Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KULTAINEN 60-LUKU!! Viikonloppua kohti...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ja huomenta mammat!

Ylhäällä jo ennen ylösnousua, nyt kun tuo lapsi uinuu eikä kiemurtele, mun unisaldo tulee täyteen jo hävyttömän aikaisin, joten pyykit jo viikattu ja kahvit juotu.

Kirahvi: Aurinko paistaa oikeasti a) liian matalalta ja b) liian kirkkaasti. On nääs havaittu käsittämätöntä pölynmuodostusta mitä mystisimmissä paikoissa ja lienee todnäk, että sunnuntaina paistaa myös, joten tänään iskee pölyrättipartio... Et ole siis zombiutumassa!(tai sitten minäkin olen eikä siihen pitäisi olla mitään syytä...)

Mukavaa, Bonita, kun flunssa helpottaa ja voisi kuvitella pahoinvoinninkin, kun teit sentään ruokaa. Jääkaappihan ei ole niitä parhaita paikkoja pahoinvoinnin keskellä! Muista siellä töissä, että riman voi alittaa laadukkaasti, sitä sanotaan ammattitaidoksi ;)

Peukkuja Hiliman painoarvioon ja iloista torstaipäivää kaikille muillekin!

Täällä taitaa joillakin H-hetket lähestyä kiihtyvällä? vauhdilla!!!

Toivottelee tyhjänpäiväisiää jaaritteleva

Pääsky ja Valio, jonka nimi on jo pursotettu suklaasta leivinpaperille, kakun päälle matkalla (se typerä mikrossa suletettava suklaapussi levisi sinne mikroon, joten jouduin pakosti syömään sen ekan...)

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Täälä olen minäkin. Koko päivä on mennyt kph:tta siivotessa ja yrittäessä mahduttaa sinne suosiolla uutta hoitopöytä/pyykkikorikaappi yhdistelmää.

No, kiva siitä ihan tuli, mutta tietysti ahdas. Mä kaipaan TILAA!!!

Miehen kanssa on myös mennyt hermot kerran jos toisen. Sille on kehittynyt kypsällä 35 vuoden iällä viimehetken paniikki. Ahdistaa ja pelottaa mitä tuleman pitää. Tää on hänen ensimmäinen ja varmaan myös viimeinen lapsensa (mä en ainakaan hänelle enempää tee...

Onko hänestä isäksi jne.. ARGH! Sanoin vaan ettei tilausta enää voi peruuttaa. Piru vie näitä äijiä!

Mulla on niin vimmattu pesänteko vietti ja voimat riittää vaan vähään, että kaikki päivät menee tosi joutusasti kun keksin itselleni aina uuden hommat, mikä pitää tehdä ennekuin vauva tulee.

Hyvää viikonloppua kaikille kultaisille!

Onnea japikselle tulevan äippäloman johdosta!

Helinä ja masunasu 34+4

Ps. aamukampa tosiaan harvenee..

Vierailija

Kirahvi, miten hienoa, että teidän Tupsukorvalle kuuluu jo noin hyvää! Eipä kuule aikaakaan niin saatte pikkuisen takaisin kotiin ja vauva-arki pääsee alkamaan, eikä tartte enää koko ajan olla huolesta väärällään. Hyvä homma!

Meitsi ei ole enää varsinaisesti flunssassa (en kipeenä olis millään jaksanut siivota), on vaan enää kurkku vähän kipeä ja välillä nenä vuotaa. Mutta tää pahoinvointi... Voi hyvääpäivää, en viitti sanoa enää siitä edes mitään.

Huusholli näyttää tosiaan huomattavasti paremmalta kuin perjantaina, mutta kouluhommat on edelleen sataprosenttisen retuperällä. Kasiluokkani odottaa enkun kokeita huomenna takaisin, mutten ole jaksanut edes aloittaa korjaamista. Tosin kyllä sanoinkin niille jo torstaina, kun ne kysyi että koska saadaan, että " ennen joululomaa" . Osalta venähti naama, mutta osa tajusi vitsin ja hymyili. Noh, huomenna niitä venähtäneitä naamoja on varmaan lisää, mutta ei voi mitään. School sucks!

t. Bonita 12+1

Vierailija

Tänään on taas vähän parempi mieli, kun vauva oli niin pirteänä illalla ja syö todella hyvin... Antibioottikuuri kyllä nyt jouduttiin sen korvatulehduksen takia aloittamaan ja silmätkin rähmivät todella hurjasti, mutta hyvä uutinen on, että illalla tuli imussa räkää vähemmän kuin pitkiin aikoihin ja aamupäivällä neiti hotki molemmat rintani ihan itse tyhjiksi. :) Niin ja itsekin olin nukahtanut tuoliin ja nukkunut oikein tunnin päikkärit sairaalassa, joten om olokin on aika lailla freesimpi kuin viime aikojen normaali-iltoina. Vielä kun tuo miesressu pääsisi flunssastaan... Jotta kyllä tässä perheessä tautia piisaa. :P

Jaa niin minulla ja Tupsukorvalla alkaa jo kommunikaatiokin pelata oikein kivasti. Esim tänään sovimme, että neiti jättää kakat sitten isisn iloksi ja niin tuo säästikin... - Koko päivän annoksen. Ja kyllä iskä oli tyytyväinen. :D

Taidan nyt sovinnolla mennä pesulle, lypsylle ja nukkumaan. Aamulla kun saamme vähän pidempään nukkua, koska koira passitettiin taas mummulaan seuraneidiksi. Eläinrääkkäyksen puolelle alkoi mennä, kun seurakoira näki meitä aamulla ja illalla ja päivällä sen verran, mitä mies sitä lenkitti. Ikävä silti tulee hauvaakin. Taitavat olla hormonini vähän voimissaan, kun kaikki surettaa...

Niin ja kiva kuulla, että kokoarviot ovat teillä asiasta huolestuneilla olleet ihan inhimillisiä ja että Mindamarian synnytys sujui noin mallikkaasti. Oma kertomukseni nyt sattuneesta syystä jäi kertomatta... Jospa sen silti joskus referoisin. Hiukan pidempi tarina vain taitaisi täältä tulla. ;) Niin ja Bonitalle ja muille pahoinvoiville tsemppiä. Kyllä se äklötys joskus ohi menee. Minultakin meni, lopullisesti synnytykseen. ;)

Mutta öitä kaikille... Jospa muutaman päivän päästä pääsisin jo useamminkin päiväsaikaan kirjoittelemaan.

-kirahvi ja tupsukorva kokonaista 2 vkoa ja 3 päivää nuori-

Vierailija

Onpa mukavaa, että kirahvin tupsukorva on jo paljon paremmassa kunnossa ja toivottavasti pian pääsee kotiin...

Meillä kävi tuon unipussin kanssa aivan uskomaton tuuri. Käyppäs Jymy Googlettamassa hakusanalla unipussi niin saat selkeän kuvauksen siitä mikä tuo pussi oikein on. Eilen illalla poitsun kummitäti soitti ja kertoi ostaneensa poitsulle Tikkurilan entisestä vahinkopalvelusta unipussin. Mietti vaan sitten, että mahtaakohan se olla liian pieni kun on 18kk saakka. Kertoi vielä, että kyseinen koko loppui, mutta vielä sitä isompaa kokoa joka on 3v asti, jäi jäljelle. Yritin tietty kysellä hintaa ja meinasi ensin ettei kerro. Onneksi sain udeltua niin sen pienemmän pussin hinta oli 4,30¿ ja se isompi kuulemma maksaa 6¿. Aivan uskomatonta... Tänään on sitten poitsun mummo hakenut myös sieltä sen seuraavan koon joten kyllä nyt kelpaa. Nettikaupoissahan pussien hinnat vaihtelee 20-50 euroon riippuen pussin materiaalista ja paksuudesta. Ja nyt nämä meidän uudet pussit ovat ihan lämpöisiä ja käy talvella käytettäväksi vaikkei kovin topattuja olekaan Ihana lämmin vuori on pussin sisällä).

Pahoinvointi on nyt sitten hieman rauhoittunut, mutta niin on onneksi mun mielikin. Aluksi olin ihan varma, että sikiölle on käynyt huonosti, mutta nyt taas ajattelen realistisen järkevästi ja tietty elelen sen mukaan, että onpa ihanaa olla raskaana ja että mun masussa kasvaa uusi ihmisenalku.

Meidän 1v-synttärit on sitten 26.10. Ajattelin silloin samana iltana kahvittaa kummit ja sitten seuraavana viikonloppuna muut sukulaiset ja ystävät. Voi kunpa olisinkin näppärä käsistäni ja olisi leipurin taitoja mullekin suotu, niin tekisin ihanan kakun ja tarjottavat, mutta taitaa olla niin, että teen ne ihan perinteiset eli perustäytekakun sekä jotain keksiä ja pullaa kaupasta ja jokin suolainen piirakka vielä lisäks.

Nyt lähden pakkaamaan mökkitavarat jotta päästään heti lähtemään kun mies tulee töistä. Niin ja tietty ruokakin pitää laittaa joten ei tässä tämän enempää turinoita.

Vaahtis + sakki

Vierailija

Eli kävin katsastamassa listauksen ja mulla taitaa olla 2 pvä ennen laskettuaika kun Japiksella...

Nyt jänskätään, että kumpi menee ensin.

No, luulen kuitenkin, että mä menen reilusti yli..

Vierailija

Puunausta takana, siskokin oli apuna, joten nyt alkaa näyttää hyvältä. Hartiat on aika jumissa, kun ei mikään keiju ole tuo pikkumies ja yritän vauva käsivarrella tehdä yhtä ja toista...

Onpa mukava kuulla, että Tupsukorvalla menee paremmin. On varmaan aika helpottava olo kun ruokaa menee massuun ja tulee uloskin.

Minustakin tuntuu aina kummalta, jos ei opiskelijoita päästetä mukaan, joskushan niidenkin pitää treenata...sitä paitsi pikkuveli taitaa olla siellä samassa paikassa harjoittelemassa. Olen myös miettinyt unipussia, joku tuttu on niitä kehunut. Voisi pitää lämpimänä, meillä kun lämmitetään taloa puilla, ja joskus voi olla jonkinlaisia lämpötilavaihteluita aamuyöstä. Edellisellä lapsella oli untuvapeitto, ihan pikkuruinen, mutta sen olen liian tehokkaasti kierrättänyt jonnekin kadoksiin.

Valio nukkui 3 tuntia vaunuissa, joten äiti sai tehokkaasti täytellä kakkuja ja puunata...

Nyt Valio haluaa tankata,

mukavaa viikonloppua kaikille!

Pääsky, vanhempi kuin eilen, ja Valio, 6 vk

Vierailija

Kaksi vaivaista päivää töissä ovat saaneet minut jo kaipaamaan pitempää lomaa... onneks on viikonloppu!!! Päätä särkee taas ja vähän viluttaa, kurkkukin vähän oireilee, toivon ettei flunssa oo ottamassa mitään paluukierrosta.

Pahoinvoinnin kanssa on tänään menetellyt jotenkuten, ei ihan yhtä järisyttävää kuin eilen, jos ei todellakaan myöskään hyvä olo. Onneks tänään tulee Idols, on edes joku valopilkku tässäkin päivässä!

t. Bonita 11+6

Vierailija

Painoarvio 2,3kg eli 300g/2 vkoo tullu lisää, ihan hyvin..

Minäki laskin et jos loppuun asti vaavin paino nousis sen 200g/vko niin 3,6kg painais.. ei tule meillä toteutumaan, en usko ennenku nään..

Nyt vaan tiukka dieetti jatkuu.. muuten kaikki tosi hyvin, seur. kontrolli 3vkon päästä.

hilima rv33+4

Vierailija

Eli tuota on tullut katseltua joka ikinen aamu ja jos väliin jää, alkaa harmittaa. :) Minä kun pidän hirveästi 60-luvun popista, niin tuo sopii loistavasti minulle. Murrosikäisenä jo jouduin heräämään sunnuntaisin ajoissa kuuntelemaan Jake Nymanin Onnenpäivää...

Toivottavasti Jymyn lapsella alkaisi kuume laskea. Tiedän turhankin hyvin, miten avuttomaksi itsensä tuntee, kun pieni on sairaana... Toivotan jaksamista. Ja Bonita: Jostain syystä minullekin jossain vaiheessa raskautta alkoivat hampurilaiset ym. roskaruoka maistua. Tosin en tainnut sortua kuin yleensä kerran viikossa moisiin... Ja pääasia kai on, että jotain menee alas ja pysyy sisälläkin.

Vauva jäi rauhallisena nukkumaan. Tänään oli joku ihme kakkapäivä. Kolmeen kertaan tuli sinappivaipat vaihdettua. No, ainakin on selvä, että neiti syö nyt tarpeeksi, kun jotain tulee uloskin. Niin ja päivän aikana ei tullut kuin yksi ihan pieni oksennus. :) Onnellinen äiti täälllä hymyilee...

Mutta menepä taas lypsämään tuottamani ruhtinaallisen määrän maitoa... Viime aikoina saldo on ollut n. 20 ml iltaisin. :P Ohhoijakkaa... Päivällä tulee jostain syystä vähän enemmän. Tosin vauva kyllä söi tänään tyytyväisenä tissiä tuollaiset 40 minsaa... Että kai siletä jotain tuleekin..? Ja tulevaisuudessa ehkä paremmin, jos pääsemme kotiin ja saan taas syötyä kunnolla ja vähän ulkoiltuakin.

Mutta lypsämään ja hyvää yötä!

-kirahvi ja Tupsukorva 2 vkoa 6 pvää-

Vierailija

Hämmästyin tänään kovasti, kun sain kiitosta annettuani lääkäriharjoittelijoiden ja sairaanhoitajaoppilaiden tutkia ja hoitaa vauvaani. Useimmat vanhemmat eivät kuulemma anna lupaa moiseen... Tuntuu hassulta, koska kyllä minulle ajatuksena pelottavampaa on, että joutuisin joskus antamaan lapseni täysin vauvoihin tottumattoman hoitajan tai lääkärin käsiin kuin että annan tulevan lääkärin kuunnella vauvan sydäntä ja harjoitella tarkastusta tai että annan oppilaan täysin valvotussa tilanteessa esim vaihtaa vauvalleni vaipat ja pukea vauvan... Eihän tuo nyt minulta ole pois, varsinkaan kun vauva ei ole niin huonossa kunnossa, että (vieläpä hyvin hellästä) hoidosta kärsisi.

Vierailija

Siis olen totaalisesti loppu. Nyt kuopus (viikkoa vaille 1v.) joka oli torstaina putkitusleikkauksessa, sai perjantaina 40 asteen kuumeen. Eikä ole kuume laskenut vielä. Panadolista ja Pronaxenista huolimatta.

Saattaa olla vauvarokko. Eilen ja toissapäivänä meni sentään mehu alas, mutta tänään ei kelpaa enää mikään ja pikkumies vain parkuu ja _läpsii mua naamalle_. Ilmeisesti on totaalisen pettynyt äitiinsä, joka ei helpota hänen oloaan millään lailla. No, kaikki viilentely- ja lohdutuskonstit on kokeiltu jatkuvalla syötöllä, mutta mikään ei auta. Ja tää on nyt sitten yötäpäivää.

Meil on koti kuin kaatopaikka. Inhottaa. Viikon päästä juhlat. Yhyy.

Kiitos Bonita piristävästä Asterix-sitaatista, tuli tosi hyvä mieli :).

Oliksekin Bonita kun sanoi että on koukussa sarjaan Sydämen asialla? Hassua mut niin mäkin jäin koukkuun meidän Kreikan matkan jälkeen (siis syyskuun lopussa), en ollut katsonut yhtään jaksoa aikaisemmin. Nyt yritän muistaa nauhoitella sitä ja katson sitten kun oikein menee hermot noihin kakaroihin (ja lähetän ne omaan huoneeseensa riehumaan). Pienin mies tykkää kun tulee kuuskytluvun hittejä ja alkaa heti rokata (se on hassun näköinen töyhtöhyyppä!).

Mulla pahaolo ja mässytys sen kuin jatkuu. Vielä en oo ratkennut niihin juusto-kinkkupiiraisiin ja janssoninkiusauksiin, mutta kyl ne kajastelee mielessä joka ilta. Äsken söin lusikalla kylmää peruna-jauhelihalaatikkoa, kun sitä oli nääs jäänyt niin ikävän vähän jäljelle, ettei voinut säästää huomiseksi lounaaksi... ;)

terv. Jymy-haamu 11+2

Vierailija

Kiitos Mindamaria kertomuksesta! Kylläpä taas liikutti lukea teidän perheen ainutlaatuisista hetkistä. Hyvää vointia ja jatkoa koko perheelle.

Ai mikä se unipussi oikein on (kysyy kolmen lapsen aloittelija-äiti ;)? Meillä on kaikki herrat olleet ns. virkeitä vauvoja eli sellaisia joita ei saa kirveelläkään nukkumaan, joten kaikki tuonsuuntaiset vinkit otetaan ilolla vastaan. Isovanhemmatkin vitsailee, että ootteko te vielä kerran yrittäneet saada aikaan sitä nukkuvaa vauvaa...

Unista puheen ollen, käytin tänään kuopuksen korvien putkitusleikkauksessa, ja taas kävi niin kuin kahden isommankin pojan kanssa: olin saanut eväsleivät esiin ja kuppiin teen, niin jo tuotiin herraa täysin hereillä mukamas heräämöön heräämään. Hoitaja naureskeli, että tätä ei oo taidettu edes nukuttaa. Sanoin että meidän miehiin ei ilmeisesti ees anestesia-aineet tepsi. - - No kaikki meni loistavasti ja päästiin kotiin alta aikayksikön.

Mutta sairauskierre tässä vaan jatkuu. Nyt mies lähti viemään esikoista (5v) lääkäriin kun sen esinahka on haavoilla ja kipu on kova. Poika ei valita vaivoistaan ellei oo tosi tosi huono olo, joten oli syytä ottaa vakavasti. He soittivat äsken ja sanoivat että pitää kylvettää pari kertaa päivässä + voidella kolme kertaa. Miten musta tuntuu että herra ei pane vastaan päästessään läträämään ammeeseen oikein lääkärin määräyksestä :)

Vaahtikselle vielä: milloin teillä on ne 1-v-juhlat? Meidän mukula täyttää 15.10. ja seuraavana päivänä juhlitaan. Voi apua että nekin on jo lähellä, enkä oo ihan siivous- ja leivontakunnossa....

Onko kellään muulla pahoinvoivalla sitä fiilistä että aamulla ja päivällä ei maistu oikein mikään, mut illalla menis kaikki rasvainen ja suolainen? Mulla on kauhea juustoisten kinkkupiiraiden, kiusausten yms. terveyspommien himo... Vaikka pahoinvoiva olo on siis kellon ympäri, pahimmillaan öisin.

terv. Jymy rv 10+6, joka vaihtoi tänään mammahousuihin =)

Vierailija

kone siis kuoli, simahti, suli...ihan oikeasti, kaikki sieltä sisältä, kun tuuletin oli simahtanut!

Kirjastosta siis, Valio on nimi löytyy siis su Hesarista, josta ketä kiinnostaa...ja juhlat meni hyvin, väkeä oli tuvan täydeltä ja päivänsankari ihana!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Pääsky ja ihan virallinen Valio

Vierailija

Palasin töihin tänään, mutta voi jummi että on ollu pahoinvoiva olo koko päivän! Töissäkin yökkäilin vähän väliä, ja tunneilla öklötyskohtaukset täytyy naamioida " hups-olinpa-vähällä-aivastaa" - tai " krhmm-selvittelen-tässä-kurkkuani" -valepukuihin. Voi taivas... Joo, ja öisin oon kanssa alkanut heräillä pahaan oloon tän viikon aikana.

IKINÄ ei enää tuu sellasta päivää että olis hyvä olo. Siltä ainakin nyt tuntuu.

Sori mun rutina. En nyt vaan voi mitään, että olen täpösen täynnä omaa yrjöilevää napaani.

t.Bonita 11+5

Vierailija

Pitkästä aika kurkistelen tännekkin päin. Aika vierähtää vauvan kanssa touhutessa, kivaa kun hän jokeltaa ja haroo pikku sormillaan rillejäni. Neiti on oikea suursyömäri, illalla klo 20 uppoaa maissivelliä 120ml, sitten 24.30 100ml, 02.30 100ml,04-05 100ml ja 5.30-6 reippaasti nauraen uuteen päivään. Päivällä myös syö parin tunnin välein, nyt syö kerran päivässä maissisosetta ja hedelmäsosetta. Kasvu on niin reipasta että neuvolasta kehottivat aloittamaan kiinteän ruuan. Meillä on ruotsin matka loppukuusta, tietääkö kukaan onko siellä kaupoissa nannia ja bonan maissivelliä? Ihana ilma ulkona, täytyy ottaa muutamat vaunuharjoitukset pienen ihanan tahmatassun kanssa..

tuikku ja sofia

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat