Suomalaiset äidit Ranskassa (Ile de France)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tervehdys!

Muistan joskus nahneeni taalla Vauva lehden keskustelu sivuilla Ranskassa Pariisin seuduilla asuvien aitien jutusteluja ;) Olen suomalainen 1.5vuotiaan pojan ja pian toisen, joulukuussa syntyvan lapsemme, aiti. Asun Seine et Marne:ssa -' 77 (Meaux:ssa) ja olen viime aikoina miettinyt, etta olenkohan ihan ainut ainokainen suomalainen aiti taalla Pariisin talla puolella ;) Kylla meita taalla varmaan piisaa, ja olisikin kiva tutustua teihin muihin. Vaikka ystavyytta solmimaan. Olisi tosi kiinnostavaa tietaa miten pidatte suomalaisuutta kodeissanne ylla ( suomen kielen puhuminen, suomalaisen ruuanlaitto etc.)

Itsasiassa olen viime paivina miettinyt niinkin hassua asiaa kuin, miten leipoa taalla pain maailmaa ruisleipaa, eli mista taalta ruisjauhoja? ;) Miten olette selvinneet tuollaisista " pulmista" ja ne ratkoneet? Voisimme vaihdella kokemuksia, varsinkin kun " pian" on jo joulu ja pitaisi laittaa suomalaista ( le défi cette année pourrait être; préparer un Noël finlandais sans se faire envoyer les ingrèdients de la Finlande!?) ;)

Kuulumisiin " Maman Finlandaise" ;)

Syksyisin terveisin, Emmamamma

Kommentit (3)

Vierailija

Kiitos Aiti92 linkistasi Pariisin Piiperoiden sivuille. Lahden oitis heidan siuville ja ehka rekisteroitymaankin ;) Ensi silmayksellani kaikki nayttaa tapahtuvan aika paljon Pariisissa, itse asun 50 kilsan paassa, Ile de France:ssa. Pienten lasten kanssa Pariisissa kaymisesta tulee helposti isompo reissu. Taytyy miettia, ehka ilmestyn kuitenkin taaperoni kanssa kahdesti kuussa jarjestettaville tapaamisillenne. Ainakin mielenkiintoa olisi jutkasti ;)

Merci encore pour ta réponse ;)

Bisous, Emmamamma

Vierailija

Heippa Emmamamma!

Täällä tosiaan toinen Pariisin itäpuolella asusteleva! Olen 25vee toukokuussa -05 syntyneen pojan äiti, jolla myös sama ongelma, että tuonne Pariisiin on vähän pitkä matka Piiperoita tapailemaan :o) Jos haluat vaihtaa kuulumisia, niin laita postia nentootsi@yahoo.fr.

:o) Töötsi

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat