Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Zybanista vielä..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

" Zyban on tupakoinnin lopettamisen avuksi tarkoitettu lääke. Zybanin vaikuttava aine on bupropionihydrokloridi. Zyban vähentää halua tupakoida ja helpottaa vieroitusoireita, vaikuttamalla aivojen kemiallisiin välittäjäaineisiin. Zyban ei sisällä nikotiinia. Jotta Zyban toimisi mahdollisimman tehokkaasti, tulee sinun olla motivoitunut lopettamaan tupakointi."

Lainaus oli suoraan Zyban -potilasohjeesta. Erinomainen lääke tupakasta eroon haluavalle.

En saarnaa kenellekään, olenhan itse entinen tupakoija. Mutta kannustan kokeilemaan tätä! Itselläni oli siis tupakointia lähes 20 vuotta takana enkä uskonut enää minkään lääkkeen auttavan, kunnes kokeilin Zybania ja se tehos!!! Nyt oon ollu siis 1,5 vuotta tupakoimatta!

Kommentit (2)

Vierailija

lääkettä ei saa syödä raskausaikana, mutta miten on imetyksen kanssa? Eli jos selkäranka ei riittänyt lopetukseen odotusaikana, voiko lapsen syntymän jälkeen aloittaa vai vasta imetyksen loputtua?

Vierailija

Ensiksikin, anteeksi että vastaus kesti. Käyn sivuilla ainoastaan viikolla ja silloinkin satunnaisesti. Tässä suoraan Pharmaca Fennicasta lainaus:

" Raskaus ja imetys

Raskaana olevien tulisi lopettaa tupakointi ilman farmakoterapiaa. Zybania ei tule käyttää raskauden aikana.

Lääkityksen aikana ei pidä imettää."

Ehdottomasti kannattaa silti jutella asiasta omalääkärin/neuvolalääkärin kanssa. Minä onnistuin lopettamaan lähes 20 vuotta jatkuneen savuttelun (½-1 askia päivässä -kulutuksella) ja oon nyt ollu reilu 1,5 vuotta ilman sauhuja! En ois ikinä uskonu etukäteen onnistuvani tässä projektissa. Onneksi oli Zyban!

Uusimmat

Suosituimmat