saiskos apua kuppikokoon

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Täälä rv 6 ja rinnat pursuaa vanhoista ritsikoista ulos. Pitäisi ostaa uudet mutta mitähän kokoo? Kun en haluis kuitenkaan ostaa joka kuukausi uusiakaan kun niillä ei sitten ole varmaan käyttöä jälkeen päin. Kanattaisiko ostaa tyyliin C-kuppi jos nyt on A-kuppi Mitä suosittelisitte? Housutkin alkaa kinnaan ikävästi niitäkin pitäis pian kattella. tiedän että olen ihan alussa vasta ettei siä masus olis vaan sittenkin kahta matkaajaa ku näin turpoo ;)

Kiitos jo etukäteen !

Kommentit (10)

Vierailija

Itselläni rinnat paisuivat myös heti alkuraskaudesta. Ostin silloin yhtä kuppikokoa isommat. Jossain vaiheessa se paisuminen laantui, joten pystyin käyttämään niitä koko loppuraskauden.

Sitten mitä noihin housuihin tulee, niin itselläni alkoi myös housut heti kiristää, vaikka odotinkin yhtä. Neuvolatäti sanoi vain, että joillakin se turpoaminen (varsinkin pienikokoisilla) tuntuu enemmän jo alkuvaiheesta lähtien. Varsinainen maha kuitenkin ilmestyi suunnilleen rv 20.

Vierailija

Mulla kuppikoko ei ole kasvanut raskauden aikana kuin B -> C, mutta alkuraskaudesta sopi C75, nytten loppuraskaudesta kun masu on vielä korkealla (lue vauva potkii keuhkoja) niin koko on muuttunut C80. Edellisessä raskaudessa oli samat odotusaikana, imetyksen alussa meni C75 ja lopussa palasin jo B75:teen. Eli välttämättä muutokset ei ole hirveän suuria. Mutta sen verran kuitenkin että itseäkin taas mietityttää minkäkokoiset imetysliivit pitäisi ostaa...

Vierailija

Minusta oli niin vaikea tietää, että mitä kokoa rinnat on loppuraskaudessa saati sitten synnytyksen jälkeen maidon noustua, että päädyin ottamana käyttöön urheilumalliset rintsikat. Niissähän ei ole varsinaisesti kuppeja, joten ei ole niin nuukaa minkä kokoista varustusta niihin tunkee. Hyvin on mennyt koko raskausaika, enkä kyllä oisi osannut ostaa silloin alussa liivejä jotka sopisivat nyt näihin rintoihin!

Kitty

Vierailija

Kuppikoon muuttuminen taitaa olla niin yksilöllistä, että mahdoton antaa varmoja neuvoja. Itselläni on menossa raskauden puoliväli ja olen ostanut yhdet liivit (Anitan imetysliivit, mutta sopii hyvin odottajallekin). Mulla kasvua on ollut yhden kuppikoon ja yhden ympärysmitan verran. Tosin kuppikoko taitaa yleensä enemmän muuttua kuin ympärysmitta.

Hyvä, asiantunteva liivimyyjä voisi olla apu, siis sellainen, joka oikeasti auttaa, eikä yritä tuputtaa mitä sattuu.

-Niittyheinä

Vierailija

mutta lapsen synnyttyä ne palas aika paina normaaliin kokoon. Eli ostin tuolloin raskaana ollessani kuppikokoa suurempia rintsikoita muutamat (siirryin 75D:stä 75 DD:hen) ja sitten lapsen synnyttyä pidin 75DD-kokoisia imetysrintsikoita. Lapsen ollessa puolivuotias rupesin taas käyttämään entisiä normaalinkokoisia liivejä, vaikka imetän edelleen (onnistuu siis myös ei-imetysliiveillä..)

Omalla kohdallani olisi ollut järkevää ostaa jo odotusaikana ne imetysrintsikat ja käyttää niitä raskaana ja vauvan synnyttyä ja sitten taas siirtyä noihin tavallisiin. Nyt tuli tavallaan turhaan ostettua niitä liian isoja liivejä. No, varmaan ne tulee käyttöön seuraavassa raskaudessa.

Itse siis ainakin arvioin ihan väärin rintojen kasvun. Ajattelin (muiden puheista päätellen), että ne on ihan giganttiset, kun maito nousee..

Vierailija

itse olen ollut molemmissa raskauksissa tyytyväinen, kun on ollut mamma-housut ajoissa hommattuna, mulla ainakin jo 3. kk:lla ei enää mahtunu tavalliset housut ja muutenkin kun on huono olo, niin mukavat housut helpottaa oloa. Mikään ei ole niin kauheeta, kuin puristavat vaatteet raskaana.

Vierailija

Heti alkuraskaudesta esikoisen kohdalla turposi rinnat C->D. Synnytyksen jälkeen kun maito nousi olivat jonkun aikaa DD/E, mutta sitten tasaantui takaisin D kokoon. Imetyksen jälkeen kutistuivat B:hen/pieneen C:hen ja nyt kun kakkosen odotus ihan alussa, niin ovat jo C/D. ;o)

Kaikilla menee kuitenkin eritavalla, että vaikea antaa mitään yleispätevää neuvoa!

Vierailija

Osta ihmeessä jo nyt! Käy muuten niin ku mulle, kun aattelin että kyllä mä vielä pärjään näillä entisillä vaatteillani kun vaan otan löysimmät pöksyt ja valikoin vähän pitempää paidan helmaa jne. Pärjäsin toki, mutta sitten lopussa havahduin siihen ettei enää kannata mammavaatteita ostaa kun on niin vähän aikaa jäljellä! Nyt on vaatteet kaikki loppu, mikään ei sovi päälle yksiä lappuhaalareita lukuunottamatta. Jäljellä enää 6 viikkoa, joten en todellakaan aio enää ostaa tuota aikaa varten vaatetta. Kippuroidaan siis näin, mutta osta sinä ajoissa niin saat ostoksista kaiken hyödyn ja rahalle vastinetta =)

Kitty rv 34+1

Vierailija

kiitos kaikille mielipiteistä. täytynee varmaan lähteä hakemaan joku päivä urheiluliivejä :)

Housuja kattelin vähän hm:ltä pitää katoo jos niitä samoja olis niiden nettisivuilla. Tuntuu vähän kyllä ihmeelliseltä jo ostaa tässä vaiheessa mamma-housuja. huvittaa vähäsen! :)

Vierailija

reippaasti (alalla siis töissä) eli mulla oli isompia ' väliajaksi' . Ne ovat kyllä olleet sitten käytössä kaikissa raskauksissa ekan jälkeen aina kun rinnat ovat paisuneet.

Mutta urheiluliivit (eli semmoset toppimaiset) on hyvä ratkasu, sillä ne on tukevat ja kuppikoko ei ole niin tarkka eli mahtuu kasvamaankin. Toinen vaihtoehto toppimaiset liivit eli esim. Triumphin Soft Secret (jos nyt muistan mallin oikein), siinä on piilokaaret ja muuten aika paljon toppia muistuttava. Se venyy ja antaa ainakin n. yhden kupin kasvun ' anteeksi' .

Ihan siihen suurimpaan maidonnousuun muuten ei mielestäni tarvitse varautua oikean kokoisilla liiveillä sillä se menee suht nopeesti ohi ja yleensä imetysliivit joustaa jonkun verran. Itselläni olis varmaan hetkellisesti tarvittu jotain 75F:ää siinä alussa mutta normaali imetyskoko oli muuten 75E (normaalikokoni 75C ja raskausjan 75D).

Ja muistakaa että suurennatte vain kuppikokoa, monet tekee sen virheen, että suurentaa ympärystä. Kyllähän kuppi toki suurenee siinä samalla (esim. 80C:ssä on isompi kuppi kuin 75C:ssä, 80C vastaa 75D:tä) mutta liivit ei tue oikein jos ympärys liian suuri! =)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat