Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuotohäiriö/keskenmeno/homeopatia/luontaistuotteet

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi!

Kerronpa oman tarinani, toivottavasti jaksat lukeaJ Takanani 3 raskautta, joiden tuloksena pojat 06/02 ja 05/04 ja keskenmeno 09/05 (todettiin 12+5, keskeytynyt jo 7+5). Esikoinen tärppäs heti ekasta kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen ja raskaus sujui ilman mitään ongelmia: syntyi viikoilla 40+0 ja painoi komeat 4,3 kg. Jälkivuoto kesti pari viikkoa, jonka jälkeen oli muutama päivä vuotamatta, kunnes alkoi n. 3 viikon tuhruttelu eli vaaleanruskea tuhru muuttui ensin tummanruskeaksi ja lopulta aina verisemmäksi. Eli siis vuoto lisääntyi koko ajan, kunnes koitti kahden viikon autuas vuodoton jakso, jonka jälkeen menkat 7 viikkoa synnytyksestä. Neuvolassa otin asian puheeks, ja siellä meinattiin, et jälkivuoto ois tuo 5 viikkoa ja todettiin, et täysimetys teettää kaikenlaisia vuotohäiriöitä. Esikoisen syntymän jälkeen olin muutaman kuukauden ilman ehkäisyä, mutta aloin kärsiä pienistä tiputteluvuodoista. Päätin hakea e-pillerit vuotojen lopettamiseksi, joita söin n. puoli vuotta ja ne auttoivatkin tuohon tiputteluun. Aloin kuumeilla uudesta vauvasta, joten jätin pillerit pois, ja kuopus saikin alkunsa neljännestä kierrosta pillereiden poisjättämisestä ¿ kiusakseni epämääräinen tuhruttelu palasi pillereiden lopettamisen jälkeen ja ehkä hieman haittasi vauvan tekemistäkin. Kyllähän tärppi tuli kuitenkin nopeasti.

Anyway, toista raskautta varjosti selittämättömät veriset vuodot viikoilla 7, 11 ja 15. Verta tuli välillä runsaastikin, mutta raskaus jatkui. Ekassa ultrassa lääkäri näki sykkeen ja lisäksi epäili näkevänsä toisen ruskuaispussin ja totesikin, että kyseessä on ilmeisesti ollut monikkoraskaus, ja toinen olisi mennyt kesken. Kävin jokaisen vuodon alkaessa sairaalassa tarkistamassa, mitä masuun kuuluu, ja siellä vauva köllötteli tyytyväisenä, sydän sykki ja vuodot kuitattiin vain selittämättöminä. Kuopus syntyi viikoilla 39+0 ja painoi vain 2825 g. Poikien kokoeroa vähän ihmeteltiin, mutta ei siitä sen enempää. Samoin kuin ensimmäisen synnytyksen jälkeen, jälkivuoto kesti ensin sen 2 viikkoa, jonka jälkeen oli pari vuodotonta päivää, jonka jälkeen alkoi n. 3 viikon tuhruttelukausi alkaen vähäisestä vaaleanruskeasta tuhrusta lopulta punaiseen vuotoon. Kuukautiset alkoivat taas 7 viikkoa synnytyksestä. Minusta alkoi itsestä tuntumaan, että jälkivuoto kesti omalla kohdallani sen pari viikkoa, jota seuras joku outo 3 viikon tuhruttelukausi ja välissä siis 2 viikkoa vuotamatonta aikaa, jonka jälkeen kuukautiset 7 viikkoa synnytyksestä. Eli siis jälkivuoto ei ois sitä 5 viikkoa, jota neuvolatäti sanoi, vaan 2 viikkoa.

No, toisen lapsen jälkeinen elämä on ollut yhtä helvettiä. Vuodosta on tullut minulle yhtä tavallinen ilmiö kuin mitä vuotamattomat päivät kuukautiskierrosta olivat ennen lapsia. Siis rautalangasta vääntämällä: jos kiertoni on 28 pvä, ekat 7 pvä vuotaa kuukautisvuotoa, sit max. 5 pvä on vuotamatta ja loppukierto sitten tuhruttelee alkaen v. ruskeasta tuhrusta muuttumalla t. ruskeaksi ja lopulta veriseksi. Koko ajan on päällä alavatsa- ja ristiselkäkivut. Itse asiassa kivut on pahempia kuin kuukautiskivut, jotenkin epämääräisiä ja raastavia. Kun tulee kp 29, totean vuodon hivenen runsastuvan ja siis kuukautisten alkavan. Kivun luonnekin muuttuu selkeäksi kuukautiskivuksi à kp 1. Ja sama juttu JOKA IKINEN KUUKAUSI. Mielessä pyöri jo vaikka mitä hölmöä, syöpä ja endo ja vaikka mitä, mut esim. endo jäi ehkä vähän taka-alalle, koska vuoto ei itse asiassa ollut ollenkaan runsasta, vain pitkäaikaista.

Puolen vuoden kidutuksen ja ihmettelyn jälkeen (vasta!) kävin gynellä, mitään elimellistä vikaa ei löytynyt. Lekuri ois mielellään antanut mulle hoidoksi e-pillerit, jotta tilanne rauhottuis, mut mä sanoin, et haaveilen kolmannesta lapsesta ja että sais tulla mahdollisimman nopeasti. Sainkin sitten synteettistä keltarauhashormonia, sillä hän epäili minun kärsivän keltarauhasen vajaatoiminnasta. Mitään verikokeita ei otettu.

Voi ihanaa, nämä hormonit auttoivat ongelmaani! Välivuoto poistui ja kivut! Mutta uutta raskautta ei edelleenkään kuulunut, vaikka lääkäri sanoi, että tämä keltarauhashormoni vielä lisää raskaaksi tulemisen mahdollisuutta paksuntamalla kohdun limakalvoa ja näin lisäävän sitä todennäköisyyttä, että hedelmöittynyt munasolu tarttuisi siihen. Pikkukolmosen yrityksen aloittamisesta tuli jo kuluneeksi vuoden päivät. Söin 6 kiertoa hormoneja, ja kun jätin ne pois, heti ensimmäiseen luomukiertoon tärppäsi! IHANAA! Nyt mun unelma toteutuisi, olin aina haaveillut kolmesta lapsesta!

Kävin alkuraskauden ultrassa, jossa näkyi yksi kohdunsisäinen raskaus ja sydän jumpsutti kovasti! Olin kuin seitsemännessä taivaassa, kaikki oli hyvin, sikiö vastasi viikkoja 7+2 ja tyhmänä ajattelin, että kaikki menisi hyvin, kuten kahdessa aiemmassa raskaudessa. Kunnes, np-ultrassa näkyi eloton sikiö, jonka kehitys oli loppunut viikoilla 7+5. Mitään oireita keskenmenosta ei ollut, jotta olisin osannut edes epäillä moista. Sain ajan lääkkeelliseen tyhjennykseen, mutta kohtu tyhjenikin (onneksi) sen äitiyspolilta saamani valmistavan lääkkeen voimilla. Ultrassa kohdun todettiin tyhjentyneen kokonaan ja lääkehoidon olevan turhaa. Ja taas sama juttu, jälkivuoto kesti 2 viikkoa, ja kun luulin sen loppuvan parin vuodottoman päivän takia, alkoi tuhruttelu, jota on nyt sitten jatkunut toista viikkoa. Ja todennäköisesti olis jatkunut just sen 3 viikkoa, jonka jälkeen ois 2 viikkoa taukoa ennen kuukautisia. Mut mä kyllästyin ja avautuin sattumalta vyöhyketerapeutti-ystävälleni.

Hän alkoi puhumaan homeopatiasta ja luontaistuotteista ja suositteli käyntiä homeopaatilla. Otin neuvosta vaarin, ja marssein luontaistuotekauppaan. Kerroin oman tarinani, ja hän sanoi minulle, että homma on hyvin selvä, minä kärsin juuri keltarauhasen vajaatoiminnasta. Kaikki oireeni viittaavat siihen. Ja että hänellä käy asiakkaana ainakin 2 naista per viikko, jotka kärsivät samasta ongelmasta. Ja ongelmat on saatu korjattua ja vielä helposti. Siis oikeesti?!

Hän kertoi minulle, että ihmisen kärsiessä keltarauhashormonin vajaatoiminnasta juuri 8. ja 9. viikon keskenmenot selittyvät sillä, että tällöin istukan pitäisi alkaa tuottamaan keltarauhashormonia, ja koska minun hormonituotantoni on jostakin syystä vajavaista ja ¿jumissa¿, elimistöni on keskeyttänyt raskauden. Elimistössäni oli keltarauhashormonia niin, että raskaus alkoi (söinhän synteettistä keltarauhashormonia ennen raskautta), mutta sikiön kehittyessä elimistössäni ollut keltarauhashormoni kului tavallaan loppuun, ja koska elimistöni ei tuottanut sitä riittävästi tai lainkaan, raskaus keskeytyi. Voi itku! Kiva kuulla, et oma elimistö aiheutti tän keskenmenon!

Toisaalta, ette arvaa, miten huojentavalta tuntui kuulla, että mistä kaikki johtui! Gyne siis kertoi minulle kärsiessäni vuotohäiriöstä, että mä kärsin keltarauhasen vajaatoiminnasta ja määräsikin siihen tätä keinotekoista keltarauhashormonia. No, minäpä näiden uusien tietojen siivittämänä surffin nettiä hakusanalla ¿keltarauhasen vajaatoiminta¿, ja sieltähän löytyy tietoa vaikka miten! Että lääkitystä pitäisi jatkaa vielä raskauden alettuakin (siis luget!) aina 9.-11. viikolla asti. Voi kökkö! Pitikö minulle tulla keskenmeno sen takia, että saan kuulla, että oman keltarauhasen vajaatoimintani vuoksi mahd. kehityskelpoinen sikiö menehtyi! Ja miksi lääkäri ei puhunut mulle tästä mitään?

Homeopaatti vielä lisäsi, että synnytyksen jälkivuoto (2/5 viikkoa), selittämättömät veriset vuodot toisen raskauden aikana ja mun välivuodot sekä niihin liittyvät kivut kuuluvat juuri taudin kuvaan eli ovat hyvin todennäköisesti johtuneet juuri vajaatoiminnasta. Eli luulenpa, että toinenkin raskauteni on ollut koko ajan hilkulla mennä kesken juuri keltarauhashormonin vähäisyyden takia ja vauvan pieni syntymäpaino melkein täysillä viikoilla selittyy juuri sillä, ettei istukka ei ole toiminut oikein. Ja nuo minun veriset vuodot sitä paitsi loppuivat juuri viidenteen raskauskuukauteen mennessä, jolloin istukan keltarauhashormonin tuotanto loppuu.

Jihuu, no mitäs sitten? Homeopaatti määräsi minulle pari homeopaattista lääkettä ja luontaistuotteita, joiden tarkoitus on stimuloida minun oma hormonitoimintani liikkeelle. Samalla hän kertoi, miten tärkeätä esim. rasvahappojen (omega-3, omega-6) ja lukuisten hivenaineiden (kromi, foolihappo jne.) sekä vitamiinien (a, d jne.) riittävä saanti on esim. raskauden alkamiselle ja jatkumiselle. Sanoi, että älä ihmeessä edes harkitse uutta raskautta muutamaan kuukauteen, kunnes elimistöni on kerryttänyt riittävästi juuri näitä aineita (rasvahappoja, vitamiineja ja hivenaineita). Lisäksi saamani Vitamera-nimisen luontaistuotteen pitäisi optimoida minun hormonintuotantoanikin, en siis syö mitään valmista hormonivalmistetta, vaan pyrin saamaan oman elimistöni taas tuottamaan sitä.

Tämä kuulostaa tosi järkevältä. Ainakin paljon järkevämmältä, kuin lääkärin selitys, että näitä keskenmenojahan sattuu 40-50 % raskauksista, ja nyt sitten sattui sinun kohdallesi. Ja että syömällä keinotekoista hormonia saat vuotohäiriösi kuriin, mutta kun jätän hormonit pois, niin vuotohäiriö on ja pysyy. Ei korjaannu mihinkään. Olen tosi valmis ja motivoitunut yrittämään noilla luontaistuotteilla saamaan oman hormonitoimintani liikkeelle. Mitenköhän paljon muuten nämä lääkärien selittämättömät lapsettomuudet ja lastensaantiongelmat juuri johtuvat jostain hivenaine-, rasvahappo- tai vitamiinivajeista? Lääkärithän ei näihin puutu kuin korkeintaan tuhahtamalla välinpitämättömästi, mut oikeasti, pistää kyllä miettimään. Eihän verikokeissa tutkita kuin esim. prolaktiini, progesteroni jne.

Näillä avuin minä ainakin yritän ja uskallan itseäni lääkitä. Jos saan saamillani homeopaattisilla lääkeaineilla ja näillä luontaisilla hivenainevalmisteilla oman hormonitoimintani taas käyntiin normaaliksi ja vuotohäiriöni korjattua, on minun uskoni ainakin kova! Ei se usko kyllä kovin hatara olekaan, meinaten sain sieltä juuri lääkeaineen, jonka homeopaatti sanoi laukaisevan kuukautiset alkamaan pikapuoliin, ja ei tarvinnut muuten odottaa kuin seuraavaan päivään! Loppui epämääräinen kipuilu ja alkoi vuoto, joka vaikuttaa aika nopeasti loppuvankin.

Voin siis keskittyä hyvillä mielillä parantumiseen. Ehkä uskallan sitten hetken ajan kuluttua yrittää uutta raskautta. Mutta valaisevaa on ainakin se, että ei missään nimessä kannata edes yrittää uudelleen, ennenkuin tämä vajaatoiminta on korjaantunut, muuten on varsin todennäköistä, että sikiön kehitys loppuu taas ihan alkumetreillä, kun istukka ei tuota keltarauhashormonia riittävästi.

Tästä avautumisesta tuli todella pitkä romaani, mutta toivottavasti herättäisi jonkinlaista keskustelua. Ja en voi kuin suositella lämpimästi homeopatiaa, homeopaattia ja luontaistuotteita. Minä sain ongelmiini ja kysymyksiini ainakin tuhat kertaa paremmin vastauksia kuin minun kokeneelta ja yleisesti arvostetulta gyneltä, jolla olen asioinut. Ja meinaan kyllä kertoa hänelle näitä tuntojani keskenmenon jälkitarkastuksessa ensi viikolla.

Homeopaatti kertoi vielä, että hänellä asioi lukuisia ihmisiä, jotka ovat vuosia kärsineet selittämättömästä lapsettomuudesta, ja kas kummaa, homeopaattisilla ja luontaistuoteavuilla ovatkin tulleet raskaaksi ja saaneet oman ihanan nyyttinsä, vaikka lääkärit ovat väittäneet sen olevan silkka mahdottomuus. Kuulostaa ihanalta ja tavallaan niin järkevältä!!! Lapsettomuushan on kovasti yleistynyt, mutta ruokavaliokin on kyllä muuttunut paljon epäterveellisempään suuntaan viimeisten kymmenien vuosien kuluessa, eli varmasti hivenainevajekin on tänä päivä paljon yleisempää kuin esim. 70-luvulla.

Kommentit (10)

Vierailija

Olen myös kuullut ystävältäni, että hänen siskollaan ja tämän miehellä oli aiemmin lapsettomuusongelmaa, olivat yrittäneet monta vuotta raskautta. Homeopaattisista lääkkeistä (tuotteista?) oli löytynyt ratkaisu heille. Tämän jälkeen ovat saaneet vielä kaksi lasta ja jokaisen osalta raskaus on alkanut homeopatian avulla.

Itselläni on tilanne, että yritämme saada toista lasta. Ensimmäinen lapsi sai alkunsa heti suunnilleen kertalaakista. Nyt toista yritettiin ensin muutama kuukausi ja jouduimme läpikäymään kohdunulkoisen raskauden, menetin toisen munatorven. Nyt olemme yrittäneet muutaman kuukauden raskautta siinä onnistumatta.

Minulla ei ole vuotohäiritöitä, mutta kuukautiset alkavat nykyään ihmeellisellä tuhruttelulla. Osaatteko te asiaan perehtyneet sanoa, onko keltarauhashormonin vajaatuotannon oireena aina tuollaiset vuotohäiriöt vai voiko sitä esiintyä ilman kummempia oireitakaan?

Entä nuo homeopaattiset tuotteet, voiko niitä syödä, vaikkei varsinaisesti kärsisikään keltarauhasen vajaatoiminnasta? Ainakin varmaan noista vitamiiniasioista kannattaisi pitää huoli?

Tuolle alussa mainitsemalleni pariskunnan naiselle oli homeopaatti sanonut, että hoitojen avulla naisen keho saatettiin jonkinlaiseen tasapainoon. En tiedä oliko hänellä kyseessä sama asia kuin tämän ketjun aloittajalla.

Mutta todella mielenkiintoisia juttuja nämä, toivottavasti keskustelu jatkuu.

Vierailija

Ovatko nuo homeopaattiset lääkkeet sellaisia, joita voi kuka tahansa ostaa luontaistuotekaupasta?

Onko tuo Vitamera lääke vai ns. luontaistuote?

Vierailija

Ekaks, toisessa raskaudessani minulla oli aina vuodon alkaessa kuukautiskivut siis ristiselkäkipu yms, paitsi alavatsakipu puuttui --> tästä aina huokaisin helpotuksesta ja ajattelin, että niin kauan menee hyvin, kunhan ei vatsaan koske. Ja onnekseni hyvin meni!

Tässä keskenmenoon johtaneessa raskaudessa oli vaivana oudot selkäkivut, siis ristiselkä puutui täysin ja kipu säteili jalkoihin. Kipu alkoi n. 7. viikolla ja se toistui n. viikon välein, viimeisin muisto on rv 11, jolloin selkä oli tod kipee.

Olen käsittänyt, että keltarauhashormonitoiminta menee suunnilleen näin: kun munasolu irtoaa, puhjennut munarakkula surkastuu keltarauhaseksi, joka tuottaa keltarauhashormonia ja ylläpitää kohdun limakalvoa aina kuukautisten alkamiseen asti. Kun munasolu hedelmöittyy, istukka alkaa kehittyä heti, mutta se alkaa vastaamaan keltarauhashormonin tuotannosta vasta n. 7. raskausviikosta eteenpäin.

Sain sen käsityksen, että kun ihminen kärsii keltarauhashormonin vajaatoiminnasta, istukka ei kunnolla pysty tuottamaan keltarauhashormonia, eli hormonia on naisen elimistössä liian vähän raskauden jatkumiselle. Tästä syystä elimistö keskeyttää raskauden.

Homeopaatti sanoi minulle, että on erittäin tärkeää, että hoidan vajaatoimintani kuriin ennenkuin yritän seuraavaa raskautta. Sanoi, että vajaatoiminta todennäköisesti keskeyttäisi seuraavan raskauden juuri samoilla viikoilla kuin nytkin eli 7+5. Olen itse ajatellut, että tämä varmasti oli se ajankohta, jolloin istukka yritti aloittaa keltarauhashormonin tuotannon, mutta mönkään meni ja raskaus keskeytyi.

Itse googlasin keltar. vajaatoimintaa ja löysin linkin suoraan Lugesteron-nimiseen lääkeselosteeseen (tätä nettilääkärisurffausta ei muuten sais harrastaa :) ). Sain siitä sen käsityksen, että jos sairastaa vajaatoimintaa, oman keltarauhashormonituotannon tukena kuuluisi käyttää tätä Lugesteron-nimistä lääkettä (luonnollinen keltar. hormoni) aina rv 9-11 asti (on varmaan muitakin vastaavia lääkeaineita). Ihmettelen, miksi mun gyne ei puhunut tästä mitään! Kun kuitenkin diagnosoi mun vuotohäiriöt juuri keltarauhashormonin vajaatoiminnaksi! Ja jos vaikkapa olisin voinut välttyä keskenmenolta tämän lääkkeen avulla...gyne saa vastata mun kysymyksiin huomenna, kun menen keskenmenon jälkitarkastukseen!

Mutta toivon hartaasti, että sinulla ei ole kyse samasta ja että sinun raskautesi jatkuisi onnellisesti loppuun asti, kuten esim. minun toinen raskauteni, jota varjosti nuo kovat vuodot! Tsemppiä!

Vierailija

Homeopaattisia lääkkeitä voi ostaa mielestäni kuka tahansa, mutta en kyllä tiedä, myyvätkö apteekit niitä. Olen käsittänyt, että ainoastaan luontaistuotekaupat myyvät niitä...ja minulla oli tuuri, että minun luontaistuotekauppani pitäjä oli juuri homeopaatti, joten hän haastatteli minua käyntini alussa ja sitten summasummarum: poimi homeopaattiset lääkkeet ja luontaistuotteet (Vitamera, monivitamiini sisältäen kaikki mahdolliset ja tarpeelliset hivenaineet sinkistä foolihappoon, kalanmaksaöljytabletit sisältäen a, d ja omega-3:sta).

Minun saamani homeopaattiset lääkkeet ovat Pulsatilla (kehäkukkaa sisältävä) ja Sepia (mustekalaa sisältävä). Näitä saa varmasti kuka tahansa ostaa, mutta annostus on varmaan yksilöllinen eli homeopaatti määrää annokset siinä haastattelun yhteydessä, kun saa kokonaiskuvan henkilön voinnista.

Mutta minun kohdallani on siis tarkoitus, että homeopaattiset lääkkeet stimuloivat minun hormonitoimintani liikkeelle ja sitten ohessa syön hivenaineita ja rasvahappoja kertymään kehooni, jotta niitä olisi sitten tarpeeksi raskauden alkamiselle ja sikiön kehittymiselle. Tuo mainitsemani Vitamera-valmiste on luontaistuote, jota käytetään pääasiallisesti vaihdevuosioireiden hoitoon, mutta toimii kuulemma tässä tilanteessa minun hormonitoimintaani optimoiden. Minulle on tullut viime aikoina kotiin kaikennäköisiä mainoksia eri luontaistuotekaupoista ja jokaisessa mainoslehtisessä on ollut joka tuollainen vastaava luontaistuote, jota siis käytetään vaihdevuosioireiden lieventämiseen. Eli tuo mainitsemani Vitamera ei ole ainut vaihtoehto, luulen, että samantyyppisiä valmisteita on lukuisia eri merkkisiä.

Mutta hyvältä tuntuu :) Nyt mennään kp 14 ja kaikenlaisia vihlaisuja ja jomotuksia on tuntunut ristiselässä ja molemmissa munasarjoissa, mutta ei tosiaan sellaisia kipuja, kuin aina välivuotojen aikaan esiintyi. Jollain tavalla tietää, että kroppa potkii hormonitoimintaa liikkeelle ja että kaikki on pikku hiljaa palautumassa ennalleen...eikä vuotoja näy!!! Ihanaa!

Ystäväni selitti juuri minulle homeopatiasta: homeopaattiset lääkkeet sisältävät 99,99 % sokeria ja loppu on lääkeainetta, esim. minun tapauksessani kehäkukkaa/mustekalaa. Lääkitys aloitetaan niin, että lääkeainetta on aluksi enemmän ja hoidon jatkuessa lääkkeen annostusta pienennetään eli opetetaan kehoa elämään normaalisti ilman tätä lääkettä.

Toivottavasti tässä oli vastauksia riittävästi. Ei muuta kuin kaikki vain kokeilemaan! Minä ajattelin oikeasti viedä kukkakimpun minun homeopaatilleni: minun elämäni on kerta kaikkiaan ollut pilalla jo VUOSIA ja nyt yhtäkkiä näiden lääkkeiden avulla olen palautumassa vanhaksi omaksi itsekseni - tunnen samoja tunteita kuin vuosia sitten, minulla on samoja tuttuja mielipiteitä kuin vuosia sitten. Olen vain ajatellut, että lapset väsyttävät minut niin, että olen koko ajan yliväsynyt ja kärttyinen. Ja että raskaudet ovat muuttaneet minua. Mutta että vastaus olikin tällainen ja että voin saada oman vanhan minäni takaisin, jonka luulin jo jääneen menneisyyteen!!! Se on minulle kyllä kultaa kalliimpaa!!!

Ja kun sitten pari kiertoa on kulunut, voi taas alkaa haaveilla uudesta nyytistä :) Mutta tietysti tällä hetkellä oma paraneminen on etusijalla.

Vierailija

Katsoin myös Lugesteronista tiedot ja siinä mielessä helpotti, etten voi enää asialle tehdäkään mitään jos kyse on keltarauhashormonin puutoksesta, huomenna kun alkaa rv 11. Selkää särkee edelleen (ainiin ja muuten minulla on valitettavasti kuvailemaasi kivun sätelyä jalkoihinkin eli ei kovin hyvältä vaikuta), mutta nyt ei auta kuin odottaa miten käy ja vajaan kahden viikon päästä näkee tilanteen ultrassa. Sain siis mielenrauhan viestistäsi siltä osin, etten nyt voi tehdä enempää asian eteen kuin odottaa! Kiitos siitä sinulle!

Onnea sinulle vielä sen kolmosen yritykseen :)! Meilläkin on kaksi taaperoa ja kolmas vielä haluttaisi. Jos ei nyt onnistu, niin pitää sitten käydä keltarauhashormonin mittauksissa. Mukavaa syksyä sinulle muutenkin! Ja mukavaa lääkärissä käyntiä ;)

Vierailija

sitä haluaisin itsekin tietää, voiko homeopaattisia tuotteita ostaa kuka vain apteekista. Tuo Lugesteron oli ainakin reseptilääke.

Minullakin muuten on aina ollut kierto vain noin 24 päivää ja lisäksi viimesen vuoden aikana ollut aina ensin 1-2 päivää " tuhrutteluvuotoa" . Tiedä sitten. Mutta ekojen kahden lapsemme raskaudet sujuivat ongelmitta, samoin raskaaksitulo, mutta kai sitten voi elimistö muuttua ja alkaakin hormoniongelmia.

Pitäisi vain ymmärtää näistä asioista aina itse paljon että osaisi etsiä oikean hoitomuodon!

Vierailija

Homeopaattista lääkettä määrättiin minulle pieneen tiputteluvuotoon ja liian lyhyeen kiertoon.Vaikuttava aine on munkinpippuri eli siveyspuu-uute.Tohtori.fi sivuilla on ainakin lisätietoa!

Vierailija

Homeopatia onkin monissa muissa maissa yleistä ja ihmiset ottavat sen hoitomuotona ihan tosissaan. Ja muutenkin toivoisi lääkäreiltäkin kattavampaa asiantuntemusta, tuntuu että kukaan lääkäri ei osaa miettiä tilannetta kokonaisuutena, vaan yhdeltä saa yhtä tietoa ja toiselta toista. Mistähän löytyisi niin taitava lääkäri ettei tarvitsisi itse etsiä tietoa netistä ja muualta?

Joka tapauksessa, haluaisin kysyä sinulta lisää tuosta keltarauhashormonin puutteesta ja oireista, koska vähän epäilen sitä itselläni, oli keskenmeno rv 9+6 ja nyt sitten on menossa raskaus viikolla 10, mutta kamalat selkäkivut ihan kuin tuossa edellisessä keskenmenossakin eli pelkään todellakin pahinta.

Oliko sinulla muita oireita raskaudessa poikaasi odottaessa kuin vuoto? Eli esimerkiksi samanlaisia tuntemuksia kuin ennen kuukautisia tai oliko selkäkipuja? Jos oli niin missä vaiheessa raskautta?

Entä mistä tarkalleen keltarauhashormonin puutoksesi johtuu, tiedätkö sitä, eli kun olen itse surffaillut netissä niin ensin keltarauhashormonia tuottaa keltarauhanen ja sen jälkeen tehtävä siirtyy vähitellen noin raskausviikosta 8 alkaen istukalle, niin että viidennen raskauskuukauden loppuun mennessä keltarauhasen toiminta loppuu kokonaan. Eli oliko sulla ongelma keltarauhanen vai istukan toiminta vai kenties molemmat? En tiedä oikein että mikä se ongelma yleensä voi olla, siis että jos keltarauhashormonin määrät on pienet, niin voiko asia korjaantua sitten, kun istukka alkaa erittää hormonia vai eikö se istukkakaan sitten pysty erittämään sitä tarpeeksi... Tiedätkö sinä? Tai tietääkö joku muu täällä...??

No tämä tästä, toivottavasti vielä katsot näitä viestejä ja ennätät vastailemaankin, nimittäin kuten sanoin, lääkäreiltä on vaikea löytää tietoa ja olo alkaa olla aika epätoivoinen...

Hyvää jatkoa sinulle ja kaikille muillekin odottajille!

Vierailija

Kävin juuri luontaistuotekaupassa ja kerroin myyjälle tilanteestani. Hän suositteli heti ensimmäiseksi aivan ehdottomasti E-vitamiinia. Tätä ostin vehnänalkioöljyn muodossa (itse asiassa eilen ilmeni että myös siskoni on taannoin vauhdittanut omaa raskautumistaan tällä, tai siis vaikutustahan ei voi tietää, mutta heti oli alkanut tapahtumaan).

Ylipäätään naisille kaikissa elämänvaiheissa tuo E-vitamiini on erittäin tärkeää.

Lisäksi ostin mustaherukansiemenöljykapselia, jossa on omega 3, 6 ja 9 -rasvahappoja.

Ja vielä monivitamiinivalmistetta, josta saa foolihappoa, jota myyjä myös piti erittäin tärkeänä.

Eli kiteytettynä kuulosti olevan niin, että tärkeintä on varmistaa E-vitamiinin, rasvahappojen ja foolihapon saanti.

En tiedä millaisista tuotteista on ketjun aloittajan kohdalla ollut kyse, varmaan enemmän " lääkemäisistä" valmisteista ihan todetun " vian" hoitamiseen, mutta kuulosti tosiaan siltä, että näiden ravinteiden saantiin pitäisi kiinnittää joka tapauksessa huomiota. Itselläni on vitamiinien ja hivenaineiden saanti ollut todella retuperällä, joten toivotaan, että tämä vaikuttaisi myönteisesti kehon toimintaan ja mukavaa olisi, jos yleinen vireystila kohenisi.

Vierailija

Kärsittyämme yli 2 vuotta lapsettomuudesta lääkäri määräsi minulle epäsäännölliseen kiertoon ja pieneen tiputteluun homeopaatisia lääkkeitä myös.Heti seuraava kierto oli 28 päivää (normaali minulla 21-25)ja sitä seuraavassa kierrossa olinkin heti raskaana!

Suosittelenpa minäkin kokeilemaan!

Uusimmat

Suosituimmat