Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muslimeille

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ihan uteliaisuudesta kyselen että mikä on teidän taustanne, tarkoitan siis teitä islamiin palanneita. Oletteko ennen palaamista olleet ateisteja, tapakristittyjä, uskovia kristittyjä, jotain muuta? Miksi juuri islam? Mitä sellaista islam antaa teille mitä mikään muu uskonto ei? Millaista palautetta olette saaneet islamiin palaamisesta, esim. mahdolliselta aviomieheltä, omilta vanhemmilta, ystäviltä jne. Oletteko nyt naimisissa muslimimiehen kanssa? Menittekö naimisiin muslimimiehen kanssa ennen vai jälkeen islamiin palaamisen? Onko kukaan musliminainen naimisissa ei-muslimimiehen kanssa? Saatteko kulkea kaduilla rauhassa huivi päässä (anteeksi, en nyt muista sen huivi/kaapu yhdistelmän nimeä, oliko kyseessä hijab tai jotain sinne päin).

Tsemppiä ramadaniin:)

Kommentit (3)

Vierailija

tuota mä olen kanssa miettinyt usein. Haluan itekki tietää eri Muslimien taustoja joten vastailkaapa. = )

Tuon tiedän että ei oo pakko käyttää huivia ku menee ulos, vai mitä?

Vierailija

" Oletteko ennen palaamista olleet ateisteja, tapakristittyjä, uskovia kristittyjä, jotain muuta?"

En ollut tapakristitty enkä varmaan uskovakaan kristitty (ainakaan uskovien kristittyjen mukaan) mutta otin osaa paljon kirkon toimintaan ja pyrin oppimaan ja ymmärtämään sitä mihin uskon. Mutta jotkut asiat kaihersivat mielessä.

" Miksi juuri islam? Mitä sellaista islam antaa teille mitä mikään muu uskonto ei?"

Islam on selkeä opillisesti. Jumala on Yksi, Hänellä ei ole vertaista. Juuri sitä, mihin olen lapsesta asti uskonut. Nuo eivät sinänsä yksinään riitä uskonnon/uskon " valintaan" mutta ne olivat siellä pohjalla. Islam nimenomaan perustuu puhtaaseen monoteismiin, jossa Jumala on todella Yksi ilman kiemuroita tai kaarteluita. Muslimi myös tietää tarkalleen miksi on täällä, ts. palvelemassa Jumalaa (ja se ei rajoitu suinkaan rukouksiin paastoon tms). Islam antaa rauhaa ja selkeyttä - täysin päinvastaista kuin mitä tunsin tutkiessani kristinuskoa.

" Millaista palautetta olette saaneet islamiin palaamisesta, esim. mahdolliselta aviomieheltä, omilta vanhemmilta, ystäviltä jne."

Aviomies on todella onnellinen siitä, että on naimisissa harjoittavan muslimin kanssa - se on hänelle tärkeää. Omat vanhemmat olivat peloissaan ensin, mutta ovat silti olleet tukena eivätkä ole esimerkiksi katkaisseet välejä missään vaiheessa - ja nyt välimme ovat jopa läheisemmät kuin KOSKAAN ennen, lasken sen täysin uskoni aikaansaannokseksi, koska islam kehottaa kohtelemaan vanhempia hyvin ja suurella kunnioituksella. Ystävistä läheisimmät hyväksyivät päätöksen ja nyt jopa kyselevät islamista minulta ja puolustavat sitä tarpeen tullen *hymy* siis oikovat väärinkäsityksiä tms.

" Oletteko nyt naimisissa muslimimiehen kanssa? Menittekö naimisiin muslimimiehen kanssa ennen vai jälkeen islamiin palaamisen?"

Olen naimisissa muslimimiehen kanssa ja avioiduin hänen kanssaan sen jälkeen kun olin jo palannut islamiin.

" Onko kukaan musliminainen naimisissa ei-muslimimiehen kanssa?"

Olen vain kuullut tällaisista tapauksista, mutta yleensä kyseessä on ollut ei-harjoittava musliminainen. Musliminainen ei saa Koraanin mukaan avioitua ei-muslimin kanssa - ja en kyllä haluaisikaan, se olisi jo käytännön kannalta erittäin hankalaa. Haluan myös jakaa elämänkatsomukseni puolisoni kanssa.

" Saatteko kulkea kaduilla rauhassa huivi päässä (anteeksi, en nyt muista sen huivi/kaapu yhdistelmän nimeä, oliko kyseessä hijab tai jotain sinne päin)."

Yleisesti ottaen kyllä. Joskus, harvoin, saa kuulla jotain kommenttia - joskus nekin ovat ihan positiivisia.

Vierailija

Olin harjoittava kristity, mutta kristinusko ei vastannut käsitystäni Jumalasta. Kiinnostuin islamista uskonnon tunnilla olessani 16v, opettaja puhui totta islamista eikä kertonut muodikkaita mediavalheita. Eniten minuun kolahtivat yksijumalaisuus ja Jumalan kunnioittaminen. Muslimiksi tultuani vuosi vuodelta olen jatkanut islamin opiskelua. Islamia ei voi verrata siihen aikaan, kun olin kristitty. Islamissa kaikki on selkeää. Kaikki uskon kappaleet ovat järjellisiä, toisin kuin mitä kristinuskossa, jonka koin melkoiseksi mielikuvituksen leikiksi. Islam on tuonut elämääni rauhaa, en ole enää koskaan masentunut koska tiedän, mitä varten olen olemassa. Muiden mielipiteillä ei todellakaan ole mitään väliä.

Minulla on virka, töissä olen ihan kuten kolleegani lukuunottamatta pukeutumistani. kadulla ihmiset joskus tuijottavat ( riippuu sivistystasosta, toiset ovat ihan normaaleja), mutta sekään ei ole oleellista. Miksi yrittäisin miellyttää jotain ventovieraita sen sijaan, että yritän miellyttää Jumalaa jonka luo kuitenkin palaan?

Mieheni on muslimi, menin naimisiin sen jälkeen kun löysin islmain. Musliminaisen ei ole lupa avioitua ei- muslimin kanssa. Mutta en missään tapauksessa haluaisi rinnalleni jotain, joka ei ole muslimi. Islam määrittää niin suurta osaa elämästäni, että haluan jakaa sen puolisoni kanssa.

Sukulaiseni ovat asian suhteen ok, paitsi helluntalaiset sukulaiset, joilla sekään ei ollut ok että olin luterilainen. Serkkuni kääntyi muslimiksi (mies, 30v) samoin toinen lähisukulaiseni.

Pukeudun islamilaisesti, pidän rukoukseni myös töissä, paastoan jne. Ja olen onnellinen!

Uusimmat

Suosituimmat