PCO-plikkojen lokakuun kuulumisia

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei kaikille!

Tuolla luin, että Fiona päivittelee tietoja kun uusi pino laitetaan. Nyt saapi sitten kohdalleni lisätä la 22.5.06=) Totta se on!!! Tulin juuri ultrasta ja siellä pompotteli pienen pieni sydän ja mitta 10,5mm vastasi täysin viikkoja=:)

Onnea matkaan teille kaikille hoitoihinne ja toivotaan että saan pian lukea teidän hyviä uutisia=)

H-R +nupukka 7+2=)

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Oli pakko tulla teille kertomaan, kun olen täällä uudessa kotimaassa törmännyt hauskoihin ovis- ja raskaustesteihin. Ei todellakaan mitään viivojen paksuuden tuijottelua enää! Ovistesteihin tulee :) eli happy face kun ovis on käsillä. Ja raskaustestissä lukee raskaana / ei raskaana. Mulla oli tosi hauskaa kun kaupassa tutkailin eri vaihtoehtoja. Erityisesti toi happy face oli tosi hilpeä. Että jee, hymyä naamaan ja vällyjen väliin ;)

Trust, en osaa sanoa muuta, kuin että olen todella, todella pahoillani teidän puolesta. Voimia sinulle ja miehellesi.

Vierailija

mulla oli ihan sama juttu, että clomifen ei toimi enää.. kolmellakaan tabletilla.

nyt ollaan saatu jo kaksi ovista coctaililla clomit 100mg/vrk kp3-7+ menogon 75iu kp8-10(tassa kierrossa tarvittiin kp8-13) + pregnyl 5000

ja lisäksi keltarauhashormonit lugesteron 4oomg kp 15->

kuullostaa hurjalta, mutta saatiinpa ovis kuitenkin.

turhaan pelkäsin pistämistä, minun ei tarvitse sitä tehdä, minä vain sekoittelen hormonit, ja mieheni pistää ne mulle..

eka inssi tehtiin tähän kiertoon, eilen.

kyllä niitä konsteja on clomien lisäksi sen oviksen houkuttelemiseen. älä masennu!

-ennis-kp16pp1

Vierailija

Ilmoittaudun mukaan tähän ketjuun!

Eli Pco " löydettiin" kesäkussa 2005 gyne määräsi metforemit ja clomit. Kierto on tasaantunut, mutta ovista en ole aconeilla bongannut. Missään ultrassa en käy, kun asun sen verran syrjä kylällä!

Plussa säteitä kaikille!

Vierailija

Eipä ole normaali konstein tullut kuukautisia yli puoleen vuoteen. JOtenkin vaan vehdattiin tätä lapsipäätöstäkin kait liian kauan... Tänään kävin lääkärissä, odotellaan kuulemma kolme kuukautta menkkoja, sen jälkeen sitten noin 9 kuukautta teroluteilla ja sitten voisin päästä jatkohoitoon gynekologille... Kuulostaa ihan järkyttävän pitkältä ajalta, mutta taitaa kuitenkin olla lyhyt aika näissä " lapsettomuushommissa" . Luin että osa käyttänyt metformiinia, mikä sen tarkoitus oikeastaan on? Kaunis kiitos vastauksista.

Vierailija

Haa, ollaankin Kristiinan kanssa ihan yhtä aikaa liikenteessä :)

Satu kyseli, miten kauan kannattaa yrittää ilman hoitoa jos on PCO. Riippuu tilanteesta. Tiedätkä miten lievä tai vaikea sinun PCOsi on? Tuleeko kuukautiset (jos tulee niin ovulaatio saattaa tapahtua silloin tällöin itsestään). Jos ei tule lainkaan kuukautisia (kuten minun vaikeassa PCOssani) niin sitten kyllä tarvitaan varmasti heti ainakin keltarauhaslääkitystä (terolut). Minun tilanteessani lääkäri olisi halunnut minun syövän pelkkiä teroja aika pitkään, mutta sain sitten puhumalla melko nopeasti clomit (keltarauhaslääkitys kun ei saa aikaan ovulaatio, säännöllisen kierron kylläkin). Mutta jos ovulaatio tapahtuu silloin tällöin niin keltarauhaslääkityksen avulla tai ilmankin voi hyvin onnistaa. Lääkärithän sanovat, että PCO ei ole este raskaudelle, vain hidaste :)

Vierailija

Aloitamme IVF-hoidot vielä tämän vuoden puolella. Nyt tauko ja mitä ilmeisemmin minulla on ovulaatio menossa ;)

Jo toisen kerran tänä vuonna mulla on luomuovulaatio, ai kun kivaa!!!!

t. kiireinen kurnau

Vierailija

[color=red]Enni-Maija[/color] [color=purple]minä 27v. mies 40v. pco todettu 2002, clomifen+lugesteron hoitona, 3 keskenmenoa, poika syntyi 08/04. toista yritetty 10/04 saakka, clomi+luge ei tuottanut edes ovista 6 kierrossa,3kk tauko kesällä, ja nyt clomit+menogon+pregnyl+luget, inssillä kai eteenpäin..[/color]

eipä tuo paljoa muuttunut, mutta kuitenkin..

kiitos

-ennis-

Vierailija

Kyllä tämä tästä taas... joka kerta vaan menee hieman pidemmän ajan toipua pettymyksestä.

Toinen lapsi olisi kovasti toivottu. Onneksi on esikoistyttö (pian 4v) tuossa hääräämässä, että elämää on ympärillä. Ja tosi kiitollinen olen, että on yksi lapsi.

Itselle vaan tulee sellainen riittämättömyyden ja epäonnistumisen tunne, kun ei kykene saamaan siskoa tai veljeä tyttärelle. Kurjimmalta tuntuu aina silloin, kun tyttö kysyy, miksei hänellä ole siskoa tai veljeä... Silloin olen sanonut hänelle, että aina vauvoja ei tule silloin kun niitä halutaan...

Mutta, kyllä tämä tästä taas. Töihin on mentävä iltavuoroon. Siellä ajatukset ovat taas muualla...

-Auris-

Vierailija

PCO todettu tammikuussa ja sen jälkeen yritetty clomeilla aloittaa raskautta. Tuloksia ei ole tullut ja nyt on tarkoituksena siirtyä laajempiin tutkimuksiin. Osaako joku sanoa mitä odotettavissa ensimmäisellä kerralla lääkärinvastaanotolla? Meillä aika marraskuussa naistentautienpoliklinikalle lisätutkimuksiin. Mieli maassa kun tuntuu, että kaikille omille kavereille vauvan saaminen on tosi helppoa.. Mukava löytää täältä palstalta muita saman kohtalon kokeneita.

Vierailija

:(... Ei siis mitään eloa kummassakaan munasarjassa. Kovasti polykystiset olivat, vaan ei mitään ovikseen viittaavaa. Clomien annos 2tbl/vrk.

Seuraavaan kiertoon samat hoidot, eli Clomit + Terot. . Ja sitten kokeillaan ekaa inssiä, mikäli ovis saadaan aikaan.

Vähän on mieli maassa...

-Auris-

Vierailija

(.) tänään oli inssi, ja ultrassa näkyi sittenkin kaksi kunnollisen kokoista follikkelia, lääkärin mukaan ovis tapahtuisi piakkoin..

no, olen koko illan kuullostellut kroppaa, josko olisi oviskipuja, mutta mitään varmaa ei ole selvinnyt..

sain metu-reseptin, aloitin tänään, ja lugesteronin määrä nostettiin 200mg->400mg, eli nyt ei voi ottaa enää suun kautta lugeja, kun muuten tulee kuulemma liian mojovat sivuoireet, kuten huimaus ja väsymys.

(hemoglobiini on 106, että huimausta ja väsymystähän tässä kaipaisinkin..)

joten nyt sitten laitan ne luget ... sinne. mahtaa olla sotkuista.. yäk

nyt piinistellään..

-ennis- kp15pp0

Vierailija

Tervetuloa kaikki uudet tähän klubiimme. Fiona on listavastaava (kun on näköjään aika nörtti ;) ja osaa päivitellä tuota värikästä listaamme).

Muuten tajusin juuri että siitä puuttuu meidän vika iui-joka testiin kesällä eli 4*iui on tehty + yksi keskeytynyt iui (ei siitä sen enempää mutta en laske sitä iui:ksi siis) Niin ja IVF:n perään voi päivittää (-) eli nega. PAS 11/05 (toivottavasti).

Terkuin:palstan kantis (=kanta-asiakas) eli Piippuli

Vierailija

7 päivää alkion siirrosta ja tänään alkoi aamulla tuhru ruskeana joka nyt on jo muuttunut runsaammaksi ja punertavaksi. Eilen oli menkkakouristuksia joten tämä oli odotettavissa. Odotettavissa nyt siis illalla/huomenna aamulla kuukautiset. Vituttaa ihan sairaasti. En voi käsittää että nyt jo vuotaa vaikka vasta pp7!!!???

Mä olen ihan kypsä koko tähän hommaan. Päähän potkitaan ihan kokoajan ja mikään ei voi mennä niinkuin pitäisi. Vitun alkio ei pysy sisällä edes progesteronin avustuksella sitä vaadittavaa kahta viikkoa.

Mitään " oireita" ei ole ollut. Täää vuoto tuli ihan puun takaa.

PAS menee ihan taatusti jonnekkin joulukuuhun,kun nyt on rahat ja emäntä ihan loppu.

Piippuli pp7

Vierailija

Fionan kanssa samoihin aikoihin nyt päiviteltiin listaa. No pääasia, että on päivitetty.

Omaa napaa:

Toinen Clomi+Tero menossa kp 24 eli viimeiset terot on popsittu tältä kierrolta. Nyt alkaa jännääminen, että onko tärpännyt vai ei!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat