60-luvun esikot

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitampa uuden pinon kun vanha on jossain pohjalla ei ainakaan silmiin pistänyt. Aikas hiljaista täällä meidän pinossa. taitaa olla tauon pitäjiä vai mitenkä on näin hiljaiseksi mennyt.

Meillä täällä alkaa H-päivät olla käsillä ja toden teolla yritetään taas kerran. Ei kai tässä sen ihmeempää ole jotenkin vaan tuntuu kivalta kun voi tänne kirjoitella missä mennään. Sitä kun ei ole asiasta virkkanut kenellekkään niin on vähän paha mennä puhumaan asiasta että olis tällainen yritys päällä. Taidan olla aika sekava jotenkin vähän taas tuo työ ottaa päähän joka saattaa vaikuttaa tähän.

Aurinkoista viikon loppua kaikille!

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

piti tulla kurkkaamaan, joko sonjaemma on ehtinyt puhelimen ääreen ja jos, niin mitä sieltä sanottiin?

meillä oli sellainen tjot-fiiliksellä pari-kolme vuotta, siten jossain vaiheessa aloin minä vähän tarkemmin sihtaamaan päiviä ja kiertoa ja reilu vuosi sitten oli ensimmäinen keskenmeno ja toinen sitten keväällä. omituista tämä ajankulu, välillä tuntuu että siitä on iäisyys ja välillä sitten taas ei... nyt kun vielä loppukesästä tuli maaginen 40 täyteen niin voi miten nuorelta tuntuu sen rinnalla vaikkapa 39....

josko sitten kuitenkin näihin päivän töihin ryhtyisi.

Vierailija

ikävä kuulla uutisia. mites mietteet yön yli nukutun jälkeen?

helmikuuhun tuntuu ainakin nyt olevan kovin pitkä aika, mutta kuten huomattu on, äkkiähän nämä kuukaudet kuluvat. ja eihän teiltä ole poissuljettu luonnon menetelmäkään? vaikka uskon kyllä että se ei nyt kovinkaan lohduta ja tunnu mahdolliselta.

Vierailija

päällimmäisenä fiilikset että meille ei tule ikinä vauvaa, turhautuneisuus ja sitten taas toisaalta jollain tavalla helpottavaakin tuo IVFään päätyminen. Se tuntuu jotenkin niin konkreettiselta.

Miehen kanssa illalla keskusteltiin ja päätettiin että soittelen nyt yksityiselle kuitenkin ja kysyn miten he näkee. Tuumasi että se on niin kuin vähän joka asiassa että kannattaa kysyä second opinion. Ehkä voitaisiin tehdä jo joku hoito tässä välissä. Kun tuo naikkarin IVF-neuvonta on vasta helmikuussa ja sehän ei takaa vielä että hoito silloin alkaa. Sitten varmaan taas kun naikkarilla pääsisi hoitoihin niin on taas pääsiäiset ja kesälomat jne. tai muuten vain puhelimessa jonotellaan...

Nyt vain pitäisi löytää joku hiljainen hetki ja paikka pirautella sinne diacorille. Ehkä huomenna aamulla kotoa, avokonttorissa ei viitsi paljon soitella omia asioita.

Vierailija

Pitkästä aikaa MOI kaikille esikoille ja miksei muillekkin .. Olen seuraillut kirjoituksia, mutta aina tuntuu olevan niin kiirus, ettei kerkiä kirjoittamaan. Tänäänkin piti olla ilta-vuoro mutta sainkin tiedon, että vasta huomenissa aloittelen. Ihan kiva 4 päivän vapaa siis takana, mutta hurjia ovat olleet nuo työputketkin ja työajat, joten TARPEESEEN TULI. Muutoinkin kaikki ok, ei ihmeitä. Eli edelleen odotetaan ja yritetään, jos onnistuisi MUTTA lääkärille on vihdoin ja viimein aika varattuna 26.10. ja se on KP17, joten ovis on ehkä juuri mennyt, mutta luulisi, että jotakin pystyy sanomaan, NYT VAIN ODOTETAAN MITÄ TOHTORI KERTOO. Itsehän olen epäillyt, että tämä luteaaliaika jäänee liian lyhyeksi, mutta saattaahan siellä muutakin häikkää olla.

Lappiakin olisi tarkoitus lähteä ihastelemaan tässä lokakuun ja marraskuun vaihteessa. Ihan olisi Kittilä määränpäänä, mutta onhan siellä Äkäslompoloa, Rovaniemeä ym .. Ja jos osaatte neuvoa mitä paikkaa suosittelisitte niin kaikki otetaan kiitollisena vastaan. Mieskin hieman oppinut suomea, mutta ... välillä koti-ikävä painaa päälle :/

Itsekkin kaipailen aurinkoa ja lämpöä, tuntuu että olen sellainen levoton sielu, aina kun olen suomessa, ikävöin jonnekkin muualle ja kun olen jossakin muualla niin silloin ikävöin suomea .. Plaah.

Olipa kiva kuulla cindistä, meidän ryhmän ensimmäisestä tulevasta äitylistä. On se hyvä, että kaikki on mennyt hienosti, toivotaan, että loppuviikotkin menee samaan tahtiin.

sonjaemma oli kurjaa, että rakkula oli jo puhjennut, mutta nyt vain Diakkarille ja mietitte, jos kokeilette ennen naikkarille menoa yksityisesti. Onnea matkaan, ja aivan varmasti teillekkin se vauva tulee.

Tetillekkin onnea yritykseen. Mulle sanoi lääkäri viime maaliskuussa, jollen ole raskaana 6kk kuluttua niin silloin aloitetaan tutkimukset tai täytyy hakeutua tutkimuksiin. No mehän ollaan yritetty elokuusta 2004 alk. mutta se oli sellaista vapaa-yritystä ja 2 km takana viime syksyltä. Mutta kun sitten tulin keväällä suomeen niin silloin oli aika mennä lääkärin vastaanotolle ja kertoa tilanteesta. Silloin ei halunnut määrätä mitään hormooneja tmv. eli aikas lääkärikohtaisia juttuja, kuka suosii mitäkin ja millä ajoituksella. Mutta yleensä 35v on se ns. rajaikä,ja jos ei raskaudu 6kk sisällä yrityksen aloittamisesta niin tarvitsee tod.näk. lääkärin apua/neuvoja. Nyt menen eri lääkärin vastaanotolle ja katsotaan, mitä hän sanoo ...

No niin pian on saunavuoro ... i h a n a a ...

Kaikille onnea ja hyvää viikkoa

t. emmi

Vierailija

eiköhän kaikki ole sen marinan jossain vaiheessa aloittanut... ja eihän tässä asiassa missään järjestyksessä olla...*hoi, jonon perälle siitä* =) vaan samassa veneessä sitä ollaan kuka pidempään kuka lyhyemmän aikaa.

Tuli muuten mieleen että mulle gyne silloin suositteli että jos ei puoleen vuoteen ole tärpännyt niin sitten kannattaisi ainakin nuo perustutkimukset tehdä, yli 35-vuotiaille suositellaan nykyään tuota puolta vuotta.

Ensi viikolla mennään sitten juttelemaan Diacoriin jos vaikka ehdittäisiin tekemään yksi ivf-hoito tässä tämän vuoden puolella kun odotellaan tässä naikkarin jonossa. Alkaa jo valmiiksi vähän pelottamaan kun se aukiolotutkimuskin niin sattui. Pitää vaan pyytää kaikki mahdolliset dropit ettei tunne mitään.

Toimelias viikonloppu edessä. Nyt voisi viimein nuo puutarhakalusteet ja grillin roudata varastoon.

Hulluilta päiviltäkin pitäisi käydä hakemassa vielä valokynää ja muuta ehdottoman tarpeellista ;-)

Vierailija

tämän päivän ultrasta. Se viime viikolla nähty rakkula oli jo puhjennut (ja nyt on vasta kp 9), illalla tunsinkin oikella kipua. Joten tämä hoito jäi sitten tähän ja piikitykset voin lopettaa samantien.

Meidän tie käy nyt kohti koeputkihedelmöitystä eli IVFää, neuvonta-aika saatiin helmikuulle. Ovatkin nyt miettineet näin kun nuo minun kierrot heittelee (jaa, senhän minä sanoin jo heti eka kerralla puoli vuotta sitten!) ja epäilevät sitä adenomyoosia että jospa tuo IVF olisikin paras hoito. Siinä kun ajetaan oma hormonitoiminto alas niin ehkä se auttaa tuohon limakalvon röpelöisyyteen.

Ihmettelen vain että eikö tuota olisi voitu jo aiemmin miettiä, nyt saa taas puoli vuotta odottaa. Ellei sitten mennä takaisin yksityiselle...

No nyt vaan uutiset kertomaan illalla miehelle ja miettimään pistetäänkö rahat yksityiselle...

Vierailija

Voi harmi tuo sinun tapaus Sonjaemma. Kun tietäisin miten sitä toivoa saisi valettua. Se toivo vielä että kaikkea ei ole vielä kokeiltu niin ehkä se sieltä putkahtaa. Niin ja niinkuin Trattis tuossa mainitsi niin eihän sitä koskaan tiedä mitenkä tuo luonto noita hommia järjestelee. Puoli vuotta on pitkä aika kun sitä täällä päässä ajattelee, mutta aika kun kuluu niin nopeasti joskus ainakin. Tsemppiä sinulle kuitenkin matkalle siihen päämäärään minne me ollaan kaikki matkalla.

Omaa napaa sen verran että meilläkin on vähän laiskan puoleisesti tuota yritystä nyt. Vähän on mutta ei liene tarpeeksi. Tiedä mikä tässä nyt mättää. Jotenkin tuo yritys jää ajallisesti johonkin muuhun ajan jaksoon kuin niihin tärppipäiviin. Jospa tässä nyt noustaisi täältä ja alettaisi yrittää oikein todella sitten seuraavassa kierrossa. Se kun tuo mies ei meillä oikeestaaan hössää tämän asian kassa vaan se olen minä. Olen yrittänyt olla etten luo paineita miehelle koko asiasta ainakaan vielä.

Trattiksellekkin toivotan parasta jospa se sieltä jossain vaiheessa onnaisi. Niin kauankos te olittekaan yrittäneet ja olitteko jo joissakin hoidoissa olleet?

Aurinkoita ja piristävää syksyä teille!

Vierailija

Kyllä, tuo esikot viittaa juuri esikoiden kuumeilemiseen. Meillähän on täällä ollut myös tuo " kultainen 60-luku" pino, jossa on kaikki lasten lukumäärästä riippumatta kirjoitelleet, viime viikkona vain on ollut hiljaista.

Kiva kuulla cindistäkin ja että odotus ja äiti ja vauveli ovat voineet hyvin. Loppusuoralla todellakin vaikka tuntuu että ihan vastahan cindi plussasi. Niin nopeasti se aika vaan menee...

Viikonloppuna on shoppailtu ja tehty pihatöitä. Eilen illalla alkoi työviikko valmiiksi ahdistamaan, tietää että on kiirettä ja pari asiaa pänniin tosi paljon ja niitä kun alkoi ajattelemaan niin ei meinannut uni tulla...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija

Sonjaemma, kyllähän sen tiedän että ei tässä hommassa mitään järjestystä ole mutta joskus vaan tuntuu että sitä marisee liian aikaisin kun toisilla on syytäkin jo vähän marista.

Tuosta puolesta vuodesta se itse asiassa tulee ensikuun jälkeen vasta virallisesti täyteen. Kun syys kesällä kävin gynellä niin sanoi että kaksi vuotta voi varautua odottamaan. Ihmettelin sitä kun on ikääkin jo yli sen 35. Sanoi että vuoden päästä voi tehdä perustutkimukset jos haluaa. Olenkin ajatellut että vuoden vaihteen jälkeen ryhdyn toden teolla seuraamaan tuota ovista ja hankin sitten ne tikut josko siitä olisi apua ja vaikka lämpöjä mittaan jo ennen sitä.

Mies ei vaan ole vielä kovin innostunut tutkimuksista jotka häneen kohdistuu ainakaan vielä. Ehkä ajatus ei ole kypsynyt vielä mielessä niin että saatetaan tarvita tutkimuksia ennen kuin tai jos mitään tapahtuu.

Kiva oli kuulla Cindistäkin jotain. Sinulla on kohta niin sanotusti pikku nyytti kainalossa. Kyllähän tuo aika rietää vaikkei raskausviikkojakaan laske mutta niitä laskiessa varmaan aika juoksee vielä nopeammin ja mites se on kun ne lapset kasvaa:)

Minä vapaapäivää viettelen, pitää kai jotain yrittää saada aikasiksikin ettei in´han lorvailuksi koko päivä mene.

niitä pieniä ihmeitä edelleen!

Vierailija

ikävää löytää teidät vielä täältä, niin kovasti oisin suonut törmääväni teihin tuolla odotus-puolella.

Pari viimeistä viikkoa töissä oli yhtä hulinaa, ensin tuntui, että äippälomaan on vaikka kuinka aikaa mutta eipä sieltä sitten ehtinyt lähteä viimeisenäkään päivänä yhtään aikaisemmin. Nyt ollaan sitten " lomailtu" kaksi viikkoa ja yhtä kiirettä pitää.

Viimeiset 13 viikkoa on jo ollut ihan varma olo tämän vauvan suhteen, eli siihen asti pelkäsin kun tehohoidossa selviäisi jos syntyisi ennenaikaisesti mutta masussa on vielä pikkuinen. Ja kova heiluttamaan pyllyään, mihin sen kanssa vielä joutuu kun tuollaiset reippaat 10 vuotta menee ;)

Koko odotus on mennyt tähän asti hyvin, nyt on verenpaine noussut vähän koholle ja käskettiin lepäämään - sehän on selvä kehoitus notkua netissä, eli lupaan käydä lurkkimassa teitäkin vähän useammin.

Toivon oikein hartaasti teille kaikille omaa nyyttiä jo ensi vuoden puolella!!!

Rakkain terveisin

Cindi ja Teuvo-Tellervo jo rv 36+6, ja tosiaan vasta vähän aikaa sitten plussasin

Vierailija

Jotenkin tunnen huonoa omaa tuntoa siitä että olen jo niin kärsimätön siitä ettei tärpännyt heti vaikka eihän se niin todellakaan aina mene. Kun olen nyt miettinyt tässä niin eihan minulla ole vielä mitään hätää puoli vuotta ei ole aika eika mikään yritystä kun monet yrittää vuosia eikä sittenkään onnistu.

Sonjaemma ja Trattis meillä on sama päämäärä mutta jotenkin soisin teille sen pienen käärön ensimmäisenä kun jotenkin olen ajatellut että minulla tuota aikaa on (vaikka tosiasiassa sitä ei ole koskaan liikaa). Todellakin koen huonoa omaatuntoa siitä että marisen täällä kun ei tärppää ja teillä on tuota yrittämistä jo monta vuotta.

Kaikesta huolimatta toivon että elämästä löytyy jotakin valonpilkahduksia ettei se mene suremiseen joten toivon teille auringonsäteitä roppakaupalla ja pieniä ihmeitä!!!

Vierailija

itsellä ollut tässä kiireitä ja tuolla lapsettomien puolella kävin pinoutumassa. Kp6 ja eilen oli lääkäri. Ultrattiin ja ruiskutti suolaliuosta kohtuun kun halusti katsoa tarkemmin. Siellähän on näkynyt joskus jotain tummaa ja nyt oli jotain epätasaisuutta. Epäilevät kai endometrioosia (ademyoosi nimeltään muistakseni), missä kohdun limakalvoa kasvaa ulospäin. Ultrassa näkyi oikealla jo peräti 14 mm rakkula, vasemmalla 9 mm. Ensi viikon ultraa aikaistettiin päivällä. Tuo 14 mm saattaa olla jostain putkahtanut kysta ja sitten tuo 9 mm olisikin se jota seurataan...No ensi viikolla kuullaan. ja verikoe otettiin, sama koe otetaan uusiksi alkuviikosta (mitä sitten lieneekin...).

Hoitaja opetti pistämään puregonin ja pregnylin ja se puregon on ainakin helppo homma sillä kynällä. Tänään sitten pistän itse ensimmäisen.

Että tämmöistä " teollista" hommaa meillä.

On ollut vähän stressaavaa kun yrittää näitä ultria ja käyntejä sopia työpäiviin palaverien lomaan...

Onneksi on PERJANTAI!

Vierailija

kiitos kysymyästä, mutta en ole valitettavasti ehtinyt/päässyt soittelemaan. Diacorilla on soittoaika hoitajille iltapäivällä, tosin to-pe aamupäivä ja pitää nyt varmaan ensin sitä kautta yrittää jos ei saa suoraan kiinni lääkäriä.

Nyt soi puhelin...

Vierailija

toivottavasti tetin tärppipäivät sujuivat hyvin - sitten vaan peukut pystyyn!

mites sonjaemman tulokset, joko on tullut?

täällä ei niin mitään uutta, minkä takia harvakseltaan täälläkin käväsen. meillä meni otolliset päivät erinäisten syiden takia taas sivu suun, joten taas menee muutama viikko eteenpäin ilman sen kummempia. täytyy myöntää että toivo alkaa hiipumaan, ja onhan sitä ajatuksetkin ollut näistä hommista lomalla, kun ei mitään piinattavaa ole ollut.

tänään oli muuten hbl:ssä hyvä artikkeli näistä kaikista sikiötutkimuksista ja mitä tuovat tullessaan. näitä lienee tosiaankin kai vaikea miettiä etukäteen että miten itse missäkin tilanteessa toimisi.

ihania syksyisiä päiviä on ollut, ja näyttäisivät vielä ainakin hetken jatkuvan. sienimetsät kutsuvat - tosin viimevuotisiakin löytyy vielä pakkasesta...niitä kun silloin oli metsä pullollaan.

Vierailija

sainpahan kiinni. Kehoittivat tilaamaan naikkarilta paperit ja varaamaan ajan niin katsotaan sitten. Eli ehdittäisiin tekemään yksi hoito tässä välissä jos halutaan. No sitten soittelin ympäri naikkaria että saisin kopiot papereista, kun viimein joku suostui puhumaan kanssani niin käskivät lähettää kirjallisen pyynnön. Taitaa olla nopeinta mennä sinne lappu kädessä ja hakea ne paikan päältä...

Katsoitteko muuten illalla tv:stä keskustelun hedelmöityshoidoista. Toivottavasti myös katsoi sellaiset jotka haluaa noita niin kovasti rajoittaa, kyllä kaikille haastatelluille lämpimästi suo lapsen. Ovat varmasti monta kertaa parempia vanhempia kuin moni " perinteinen" pariskunta... Tottahan se on että lapsen " hankinta" on itsekästä mutta niinhän se on aina. Miksi toisilla ihmisillä olisi enemmän oikeus olla itsekäs kuin toisilla?

Luin muuten trattis sen hbl jutun niistä seulonnoista. Että jos tästä ylipäätään joskus raskautuu niin sitten vielä nämä paniikit edessä...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat