sanoivat että tervetuloa sitten kun siltä tuntuu :). On se vaan aika epämääräistä. Klo 18 en enää kestänyt, supparit tulivat 5 minuutin välein, vaikka eivät vieläkään kestäneet kuin alle 30s. Soitin kättärille, soitimme taksin, ja 18.05 lähdimme matkaan keskustasta. Taksimatkan aikana supisteli ainakin 7 kertää, ja olin niin kipeä että vain nyyhkytin ja piehtaroin...taksikuski taisi olla aika paniikissa! Kättärillä oltiin 18.30, jossa vaiheessa en enää pysynyt jaloillani. Suoraan saliin, jossa todettiin kohdunsuun olevan 9cm auki!!! Ei ihme että sattui. Melkein meni sisu kaulaan, kun tajusin etten ehdi saamaan puudutuksia. Sitten vain ilokaasun voimalla loppuun. Viimeisessä sentissä kuluin tunti ja ponnistaessa samoin (meinasi kyllä mennä usko). Pienen epparin jälkeen poika syntyi välittömästi, klo 20.18. 10 pistettä, 3470 g ja 51 cm, pipo 35 cm.

Maailman suloisin olento, isosiskonsa ohella! Loppu hyvin kaikki hyvin, sattui aivan liikaa mutta ei siitä kuitenkaan traumaa jäänyt.

Jaksamista vielä syysjämille, kyllä se tuhiseva nyytti palkitsee aikanaan!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat