Gallup: Oudot himot?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli mikä ruoka/juoma teillä himottaa niin paljon, että sitä on saatava heti ja sitä voi nauttia ihan mielin määrin?

Mulla itelläni on kylmä maito ja kirsikkatomaatit... Alkuraskaudessa himotti myös maksalaatikko, mut onneksi ei pitkään(se kun on semmonen ei-suositeltava ruoka raskauden aikaan).

Mut kertokaapas omista kokemuksista, kaikki tosi oudot himotkin ois kiva kuulla=)

h.h. rv 19+6

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Kaikki hapan, esim. greippi, sitruuna, ruisleipä. Ja myönnettäköön et suklaa on myös erittäin IN vaikkei hapanta olekaan ;)

Ja yks jännä juttu on tullut jokaisen raskauden aikana. Illalla ennen nukkumaanmenoa on ihan " pakko" syödä jotain pientä, esim. korppua, suolakeksiä tms. Yleensä en syö just ennen yöunille menoa mitään.

Tansku, muksut*3 & vaavi rv 28+5

Vierailija

Mua himotti pitkään kaurapuuro, sitä oli pakko saada monta kertaa päivässä :D Aiemmin en siis oo voinu sietää kyseistä mössöä, ja nyt on kiintiö sitä täynnä ettei enää maistukaan.

Sitte tilalle tuli omput ja banskut, jälkimmäiset vielä sattuu ummettamaan allekirjoittanutta aivan tolkuttomasti :D Silti syön päivittäin 2-3 banaania kun himo on, ja sitte uikutan miehelle Levolacit suussa että voi kun ummettaa :D

Makeanhimo on aivan pohjaton, suussa maistuu millon mikin karkki tai suklaa ja ei auta kuin mennä kauppaan hakemaan. Ei kovin tervettä, mutta empä oo jaksanu mollata moisesta.

Ällökkejäkin on ilmaantunu, aiemmin join limua mutta nyt ei mee alas. Monet kotiruoat on kans pannassa, kun ei vaan tee mieli. Rasvanen tahtoo närästääkin ihan hirveästi, mutta suklaata ei sitten rasvan joukkoon lasketa! ;)

Kitty

Vierailija

suklaa on ollut himon kohteena alkuraskaudesta lähtien vaikka en siitä niin ennen raskautta välittänyt. Nyt en voi kaupassa kulkea karkkihyllyn ohi etteikö suklaata tartu mukaan vaikka järki sanoo että painohan siitä nousee :) Toinen himo on puolukat: onneksi syksyllä niitä on tarjolla ja olenkin jo syönyt mm. vispipuuroa kattilakaupalla. Jostain syystä eritoten iltaisin maistuu greippi ja mandariinit.

Katzuska + bebe, 36+3

Vierailija

Mulla on tällä hetkellä kova himo kaikkeen suolaisiin, kuten suolakeksit ja suolapähkinät vaikka tiedän ettei kovin paljon suolaista saisi syödä. Suolakeksejä voin syödä puolipakettia kerralla ja himo on myös siihen, kun laittaa juustoa suolakeksin päälle.

Salmiakkiin on himo ja joskus lauantaisin pitää ostaa kaupasta pelkkää salmiakkia ja syödä niin kauan kuin jaksaa. Kovin paljon en karkkia kerralla pysty syömään, kun ei mitään makeaa tee mieli.

Kinkku, spagetti, ruokakerma ja mausteet sekaisin on todella hyvää ja siihen ruokaan mulle tulee aina himo, kun teen sitä.

Vierailija

Eli pakko saada. Merkkarit menee niin kauan kun vattaan mahtuu ja ne kirsikkatomaatit torilta varsinkin ihan tuoreina, makeina nam! Sitten omenat on ihania ja joskus tekee mieli ihan kipeesti jauhelihapihvejä ja sienikastiketta +muusia. Harmaata teetä menee ihan sairaasti. Ja jossain vaiheessa oli paprikakoskenlaskija juusto in suolakurkkujen kera.

Noi miehen spesiaalilätyt on hyviä, mutta nyt ne ei kerta kaikkiaan mene alas. Jotenkin liian raskasta. Ja moni muu tavallinen yksinkertainen ruokakin voi tökkiä. Tää on niin tätä!!!

Lumo 15+5

Vierailija

Eli ihan hirmuinen suolaisen himo! Makea ei maistu ollenkaan, esim. tavallisesti niin rakastamani suklaa ei maistu suussa miltään. Minulla on kotosalla suolakidelamppu, ja on ollut pitelemistä itsessäni etten ala nuolemaan lampun suolaista pintaa!! Alkuraskaudesta söin amerikankurkkuviipaleita monta purkkia (joo... epäterveellistähän se suola on...) Toivon myös, että kaupassa olisi myytävänä sellaisia suolapötköjä, joita voisi syödä karkin sijaan :D

Kesällä oli ihan kamala perunoiden himo, söin perunoita kylmiltäänkin.

Nyt uutena on tullut myslin himo. Ennen en ole tykännyt myslistä olleskaan, nyt pähkinä-hedelmämysli on niiiiiin ihanaa...

Kunnon liharuoat ovat ihania. Olen syönyt nyt kaksi lämmintä ruokaa päivässä ja tietenkin maitoa ja leipää ja salaatteja siihen lisukkeeksi. Nam!

laivakoira rv 21+3

Vierailija

mutta lisääntynyttä käyttöä olen huomannut varsinkin maidon suhteen, juon sitä varmaan litran päivässä. Yhdessä vaiheessa mun teki kokoajan mieli muusia, lihapullia ja ruskeaa kastiketta...teinkin sitä sitten useampaan otteeseen...

Sasuliini 24+3

Vierailija

Mansikoita, niitä pari kolme rasiaa viikossa, kaikki ystävien ja sukulaisten pakastimet olen kolunnut ennen kesää, nyt on oma pakkanen täynnä mansikoita. Kesällä meni pari litraa tuoreita päivässä.

Siruunasta puristettu mehu alkuraskaudessa helpotti pahoinvointiin.

Kaikenlainen roskaruoka maistuu, etenkin hampurilaiset, olen kuitenkin rajottanut himon kerta viikkoon.

Sitten hiilihapollinen lähdevesi, sitä on aina oltava, pari-kolme litraa päivässä.

35+2

Vierailija

raakaa sipulia pitää laittaa joka paikkaan; salaattiin, leivälle jne. Mikään raskas ei maistu, mutta tulista ja suolaista pitää olla. Eli salaatit sipulin, aurinkokuivattujen tomaattien ja fetan kanssa on tosi in! Vielä paistettua kanaa sekaan, niin on ravitsevaakin, kun muuten ei liha maistu. Ruisleivän päällä ketsuppia/aurinkokuivattuja tomaatteja, paljon pippuria, sipulia ja vähän juustoa -> mikroon. Nam!

Toisaalta myös ihan mauttomat jutut; riisikakut, maissinaksut, pakastevihannekset maistuvat.

Makea ei oikein maistu ollenkaan. Ei suklaa, ei pulla, ei edes karkit, mitä ennen söin tosi paljon. Jäätelö menee jotenkin, muttei tee mieli.

Vettä ja maitoa menee paljon, muttei erityistä himoa maitoon ole.

Nämä ehtivät muuttua vielä, sillä nyt vasta rv 6 tai jotain. :)

Vierailija

Heips..

Itse en ole varmaan 6vuoteen juonut piimää.Nyt se on parasta herkkua,joskus juon jopa litran päivässä :D

En muuten niinkään käytä maitotuotteita,joten onkin vaan hyvä asia että piimä maistuu.

Hedelmät ja vihannekset maistuvat myös.Joskus iltaisin on tullut himo mantelikalaan ja herkkusienikeittoon,eikä ne himot hellitä helpolla..mutta en ainakaan vielä ole kumpaakaan alkanut kokkailemaan.

Vierailija

Ensin oli mantelit, hapankorppu ja fun lght-mehut.

Sitten en enää sietänyt edm. tuotteita, vaan siirryin päärynöihin, suolakekseihin ja banaaneihin.

Päärynät jäi parin viikon syömisen jälkeen, ja kuvioihin tuli marjapuuro.

Pari viikkoa sitten banaani ja marjapuuro kiintiöt täytty totaalisesti, ja niiden tilalle tuli ruisleipä + maustekurkut.

Maitoa olen himoinnut koko ajan, voin joskus juoda litrankin päivässä. Ihan tavallinen raikas kylmä vesikin on aika ehdoton, sitäkin tulee litkittyä suht paljon.

Rasvaiset ja mausteiset ruuat on jääny lähes kokonaan. Tavallinen kotiruoka on ehdottomasti parasta (kunhan sitä jaksaisi vaan kokkailla...).

Suolan käyttö on vähän lisääntynyt, kätilön mukaan syynä on mun alhainen verenpaine, ja suolaista saan syödä niin kauan, kunnes alkaa nestettä kertyä tai verenpaine nousta. Toistaiseksi ei ole kummastakaan ollut merkkejä.

Että näin meillä, MEP + " tiitiäinen" 15+2

Vierailija

on ollut croissantit ja kaikki pullat. On tehnyt mieli myös makaroonilaatikkoa, spagettivuokaa ja kinkkukiusausta, eli ihan tavallista kotiruokaa. Ennen raskautta tykkäsin kovasti pihveistä, mutta nyt ei tee mieli yhtään, en varmaan saisi edes alas.

Vierailija

En nyt tiedä onko vielä ihan himoksi asti päässyt, mutta suolakurkkuja on kaapissa tällä hetkellä koko ajan ja aina lämpimän ruoan kanssa tulee syötyä kokonainen suolakurkku. Tosi terveellistä... ja tuota piimää oon kanssa alkanut juomaan. Moneen vuoteen en oo kyllä piimää ostanut, mutta nyt sitä tekee usein mieli. Sitten taas pasta mitä aikaisemmin on syönyt paljon ei yhtäkkiä olekaan enää maistunut.

[color=red]pikku-milli & paco 11+6[/color]

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat