KARPPIKASA, kaikki mukaan, uudet ja vanhat!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heipparallaa lajitoverit! Mitä kuuluu syksyyn?

Täällä mennä porskutellaan ihan entiseen malliin. Paitsi että liikuntainnostus on taas on-vaiheessa. Mä liikun aina jonkun verran, mutta selkeesti menee kausittain - välillä jaksaa kerran viikossa, välillä viis kertaa viikossa.. Nyt oon jo kuukauden ahkerasti käyny salilla sen neljä-viisi kertaa viikossa. Jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin joulun aikaan iskee taas se off-vaihde.

Painossa ei oo tapahtunut mitään muutoksia. Se on ja pysyy siinä 56 kg:ssa ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Kohta on synttäritkin edessä ja vanheneminen sutjakkaan kropan kanssa ei tunnu yhtään niin pahalta... =D

Ihanaa on tää karpin elämä Keski-Euroopassa. Mun sisko, karppi myös, käväsi juuri kylässä ja totesi, että täällä on asiat hyvin.. Ei oo turhia kevyttuotteita myynnissä ja lihat myydään marinoimattomina ja kaikki juustot on vähintään 30%:sia. Ja onhan täällä vähän halvempaakin kuin Suomessa. Iloitsen siis toden totta kaupassa käynneistä!

Mitenkäs muilla menee? Kirjotelkaahan kuulumisia ja tsempit kaikille jotka vielä laihduttaa!

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Kyselit, että miten laihtuminen pysäytetään.. Jaa-a! Mulla oli tavoitepaino 58 mutta siitä paino kuitenkin tippui vielä 2 kiloa, ihan huomaamatta. Mä luulen, että tää on nyt se mun hyvänolonpaino, sillä tähän se laihtuminen pysähtyi ja tässä on paino pysynyt nyt jo 10 kuukautta vaikka ruokavaliota en oo rukannut mihinkään suuntaan. Tuntuisi siis siltä, että se paino pysähtyy siihen mikä on itselle se sopiva paino. Näin mä oon tän pähkäillyt.

Joka tapauksessa, vielä onnittelut tavoitepainoon pääsystä, on varmasti hyvä fiilis!!

Ja se moussaka on ihan syntisen hyvää.. Tein viime viikolla sitä 2 kertaa..

Vierailija

Minulla on pudotettavaa 15kg. Olen pieni nainen vain 158cm pitkä joten ylimääräiset kilot näkyvät minussa heti aika ikävästi. Olen vielä parturikampaaja ja asiakaspalvelu työssä joten hyvä ulkonäkö ei olisi pahitteeksi. Olen ollut aina jonkin verran pyöreä, ja haluaisin jo päästä näistä läskeistä eroon. Katsotaan onnistunko montilla vai vaihdanko atkinsiin. täytyy vaan taas lukea paljon että pääsee kärryille..

Vierailija

Karppisivujen keskustelufoorumin hakutoimintoa kannattaa käyttää! Siellä on paljon ketjuja just aamiaisesta. Kaikki karpit ei toden totta tykkää kananmunasta, mutta ei hätää, aina voi soveltaa.

En tiedä, ootko aloittamassa Atkinsia vai vapaalla tyylillä, mutta joitakin vinkkejä tässä:

Luonnonjogurttia ja marjoja/pellavansiemenrouhetta/pähkinöitä

Tomaattia ja maksamakkaraa

Leikkeleitä salaatinlehteen käärittynä

Marjarahkaa

Nää tuli nyt pikasesti mieleen. Mutta hae sieltä karppifoorumilta hakusanalla aamupala tms. niin saat paljon tuloksia!

Vierailija

Hyppään mukaan=)Olen karppaus.info keskustelufoorumi palstalla yleensä.Mutta täälläkin olen pyörinyt sivusilmällä katsellen=)Mulla on alkuvaihe 2vko 20g hiilareita.Jouduin aloittamaan alusta kun sorruin mutta nyt olen takaisin ruodussa=)!Minäkin olen puoli vahingossa kehuskellut karppausta ystävilleni ja ne sain nyt 2 ystävääni aloittamaan!Mutta mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija

Tääläkin vielä jaksetaan karpata :) Kesä tosin meni vähän niinku ylläpidolla, mutta nyt taas rutistellaan :)

Mullakin BMI laskenu 41.1->34,7 eli vajaa 20kg lähteny :) on tää vaan ihanaa :D mutta kuten humaatte niin matka jatkuu vielä..

Mä oon kokenu tän ihan hyvänä ideana pudottaa näin jaksoittain ja sit taas nostaa sen verran et paino pysyy kurissa (mikä ei ainakaan oo vielä tuottanu ongelmia)..

Mä olen oikein karppien puolestapuhuja täällä suunnalla :D taas sain 3 uutta kokeilemaan..eli uusien saldo tällä hetkellä jotain 10 :D jee jee

Mikä toi moussaka oli? onks siihen karppimaailmassa resepti? tahtoo kokeilla :)

Mutta tsemppiä kaikille!

Vierailija

Mulla ei oo lapsia, mutta jos olisi, niin todennäköisesti ihan karppilinjalla pitäisin heidätkin. Ainakin hyväkarppausta, sillä en voi kuvitella mihin ne lapset sitä sokeria/valkoisia jauhoja/prosessoituja elintarvikkeita tarvitsisivat.. Kuitenkin olemassa on terveellisempiäkin vaihtoehtoja. En varmaan kuitenkaan kieltäisi heiltä kaikki herkkuja, mutta ne herkut kyllä sitten kuuluisivat vain juhlapäiviin, esim. viikoittaista karkkipäivää tuskin järjestäisin.. Lapsettoman hörinöitä.. =D

Joo, en mäkään koe tarvetta millekään valmis-low-carb-tuotteille, mutta karppisivuilla törmää aina välillä sellaisten kyselijöihin. Mulla kanssa periaatteena tehdä ja syödä mahdollisimman puhdasta ja alkuperäistä ruokaa.. Oon siis einesten ja e-koodien suhteen aikalailla totaalikieltäytyjä.

Tiesitkö m@@mamma muuten karppisivuista?

Vierailija

aicha-HKI:

Lainaus:

BMI tippunut 33,4stä 20,9sään

Onnittelut, Aicha-HKI!!! Ootko noudattanut jotain tiettyä linjaa vaiko tyylillä vapaa oot tuohon päässyt? Kuinka paljon kiloissa oot menettänyt?

Mieletön suoritus, taitaisit ansaita jonkun " Vuoden Karppi" -palkinnon!

*ojentaa pokaalia*

Vierailija

En oo kokeillu, ei oo öljyisyys ollut meillä ongelma! Mutta täytyy koittaa. Epäilyttää vaan, että jääkö ne munakoisot sitten liian munakoisoisiksi.. Hmm. Kokeilenpa seuraavaks.

Ja Tytti! Aivan varmasti homma onnistuu! Ei muutakun tsemppiä ja kilojen karistukseen!!

Vierailija

Ja kiitos SBD briiffauksesta! Siellä ison meren sillä puolen taitaa olla karpeillakin aika mukavat oltavat. Ainakin Atkinsiltä taitaa löytyä jos minkäkinlaista patukkaa ja vohveliseosta.. No, se on sitten eri asia tietysti, että haluaako niitä käyttää, mutta mahdollisuuksia on!

Mulla on tosiaan jo pidemmällä tämä " karppaus" , aloitin vuosi sitten elokuun alussa ja tavoitepainon saavutin joulukuun alussa. Nyt oon sitten onnellinen ylläpitokarppi! Samoin kuin sinä, mäkin huomasin tosi nopeesti vähähiilarisen hyvät vaikutukset ja siksi en ole edes harkinnut tavalliseen ruokavalioon siirtymistä. Olen edelleen aika puhtaasti " alakarppi" eli hiilarit pysyy siinä 50g/vrk. Syön tosi paljon niitä vähähiilarisimpia kasviksia ja maitotuotteitakin jonkun verran, mutta viljatuotteet ei kuulu enää mun ruokavalioon. Näin on hyvä olla!

Ei muuta kuin hirmusesti tsemppiä sulle uuden ruokavalion opetteluun! Ja toivottavasti ne kilot lähtee karisemaan hurjaa vauhtia!

Palaillaan taas!

Vierailija

Minulle on tuttu toi montinagin dieetti ja sillä ainakin paino tipuu hurjaa vauhtia mut olo oli hyvä. Nyt olen raskaana ja olen syönyt ns. normaalisti. Mutta kamala olo jatkuvasti. Nyt mietiskelen miten olla nopeita hiilihydraatteja välttävällä dietiillä niin ettei paino tipu. En halua et vauva saa jotain myrkkyjä rasvavarastoista. Ja se ei tietty olis huono asia jos pianoa ei tulis sitä tavallista 20kg :) Eli onko kokemusta raskaana olosta ja ruokavaliomuutoksesta? Terkkarilta en uskalla edes kysyä...:)

Vierailija

Tein aloituksen joku aika sitten terveyssuosituksista, sillä sain kolesterolitesteissä tuloksen 5.8 ja jouduin ruokavaliolle, joka tietysti sisältää vähärasvaisia tuotteita. Mitä karpatessa tapahtuu veriarvoille? Olen lukenut Montit ja Heikkilät, mutta noin käytännössä, " oikeesti" ?

Toinen ongelmani on se, että olen kasvattajana ja siellä syön lounaan, jota tarkkailee 20 tiedonhaluista silmäparia. Olen yrittänyt syödä paljon salaattia ja lihaa, mutta vähän lisäkettä. Onko hyväkarppaus/karppaus tuhoon tuomittu yritys, jos " joutuu" syömään laitosruokaa?

Vierailija

Ihmeellista paansarkya oli, mutta se onkin hartia-niska -peraista, eika dieetista johtuvaa. Kayn nyt " niksauttajalla" sita parantelemassa.

Yrittelen viela pysya SBD:n induktiovaiheessa 16. paivaan asti. Olisi kiva saada 5kg pois nain alkuun, ja eikohan se mene. N. 3kg lahti muuten ensimmaisen kolmen paivan aikana... Lieneeko sitten enimmakseen nestetta. No halla valia, ei mun sitakaan tartte mukanani kanniskella!

Jep, karpit.net on jo tuttu, kiitos vinkista!

Vierailija

En ole täällä käynytkään aikoihin.. tulee tuolla karppiforumissa pyörittyä enemmänkin. =) Minulla on paino tippunut yht. 4,5 kiloa, vielä kun saisi pari rutistettua niin olisi ihan jees. =) Olisihan se varmaan tippunut jo paljon enemmänkin, jos olisin niin tiukka kuin monet ovat. Sallin kuitenkin itselleni toisinaan vähän yläkarpimpiakin herkkuja, esim. ulkona syödessä joskus perunaa, tai joskus tulee syötyä vähän karkkia yms pientä. Eli mikään totaalikieltäytyjä en ole. Mutta ei ole ikävä ollut kertaakaan esim. vaaleata leipää tai sokerilimpparia.

Vierailija

Sitten tuosta moussakasta kysyttävää: millaista munakoisosta pitäisi tulla siinä? Itse kokeilin sitä ja siitä tuli jotenkin sitkeää ja tummaa väriltään, onko ihan normaalia?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat