toisessa korvassa alentunut/huono kuulo

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

5-vuotiaalla. Mitä lääkärit voivat tehdä? Miten tämä vaikuttaa normaalielämään? Onko kokemuksia? (Liimakorvasta ei ole kysymys)

Kommentit (2)

Vierailija

... tai siis toisen korvan kuulon alenema. Onko sama?

En oikeastaan huomaa koko asiaa, mutta lääkäriltä olen kuullut, että se vaikuttaa lähinnä tilanteissa jossa on paljon taustamelua. Ja olen huomannut, etten tykkää pitää musiikkia tai telkkua taustalla koskaan jos on esim vieraita kylässä. Jotenkin kuulo keskittyy siihen musiikkiin liikaa. Vaikea selittää...

Mutta pointti oli siis se, että itse en siis silleen huomaa mitään, mutta silti se näkyy juuri jossain kohdin elämää. Keskustellessa en halua mitään äänisälää taustalle, hiljaistakaan. Mulle kuulonalenema tuli 14v itsestään puhjenneesta tärykalvosta. (Tai siis tulehdus sen puhkaisi...)

Vierailija

Toispuoleinen kuulovamma ollessaan vaikea vaikuttaa moneen asiaan. Suuntakuuloa ei ole eli lapsi ei esim. liikenteessä kuule mistä auto tulee mikä lisää onnettomuusriskiä jne. Koulunkäynnissä on luvassa monenlaista pientä vastoinkäymistä, lapsi ei kuitenkaan kuule normaalisti eli opettajan on tiedettävä miten opettaa jotta lapsi varmasti kuulee kaiken. jne..lista on pitkä.

Kaikki on kuitenkin siis kiinni siitä miten paha kuulon alenema on.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat