Ruskeasuon koulu!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kaikenlaisia kokemuksia otan kiitollisena vastaan! Koulun alkuun on vielä pitkä aika mutta alkaa jo mietityttää vaihtoehdot.

Lapsi liikkuu pyörätuolilla lihassairauden takia, muutoin ihan terve poika. Tai onko liikuntaesteinen lapsenne ollut tavallisessa lähikoulussa? Kokemuksia siitä?

Kommentit (3)

Vierailija

...Koulu on rakennettu vastaamaan monenlaisien liikuntavammaisten lasteiden tarpeisiin ja apuvälineitä on jos johonkin lähtöön. Ns. pitkänmatkalaiset asuvat viikot oppislakodeissa.

Koulua on laajennettu sen jäkeen, kun minä olen siellä työskentelemisen lopettanut, mutta uusia tiloja olen käynyt " vakoilemassa" ja hienoilta vaikuttavat. Koulussa on fysioterapeutit, terveydenhoitaja, tarv. neurologi saatavilla, psykologeja ja muita erilaisia terapeutteja, esim kommunikaatiomeneltemiin liittyen. Asuminen oppilaskodissa on kodinomaista, mutta isossa ryhmässä toki sääntöjä noudatetaan. Nykyisin en tiedä, vaivaako hoitajapula ja henkilökunnan liiallinen vähäisyys (tod. näk.) mutta jokainen hoitaja kyllä yrittää parhaansa olla auttamassa jokaisen erityistarpeita. Iltaisin kerran viikossa käydään uimassa ja saunomassa, sekä fysioterapeutin avulla omilla ajoillaan... Opettajat ovat koulutettu pääosin siihen, että tietävät ja taitavat lasten erityistarpeet ja oppilaskodin hoitajat aamuvuorossa ovat auttelemassa koulussa oppilaita. Paljon käytetään tietokoneavusteista opetusta ja erilaisia apuvälineitä tietokoneen käyttöönkin on. No... tässä jonkin verran tilitystä.... muistaakseni Ruskeasuon koululla on kyllä omat nettisivutkin... www.ruskis.fi/ ... jospa niistä löytyisi vielä lisää tietoa!!

Minä omasta puolestani viihdyin silloin aikanaan erittäin hyvin siellä koululla töissä! Työ on hoitajan näkökulmasta fyysisesti melko raskasta, mutta antoisaa. Ja hoitajan apuna on kuitenkin nostolaitteet yms...

Tsemppiä ja iloisia koulunkäyntivuosia!

Vierailija

Aiempia viestejä lukiessani olen tullut siihen tulokseen, että lapsillamme on sama lihassairaus (SMAll). Meillä sairaus todettiin pari kuukautta sitten (tai siis tuli vahvistus). Pojalla ikää 1,5v. Samoja koulu juttuja näköjään pohdit kuin minäkin. Jos haluat kirjoitella minulle henkilökohtaisesti niin laitan sähköpostiosoitteeni. Itsestäni olisi mukavaa vaihtaa mietteitä samassa tilanteessa olevan kanssa, mutta meitä kun ei niin montaa ole.

valko@luukku.com

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat