Hartan Racer ja seisomalauta?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Käykö Hartan Raceriin seisomalauta, ja jos käy, niin minkä merkkinen?

Muutenkin kokemukset Raceristä kiinnostaa. Onko yhtä näppärä kuin miltä vaikuttaa? Plussia, miinuksia?

Meillä siis on haussa kulkupeli seuraavilla kriteereillä:

- kevyet, ratasmaiset

- vauva saatava työntäjään päin

- sopii tarvittaessa myös 2½-v:n kuljettamiseen ilman isoja muutoksia (siis ei vaunukoppaa tms. vaan voitava vaihtaa kyytiläistä kesken matkan)

- seisomalauta sopii

Tällä hetkellä olen vahvasti kallistumassa Racerin kannalle, mutta tuo seisomalauta on vielä epävarma asia.

Kommentit (10)

Vierailija

mutta sanoisin, että todennäköisesti Racerin omistajia on aika harvassa, kun k.o. mallia ei ymmärtääkseni myydä lainkaan Suomessa. Eli vaikka sitä netin kautta saakin, niin ehkä aika harva haluaa tilata rattaan jota ei ole päässyt räpläämään kaupassa.

Ruotsin palstoilla olen taas törmännyt Racerinkin omistajiin, eli jos kielitaitoa on hiukan voisit yrittää vaikkapa seuraavalla foorumilla: http://www.familjeliv.se

Eivät varmaan pahastu vaikka laittaisit kysymyksesi enkuksikin :)

Vierailija

Kyllä kai Racereitä pitäisi jollain olla, ainakin olen silloin tällöin nähnyt kaupungilla. Ja käsittääkseni joskus viime vuonna (?) niitä on ollut myynnissä Suomessakin, pääkaupunkiseudulla Vauvatalo Johannassa.

Vierailija

Ja ovat kyllä ihanat :)

Ominaisuuksia:

- Ihanan ratasmaiset, mutta todellakin tarvittaessa pehmeän tai kovan kantokopan kanssa oivat yhdistelmät!

-Meillä kääntyvät etupyörät (siitä tulee loppupääte " S" ), ja ovat näppärät esim. ostoskeskuksissa. Pyörät saa tietenkin myös lukittua. Meillä ei vielä kokemusta talvikärryttelystä, mutta luulisen sen olevan piece of cake niinkin leveillä ilmakennopyörillä, mitä Hartaneissa on. Jopa etupyörät ovat todella leveät :)

-Koko istuinosan saa käännettyä kasvot menosuuntaan tai työntäjään päin... Eli sopii siis jo vauvalle.

-Meillä ainakin yli 1-vuotias mahtuu vielä todella hyvin istumaan tai nukkumaan rattaissa.

-Kuomussa oleva tasku on aivan ehdoton esim. lompakolle tai kännykälle, jotka minulla ainakin on aina ulkona mukana... Voi säilyttää myös sade -tai hyttyssuojaa...

-Kuomussa on myös sellainen rauta, jota painamalla yhteen saa kuomun liikkumaan, eli kuomu ei ole ns. löysä, kun monissa malleissa, vaan kiristys tapahtuu tämän raudan avulla jännästi :)

Jos jotain miinuksia pitäisi sanoa:

-Tosiaan leveys on takarenkaiden mukaan 67 cm, mutta tietenkin riippuu, kuinka pienistä koloista pitää päästä :) Meillä ei koskaan ole ollut vaikeuksia päästä esim. hissiin tai bussiin ja kyllä suurin osa ovistakin on ainakin tuo levyisiä :) Eli meillä tämä levyes ei ole ollut ongelma... Autoonkin (ihan tavallinen sedan malli) mahtuu hyvin sillä lailla pitkittäin, koska vastaavasti rattaa menevät pieneen kasaan pituussuunnassa ja ovat myös matalat :) Minusta leveys tuo enemmänkin " vakautta" rattaisiin...

-Rattaissa on vaan 4-piste vyöt! Ihmettelin tätä, koska myös Hartanin sivuilla lukee, että olisi 5-pistevyöt... Tosin hyvin tyttö pysyy kärryissä, vaikka vaan olka -ja lantiovyöt ovatkin, meillä ei näistäkään käytännössä ongelmia!

Meillä myös aivan ihan väri, jota ei kyllä varmasti Suomesta löydy! Sellainen kuparin ruskea, jossa somisteena ruskeahkon ja oranssin sävyisiä raitoja...

Ikävä kyllä en pysty seisomalaudasta sanomaan, mutta muistelisin jostain lukeneeni, että joku oli joskus käyttänyt sellaista juuri näissä rattaissa...

Meillä on kokemusta lähes kaikenlaisista rattaista ja nämä ovat ehdottomasti parhaat! Mutta koska perheenlisäystä tulossa, voipi olla, että joudun näistä luopumaan tuplarattaiden vuoksi :( Ovat sen verran arvokkaat rattaat, että en viitsi niitä käyttämättömänäkään pitää...

Jos vielä jotain kysyttävää, vastailen mielelläni :)

Vierailija

Meillä Toplinet, mutta sama juttu. Se " haaranaru" on se joka lasketaan siksi viidenneksi pisteeksi. Tarkoittaa siis sitä, että turvakaareen ei silloin tule mitään kiinni, jos valjaita käyttää 5-pistevöinä.

Mutta itse käytin myös niin, että valjaat oli 4-pistevöinä ja haarakiinnityksen kiinnitin turvakaareen, niin että molemmille jaloille tuli oma " puoli"

Tulipas hankala selitys...

Vierailija

Kuulostaa tosi lupaavalta! Just sellasilta rattailta kuin haluankin. Nyt kun vaan saisin jostain varmistuksen tuohon seisomalauta-asiaan, sillä aika todennäköistä on, että me tarvitaan sitä. Ikäeroa tulee 2v7kk ja ollaan nyt aloteltu opettelua siihen, että poika ei olisi joka reissulla rattaissa. Mutta kovin hidasta ja mutkittelevaa on tuo kävely...

No, onneksi tässä on puoli vuotta aikaa treenata kävelyä, ja ainakin 3kk aikaa siihen, että pitää tehdä ratastilaus.

Mä luulen että haluaisin tavallisilla eturenkailla, sillä mun kulkemilla reiteillä on paljon sellaisia katuojia, joihin vähänkin pienemmät eturenkaat tahtoo juuttua, jos ei aina nosta rattaiden keulaa. Ja täytyy varmaan nyt rueta kulkemaan mittanauha taskussa, ja tarkastaa kaikkien mun käyttämien paikkojen hissien leveydet yms. ;o)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat