Onko täällä muita, joilla eka inssi lokakuussa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olisi kiva saada hiukan vertaistukea tähän uuteen asiaan. :) Meillä vauvan yritystä takana reilu vuosi. Molemmat tutkittu ja mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löydetty. Tänään alkoi menkat ja tähän kiertoon on clomit ja piikit ja inssi joskus viikolla 41. Hieman jännittää. Pitäis yrittää pitää mieli positiivisena, vaikka usko onkin tähän touhuun jo aika vähissä, vaikkei pitäisi olla. Voimmehan olla vielä aivan alussa koko touhussa. Löytyiskö muita ekakertalaisia?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Eipä ole kiva nähdä täällä muitakin kesän 2004 alottelijoita koska kellekään ei toivoisi lapsettomuutta, mutta tervetuloa joukkoon! =)

Me ei olla kyllä inssiin menossa, tulin vaan tervehtimään. Meillä on NKL suunnittelukäynti joulukuussa, ollaan käyty tutkimuksissa ja simpoista löytyi vikaa. ICSI edessä sitten joskus, toivottavasti keväällä.

Onnea inssiin!

Vierailija

itse aloitin pistokset edellisessä kierrossa.

olen piikkikammoinen, joten mieheni sai luvan opetella tuikkaamaan hormonit vatsanahkaani (lue läskiin).

teknisesti pistos ei ole vaikea, sen kun puristaa kevyesti nahkaa sormien välissä poimuksi, työntää neulan (ei ole kuin noin 2cm) rauhallisesti kohtisuoraan, laskee ihopoimusta varovasti irti, ja ruiskuttaa lääkkeen hitaasti. siinäpä se.

meillä apuna oli yksi pian lähihoitajaksi valmistuva tuttu. hän pisti ekan kerran, ja mieheni katsoi silmä tarkkana vierestä. toisen piikin pisti mieheni, kun tuttava neuvoi, ja sen jälkeen ollaan pistetty kotona ilman ulkopuolista apua.

terveyskeskuksesta tai neuvolasta varmaan joku neuvoo, jos ei muu auta.

Vierailija

Eli uutena palstalla kerron vähän taustaa. Eli noin vuosi sitten aloitettu " talkoot" , kyseessä olisi enimmäinen lapsi. Mitään ei ole kuulunut. Nyt ollaan käyty kaikissa perustutkimuksissa yksityispuolella ja vikaa ei löydy mistään. Tavallaan se on hyvä juttu että taustalla ei löytynyt mitään mutta samalla tuntuu että jos jotain olisi löytynyt niin olisi saanut tietää syyn miksi kärsimme lapsettomuusesta.

Ensimmäinen inssi tulossa ensi viikolla. Hormooneja en tarvitse joten inssi tehdään ilman niitä. Olen miettinyt onko se tavallista? Taustalla kun olen pyörinyt niin tuntuu että kaikki ovat saaneet jonkunlaiset hormoonihoidot inssin yhteydessä. Kovasti toivon että tärppäisi mutta olen valmistautunut moneen rankkaan hoitoon. (taidan olla varsinainen peruspessimisti!)

No joka tapauksessa pidän peukkuja meille kaikille inssiläisille! ( ja tietysti kaikille muille jotka ovat käyneet läpi monta rankkaa hoitoa) Ei anneta periksi, taistellaan ja tsempataan kaikki yhdessä ja vaikka niitä synkkiä hetkiä tulee niin kyllä me taas noustaan jaloillemme ja jatkamme yritästä.

Vierailija

meillä hieman samanlainen tilanne kuin teillä eli selittämätön lapsettomuus. 3 inssiä tehtiin, joista eka oli luomuna. Loput 2 halusin itse hormoniavusteiseen kiertoon, sillä silloin ovulaatio tulee varmuudella (joskushan ovulaatio jää puuttumaan, ihan luonnollista vaikka kaikki toimisikin ok), se tulee vahvempana ja mahdollisesti tulee 2 munarakkulaa, joten mahdollisuudet aina paranevat. LIsäksi inssin ajoitus helpottuu, kun hormoneilla voidaan hieman pelata aikaa.

Meillä ei valitettavasti ollut 3 inssistä hyötyä, kaikki negaa, joten matka on kohti ivf-hoitoa. Useinhan ivf on selittämättömille tapauksille se paras hoitomuoto, sillä syynä voi olla joku asia, jota ei voida perustutkimuksissa havaita (munarakkuloiden sisällä ei ole solua, siittiöt eivät läpäise munasolua, solut eivät pelitä yhdessä, torvista puuttuu värekarvat, eikä munasolu pääse liikkumaan yms.).

Kaikkea hyvää insseihin ja toivottavasti heti ekasta tulisi plussaa :)

Vierailija

amalia1976:

Lainaus:

Ensimmäinen inssi tulossa ensi viikolla. Hormooneja en tarvitse joten inssi tehdään ilman niitä. Olen miettinyt onko se tavallista? Taustalla kun olen pyörinyt niin tuntuu että kaikki ovat saaneet jonkunlaiset hormoonihoidot inssin yhteydessä.

En tiedä onko se tavallista, mutta ainakin minulle lääkäri määräsi clomit+irrotuspiikin, vaikka minussa ei mitään vikaa olekaan.

Vierailija

Meille tehtäisiin tod.näk. inssi ens viikolla jos kaikki menee hyvin. En ole kauheasti asiaa " hehkutellut" kun viimeeksi hoito piti keskeyttää, eikä inssiä päästy tekemään. Pelkään, että nyt käy samalla lailla vaikka lääkeannos (Pregnyl pistokset) onkin pienempi. Jännittää mutta en uskalla toivoa liikoja.

Vierailija

Moi,

meillä myös eka inssi todennäköisesti ensi viikolla, menkat alkaa varmaankin tänään, sitten edessä piikitykset ja oletettavasti inssi ajoittuu ensi viikolle (mulla kierrot viime aikoina aika lyhyet).

Meillä lapsettomuutta takana yli kaks vuotta, mulla ei rakkulat oikein tahdo kasvaa riittävän isoiksi, ja vaikka se on ainoo " näkyvä" syy niin näyttää siltä ettei luomuhedelmöitys onnistu (ts. lääkärin mukaan se olisi onnistunut jo jos olisi onnistuakseen).

No, sattuukin ihan kivasti tää eka inssi " hyvällä tuurilla" mun synttäripäivälle :) täytän ens viikolla 29, ja olin aina ollut varma että mulla on ainakin yks lapsi (mieluiten kaks) tehtynä ennen kun täytän 30... kiirettä pitää että saatais yksikin aikaiseksi ennen tuota kolmeakymppiä! Niin se elämä kulkee kummallisia (ja odottamattomia) reittejä.

Vierailija

Hei!

Meillä eka inssi lokakuussa, tänään aloitin puregon piikityksen ja ensi viikon lopulla ultra. Meillä on kaksi vuotias poika. Joka on vaikeasti kehitys- ja liikuntavammainen. Poika sai alkunsa laparoskopian jälkeen luomusti. Minulla todettu PCO. Nyt toista yritytti siitä lähtien eikä tulosta. Jännityksellä odotan tuoko inssi tulosta. Jos ei niin sen jälkeen IVF. Ollaan yksityisellä puolella hoidossa.

Vierailija

eka inssi tehdään seuraavaan kiertoon, luulisin, että menkkojen pitäisi alkaa ensviikolla. tunteet on aika ristiriitaiset, hyvä että jotain tapahtuu, mutta olisihan sitä vielä voinut kierron pari yrittää kotona, mutta näillä tukevammilla hormoneilla.

itse toimenpiteestä tiedän just sen, mitä olen netistä lukenut, selvinee enemmän kait sitten follikkeliultrassa tulevana kp11 paikkeilla.. jään tänne seurailemaan teidän hoitojen etenemistä..

Vierailija

sekin vielä, että ollaan jyväskylässä julkisella hoidossa, mulla pco, eka lapsi syntyi 08/04 clomeilla (ennen sitä 3 keskenmennyttä clomiraskautta), ja toista toivottu 11/04. comeilla ei tule enää ovista, ja nyt meneillään eka kierto clomit+menogon+pregnyl+lugesteron- sekoituksella..

Vierailija

mun tilanne on edennyt niin, että tänään on kp5. clomeja olen nyt 3 iltana jo ottanut, ja muut hormonit odottelee vuoroaan. follikkeliultra on kp 11, eli 14.10.

mies kävi torstaina simppatestissä, ja tulokset saadaan 13.10.

edellisessä kierrossa pistin pregnylin kp19, joten siihen olisi noin 1,5 viikkoa.. jänskättää..

näin se homma etenee..

-ennis- kp5

Vierailija

Huomenna ultra, jossa katsotaan että tarvitsenko vielä piikkejä ja montako. Eli ens viikolla varmaan sitten inssi. Olin silti pessimisti ja ostin kerralla monta piikkiä. Onpahan sitten varalla. Tsemppiä kaikille! :)

Vierailija

Kyllähän lääkäri perusteli sen miksi hän ei lääkkeitä minulle määrännyt. Eli hän sanoi kaksoisraskauden mahdollisuus kasvaa ja kolmosiakin voi tulla ja että se ei ole suotavaa. Saas nyt nähdä...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat