Minkäikäiselle voisi antaa jotain näitä kalaöljyjä/helokkiöljyjä? Kokemuksia kaivataan..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän atoopikko on kohta 7 kk ja käytössä kortisooni ja Atarax. Maitohappobakteereita olen nyt ruvennut antamaan, vielä en ole huomannut mitään vaikutusta. Tekisi mieli kokeilla jotain luontaistuotetta, mutta en ole vielä uskaltanut, kertokaahan kokemuksianne!!

Kommentit (5)

Vierailija

Itselläni 1v poika jolla laaja ruoka-aineallergia. Oireilee iholla ja " hoitona" käytetty kortisonia, perusvoidetta, tubifast kääröjä ja joskus Ataraxia. Nyt olen ruvennut antamaan Gefilus Plus kapseleita aluksi 2 päivässä ja nyt 4. Tätä mennyt jo noin 3 viikkoa mutta en ainakaan vielä huomaa mitään suurta muutosta.

Sitten olen jo ostanut helokkiöljyä(nestemäistä) sekä E-EPA kapseleita mutta en ole vielä alittanut.

Onko kenelläkään kokemusta kuinka paljon noita kahta annetaan /päivä tai /viikko?

Onko kukaan kokeillut esim. vyöhyketerapiaa?

Vierailija

ja kylmäpuristettua rypsiöljyä. Siinä on myös runsaasti omega3 ja omega 6-rasvahappoja. Koska tyttö on myös kala-allerginen, en ole uskaltanut kokeilla kalaoljyä, ja helokkiöljyä itse ison purkin syötyäni totesin, ettei se auta atooppiseen ihottumaan. Niin lukee muuten myös allergia- ja astmaliiton nettisivuilla. Iho on kyllä tytöllä nyt hyvä, kun ruoka-allergiat ovat hoidossa, joten tarvettakaan öljykokeiluille ei ole.

Pojalle (kohta 5v) olen yrittänyt syöttää kalaöljyä, mutta mikään ei mene alas. Nestemäiset on pahoja, ja kapseleita ei osaa nielaista. Purukapseleistakaan ei tykkää. Miten olette onnistuneet?

Vierailija

Mekin käytettiin kortisonivoiteita ja Ataraxia, tosin tuosta jälkimmäisestä ei ollut minkäänlaista apua, väsytti vaan niin paljon että poika nukahteli ylimääräisille unille.

Reilu pari kuukautta sitten päätin että nyt kokeilen jotain muista keinoja ja lopetin kortisonivoiteet ja Ataraxiakaan en käyttänyt kuin ihan hetken.

Aloin antamaan pojalleni (nyt 1v7kk)maitohappobakteereja, helokkiöljyä ja kalöljyä. Niistä on ollut apua, ihottumat ovat ihan kaikonneet, toki iho välillä vähän pahenee jos annan jotain mausteisempaa ruokaa esim. mutta pärjäämme pelkillä perusvoitella. Nyt poika on ollut ilman helokkiöljyä ja kalaöljyä viikon ja iho paheni ja tuli entisenlaiseksi...halusin ihan kokeilla että onko tuotteet auttaneet vai onko vain iho parantunut muuten mutta näyttäisipä että noista öljyistä on tosissaan ollut apua. Suosittelen kokeilemaan, eivät ne välttämättä kaikille auta mutta meillä näin näyttäisi olevan, toivottavasti muillekin olisi apua:-)!

Vierailija

Meille ravitsemussuunnittelija sanoi, että helokkiöljyä ja kalaöljyä tulis käyttää yhtaikaa, jotta olis toivottu vaikutus (eli ei helokkia yksinään). Ja hänen mukaansa puhdas kalaöljy ei kuulemma aiheuta allergiselle reaktioita. Minulla nyt vuoden ikäinen atoopikko/allergikko ja hyvän kesän jälkeen on iho taas alkanut oireilla vaikka mitään uutta ruokaa ei ole kokeiltu (en ole uskaltanut). Nyt sitten varmaan on vaan rohjettava kokeilla tuota öljy-yhdistelmää. Onko kellään tietoa määristä? Montako tippaa helokkiöljyä ja montako kalaöljyä? En itse tajunnut kysyä... Meillä ollut nyt maitohapot olleet(Gefilusplus) käytössä puoli vuotta ja luulisin että ne auttaa - ainakin maha toimii ja on ollut terve. Nyt vaihdettiin Reladropseihin kun kuulin että ne olis tehokkaampia ja ainakin helppoja käyttää eikä sisällä maitoproteiinia, kuten ei GefilusPlussakaan. Vyöhyketerapiassa käydään myös säännöllisesti ja katpa sekin on auttanut, kun lisää sopivia ruoka-aineita on löytynyt. Ei nyt ainakaan haitaksikaan ole. Toivotaan leutoa ja kosteaa talvea :) Minkä nimistä kylmäpuristettua rypsiöljyä käytössä?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat