Thaimaaseen lasten kanssa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei,

Olemme joulukuussa lähdössä Kata Beachille Phuketiin (Kata Palm Resort -hotelli) ja mukana on 6,5kk vanha vauva + isosisko 3,5v + isä. Onko kohtalotovereita tai muita, jotka ovat vauvaikäisen kanssa uskaltautuneet Phuketiin ja miten on sujunut? Saako esim. vaippoja, purkkiruokia tms. Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Tunteeko muuten kukaan sattumoisin ko. hotellia? Onko hyvää lääkäriä lähellä, jos sattuu sairastapaus? tms.

Isosiskolle otamme A+B-hepatiittirokotuksen varmuuden vuoksi. Onpahan sitten muitakin matkoja varten jos matkailua vielä tämän kokemuksen jälkeen jaksamme harrastaa. Joku kyllä sanoi, että matkailu pienten kanssa on vain lastenhoitoa huomattavasti vaativammissa olosuhteissa. Mutta se aurinko...sitä ilman ei jaksa olla (emmekä sitä ole nähneet kuuteen talveen, nyt jos ei koskaan...)

Värikylläistä syksyä itse kullekin!

Kommentit (4)

Vierailija

Moi,

Kiitti paljon viestistä, noi maitohappobakteerit olisin ilman vinkkiäsi kyllä unohtanut, kiitti! Imetän vielä ja toivon todella hartaasti että imetys jatkuu läpi Thaimaan matkan. Siitä huolimatta otan varmuuden vuoksi jauhekorvikkeet + tuttelit mukaan. Nyt on jo kova matkakuume. Antoisaa matkaa teillekin sitten kun taas!

matkalaukut jo henkisesti pakattuina,

Elina

Vierailija

Lootuksesta löytyy ainakin vaippoja ja kaikkia muita lastenhoitotarvikkeita, purkkiruuista en osaa sanoa. (En ole ollu alle 3 vuotiaan kanssa Thaimaassa, ei ole tullu katottua niitä lasten osastoja tarkemmin) Tai no, uskallan sanoa, että varmasti löytyy, mutta millaisia, siitä ei ole hajuakaan. Tuoreet hedelmät on lapsille aina matkoilla mieluisaa ruokaa ja niitä saa Thaimaasta helposti. Riisi tuodaan pöytään aina eri kipossa kastikkeen kanssa, joten lapsile maistuu riisi, vaikka kastike olisikin liian väkevää.

3,5 vuotiasta varten vinkki: Phuket Zoo on ihana paikka lapselle. Eikä tule aikuisenkaan aika pitkäksi.

Lääkäristä thaimaassa: itse sain ainakin oikein hyvgää palvelua lääkäriltä, jota hotellissa käytettiin. Oppaat tilasivat hänet pyynnöstä paikalle. Myös mukana olleen ystäväperheen poika sai avun korvatulehdukseen samaiselta lääkäriltä ja äiti kehui lääkäriä kovin. Itse poltin jalkani moottoripyörän pakoputkessa ja siihen tuli jonkinlainen tulehdus pari päivää myöhemmin. Itse haava ei tulehtunut, vaan koko jalka tuli hirmu kipeäksi. Sain heti antibioottivoidetta ja kipulääkettä matkaa varten ja lisäksi kuumelääkettä, vaika kuumetta ei edes olut, mutta koneemme oli lähdössä muutaman tunnin päästä, joten lääkäri antoi varoiksi myös kuumelääkettä kotimatkalle. Suoraan sanoen hän suhtautui asiaan paljon vakavammin, kun lääkärit suomessa, kun kotimatkalla päivystyksessä kävimme. 2 viikkoa sain kyllä sairaslomaa, mutta muuten lääkäri oli sitämieltä, että koska haava on kaunis eikä mädi, asia ei ole vakava.

Itse olen sitämieltä, että lasten hoito on matkoilla helpompaa, kun ei tarvi tehdä mitään arkisia kotitöitä ja onhan kesä olosuhteissa kaikki muutenkin helpompaa. Thaimaasta saa kaikea ja kaikki on edullista, joten ei tarvitse miettiä edes pakkaamista. Tai no...tammikuussa kävelin Pangkokin katuja mustissa farkuissa ja fkeece takissa, kun mulla ei ollu mukana kun matka vaatteet, eli matkalla oli liivihame jonka alla oli paita. Perillä sitten riisuin paidan ja pistin sandaalit jalkaan. Poika sitten ekana hotellissa päätti mennä uimaan mutta unohti sellaisen pikkuseikan, ettei osaa uida. en sitten ehtiny riisua hametta, vaan hyppäsin se päällä altaaseen nostamaan pojan ylös. onneksi mies ei viittiny lähtiessä kotona vaihtaa housuja ja musta ne oli niin kamalat, että otin sille toiset mukaan. Niinpä mulla sitten oli ne miehen kamalat housut ja takki kun lähdettiin vaatteiden hakuun. Mutta onneksi topin löytäminen ei vaadi kun muutaman sadan metrin kävelyn ja pari euroa rahaa, joten pääsin takista nopeasti eroon:).

Markus Lehtipuun kirja suomalainen Matkaopas Thaimaa on erinomaista lukemista matkaa odotellessa ja kannattaa ottaa myös matkalle mukaan.

Hyvää matkaa! Kateeksi käy, me kun ei taideta päästä ennen kun maaliskuussa, kun mies ei taida saada pidettyä lomaa ennen. Meillä nuorin matkalainen köllii vielä mahassa mutta 6 ja 7 vuotiaat sisarukset odottaa innolla matkaa. Joulupukin ei kuulema tarvi tuoda muuta kun lippu Thaimaaseen.

Vierailija

Mainiosti voi mennä.

Ruuat, maidot ja vaipat otin mukaan ei tartte lähtee etsimään ja sit on tilaa tuliaisille kun nehän kuluu matkan aikana pois :)

Sen verran kuulin toiselta lapsiperheeltä jolla oli 7kk että äidinmaidon korviketta eivät olleet löytäneet mistään ja ruuat olivat liian erillaisia että lapsi olisi huolinut.

Vaatteet ja lelut lasten tarvikkeet ovat kohteessa edullisia, että niitä sitten laukkun täyteeksi takasin tullessa.

Jos et imetä enään siinä vaiheessa kannattaa opettaa jauhekorvikkeelle tai korvikeen juonti lämmittämättä. (jauheen kanssa voi pitää lämmitettyä vettä termarissa mukana) Ja jos huolii korvikkeen huoneenlämpösenä on valmistetrat tosi käteviä. Joskin taitavat olla pohjoismainen juttu. Muualla ei oo paljoa vastaan tullut.

Maitohapot kannattaa aloittaa koko perheellä jo ennen reissua.

Laitoithan lentokoneeseen babycot toiveen?

Meillä oli ihana loma ja tänä vuonna mennään taas.

toivottavasti tästä on jotain apua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat