Olenko vahingoittanut lastani??

Vierailija

Minulla on menossa rv17+5 ja jouduin eilen paikkaan, jossa on kissoja 3kpl. En TIETENKÄÄN olisi mennyt sinne jos olisin tiennyt etukäteen että kyläpaikassa on kissoja!! Ne tunkivat syliini ja välillä jouduin käsin koskemaan niihin että menisivät pois. En kuitenkaan mennyt lähellekään kissanhiekka-astiaa, mutta kyllähän tassujen mukana kulkeutuu toksoposmoosi-bakteereja ja nämä kissat kävelivät myös keittiön pöydällä, jonka äärellä sen jälkeen syötiin. Oon aivan paniikissa pikkuiseni puolesta.. onko olemassa jotain testejä neuvolassa tai ä-polilla, joista selviää olenko saanut toksoposmoosin?

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Kannattaa pestä kädet kissojen silittelyn jälkeen ja tuskinpa nyt sitä pöytää nuoleskelit.

Tuo, että kaikki jotka ovat olleet kissojen kanssa tekemisissä, olisivat sairastaneet toksoplasmoosin, ei kyllä pidä paikkaansa sillä sairaus ei ole täällä kovin yleinen. Noin 20% väestöstä löytyy vasta-aineet tautiin, mutta ne eivät ole juuri sen yleisempiä kissaihmisillä kuin muillakaan.

Vierailija

Kurjaa,että ihmiset suhtautuivat asialliseen kysymykseesi tuollatavoin. Minulla on aina ollut kissoja lemmikkinä ja tälläkin hetkellä yksi jonka kusastian minä siivoan. Odotan kolmatta lastani ja edellisetkin lapset ovat syntyneet kissoista huolimatta terveinä. Neuvolassa halusivat ottaa verikokeelle toksoblasmoosikokeen minusta ja ei ole hätää. Pienen pieni vaarahan siinä on jos käsittelee kissoja,mutta etköhän ole suotta pelästynyt. kerro asiasta neuvolassa,niin päättävät onko hyvä ottaa toksoblasmoositestiä sinusta. Tottakai minäkin käytän hanskoja kun käsittelen kissan ulosteastiaa,mutta muuten en ole kovin varuillani. Ikävää kuulla,että olet saanut keskenmenoja. Toivotan ihanaa ja onnellista odotusta sinulle!

Vierailija

Eihän siinä mitään jos asioista kyselee. suomessa ei olla edes huolissaan tästä kissa-ongelmasta raskaana olevalle äidille. esim. italiassa äitiä testataan monta kertaa eli ei kai se nyt haittaa jos joku meistä odottavista asiasta on huolissaan. neuvolassa ne ei ainakaan mulle osanneet sanoa mitään asiasta, joten itse olen asian selvittänyt kun alkuraskaudesta meilläkin vielä oli kissa, joka kyllä lensi pihalle jo pelkästään " liian läheisen" luonteensa takia, sitä riskiä en ole valmis ottamaan että löydän katin nukkumasta vauvani naamalta!

Sitäpaitsi me mammat käydään ylikierroksilla muutenkin asiasta kuin asiasta!

Vierailija

Tossa nyt ei oo mitää asiallista jos joutuu hysteriaan kissan kanssa samassa asunnossa olemisesta. Ja kun ihan oikeesti sen tokson saa paljon todennäkösemmin vihanneksista. Ellei sitten ap todellakin syöny jotain pari viikkoo vanhaa kissan paskaa siellä kahvipöydässä...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Tossa nyt ei oo mitää asiallista jos joutuu hysteriaan kissan kanssa samassa asunnossa olemisesta. Ja kun ihan oikeesti sen tokson saa paljon todennäkösemmin vihanneksista. Ellei sitten ap todellakin syöny jotain pari viikkoo vanhaa kissan paskaa siellä kahvipöydässä...

Vierailija

oliko " emäntä" esimerkiksi pessyt käsiään ennenkuin laittoi ruokaa? jos hän on " kissapaskasillaan" käsillään käsitellyt ruokaa mitä söimme, niin käsittääkseni tartuntavaara on ihan selkeästi olemassa! varsinkin kun kyseisessä perheessä ei kovin tarkkoja siisteyden kanssa olla.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat