Viikon 41 ivf/icsiläiset

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tänään oli 2.ultra. Kasvamassa on 4 follikkelia/puoli eli yht. 8 kpl. Ei mitään mahdottomia saaliita odotettavissa. Valtaisa muniminen ei siis ole selitys la-su väliseen alavatsakipuiluuni, mutta lääkäri epäili sen olevan vain " normaalia kasvukipua" . No, hyvä niin. Sen jälkeen olo on ollut ihan hyvä ja toivon mukaan joku noista follikkeleista kypsyy ja ymmärtää alkaa kaveriksi miehen siittiöille ens viikolla niin päästäis siirtoon asti. Eka ivf mulla kyseessä ja ois kiva päästä kokeilemaan. Miten teillä muilla etenee?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

[color=blue]Tänään tuli sitten käytyä siinä ainoossa ultrassa, mikä meillä on.

Ultrassa näkyi siis yhteensä 20-25 isompaa follikkelia ja pieniä lisäksi.

Kaksi pistosta vielä (tänään ja huomenna) ja sitten sunnuntaina irrotuspiikki, ja [b]tiistaina punktio[/b].

Limakalvon paksuudeksi " valehtelen" nyt 10,9 mm (olin näin näkevinäni)

Nyt on semmonen fiilis että vihdoin jotain tapahtuu.[/color]

[color=grey]Viime hoidossa tässä vaiheessa oli toisella puolen 10 ja toisella 7 isompaa ja pieniä, tulos 31 follia joista 12 munasolua.

Tämä mielessä, mietin että onko nyt sitten paremmin asiat?[/color]

Mitäs muille kuuluu?

miten esim. ompputarhan ultra?

Vierailija

Minulla on kehittymässä 4 munarakkulaa (huono saldo, vaikka vain yksi munasarja), ja ehkä joitakin pienempiä. Mun annokset on aika isoja 300UI puregonia ja 150 Menopuria joka päivä, ja nyt vielä lisäksi Orgalutran. Aikamoinen piikittäminen aamuisin!

Maanantaina sitten punktio ja katsotaan sitten miten menee. Noi neljä oli nyt luokkaa 10mm - 14mm, eli niiden pitäisi olla ihan ok maanantaihin mennessä (20mm - 24mm kerättäessä ehkä).

Vierailija

Punktio oli siis eilen ja masu on vielä aika hellänä. Eilen en kyennyt kunnolla kävelemään. Tyhjennettäviä rakkuloita oli paljon ja punktio senkin vuoksi aika tuskainen. Miehen käsi on varmaan ihan hajalla kun puristin niin lujaa :) No, lopputuloksena 15 hedelmöittynyttä munasolua, joten ihan tyytyväinen olen. Huomenna sitten näkee kuinka moni on jaksanut porskuttaa eteenpäin.

Yhtä jännittämistä tämä tosiaan on, ei edes uskalla ajatella kovin pitkälle eteenpäin.

Vierailija

Meiltä kysyttiin, ja annettiin kyllä lupa, koska tutkimus auttaa tulevissa koeputkihedelmöittymis tilanteissa. Itsekkin mietin tota kyllä kauan, mutta mies sai minut ymmärtämään tuon, ettei se meiltä ole pois. Mutta ymmärrän kyllä senkin että joku ei tahdo luovuttaa. Olen ehkä sinisilmäinen, mutta ajattelen että siitä on joskus jollekkin hyötyä.

CC maha turvoksissa, paikat pakottaen.

Ps. Pregnyliä odottaen..

Vierailija

[b][color=orange]Nyt vaan kovasti Tsemppiä kaikille. Myös niille joilla punktio toisena päiväna ;)[/color][/b]

[color=darkgreen] Millasia oloja teillä on munasarjoissa? Itsellä kun on kyllä todella arkana paikat. Ultrauskin sattui..[/color]

[color=red]CC[/color]

Vierailija

Maanantaina olis täälläkin punktio ja eka sellainen. Muniksia näyttäis olevan tulossa ihan mukava määrä ja olokin on suht normaali. Liikkuessa välillä vähän vihloo alavatsaa, mut eipä muuta. Noh, eiköhän ne kivut ja turvotus sitten viimeistään punktion jälkeen iske...

Vierailija

Mulle luultavasti siirretään yksi, siis jos siirrettävää on.

Itse olen miettinyt että miksi ei kahta? kun käsittääkseni, nuorella

terveellä ihmisellä ei oo niin paljoa riskejä.

Kaksosetkaan ei ois huono vaihtoehto, mutta tiedän, että rankempi.

En koskaan muista kysyä perusteluita tolle yhden siirrolle, vaikka

on useasti pitänyt kysyä.

CC

Vierailija

ja siirto keskiviikkona jo sinne asti päästään. Muniksia se 8-10 kpl. Olo ihan hyvä, pikkuisen on alavatsa hellänä, mutta ei juurikaan. Väsyttää vaan koko ajan... Eka ivf kahden epäonnisen inssin jälkeen siis menossa enkä oikein osaa mitään ihmeitä odotella. Rauhallisella mielellä siis maanantaita odotellaan...

Vierailija

no niin, eilen oli punktio ja hengissähän siitä selvisi. Vaan kyllä pelotti ja kovasti. toisen puolen tyhjennys kyllä sattuikin aikalailla kun munasarja oli kohdun takana kiinni. Joutuvat hakeen jo toisen lääkärinkin avuksi. Kahdeksan munasolua saatiin ja tuloksista saan kohta puolin soitella. Kyllä jännittää...tää juttu on kyllä yhtä jännittämistä vaan.

Vierailija

Molemmista alkoi raskaus, jotka myös päätyivät keskenmenoon. Ensimmäinen raskaus oli kaiken lisäksi kaksosraskaus. Siitä lähtien on aina siirretty yksi alkio (2. IVFsta vauva), sillä lääkärin mielestä meillä on niin hyvät onnistumisprsentit, ettei ole mitään järkeä riskeerata ja siirtää kahta. Käsittääkseni useimmilla klinikoilla on nykyään tuo yhden alkion periaate.

Tsemppiä tosi paljon ja peukkuja onnistumisen puolesta! Päivitellään kuulumisiamme ;)

Vierailija

Punktio ja alkionsiirto on nyt ohi. Tiistain punktiossa saatiin 22 munasolua, joista 12 hedelmöity ja 10 lähti jakautumaan. Tänään siirrettiin kaksi alkiota, neli- ja viisisoluiset. Pakasteeseen meni 8 alkioita. Tämä punktio oli kolmas, ja ensimmäistä kertaa voisi sanoa että toimenpide oli miellyttävä (johtuu varmaan puudutuslääkkeistä, jotka olivat erit kuin aikaisemmilla kerroilla).

Nyt pitäisi yrittää elää normaalia elämää tulevat pari viikkoa ja olla toivomatta liikoja, ettei ole taas niin kamala se järkytys kun/jos menkat alkaa. Miten teillä muilla on mennyt?

Vierailija

Eilen oli siirto ja yksi alkio nyt sinnittelee tuolla masussa. Kaikki alkiot oli hyvälaatuisia ja pakkaseenkin saatiin reilu määrä. Muuten siis kaikki hyvin, paitsi hyperivaara suuri ja maha edelleen kipeä. Tylsää täällä kotona vaan hengailla, mutta eipä musta töihinkään olis.

Mitenköhän sitä selviää järjissään nää pari viikkoa?!

Vierailija

Mulla oli eilen 2. ultra. Tasakokoisia rakkuloita oli kehittymässä 10 kpl + useita pieniä. Olen pistellyt tähän asti 200 iui:ta ja tämän loppuajan pistän vuoropäivin 150iui ja 200 iui.

Ompputarha: Edellisessä hoidossa pistelin 150 iui:ta tokaan ultraan asti, jonka jälkeen annostus nostettiin 225 iui:hin. Siitä hoidosta tulikin tosi paljon epäkypsiä munasoluja (17 munasolua, joista vain 4 hedelmöityi, ja 2 jatkoi kehittymistä), joten varmaan ihan viisasta ettei lääkäri nostanut annostasi.

Seuraava ultra olisi perjantaina ja punktio näillä näkymin tiistaina.

Missäs muut vko:n 41:läiset ovat?

Vierailija

elikkäs huomenna. Meinaa jo jännittää!!! Siirtopäivä on sitte keskiviikkona. Eilen illalla piikitin sen irroituspiikin, nyt mahaan sattuu jo aikalailla. Pelottaa se huominen, että kuinkahan kivulias se toimenpide on.

Vierailija

Kaksi alkiota siirrettiin eilen ja 5 jäi vielä pakkaseenkin,kaikki labran mukaan hyvälaatuisia,siirretyt 4S2 eli edellytykset on vähintäänkin hyvät,nyt vaan koitetaan jaksaa testiin asti,menkkojen oikea alkamisajankohta tosin on ennen testipäivää ja viimekskin alkoivat uskollisesti silloin kun pitikin.... Mutta toivossa eletään kunnes toisin todetaan!

Tsemppiä kaikille!!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat