Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko sarvikuonoa käyttää jos korvatulehdus/tärykalvo puhki?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En tiennyt miltä palstalta olisin tätä kysynyt, mutta ajattelin, että jospa " Luomuilijoille" tuo sarvikuonokin olisi tutuin. Eli minä sain näin aikuisena pahan korvatulehduksen ja tärykalvokin puhkesi. Minulla on lisäksi poskiontelotulehdusta. Tämä eri tautien ketju (kaikki lähti angiinasta, johon sain liian heikon lääkekuurin ja vastustuskyky romahti) on kestänyt jo niin kauan, että nenäsuihkeita (otrivin ym) olen käyttänyt jo liian kauan. Höyryhengitys auttaa aina hetkeksi avaamaan nenän, mutta kaapissa olisi sarvikuonokin. En vain nyt ole uskaltanu käyttää sitä tuon korvatulehduksen takia.

Voiko korvaan mennä vettä nielun kautta tuolla sarvikuonolla huuhdellessa? Se olisi niin kätevä poskiontelotulehduksen hoidossa,mutta kun toisaalta minulle on sanottu että nyt pitää varoa, ettei korvaan mene pisaraakaan vettä, kun tärykalvo on puhki.

Kommentit (1)

Vierailija

sarvikuonon kanssa voi mielestäni mennä korva lukkoon vain siinä tapauksessa, että huuhtelun jälkeen niistää liian voimakkaasti. tämä on kuitenkin vain oma kokemukseni, kannattaa kysyä neuvoa vaikka kannuja myyvästä luontaistuotekaupasta!

minulla on ollut krooninen " aamunuha" jo puolisen vuotta ja avun olen löytänyt onnekseni sarvikuonosta! ensin käyttö vähän arvelutti, mutta se onkin niin helppoa ja nopeaa ja auttaa heti:) ja mikä tärkeintä, ei tarvitse myrkyttää itseään! ja myöskään masussa kasvavalle vauvalle ei siitä ole haittaa:)

Uusimmat

Suosituimmat