Oulun Väestöliitto ja eka käynti edessä.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Me olemme yrittäneet lasta yli vuoden. Minun kroppa on ihan sekaisin, on aiemmin yritetty Clomeilla ja Teroilla saada sitä kondikseen. Ei ole ollut kunnon tutkimuksia, ei seurantoja.. Hermostuin siihen ja soitin sitten aikaa Väestöliittoon. Yllätys oli että pääsimme ensimmäiselle käynnille jo muutaman viikon jälkeen puhelinsoitosta.

Muilla kokemuksia Oulun Väestöliitosta? Entä lääkäristä Eija K? Kannattaako miehen käydä jättämässä näyte jo ennen ekaa yhteistä käyntiä vai voiko sen jättää silloin?

Kommentit (4)

Vierailija

Meillä takana lapsettomuutta vähän yli kaksi vuotta. Minut tutkittu kunnolla eli tehty laparoskopia, SSG jne. Ja minussa vika (munasarjat tukossa), ainut mahdollisuus vain keinohedelmöitys.

Miestäni ei ole tutkittu vielä. Menemme joulukuussa ensikäynnille(halusimme aloittaa ensivuonna hoidot). Ja meille annettiin ohjeet että mies antaa simppanäytteen samalla käynnillä.

Meidän lääkärinä tulee olemaan Riitta K.

Joko sait laput täytettäväksi VL.stä?

Vierailija

Hyvillä mielin olemme nyt sinne menossa kun näin positiivista tekstiä sai lukea. :) Toivottavasti saamme asioihin pian selvyyttä, minulla huolettaa eniten oma fyysinen tilanteeni. Hormonit taitavat olla ihan sekaisin, mutta josko sieltä apuja löytyisi.

Ja kyllä, olemme saaneet lappuset ja innokkaina täytettykin on. :)

Vierailija

kommentoi Oulun Väestöliittoa. :)

Me ollaan käyty nyt kaksi kertaa Väestöliitossa Eija Karjalaisella ja mun mielestä aivan ihana lääkäri. Olen myös käynyt asioita läpi kolmen eri sairaanhoitajan kanssa ja kaikki ollu tosi miellyttäviä. Nauroinkin ystävälleni, että tekis mieli jäädä sinne asumaan, koska kerran kuussa tapaa ihmisiä, jotka oikeasti yrittää auttaa ja ymmärtää ja puhuu samaa kieltä. :) Niin paljon muulloin joutuu törmäämään niihin inhottaviin kommentteihin. Mulla on ollut aina tosi kevyt askel, kun olen sieltä vastaanotolta lähtenyt. Siellä on sellainen leppoisa ilmapiiri ja tulee tunne, että henkilökunnalla on oikeasti aikaa sun asioille. Eka käynti kesti meillä 2,5 tuntia. Asenne heillä on ainakin kohdallaan. Asennoituvat nimittäin niin, että on hyvät mahdollisuudet raskautua eikä kannata masentua, jos ei heti onnistu. Keskusteltiin silti myös adoptiosta ja siitä, että entä sitten jos ei onnistukaan. Meinasin itkuun purskahtaa, kun sairaanhoitaja sanoi meille:" Nauttikaa elämästä ja toisistanne. Tämä ei ole enää teidän huoli. Antakaa meidän nyt hoitaa tämä asia." Oli ehkä parasta, mitä olin yli vuoteen kuullut. :) Ja vaikka he eivätkään pystyisi hoitamaan asiaa, niin ainakin mulla tuntui hyvältä, kun joku oikeasti sanoi auttavansa meitä tässä asiassa. Tai ainakin yrittävän.

Hinnoista ei mulla ole vielä niin kauheasti käsitystä. Oliskohan mennyt joku 400 euroa. Voin olla väärässäkin, koska en ole vielä kaikkea maksanut. Mulle on siis tähän mennessä ultrattu ja tutkittu munatorvien aukiolo, verikokeita, pissakokeita, annettu pistosopetusta ja semmoista, mieheltä tutkittu jo aiemmin sperma muualla ja nyt otettu vain verikokeita. Ens kiertoon on eka inssi.

Mulla siis pelkästään positiiviset kokemukset. Ei oikeasti yhtään mitään negatiivista sanottavaa. Saattaahan sitäkin toki myöhemmin tulla, mutta ei ainakaan näiden kahden käynnin perusteella. :)

Tsemppiä teille tutkimuksiin ja hoitoihin! :)

MollyJii

Vierailija

Juu, täytyy vaan jaksaa olla positiivinen...vaikkakin itestä tuntuu ettei millään jaksaisi joulukuuhun asti odotella.

Mutta nyt täytyy yrittää jaksaa pudottaa muutama liikakilo pois ennen hoitojen alkamista. ;)

Tsemppiä hoitoihin!

terveisin tuija80

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat