miksi suomalainen nainen kääntyy muslimiksi?

Vierailija

mikä siinä viehättää? liittyykö se aina muslimimiehen kanssa seukkailuun vai onko itsenäinen päätös?

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

Säädökset ja tulkinnat tulevat jostain ylempää ja niihin on vaan alistuttava kyseenalaistamatta. Lehtihaastattelussa nuori musliminainen sanoi, että " islam on helppo uskonto, koska kaikkeen on vastaus ja aina tietää mitä voi tehdä ja mitä ei voi tehdä" . Eli kaikki sanotaan jostain ylempää uskonviisaiden taholta ja vain joillain tarkkan valituilla henkilöillä on Koraanin tai Raamatun tulkintaoikeus. He sitten sanovat rivijäsenille, miten asiat ovat ja miten täytyy toimia. Ja nämä lampaana uskovat. Ihan hullua.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:


uskoo johonkin mitä ei ole ja minkä joku nyt vaan on keksinyt. Jotkut ihmiset ovat niin heikkoja että heidän täytyy uskoo johonkin.Näitä ihmisiä on helppo aivopestä.Näkeehän sen jo lapsistakin etä jos pienestä pitäen alat höpöttää jostain jumalasta niin he " uskovat" .Sitten aikuisena he eivät enän pysty ajatteltemaan omilla aivoilla vaan uskovat siihen mitä heille on kerrottu.Aikuisena uskominen johonkin lähtee jostain muusta merkityksestä vaikka esimerkkiksi jos vaikka elämä vähän kolhii niin uskonnosta saa lohdutusta.




Kai he sitten ovat ajatelleet toisinpäin omilla aivoillaan, kun kerran tulivat uskoon. Eräänkin ihmisen vanhemmat eivät ole vierailleet tyttärensä luona 30 vuoteen, koska tämä tuli uskoon ja ateistivanhemmat eivät sitä hyväksyneet.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:


Kiinnostuneena kysyn: mitä te teette työksenne islamiin kääntyneet, haittaako huivi työnsaantia? Millä alalla saatte töitä? Syrjitäänkö teitä työelämässä uskonnon takia? Vai oletteko kotiäitinä mieluiten?






Huivi haittaa monella alalla kuten kaupanalalla. Mutta hoitoalalla ei nykyään ole este työnsaannille. Syrjintää uskonnon takia löytyy.

Itselläni koulutus hoitoalalle mutta viihdyn mieluiten kotiäitinä ainakin niin kauan, kun nuorinkin on eskari-iässä.

Vierailija

eli mä uskon Jeesukseen. Mutta Islamissa hän on mulle uskon veli, profeetta, opettaja, parantaja. Siis ihminen, jolla erityinen asema. Mutta ei mitään hankalia kolminaisuusoppeja joita ei tajua sitten millään puhumattakaan siitä kuinka salakavalasti ne liitettiin kristinuskoonkin myöhemmin, satoja vuosia Jeesuksen jälkeen kirkolliskokouksessa.



Eli minulla on usko Jumalaan joka on Kaikkivaltias. Yksi ainut Jumala, joka kykenee mihin tahansa. Me ihmiset Hänen luomiaan ja meillä oma vapaa tahto, tehdä hyvää tai pahaa. Eeva ei langennut yksin vaan molemmat yhdessä. Perisyntiä ei ole. Kukin vastaa vain omista pahoista teoistaan. Tekojen avulla ei pääse Paratiisiin, vaan vain Jumalan armosta.



Sellaisia todella mulle mielenrauhaa tuovia juttuja islam minulle on antanut.



Tunnen eri ammateissa toimivia musliminaisia ja huivin ei tartte rajoittaa mitään. Useat ovat kotiäitejä, mutta musliminaisia löytyy myös opiskelemasta yliopistoa myöten ja töissäkin.

Vierailija

Kunnon mysteeriuskonto on hulppean paljon mielenkiintoisempi kuin kylmät lakiuskonnot kuten juutalaisuus tai islam. Eli da Vinci -koodia ja muita salaliittoteorioita :)))



Miksi ihmeessä haluatte vastauksen kaikkiin avoimiin kysymyksiin? Mitä sitten kun kaikkeen on valmis vastaus, laput silmille ja aivot narikkaan ja tehdään niinkuin käsketään vai?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:


Kunnon mysteeriuskonto on hulppean paljon mielenkiintoisempi kuin kylmät lakiuskonnot kuten juutalaisuus tai islam. Eli da Vinci -koodia ja muita salaliittoteorioita :)))



Miksi ihmeessä haluatte vastauksen kaikkiin avoimiin kysymyksiin? Mitä sitten kun kaikkeen on valmis vastaus, laput silmille ja aivot narikkaan ja tehdään niinkuin käsketään vai?




No jos mystiikkaa haluaa, niin sitten etsii sitä. Minä halusin nimenomaan selkeyttä.



Eihän kaikkiin kysymyksiin ole vastausta, esim. siihen kuka pääsee Paratiisiin ja kuka ei jne. Islam KÄSKEE kaikkia opiskelemaan, se on milteipä pakko ja omilla aivoilla ajattelu samaten.

Vierailija

Ymmärrän sikäli että joku kääntyy muslimiksi, itse en uskontoa kaipaa. Te olette huomanneet samat kummallisuudet kristinuskossa kuin minäkin.



T: ateisti

Vierailija

asiat niin kuin ne ylempää selitetään. Että se siitä omilla aivoilla ajattelemisesta. Eikä siinä muutenkaan ole sijaa omalle ajattelulle, kun kaikkeen on jo olemassa vastaus, eikä mitään saa/voi kyseenalaistaa. Pitää siis tehdä niin kuin neuvot ja ohjeet käskee. Mitä omaa ajattelua se nyt sitten on?

Vierailija

nainen on häpäissyt suvun ja perheen kunnian, vaikka hänhän se uhri on. Ja muistaakseni shariah-laki vaatii raiskaukselle neljä MIESPUOLISTA todistajaa, muuten naista ei tietenkään uskota. No joo, varmasti siinä tilanteessa usein onkin neljä miestä todistajina ellei sitten ole kyseessä joukkoraiskaus ja hekö silloin todistaisivat...



:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija

jos mekin samanlailla yleistettäisiin. Niinhän se G.Bush sanoi ristiretkelle menevänsä.. ja siellä ne kristityt amerikkalaiset ja britit raiskaavat tyttöjä ja kiduttavat miehiä.



Kunnian murhalla ei ole mitään tekemistä islamin kanssa. Minun suomalainen kristitty isäni haluaa tappaa minut koska olen kääntynyt islamiin ja olen naimisissa ulkomaalaisen kanssa. Joten taitaa näitä kunnianmurhia kristitytkin harjoittaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat