Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Jyväs-mammojen (eka) lokakuinen viikko**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jospa nyt aloitan tämän uuden pinon jo meille... =) Malttamattomana...heh

Onnittelut vielä kerran [b]Mamma21:lle ja perheelle[/b] pienestä [color=blue]poika-vauvasta[/color]!!!

Eilen oli kyllä aikamoinen päivä mulla. Alkaa jo käydä painavaksi tuo maha, vaikka tukivyö onkin käytössä, jos menen kaupunkiin tai kauppaan tai kävelemään. Tuli kyllä sellaisia kovia kipuja jo, kun kaupungilla kävin, et piti välillä jo ihan pysähtyä paikoilleen!

Mikähän tapahtuma täällä muuten oli eilen, kun oli niiiiiin paljon ihmisiä kaupungilla?

Löysin sitten ihanan asun vauvalle, kun tuodaan hänet kotiin ja kivan sinisen* viltinkin, H&M:ltä. Siellä kyllä on ihania lasten vaatteita!!

Sitten päätin jo ostaa valmiiksi miehelle isänpäivälahjankin. Jos en jaksa/pääse kauppoihin heti, kun vauva on syntynyt. Ja jos se menee esim. 2 viikolla yli niin sithän se syntyy juuri sillä isänpäiväviikolla ;)

Täällä ollaan ihanturvoksissa! Ja nyt vielä enemmän, varmaankin eilisestä kävelemisestä johtuen. Sormet, nilkat ja naamakin turvoksissa! Onpas kiva tunne, kun on tällänen ilmapallo ;)

Lainasin illaksi Tulkki-elokuvan, kun kotona yksin oli... Ja oli ihan ok leffa. Täytyy kyl sanoa, et luulin sen olevan parempi!!

No mut... meen nyt tästä pois höpöttämästä, et muillekin jää tilaa kirjoitella =D

Hyvää alkavaa viikkoa! =)

Kaisa 37+0

*sininen kun sopii pojalle ja tytölle! Varmaa tietoa, kun ei ole et kumpi tulee :)

Ja ei ollut neutraalia väriä valittavana, vaan sininen tai punainen.

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Että arvatkaapa, olinko äimistynyt lauantaina....siellä häissä tavattiin tietysti paljon tuttuja/ystäviä, myös pari, joka asuu toisella puolen Suomea. Tällä naisella on muutenkin ihan omat käsitykset imetyksestä, synnytyksestä, laspten kasvatuksesta jne. Ollaan oltu paljon tekemisissä, mutta nyt kesällä tuli jotenkin mitta täyteen ja oon ottanu vähän etäisyyttä..mikä onneks helppoa kun niin kaukana asuvat. Mutta meinasin ihan sanattomaks mennä, kun kysyi sitten siinä multa, että " meinasitko nyt synnyttää normaalisti?" Sanoin, että pakkohan se on, eihän se vauva sinne voi jäädä. " Niin mutta meinaatko nyt mennä sektioon?" Mies jo siihen puuttui sitten ja sanoi että " Toivotaan, että nyt menee kaikki hyvin ja saadaan terve vauva" ja mä jatkoin jotain että niin, lähtökohtahan on aina alatiesynnytys jos ei ole äitillä tai vauvalla mitään hätää...Jotain se siinä vielä jankkas normaalista synnytyksestä, mutta en jaksanut enää kuunnella...Uskomatonta, vaikka näkeehän näitä tuolla av:llakin näitä äitejä, joiden mielestä sektioidut ei ole synnnyttänyt lastaan jne. En jaksa muuten näistä mielipiteistä välittää, mutta oon aika pöyristynyt, että ystävä, joka tietää miten meillä kävi, että vauvan voinnin takia oli kiireellinen sektio ja kaikki se teho-osastolla olo ym. niin kehtaa vielä kysyä että meinaanko synnyttää tällä kertaa NORMAALISTI!!! Todellakin tää mun etäisyydenotto vaan lisääntyy tästä, en jaksa kuunnella tota soopaa yhtään enää...

Vierailija

...saisin edes joskus aikaiseksi kirjoitella. Viikot mennään tukka putkella töissä, opiskelutkin ovat ihan hunningolla. Onneksi työt vähenee tämän viikon jälkeen ja pientä valoa opiskeluidenkin etenemisessä näyttää olevan: Vihdoin ja viimein oli tenttitulostaululla tieto maturiteettini hyväksymisestä. Jospa siis lähiaikoina saisin nuo kandin paperit. =)

Onkos täällä muuten ketään, jolla viikkoja olisi kasassa vasta reilut 10? Vaikutatte kaikki olevan jo tuolla 20 paremmalla puolella. Itselläni viikkoja on vasta reilut 12 kasassa.

Hyvin ollaan kyllä jakseltu, tosin tämä väsymys ei näytä hellittävää yhtään. Ehkä jo iltaisin jaksaa valvoa jo puoli yhteentoista, mutta aamulla nukuttaisi.

Mukavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä erityisesti kaikille remppaajille ja muuttajille. Meillä on koko kesä tehty remonttia eikä remontti vieläkään ole valmis... =)

Vierailija

Kuokkalahan on aika laaja alue, joka jakaantuu vielä omiin " kaupunginosiin" . Näistä mielestäni mukavia ovat Nenäinniemi, Ristikivi ja Ristonmaa. Mukavaa luonnonläheistä pientaloseutua. Kuokkalanpelto ja Sulkula ovat itselleni vieraampia, mutta ihan mukavan oloisia alueita. Tosin sieltä ollaan juuri pientä koulua lakkauttamassa, mikä on mielestäni lapsiperheen muuttoa ajatellen ikävää. Eli ainoastaan Kuokkalan keskusta-alue on kaupunkimaisempaa ja ehkä sitämyöten myös levottomampaa.

Huhtasuota ja Keltinmäkeä en oikein suosittele, koska ne ovat mielestäni aika levottomia alueita lukuisine kaupungin vuokrataloineen ja opiskelija-asuntoineen. En haluaisi olla luokkarasisti, mutta mielestäni se vaikuttaa asumisalueen viihtyvyyteen ja rauhallisuuteen.

Maalaiskunnasta muuttaisin mieluiten Palokaan tai Puuppolaan/Tikkakoskelle, jos vähän syrjemmällä asuminen kiinnostaa. Vaajakoskelle en menisi mistään hinnasta.

Kannattaa tosiaan käydä ajelemassa alueilla ja vaikka ostoksilla lähikaupassa ja käväisemässä paikallisen koulun pihassa. Mielestäni niistä asioista saa jo hyvää ensivaikutelmaa.

Vierailija

Anopilleni kun esim. kertoo jonkun lapsen syntyneen niin aina ensimmäinen kysymys on oliko synnytys van leikkaus. Varsinkin kun leikkaukseen on AINA jokin syy (oli se sitten miten hyväksyttävä muiden mielestä), niin tällaiset laukomiset tuntuu käsittämättömiltä!!

Vierailija

Odottelin vuoroani siellä käytävällä ja kuulin Kirsin äänen (joka on neuvola tätini). Jutteli toiselle kolleegalleen ja haukkui jotain asiaksastaan tälle.

Kuulin vaan sen sanovan et " sillä on aina likaiset hiukset, kun tulee tänne ja kamalasti näppyjä" ... No tietty oletin sen puhuvan minusta!!!

Kun ei nyt jaksa mitään meikkiä naamaan laittaa, kun neuvolaan menee ja en mä kyl mielestäni ole siellä aina käynyt likaisilla hiuksillakaan... ne näyttää vaan ehkä siltä, kun on aina tiukasti kiinni, ettei olisi naamalla!!!

No sit se tuli aika vaivaantuneen oloisena siihen käytänvään pyytämään toista henkilöä sisään, eikä sanonu mulle mitään...

Hieman myöhemmin pyysi sitten tulla punnitukseen ja verenpaineen mittaukseen. Jaksoi taas valittaa, kun en liiku tarpeeksi...!!! Valehtelinkin et kyllä mä kävelen ainakin 30min. päivässä, kun en enempää jaksa... (eikä se kyl täysin valetta ole, kun toissa päivänä vein roskat niin oli aika tukalaa, kun sattui niin tuonne alapäähän ja mahaan!!!Mutta eipä se tunnu ketään kiinnostavan MUN hyvinvointini, vaan vauvan...)

Sieltä menin sitten odottamaan vuoroani lääkärille ja kävin nopsaan vessassa, jossa sitten rupesin itkemään! Herkällä tuulella, kun nyt oon ja olin vannoutunut et musta puhui paskaa.

Lääkäri kysyi sit vointia ja näki et olin itkenyt... sanoin vaan et oon ollu vaan aika herkässä tilassa...jne. En voinu sille ruveta valittaan siitä naisesta.

Onneksi mun ei tarvitse käydä tuolla neuvolassa enään montaa kertaa!!!

Melkein vois laittaa oikeen hienon meikin ja Chanelin lasit päähän (kun omistan kahdet silmälasit...), kun on seuraava aika... jotta näkee, et kyllä mä osaan kauniskin olla! Mut eipä viitti " tuhlata" meikkiä siihen.

Olo onkin nyt sitten aika masentunut...

Oloani masentaa lisäksi myös se, et ennen en kehdannut lähteä ovesta ulos ilman meikkiä, kun pidin itseäni niin rumana!!! Ja toi sai kyl olon vielä pahemmaksi...

Painoa tullut nyt yhteensä 17kg, verenpaine 141/99 ja vauvan sydänä. +160 ja liikkeet ++.

Mun pitää nyt tarkkailla viikon verran aamu pissistä noita arvoja itse... et kaikki pysyy hyvänä.

Kaisa 37+3

PS. Sori tällänen valitus viestini... jäi vaan niin paha mieli neuvola käynnistä, että piti vähän purkautua tännekin.

Vierailija

Minä pinoilen tuolla taaperopuolella ahkerasti syysmammat 04 porukassa ja olen harmitellut ettei meidän mahtavaan sysmammaporukkaan ole eksynyt yhtään Jyväskyläläistä.

Me asumme nimittäin (minä 31v, mies 30v ja esikoispoika 1 v ) Kangasalla mutta kovasti on suunnitelmissa muutta Jyväskylään vuodenvaihteen aikoihin kun vaan saisimme asunto ja työasiat järjestymään. Olen vielä kotona pojun kanssa ja kovasti etuovi.comissa vierailen päivittäin, tarkoitus olisi kahden viikon kuluttua tulla sinne J-kylään asuntoja ja alueita muutoinkin katsastamaan.

Itse olen asunut lapsuuteni Jyväskylässä heinälammella ja palokassa, mies on Lahdesta joten hänelle muutto olisi ihan uuteen kaupunkiin, joten kyllä tämä asia on vielä prosessointiasteella. minulla on siellä kuitenkin ystäviä ja sukulaisia ja sieltä mummolamatka (nykyään 300 km) lyhentyisi puolella.

Lueskelin teidän pinoa ja huomioin että vaikka olette raskautettuja : ), niin useilla on jo useampia lapsia. Oisinkin kysellyt mitkä alueet ovan mukavia lapsiperheelle Jyväskylässä?? KOska meillä ei ole paljoa sosiaalista piiriä siellä, on mietitty että voitais asuntoa katsella sellaiselta alueelta jossa asuisi paljon lapsiperheitä joilla nimenomaan pieniä lapsia. Rivitaloja ollan katseltu Kuokkalasta, palokasta ja nenäinniemestä. etsitään sellaista johon ei tarvitsisi kauheasti remonttia tehdä, kun täältä matkan päästä se on vähän hankalaa.

Elikkäs jos ehditte kertokaa vähän vinkkejä Jyväskylään muuttoa harkitseville!!

tiivii ja taaperoinen 1v+1 viikko

Vierailija

Anteeksi muille!

Huhuilen sua nyt ensin tätä kautta, jos huomaisit tämän tästä pinosta. Eli me Vauvan sivuilta kadonneet Tammikset05 haluaisimme sinut mukaan yhteisöömme, jos haluat tulla mukaan. Laita mulle postia osoitteeseen kattimus@hotmail.com, niin kerron lisää meidän yhteisöstä. Sisälle pääset halutessasi mun kautta. Kaikkea hyvää sinulle ja pikkuisellesi!

Porenn, tammitytön05 äiti

Vierailija

Onpas täällä aktiivisia jo maanantaina. Hyvä vaan.

Tehdäänkö joskus tässä treffit? Tai voisi tehdä ihan puistotreffejäkin kun on noita esikoisia jo monella. Me ollaan yleensä aamupäivät Kuokkalassa puistossa, Suurunpäässä mutta voitaisiin joskus Yrttisuollekin tulla jos seuraa saadaan, kiinnostaako? (Oksaska ja muut Kuokkalan asukit?)

Niin ja Oksaskalle piti vielä neuvolantädistä sanoa, että vaikka kovasti sitä kehunkin niin ei sitten ole mikään päivänsäde luonteeltaan. Ja siksi hänestä tykkään kun on asiallisen ystävällinen. Ekana kun näin niin olin vähän kauhuissani, kun luulin ettei yhtään tultais juttuun. Onneksi erehdyin pahasti :)

Täällä ei mitään muutoksia omassa tai vauvan olossa. Edelleen köllöttelee perätilassa ja sektio mietityttää, etenkin teidän kertomusten jälkeen. Elämässä kun ei ole takuita mistään, vaikka turha on surra etukäteen. Nyt olen jo sopeutunut ajatukseen sektiosta, aluksi tuntui tosi pelottavalle. Hirveän moni oikeasti tuntuu ajattelevan ettei sektio ole synnytys, yksi hätäsektion itse kokenut äiti itse sanoi mulle monesti kun kyselin hänen synnytyksestään ettei ole synnyttänyt vaan tehtiin sektio, surullisena asiasta. Ihan samahan se on miten vauva tulee masusta ulos, ei siitä kunnia pisteitä jaeta, tai ainakaan pitäisi. Ghialle pahoittelut pikkuisen menettämisestä!

Pitäisi levätä nyt kun poika nukkuu, kiinnikkeet ja liitokset on kipeytyneet näin loppua kohti mennessä ja huomaa heti jos ei lepää päivällä. Viime yö olikin tosi tuskainen. Loppuraskaus tuntuu todella alkaneen...

vauveli79, poika kohta 1,5v ja Mini 32+6

Vierailija

Ghialle pahoittelut vauvan menettämisestä täältäkin suunnalta. Ikävä homma. :( Saako vielä kysyä, että oliko se vauvan kuolemisen syy se synnyttäminen ja kaikki ne kommervenkit vai oliko vauvalla esim kehityshäiriö tms? Kaikkea hyvää tähän uuteen raskauteen. :)

Vauveli kyseli treffien teosta. Me tosiaan Mamma21:n kanssa puhuttiin, että voitaisiin ihan hyvin tehdä tärskyt joskus tuonne Kuokkalan konditoriaankin, kun täältä niin moni on. Ja jos esim yrttisuolle menette niin yritän päästä mukaan mikäli vain yhdessä koossa oon vielä silloin. :) Tai sitten tulen sinne sen esikoisen kanssa... ;-)

Pips rv 36+1

Vierailija

Aikamoinen neuvolakäynti Kaisalla, aina ei nuo oikeat ihmiset hakeudu asiakaspalveluammatteihin... Toivottavatsi oli heilläkin paha päivä että tuo olisi jatkuvaa.

Vielä kyselen kokemuksia keskussairaalan pelkopolista sekä suunnitelluista sektioista yleensä

Karpalo, joka ei sitten tippaakaan saa keskityttyä töihin..

Vierailija

Tervetuloa uudet. nimimerkit jo unohdin!

Neuvolassa oli aamulla kaikki hyvin. Sf menee keskikäyrän yläpuolella, viime raskaudessa kun oli aina alakäyrillä ja tulikin sitten pikkuruinen tyttö. Josko nyt saatais vähän isompi...

Painonnoususta, että mulle siitä on aina th valittanut ja siks olinkin tänään tyytyväinen kun oma th oli vapaalla ja tää toinen oli oikein kiva. Painoa oli tullut 100g/vko eli ihan sopivasti siis. Siinäkin ois ollu varmaan oman th:n mielestä 100g liikaa...Mä en tajua sitä sen vouhotusta, kun oon kuitenkin ihan normaalipainoinen. En toki mikään missi sentään ;) Mitähän se sitten sanoo oikeasti ylipainoisille, kun mulle on aina, että ei saa syödä herkkuja, pitää vähän kattoa ettei paino nouse liikaa kun siitä on niin vaikea päästä eroon jne jne. Ja tiedän kokemuksesta, että on vaikea mun päästä eroon raskauskiloista, mutta en kai mä nyt laihduttakaan voi! No, en siis ite stressaa tosta, mutta ärsyttää tuo asenne.

Samoin kun lenkkeilystä se aina vouhoaa, tää sanoi että jos kerran kävely supistelee, niin ei sitä sitten pidä tehdä kuin oman voinnin mukaan...

Ai niin, Oksaska kärsi liitoskivuista. Ikäviä vaivoja, mäkin oon kauhulla oottanu että koska ne alkaa...viimeks alko joskus rv 26-27 ehkä, sit jäinkin rv 28 saikulle kun sattui niin pirusti ettei voinu istua eikä seisoa. Nyt on välillä lievästi vihlonu, toivottavasti ei tästä pahene! Se kipu on kamalaa!

Ihanaa, meillä on kerrankin viikonloppu niin, ettei ole mitään pakollista ohjelmaa!!!

Kölli rv 25+2

Vierailija

Viimeinkin saan minäkin aikaseks rustailla täältä suunnalta kuulumisia pinoon.

Tosi ikävä kyllä tuo Kaisan neuvolareissu! En voi ymmärtää, et miten se terkkari edes kehtaa tollasia puhua, saatika sitten asiakkaitten kuullen. Eikä se varmaan susta puhunut, en usko. Mutta käsittämättömän törkeetä käytöstä joka tapauksessa, ei voi muuta sanoa.

Mullakin vähän hounot fiilikset neuvolassa käynnistä. Kävin siis KE neuvolääkärillä. Noi lääkärikäynnit on mun mielestä vähän sellasia, et on koko ajan kauhee kiireen tuntu eikä ehdi kenenkään kanssa silleen jutella. Niin, ja unohdan sitten siinä hötäkässä aina kysellä, mitä olin suunnitellu. Nytkin lääkäri oli jo alkuunsa myöhässä ja vähän sellasella meiningillä, et " ethän nyt vaan keksi alkaa kyselemään mitään ylimääräistä" . Ja sitten huonot fiilikset tuli siitä, kun se manaili mun painoa. OK, myönnän, et jo lähtöpainoa on ollut turhan paljon. Ja lisäkiloja oon saanut kerättyä omasta mielestänikin turhan monta tähän mennessä. Mut silti, jotenkin tuli huonot fiilikset, kun lääkäri sitä vielä niin erikseen manaili. Terkkari taas ei oo koskaan sanonu mitään, vaan minä itse olen painoani manannut. Nooh, ehkä se terkkari ei sillä olekaan sanonut, kun tietää, miten p.ska olo mulla on ollu, miten paljon oon oksennellu ja miten huonosti ruoka on maistunu. Et on niinku tavallaan pitäny syödä sitä, mitä suinkin saa alas ja vähänkään maistuu. Terkkarikin oli jotenkin kummallinen tällä kertaa, silläkin vaikutti olevan kiire.

Tänään kävelin keskustaan ja takasin, ja kylläpä välillä kävellessä vihloi ikävästi vähän joka paikasta. Ja masu meni pinkeeksi, eli varmaan tuli suppreitakin siinä samalla. Nyt oonkin ollut koko lopun päivää aika väsyksissä ja liitoskipuja tuntus olevan. Voi kun " mukavaa" ja viikkoja kasassa vasta 25. Mitenkähän mä mahdan liikkua loppuajasta? Ja miten paljon se mahtaa tuntua ikävältä? Tukivyön ostamista tässä harkitsen, siitä kun kuulemma ois apua selkäkipuihin.

Närästäminen on toinen riesa, melki joka ilta saa olla ottamassa lääkettä. Mut silti, nämä kaks vaivaa on paljon mielusammat, kun kaikki alkuraskauden vaivat. Eli kaikkiaan voin kuitenkin sanoa voivani hyvin =).

Minä kannatan myös puistotreffejä ja kahvitteluja, kaikenlainen aktiviteetti käy mieluusti. Ja päiväsaikaan käy myös, koska oon kuitenkin pojan kanssa kotosalla ja seura on tervetullutta. Oksaskalle onnea uuteen kotiin ja tervetuloa Kuokkalaan! Muutittekin ihan tohon lähistölle, usein sitä katua kävellään kauppaan ja millon mihinkin. Tiedä vaikka ois jo törmättykin.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

*tammimasu2006 25+3*

Vierailija

Meidän tietokone oli " lääkärissä" joten olen ollut nettipimennossa muutaman päivän. Teki kyllä ihan hyvää, rupes jo lähentelee riippuvuutta!

Ai mamma21 on saanut pojan, oikein kovasti ONNITTELUJA!

Virve1979; Kyselit siitä sektiosta.

No mullehan ei tehty suunniteltua vaan erittäin hätäinen joka päättyi erittäin ikävästi :(

Mutta kerrompa nyt jotain.

Ennen synnytystä oli kovat pelot sektiosta ja varsinkin hätäsektioon joutumisesta. Minun kohdalla mietittiin ja arvottiin raskauden 33.viikosta lähtien että kumpi synnytystapa olisi se oikea, minulla kun oli marginaalinen etinen istukka. Eli joka viikko oltiin sairaalassa eri mieltä, ja se oli tosi stressaavaa. Just kun olin psyykannut itseni sektioon niin sitten taas vaihdettiin alatiesynnytykseen. Tuosta erittäin paljon risuja K-SKs:lle. Mielestäni lääkäreillä pitäisi olla yhteneväinen linja eikä joka lääkärillä eriävää mielipidettä.

Suunniteltu sektio olisi pitänyt tehdä.

Sektioon lähtö oli ihan painajaismainen kokemus, sinne mentiin juosten ja sänky ovenpieliin kolisten. Lääkärin hädän näki liian selvästi ja muutenkin kaikki oli kaaosmaista.

Sektiosta/nukutuksesta kun heräsin, kivut oli aika kauheat. Jo ennenkuin tajusin kuka olen ja mitä on tapahtunut, tultiin kertomaan että pieni tyttäremme on menehtynyt. Se oli aika kauheaa koska olin niin pihalla etten edes tajunnut että olin ollut raskaanakaan. Sitten vasta tajusin kuka olen ja mitä on tapahtunut kun mieheni tuli paikalle.

Kivut oli kovat mutta sain useasti kipulääkettä suoraan suoneen. Heräämössä olin aivan pihalla kivusta ja surusta. Kauheinta oli vasta avatun ja kokoon kursitun masun paineleminen että kohtu tyhjentyisi ja supistelisi. Näin jälkeenpäin muisteltuna sen kuitenkin kesti sen kivun. Eli sietämätöntä se ei ollut.

Osastolla sain hyvää kohtelua. Sain yksityisen huoneen osastolta 5 ja kaikki olivat tosi ihania. En tiedä oliko kohtelu ihanaa vaan sen takia mitä oli tapahtunut mutta kun olin useasti ollut aiemminkin osastolla verenvuotojen takia, kohtelu oli hyvää silloinkin. Tästä ruusuja osasto 5:lle.

Parannuin sektiosta ihan mielettömän hyvin ja nopeasti. En osaa sanoa oliko henkinen suru niin suurta että fyysinen toipuminen meni ikäänkuin siinä sivussa. Mutta mielestäni toivuin nopeasti. Hemoglobiini oli tippunut 64:ään joten minun piti pysyä sängyssä. 4 veripussillisen jälkeen sain nousta vessaan, eikä se ollut kauheaa, vähän ikävältä tuntui haavassa mutta hyvin se meni kun sain tehdä sen omaan tahtiin. Tosin huimaus oli aika kovaa (alhaisesta hemoglobiinista johtuen)ja mieheni piti vahtia minua etten pyörry.

5:n sairaalassaolopäivän jälkeen tikit poistettiin ja pääsin kotiin. Tuosta ajasta en muista juuri mitään. Kävely oli hidasta köpöttelyä.

Tämä minun kokemani sektio on ihan erilainen kuin suunniteltu, mutta tässä nyt oli pieni kertomus hätäsektiosta. Kysy jotain jos on kysyttävää, en osaa oikein muuta yhtäkkiä kertoa. Toivottavasti tästä on jotain apua. Toivottavasti joku kertoisi vähän kivemman sektiotarinan! Se kiinnostaisi minuakin koska en tiedä joudunko suunniteltuun sektioon vai miten.

Hyvää sunnuntaita kaikille, lähden katsomaan Hiidenvirtaa, hui!

Ghia rv20 ,tasan!

Vierailija

Täällä ollaan ihan pökerryksissä töissä. Kurkku on kipeä, ja tyttö tuli eilen kuumeeseen ja valvotti yöllä ihan kiitettävästi. Miehen vanhemmat tulivat hoitamaan täksi päiväksi.

Kyllä Ghia munkin täytyy ihailla sun vahvuutta, että olet selvinnyt tuosta tapauksesta! Vaikka niinhän se on, että vaikeudet kyllä vahvistaa. Itsellekin on tapahtunut raskaita asioita, joita monet päivittelee että en ymmärrä miten selvisit siitä. No, eihän meille anneta muuta vaihtoehtoa kuin selvitä, yrittää ainakin...

Apua, nyt pökerryksissäni unohdin nimimerkin, joka kyseli asuinalueista...Me asutaan Palokassa ja tykätään kovasti! On kovasti lapsiperheitä, kaikki palvelut aivan vieressä (kaupat, neuvola, kirjasto, apteekki, puistot, kerhot, koulut jne jne) Meitä vaivaa talokuume, oma pitäis siis saada rakennettua, mutta kun ihan Palokasta ei enää saa tontteja (kuin ehkä kiskurihintaan pienen pläntin, siihen hintaan mitä talo maksais...) niin ollaan päätetty asustella onnellisena rivarissamme palveluiden vieressä niin kauan kuin olen lasten kanssa kotona.

Mäkään en kyllä hakeutuis Pupuhuhdan ja Huhtasuon alueille, olen töissä täällä ja perheiden ja lasten ongelmat todella suuria. En halua kasvattaa lastani sellaisessa ympäristössä. Tokihan täällä asuu ihan kunnollisiakin perheitä, mutta jos suurimmalla osalla ei ole mitään ruoka- tai kotiintuloaikoja tai rajoja, niin miten selität omalle lapselle, että kyllä sun pitää olla kotona klo 20 vaikka kenenkään muun ei tarvi...

Jaahas, täytyy jatkaa töitä, että täältä pääsee poiskin....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat