Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukupuoli ultraäänellä Helsingissä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kävimme kätilöopistolla rakenneultrassa eikä sukupuolta saatu selville, kun heillä on " talon johdolta tullut" määräys olla sitä arvailematta. Olisi kuitenkin kiva saada se selville, joten kertokaa, missä Helsingissä olette saaneet sukupuolen tietoonne, mielellään suhteellisen lähiaikoina, etteivät käytännöt ole muuttuneet.

Tiedän kyllä että Femedassa Bruno Cacciatore katsoo myös sukupuolen, mutta en nyt välttämättä halua siihen 3D/4D ultraan 130 omavastuuhintaan. Soitin myös Helsingin gynekologiselle lääkäriasemalle, mutta siellä ei kukaan lääkäreistä enää suostu sukupuoliarvailuja tekemään. Olen saanut korostuneesti sen kuvan, että sukupuolen selville saaminen ei ole mitenkään itsestään selvää ja erehdyksiä sattuu. Lisäksi on tietysti se riski, että rahat menee hukkaan, jos sikiö piilotteleekin juuri niitä alueita. Ja siinä mielessä rahat menisi hukkaan, että rakenneultrassa on jo nähty kaikki tässä vaiheessa nähtävissä oleva.

Olen melkein jo valmis luopumaan sukupuolitiedosta, ainakaan en jaksa soitella Helsingin jokaiselle yksityiselle lääkäriasemalle, onko arvailumyönteisiä lääkäreitä vai ei. Ärsyttävää, että sukupuolen kertominen on kuntakohtainen käytäntö, lopettaisivat saman tien sitten kaikkialla sen kertomisen kategorisesti, jos se on niin epävarmaa touhua.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

kyllä vain sama lääkäri hoitanut meitä ( no, eihän siellä olekaan kuin 2 lääkäriä; Isaksson se toinen) :o) Tykkäsin kovasti lääkäristä, hyvää hoitoa saatiin, vaikkei mies nyt varsinaisesti mikään lörpöttelijä olekaan. Huumorintajuinen kuitenkin.

Meille ehdittiin tehdä 3 inssiä ja 1 IVF (selittämätön lapsettomuus syynä) kunnes sitten elämä yllätti- olin sumuttelemassa toista IVF:ota varten kun huomasin olevani raskaana :o)

Olivera rv 23+4

Vierailija

Eli jos ajatuksesi oli se kertooko K.R: sukupuolta, niin minulle ainakin sanoi että kyllä, jos vaan vauva on sellaisessa asennossa että sen voi nähdä.

Vierailija

Varasin ajan kalenteriviikolle 42, jolloin mulla menossa 22. raskausviikko, aivan ' takaraja' viikko siis. Mikäli sulla ajoittuu tuon jälkeen voin kyllä käydä täällä kertomassa kokemuksia!

Vierailija

Olemme itsekin olleet hänen asiakkaitaan ja olen menossa alkuraskauden ultraan hänen toiselle vastaanotolleen. Tämä vauva on saanut alkunsa ihan luomusti, esikoinen inseminaatiolla. Ajattelin, että mikäli muualla ei selviä sukupuoli (ei ole tärkeää, mutta poikamme sukupuolen tiesimme etukäteen, joten olisi kiva tietää tämänkin tulokkaan sukupuoli), menisin uudelleen ko lääkärin vast.otolle rv 28. Hän ehdotti sitä esikoisen kohdalla, mutta ei ollut mahdollisuutta mennä silloin ja tiesimme jo sukupuolen. Ajattelin siis, että mikäli ko lääkäri rv28 kertoo mahd. myös sukupuolen sen selville saadessaan, tällä kertaa menisin uudelleen ultraan...

Olipas sekava selitys...

Charlotte ja poika 4,5kk ja rv 5+6

Vierailija

Tähän mennessä on siis tullut esiin vain kaksi vaihtoehtoa, Femedan Bruno tai Diacor, jossa tosin nettisivuilla ei puhuta gynekologeista ja ultraäänestä, ainoastaan on se lapsettomuushoitopuoli. Ehkä kyselen sieltä kuitenkin ultraa, vaikka tuntuisikin hassulta mennä sinne kun ei ole ollut siellä hoidoissa (olin kyllä julkisella). Tosin nyt tuntuu siltä, että hyvin voin odottaa esim. kuukauden jos tulos olisi silloin varmempi tai ehkä sitä sukupuolta ei ole tarpeen tietää etukäteen, varsinkin jos " tieto" onkin väärä.

Vierailija

Kari Ratsula ottaa vastaan Diacorin lapsettomuusklinikan ohella myös Diacor Keskustassa sekä Mehiläinen Kielotiellä ja Ympyrätalossa, jos ei halua lapsettomuusklinikalle mennä. Saattaa saada nopeammin ajankin kuin lapsettomuusklinikalta.

rv 37+3 (Itse hoidoissa lapsettomuusklinikalla käyneenä)

Vierailija

Meillekin hän tosiaan sanoi, että taustamme tuntien se ei ole tarpeellista ja että aikaa voi mennä. Taas toisaalta hän myös varmisti, ettemme järkyty, jos tärppää pian... No, sanoimme ettei toinen vauva heti perään haittaisi. Olihan se silti pieni shokki ja " yllätys" , emme todellakaan olleet varautuneet näin pikaiseen raskauteen.Oletimme joutuvamme hoitoihin. Mutta hyvä näin. Toisaalta on ihanaa, jos lasten ikäero on pieni... ;)) Nyt todella toivomme tämän pikkuisen syntyvät ensi kesänä. Ymmärrän tunteitasi... Nää on tosi ristiriitaisia juttuja, hoidot on rankkoja paitsi fyysisesti, myös henkisesti...

Charlotte

Vierailija

Selostukseni oli sekava, mutta vastasit kysymyksiini. Me myös tykkäsimme lääkäristä. Olen ollut hänen asiakkaansa 9-v. Esikoisemme tosiaan sai alkunsa 2. inseminaatiosta clomifen avusteisesti. Jälkitarkastuksessa kävin hänen vast.ot. ja yhdessä todettiin, ettei ole syytä aloittaa ehkäisyä... Tuloksena siis tällä kertaa luomuplussa äkkiämmin kuin arvasimmekaan. Menen tosiaan rv8 ultraan varmistamaan, että masussa on joku... ;) Ja koska hän on sulle sanonut, että tulla rv28 ja mahd. myös kertoo sukupuolen, hän olisi varmaan tehnyt sen esikoisemme kohdalla myös. Siispä kysyn asiaa ja menen ehkä rv 28 uudelleen ultraan... Eihän sitä tiedä, näkeekö sitä sukupuolta, mutta voihan yrittää... ;) ONNEA VAAN PALJON TEILLE!!!!!! Onnellista odotusta!!!Mahtoi olla yllätys... (Niin oli meillekin tää näin nopea uusi tulokas...)

Charlotte

Vierailija

Varasin nyt ajan Hiilesmaalle 4D-ultraan, mutta hinta olikin pahempi kuin Femedassa, 150-170 euroa kelakorvauksen jälkeen, kun Femedasta sanottiin, että jää 130. Toivottavasti se nyt sitten pitää paikkansa, että rahalle saa parempaa vastinetta Hiilesmaalla kuin Cacciatorella. En kysynyt hintaa ennen kuin lopuksi tai itse asiassa se taidettiin kertoa kyselemättä. Kysyttiin myös, haluanko DVD:n mukaan ja siitä tulee lisää hintaa 5 euroa. Aika on parin viikon päästä.

Jos Hepburn vielä poikkeat tähän ketjuun, oletko jo käynyt Hiilesmaalla ja olitko tyytyväinen? Muiltakin käyneiltä mielellään tyytyväisyyskommentteja.

Täytyy nyt sitten ottaa kaikki irti 4D-kokemuksesta, ei pelkän sukupuolen takia kannata tuollaisia hintoja maksaa ja jos nyt vielä sattuisi olemaan niin hankalassa asennossa, ettei näkisikään.

Vierailija

Vilho Liinasmaalle - sain tälle nimenomaiselle lääkärille täältä hyvät suositukset. Kuulemma hinta on edullisempi kuin Femedassa ja toisaalta tutkii ajan kanssa ja perusteellisesti. Hänellä käytössä tuo 3D/4D ultra. Puhelimessa eivät ajanvarauksessa osanneet sanoa tarkkaa hintaa, mutta täällä arvioitiin, että Kela-korvausken jälkeen jäisi noin satanen maksettavaksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat