Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka ensi viikolla PAS-siirtoon menossa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En tiedä, onko PAS-ketjut hävinneet jonnekin....

Joka tapauksessa nyt ois kp 9 ja ens maanantaina vasta ultra. Nyt on minullakin tunne,että ovis vois tulla täs kierrossa aiemmin ku yleensä. klinikalla ei enää ollut aikaa huomiseksi, kun yritin vaihtaa ajan aiemmaksi. Hoitsu käski kuiteskin tehdä ovistestejä jo viikonloppuna ja PAS voitas varmaan tehdä vaikka munasolu ois ehtinyt irrota ennen kontrolliultraa. No, saa nähä. Nyt mä otan rauhallisemmin. En toivo enää mitään; jos jossain vaiheessa tulee tulosta, ni se on vaan plussaa.

Mites nasu 72, e tuominen yms? Mikä on tilanne?

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Heips BAMBI ja muut!

Meikälaisen kierto heittelee näköjään jostain syystä. Johtuisiko kesäisestä km:sta ja sen jälkeen tehdyistä PAS-siirroista lugeinen (2 kpl). Eli vuoto alkoi vasta eilen sunnuntaina illalla, melkein vko nega-testin ja lugjen lopettamisen jälkeen! Eli nyt mulla on siis vasta kp2, ja siirto siis joskus parin vkon kuluttua. Aloitan ovistestailun ajoissa, viimeksihän lh-huippu löytyi jo kp8?!?!! Täytyy taas pitää sormet ristissä, ettei lh-huippu osuisi ke-to, olen päättänyt, että siirtoon menen vain ja ainoastaan 3 vrk lh-huipun jälkeen. Viimeisistä alkoista (2 kpl) kun on kysymys, niin en haluaisi ajankohdalla riseerata. Vaikka pääosa lääkäreistä on kai sitä mieltä, että siirto voi olla 2-4 vrk lh-huipusta! Mitä teille muille on sanottu.

Mutta siis joka tapauksessa, en nyt sitten kuulukaan tähän ketjuun, mutta toivotan kaikille plussaonnea ja toivottavasti tulen perässä. Jos jää tämä kuu väliin, niin seuraavan yritys on meillä sitten vasta joulukuussa, kun marraskuussa olen ainakin tämänhetkisten laskujen mukaan reissussa juuri mahdollisella siirtoviikolla. Mutta jotenkin tässä on rauhoittunut eikä yksi kk sinne tai tänne enää saa päätä sekaisin. Jospa hiljaa hyvää tulisi!

Seurailen kuitenkin tätä ketjua. Olisi kiva kuulla vastauksia siirtopäivästä, se kun aina mietityttää. Varsinkin kun tulossa olisi neljäs PAS-siirto, joka osuisi just maanantaille, ja aina on ollut vähän myöhäinen siirtoajankohta, eli lh-huippu to/pe -yönä...

Nasu

Vierailija

Viestin alussa kyseltiin miksi toisille tehdään lääkkeellinen siirto ja toisille luonnonkiertoon. Minulle sanottiin, että kun on säännöllinen kierto niin on " helpompi" ultrata ja testata ovis tarkemmin ja tehdä siirto luonnonkiertoon jolloin ei tarvitse tikuttaa niin usein. Minulla on kp 27-28 pv ja aloitin oviksen testaamisen kp 10 jolloin myös ultrattiin ja katsottiin munasolun koko ja limakalvon paksuus. Sen jälkeen kp 11 ei testiä ja jatkoin kp 12. Mitään lääkitystä ei ole ennenkuin siirtopäivänä joka on ensi maanantai. Varmaankin myös siirto tapaan vaikuttaa syy. Minulla itsellä on selittämätön munasarjojen toimintahäiriö. Munasolu kehittyy mutta ei kasva tarpeeksi tai sitten ei kehity ollenkaan tai ei irtoa vaan tulee niin sanottu tyhjä kuukausi kuten yksi lääkäri asian ilmaisi. Yleensä silloin kun munasolu ei irtoa ollenkaan niin minulla on yksi tai useampi kysta munasarjoissa.

Vierailija

Taustalla kun on se tuulimuna ja kemialliset onnistuneen raskauden lisäksi. Itse asiassa mulla on menkkaoireet eikä mitään rask. oireita. JA aattelin testata nyt, koska alkoa ois tarjolla tossa lähipäivinä ja ajattelin että jos ois raskaana ni ehkä jotain haamua vois näkyä, koska ennenkin on näkynyt aikaisin. mahassa juilii menkka/ endomaisesti.

Mutta tosiaan, tämä nyt on tilanne,ettei voi mitään vielä sanoa...niin realistiseksi tässä on jo tullut eri pettymysten jälkeen.

Onnistuneessa raskaudessa mulla oli myös niin menkkamainen/ oireeton olo, että positiiv. testin jälkeenkin oli side pöksyissä, koska oli tunne lorahtamisesta minä hetkenä hyvänsä. Rinnatkin kipeyty vasta joskus neljännellä tai viidennellä kuulla eikä mitenkään pahasti silloinkaan.

Vierailija

Perjantaina mulle siirrettiin 2 alkiota taas massuun. Viimeksi siirsivät vain yhden, mutta nyt 2. Siinä meni sitten viimeiset. Jollei tästä tule mitään, niin sitten pitää pitää vähän taukoa rahan puutteen vuoksi ja katsoa keväämmällä sitten uutta hoitoa.

Mutta kuitenkin - toinen munasolu oli 2-solu- toinen 3-soluvaiheessa 2-luokkaa. Kyselin biologilta, ku täällä niitä aina vertaillaan. Biologin mukaan molemmat ovat ihan hyviä munasoluja, joten toivotaan parasta. Limis oli jotain 10 mm (?). Eli puitteet on ihan hyvät. Ihmettelen vaan, että miksi ne ei sitte kiinnity...

pp 2 - ei helkkari, vieläkö pitää kestää 12 päivää ennen kuin tietää tuloksen ... No huh, huh - taas se alkaa. Mulla on tuntunut kyllä heti perjantaista lähtien pientä kipristelyä, joten ainakin siellä jotain tapahtuu. Mä oon aina parhaimmillaan lokakuussa, joten toivon, että NYT on se plussakuu.

Miten muilla ? Kertokaa heti sitten, kun jotain tapahtuu.

ET pp2

Vierailija

Toivottavasti ees jompikumpi alkio selviäis hengissä. Enpä ole kauhean toiveikas. Endopotilaalla onnistumismahis lekurin mukaan 17-18% / kerta ja ilman endoa se 20% ( PAS-siirroissa)

Vierailija

Eli jo kp 11 ja 12; aiemmin ku yleensä. Tänään ultrassa nähtiin, että munis oli jo irronnut. Jotenkin mulla semmonen tunne,että mulla ois hyvä tehdä siirto se 2 päivää oviksen jälkeen. Viimeksi ainakin olin heti varma,ettei tärpännyt. PMS-oireet alko heti siirron jälkeen ja oli endo-oireita. Ihan kuin ois tehty liian muyöhään koko homma, vaikka se oli sen 3 vuorokautta oviksen jälkeen......

Vierailija

Siiroon päästiin. Olivat joutuneet sulattamaan meidän molemmat oljet. Yhteensä neljä solua joista yksi oli siirtokuntoinen 2 luokkaa ja 7 soluinen. Pakkanen on tyhjä meidänsoluista ja toiseen ivf hoitoon henkinen valmistautuminen voi alkaa. Pahaa pelkään että hoito menee ensivuoden puolelle julkisella puolella kun ollaan.

Toivonsa menettänyt ella pp0

Vierailija

Mulle on aina sanottu, että aloitan luget vasta sinä päivänä, kun siirto on eli nyt aloitin perjantaina illalla. Kai tässä on jotain koulukunta eroja.

En tiedä, miksi joillekkin tehdään lääkkeelliseen ja toisille ei. Mulla toinen pas-kertakin tehdään nyt luonnolliseen kiertoon, kuten ensimmäinenkin.

ET

Vierailija

Meillä on PAS suunnitteilla tiistaiksi. Sitähän ei sitten taas tiedä, onnistuuko suunnitelma vai ei. Meillä on lääkkeellinen siirto - en kylläkään tiedä, miksi toisilla on lääkkeet ja toisilla ei.

Erikoista, että lugejen aloituspäiväkin voi olla eri. Ella: meillä luget käskettiin aloittaa myös sunnuntaina vaikka siirto on jo tiistaina - siis jos on.

Miks muuten toisia ultrataan oviksen selvittämiseksi? Vai tehdäänks niin vaan lääkkeettömässä siirrossa? Meillä oli vaan limakalvojen ultraus kp12 eikä sitten ultrailla mitään, vaan määrättiin sen perusteella PAS-päivä.

Meillä siis vuorossa 4. PAS - toivo on aika olematon :(

Vierailija

Hienoa bambi ja etuominen tämähän on varsinainen plussaketju.

Testasin tänäaamuna pp12 elämäni ensimmäisen plussan, onnea kestikin sitten ihan muutama tunti kun alkoi pieni vuoto ja nyt olen todella sekavissa tunnelmissa. Vuodon mukana tuli myös pini hyytymä. Olikohan se meidän pikkuinen joka tuli pois vai mitä se oli. Soitin klinikalle ja sain lähetteen verinäytteeseen huommiselle aamulle. Zumenonia ja lugestronia käskettiin jatkaa normaalisti. Täälä sitä odotellaan huomista sekavissa tunnelmissa.

Vierailija

Kaksi keskenmenoa kokeneena ymmärrän hyvin tunteesi, ettei plussa vielä merkitse mitään, mutta on se kuitenkin plussa!!! Toivon hartaasti, että saat pitää plussasi ja se vaihtuu pieneen tuhisijaan ajastaan!

Täällä on toivo heitetty jo - tuhru alkoi perjantaina ja on muuttunut nyt sellaiseksi, että vuoto tulee lugejen vuoksi kuin käsijarru päällä. Tää oli näillä näkymin nyt sitten meidän viimeinen hoito. Toisaalta hyvä, ettei tarvinnut piinata loppuun saakka, mutta ilmeisesti omassa hormonitoiminnassa on nyt käymässä niin, ettei potkuja riitä edes lugejen avustuksella.

En tiedä miten jaksan huomenna verikokeen jälkeen enää töihin mennä. Ahdistaa poikkeuksellisen kovasti. Äsken sain vielä kaiken kruunuksi kuulla erään sukulaiseni saavan lapsen marraskuun alussa. Tiedän, ettei se ole minulta pois, mutta jos jossain on jotain oikeudenmukaisuutta olemassa, miksei sitä meille suoda?

vichy pp12 tai kp3 - miten sen nyt ottaa...

Vierailija

Nyt on pp5 meneillään, eikä ole minkäänlaisia oireita. Ei suuntaan eikä toiseen. Ei vielä edes niitä normaaleja luge-oireita. Vaikka eihän ne yleensäkään oo alkaneet ennenkuin joskus lähempänä pp10:ä.

Oon alkanut jo henkisesti varustautua siihen, että tähän tää nyt sitten jää. Perheessämme on kolme jäsentä, eikä enempää. Ei nyt eikä koskaan. Pitäs alkaa kaupitella mm. rattaita, matkasänkyä ym. ja raivata pojan kaapista kaikki pieneksi jääneet vaatteet, mutta mitä niille sitten tekisi? Ei oikein vielä riitä henkinen kantti siihen, että lähtisi kauppaamaan vauvan vaatteita johonkin kirppikselle. Asiakkainahan olisi kuitenkin raskaanolevia, joille sitten pitäisi hymyillä ystävällisesti, kun oma sielu vuotaa verta. Ei kiitos. Noin vahva en vielä ole. Toivottavasti joku tarpeeksi lähipiiristä raskautuu, niin voin sysätä vaate- ym. tarvikevaraston vähällä vaivalla eteenpäin.

Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti. Kaikki raskauteni (se, josta poika syntyi ja ne keskenmenneet kaksi) ovat alkaneet syys-lokakuussa, joten lienen kuitenkin hedelmällisimmilläni tähän aikaan vuodesta - joskaan en siis läheskään joka vuosi - mutta keskimäärin joka toinen, ja nyt olisi siis se joka toinen vuosi :) Mitäänhän ei ole menetetty - vielä...

Milloin sitä punaviiniä piti siemailla? Kiinnittymisen aikoihin, vai?

Vierailija

Varovaiset onnittelut! Ihanaa, että edes jollain näyttää olevan toivoa! Kyllä se plussa siitä vahvistuu!

Omaa napaa:

pp8 ja ekaa kertaa siirron jälkeen vuoto näyttäisi alkavan jo ennen verikoetta :( eipähän tuu toivottua liikoja...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat