Korvatulehduksen oireet?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei,

Voisiko joku kertoa millaiset oireet korvatulehdus aiheuttaa pienelle vauvalle? 2kk vanha poikani on lauantaista asti saanut yhtäkkisiä hirveitä hysteerisiä itkukohtauksia. Kuumetta ei ole, syö ja nukkuu hyvin. Tänään huomasin että itkukohtaukset alkavat aina häntä nostaessa (eli kun tuen hänen niskaansa). En uskaltanut tänään enää edes röyhtäyttää häntä. Voisiko tämä mitenkään liittyä korviin?

Menen joka tapauksessa tänään lääkäriin hänen kanssaan. Olen vain niin huolissani ettei ole mitään vakavaa. Tähän asti hän on ollut niin kiltti poika ja kitissyt vain vähän iltaisin.

Terv. Närhi

Kommentit (5)

Vierailija

Kiitoksia vastauksesta. Kävimme yksityisellä ja vauvani sai juuri silloin hirveän kohtauksen makuulle laitettaessa. Lääkäri sanoi heti että se on kipuitkua. Korvissa ei mitään, eikä verikokeissa eikä pissassa. Lähetti meidät Jorviin päivystykseen. Olimme siellä puolen yöhön asti kun he tarkkailivat tilannetta ja ottivat lisää verikokeita. Pääsimme kotiin, koska mitään akuuttia ei näyttänyt olevan. Itkukohtaukset jatkuivat eilen (siis viidettä päivää), mutta helpottivat illaksi. Vatsakipuja ne eivät ole. Tänään on mennyt tähän asti ilman kohtauksia ja olen onneni kukkuloilla! Illalla mennää kuitenkin ultraääneen, jossa suljetaan pois vielä muutamia syitä. Molemmat lääkärit uumoilivat että se on jotain ohimenevää kipua, joka jää mysteeriksi.

On tämä elämä vauvan kanssa täynnä suruja ja iloa!

Voimia kaikille!

Vierailija

Kertoile jatkostakin, jos saadaan selville itkun syy.

Ilmeisesti se sitten koskee vain makuulle laitettaessa ja nostettaessa. Eli ei ainakaan johdu sitten mistään sairaudesta, jos ei verikokeissa näy erikoista. Toivoa ja jaksamista sinulle...

Vierailija

Korvatulehduksen oireet-särky, tulee usein yöllä, kun lapsi on makuulla. mutta erilaisia vauvoja on. Ettei ne olisi vatsa oireita. Ilmavaivoja. Ne pistää lapsen huutamaan. Ja harva vauva niiltä säästyy. No hyvä mennä lääkäriin niin eiköhän se selviä.

Vierailija

Nyt näyttää hyvältä, jo kolmas päivä peräkkäin ilman kohtauksia! Alkaa äidin stressikin vähän hellittämään. Näyttää jäävän mysteeriksi tuo kipuitkun syy. Kesti siis viisi päivää, mutta oli kyllä PIIITKÄT viisi päivää. On tämä vauva-arki ihmeellistä. Jaksamisia kaikille!

Vierailija

Minä olin 2kuukautisen vauvamme kanssa aikoinaan sairaalassa infektion vuoksi. Hänellä ei ollut muita oireita kuin kuume ja juuri samanlainen kuvailemasi itkuisuus kun esim.nostin sängystä. Hoitohenkilökunta puhui käsittelyarkuudesta? Kovasti tuolloin tutkittiin lopulta eikä mitään onneksi löytynyt. Tulehdusarvot ollivat hiukan koholla, mutta mistään ei löytynyt tulehdusta. Kertoivat sen olevan jokin virus. Viruksia on kuulemma paljon, eivätkä pikkuvauvatkaan ole niiltä suojassa. Pienokaisellasi on voinut ihan hyvin olla vaikka lihaskipuja tms.oireita, mut eihän ne aina aikuisella kuumetta nosta.

Pisteitä teidän lääkäreille (taisit olla etelä suomesta). Meillä laittoivat tk:sta ensin kotiin vaikka alle 3kk:n kuume pitäis aina selvittää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat