Millaisia työhyvinvointipäiviä töissä? (ja mielipiteen kysymistä)

Vierailija

Meillä on työhyvinvointipäivä nyt lauantaina. Järjestetään n. 100km päässä työpaikasta kylpylässä. Jokaiselle on varattu päivää varten 17 euroa, jolla kustannetaan ruokailu (ei juomia) ja ohjattu sauvakävely. Kaikki muu ekstra maksetaan itse. Paikan päällä ollaan viisi tuntia plus matkat. Matkat kustannetaan tietysti itse (omat autot). Ja päivään käytettyä aikaa ei hyvitetä palkassa eikä vapaana. Päivä on pakollinen.

Miltä kuulostaa teistä, onko reilua? Työhyvinvointipäivästä joutuu itse maksamaan ja siihen pitää käyttää yksi oma vapaapäivä.

Työpaikkana päiväkoti Helsingissä.

Kuulisin mielelläni muiden työhyvinvointipäivistä!

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Siis työhyvinvointipäivä järjestetään lauantaina (nyt jo kolmas kerta) ja se on yleensä jotain tyyliin sauvakävelyä/ uintia/ toinen toistemme hieromista ohjaajan opastuksella. Päivästä kustannetaan yleensä itse joko ruokailu tai matkat. Ohjattu toiminta (sauvakävelyopastus/ pääsymaksu uimahalliin tms) sisältyy yleensä työpaikan puolesta maksettuun, juomat eivät koskaan.

Osallistuminen on pakollista siinä mielessä että pois jäävä on johtajan silmissä " nipottaja" joka ei suostu osallistumaan työpaikan ilmapiirin parantamiseen. Ja työkaveritkaan eivät hyvällä katso, jos joku jää pois, sillä joutuvathan kaikki muutkin uhraamaan vapaapäivänsä. Kukaan ei halua olla se v-mäinen joka pilaa työpaikan hengen...

Ja työpaikkana on minullakin kaupungin päiväkoti. Näin toimitaan myös naapuripäiväkodeissa.

Vierailija

Pakollista ei ole käytännössä koskaan. Joskus jos siihen liittyy koulutusta on lähes pakollista, mutta kuljetukset/ruokailut hoitaa tietysti firma ja aika on palkallista työaikaa.

Ei varmaankaan voi olla pakko jos ei palkaa makseta, tai kyydit joutuu itse hoitamaan. Ei pidä suostua ihan mihin vaan.

Vierailija

henkilöksi? Ja saisit koko työyhteisön paheksunnan päällesi, koska kaikki muut uhraavat asialle vapaapäivänsä ja sinä ajattelet vain itseäsi?

Vierailija:

Lainaus:

en varmasti menisi

Vierailija

Ymmärrän että joissakin paikoissa virkistyspäivä järjestetään lauantaina. Teen itsekin päivystys luonteista työtä. Koko porukka ei voi laittaa paikkaa kiinni ja lähteä arkena.

Mutta toi pakollisuus ja se että sitä ei korvata vapaana on kyllä tosi outoa.

Vierailija

Meillä ei ole ollut vastaavaa, mutta oudolta kuulostaa teidän malli. Ensinnäkin pakollisuus, ei voi ketään pakottaa uhraamaan vapaapäiväänsä. Ja kuljetus omatoimista, ei helevata. Mitä mieltä olette yleisesti työpaikalla?

Valitusta vaan eteen päin.

Vierailija

mutta tuo että se on pakollinen ja silti ei palkkaa makseta kuulostaa kyllä kummalliselta. Mieheni on luottamusmies ja kysyin häneltä siitä. Sanoi ettei pakottaa voi, jollei siitä makseta palkkaa tai korvata vapaa-aikana. Hän on rautatieläinen ja ne eivät tunnetusti liikahda minnekään jos ei samalla raha liiku, että en oikein tiedä miten se on sosiaalipuolella. Kannattaisi tietysti kysäistä luottamusmieheltäsi tai liitosta.

Vierailija

Työhyvinvointipäivä on puolipakollinen (lue: et ole valmis parantamaan työpaikan henkeä jos et tule etkä siis ole hyvä työntekijä) ja se järjestetään aina viikonloppuna. Siihen siis jokainen käyttää oman vapaapäivänsä. Matkat maksetaan itse. Joskus myös ruoka, jos on jotain ohjelmaa. Käytettävää rahaa on n. 15 euroa/ nuppi.

Vierailija

Itse olen isossa kansainvälisessä yrityksessä pk seudulla eikä meillä ole mitään henkilökunnalle. Kaikki sisäiset tilaisuudet on olleet jo vuosia kiellettyjä ja samaan hengenvetoon puhutaan ihmisten viihtyvyydestä työssä:( Pienellä palkalla pitäisi viihtyä ilman mitään yrityksen panostusta.

Vierailija

kyseessä valtion laitos.

Virkistyspäivä pidetään aina työajan puitteissa niin, että viimeistään neljäksi ehtii kotiin. Jos on menoa, saa lähteä aikaisemminkin.

Matkat kuljetaan talon autoilla tai sitten anotaan bussikulut takaisin. Jos joku haluaa voi mennä omalla autolla, mutta sitten saa vain bussikulujen verran takaisin.

Ruokailu työpaikan varaamasta virkistysrahasta. Jos menemme luontoon retkelle, käy joku ostamassa eväät työpaikan piikkiin. Jos mennään sellaiseen paikkaan missä voi käydä ravintolassa, niin siellä sitten syödään työpaikan kustannuksella.

Osallistuminen on aina vapaaehtoista. Keneltäkään ei tivata syitä, jos joku jää mieluummin työpaikalle.

Vierailija

myös tyky-toiminta. Työnantajani on pieni yritys ja tykytoimintakin on pientä, esim suunnittelupalaverit pidetään erämajalla makkaranpaiston lomassa. En suostuis tommoseen kun ap:n työpaikassa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat