Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: clomien avulla raskaaksi tulleet?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kuinka pian clomien aloituksesta raskauduit? Ja montako vauvaa on tulossa?

Kun minua ainakin lääkäri varoitteli että clomien avulla tulee helpommin monisikiöinen raskaus. Ja mietin kuinkahan yleistä tämä on.

Tänään otankin sitten ensimmäisen clomin...

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

mä söin clomeja neljä kiertoa, ja kaikissa katsottiin ultralla ettei liian monta munasolua päässyt kypsymään. Clomeja ei saisi määrätä ilman ultraseurantaa.

Meillä ei tärpännyt neljästäkään clomi+lugekierrosta. (Viimeisessä kierrossa oli mukana myös pistettävä Pregnyl.) Plussa tuli sitten clomien jälkeisestä luomukierrosta. Lääkäri sanoikin, että clomikiertojen välikierroissa ja jälkeisissä kierroissa kannattaa bongata ovista, sillä mahikset tärppiin on paremmat kuin ihan luomuna.

Mulle tehtiin kolmen clomikierron jälkeen myös laparoskopia jossa poistettiin vähän endoa. Sekin saattoi vaikuttaa plussaan, joka tuli siis toka kierrosta lapan jälkeen.

Lene rv 24+6

Vierailija

Kontrolloidusti söin clomeja, ultrassa todettiin yksi johtofollikkeli. En uskaltaisi ilman seurantaultraa, riski on kuitenkin olemassa eikä se välttämättä kaksosiin jäisi. Tosin varmaan harvinaista. Minulle sanottiin, että jos useita kehittyy, sitten vain pidättäydytään yhdynnästä. Mutta moni varmaan haluaa ottaa riskin, esim. jos kolme follikkelia on kehittynyt, ajattelee, että kaksoset ei haittaisi. En olisi uskonut, että heti ensimmäinen clomikierto tehoaa, nyt onnellisesti raskausviikolla 20. Ja se yksi johtofollikkeli tarkoitti tosiaan sitä, että vain yksi vauva on tulossa. Ei kai se mahdotonta olisi, että olisi toinenkin follikkeli ehtinyt mukaan, ovulaatio kuitenkin tapahtui 4-5 päivää seurantaultran jälkeen. Olin tyytyväinen clearbluen ovistestiin, näytti selvästi, milloin otollista.

Vierailija

Kerronpa minäkin tarinani. Tiedän nimittäin että kaikki nämä selviytymistarinat auttavat uskomaan että toivoa on : ) Myös minua silloin 2v sitten...

Harvoin nykyään tänne puolelle edes kurkkailen, kun tuo meidän " clomi-poika" on kohta jo 1v : )

Eli ensin söin vuoden pelkkiä teroja, jonka jälkeen otettiin clomit avuksi. (pelkistä teroista tuloksena pari alkumetrien keskenmenoa) Kahden clomi+tero-kierron jälkeen marssin lääkärilleni ja sanoin että tarvitsen jotain jämerämpää, koska molemmista kierroista tuloksena oli hedelmöittynyt, mutta kiinnittymätön munasolu. Sain siis kolmannelle clomifenkierrolle Lugesteron-keltarauhashormoonia ja yllätys, yllätys - siitä kauan ja hartaasti odottamamme vauva sai sitten alkunsa :,)

Kaikki meni hyvin, raskaus ja vauva-aika. Olemme nyt onnelliset Onni-pojan vanhemmat : )

PS. Trust: Mielettömästi onnitteluja sinulle. Muista sinut hyvin kuumeilupalstalta - tarinemme olivat silloin niin samanlaiset : D

Vierailija

Tästä syystä monikkoraskauden mahdollisuus on olemassa, tosin on vain n. 5% luokkaa, mutta kuitenkin.

Minä söin 5 kiertoa clomeja, en peräjälkeen (välissä tehtiin tutkimuksia, joiden aikana ei saa syödä clomeja mm. verikokeita ja hssg eli munatorvien aukiolo). Limakalvo oheni merkittävästi, oli ensimmäisissä kierroissa 12mm ja tässä tärppikierrossa vain 4mm. Tämä olisikin ollut toiseksi viimeinen clomikuuri ennen " suurempia" lapsettomuushoitoja. Eli vastaus lyhykäisyydessään, 5. kierto toi tärpin ja yksi vauva on masussa.

t. Mikaela rv20+0

Vierailija

Vuosi " teroiltiin" tuloksetta, tammikuussa hain Clomit ja popsin niitä sen ohjeen mukaan. Mittailin aamulämpöjä samaan aikaan heti kierron ekasta päivästä. Koska en halunnut syödä Clomeja summassa, kp 12 kävin yksityisesti ultrassa kurkkaamassa, onko munasolua kypsynyt. Olihan siellä, vasemmalta löyty yli 2cm kokoinen komea rakkula. Kp 13 aamulämmöt laski puolisen astetta ja kp 14 ovistikussa oli selkeääkin selkeämpi plussa. Ei kun yrittämään! Aamulämmöt nousi sitten puoli astetta - asteen verran alkuperäiseen verrattuna ja koska aamulämpö oli edelleen korkealla kp 28 eikä menkkoja ollut tullut, tein testin ja tyylikkäästi plussaa saman tien =)

Ultrassa käytiin rv 7+ katsomassa, että kyytiläinen on mukana ja oikeassa osoitteessa. Kaksosista meitäkin varoiteltiin, mutta kahden vuoden yrityksen jälkeen oltiin valmiita ottamaan vastaan kaikki mitä annetaan. Meillä vielä suvussa kaksosia, mm. appiukko on kaksonen. Vaan yksi on tulossa.

Tsemppiä!!! =)

Kitty rv 34+0

Vierailija

Meitä onnisti kolmannessa clomikierrossa. Follikkeleita oli kasvanut kolme, mutta kohdun limakalvo oli varsin onneton, joten epäilys oli, ettei raskaus voisi alkaa. Vaan kuinkas kävikään. Nyt täällä odotellaan kaksosia, joten meille osui clomeista aiheutunut monikkoraskaus. Ihan oikeaan perheeseen on kaksoset tulossa, ovat meidän ensimmäiset ja muutenkin ajatus tuntuu oikein hyvältä.

Mia79 ja masumöyrijät rv 29+6

Vierailija

eli suurempi riski siihen kyllä on, meilläkin ihan jokaisessa kierrossa clomien kanssa munasoluja oli mulla 2-3, mutta siitä huolimatta noin monta kertaa kävi, ettei edes yksikään lähtenyt alulle....

Vierailija

Nyt luomusti raskaana ja tärppäsi ensimmäisestä kierrosta. Eli raskaus voi muuttaa hormonitoimintaa ja toinen raskaus lähteä helpommin käyntiin. Täsmälleen samalla tavalla kävi kaverillenikin.

Vierailija

..tulin siitä kierrosta raskaaksi, mutta meni kesken rv7+3. Yksi munasolu kypsyi, yksi vauva olisi tullut.

Heti perään tulinkin sitten uudestaan raskaaksi. Silloin en syönyt clomeja (piti olla välikierto km:n jälkeen), mutta jomotuksesta päätellen tuntui että clomit vaikuttivat edelleen. Yksi vauva tulossa, rv11+1.

Ovuloin ilman clomeja myös, mutta tuntuu että mulla clomit kuitenkin jostakin syystä edesauttavat tärppiä!

Monikkoraskauden todennäköisyys kyllä ilmoitettiin, oisko ollut 5 % luokkaa, vai muistanko aivan väärin. Ei kuitenkaan mitenkään kovin suuri. Mutta tosiaan, kannattaa käydä seurantaultrassa. Ultrassa näkyy kuinka monta rakkulaa on kypsymässä.

joanna

Vierailija

Tosin välttämättä ei ollut kuitenkaan clomien ansiota, ovis nimittäin oli vasta kp 29 ja olen kuullut että jos menee ovin noinkin pitkälle niin clomeilla ei ole merkitystä. Mutta ehkä ilman niitä se ei olisi tullut silloinkaan? Kuka tietää.

Yksi vauva on tulossa, mutta luulen että ehkä alkujaan niitä oli kaksi. mulla oli rv 6 kolmena päivänä verenvuotoa ja vatsaa kipuili ja olin varma että menee kesken (mulla yksi km taustalla, siksi tuttua). Kuitenkin kolmantena päivänä tuli vaaleanpunaista limaa, jossa oli vähän nuppineulan päätä isompi punainen klöntti. Supistukset ja verentulo lakkasi siihen. Epäilen siis että toinen meni ihan heti alussa kesken.

Tämä on nyt kolmas raskaus ja joka kerta olen vuotanut, eka meni kesken, tokassa istukka oli alussa niin lähellä kohdunsuuta ja nyt tässä kolmannessa tämä. Mutta olen enemmän kuin kiitollinen tästä yhdestä, kaksi ehkä olisi kuitenkin liikaa kun esikoinenkin vasta täytti vuoden. Ja kun teoriani ei ole mitenkään varma, niin en osaa surra sitä minkä ehkä olen menettänyt.

Mutta siis, sitten kun seuraavaa lasta joskus yritetään, jos kierto ei silloin ole normaali enkä ovuloin (mulla tosi selkeä aina, silloin kun sattuu tulemaan) niin haen kyllä clomit ihan heti.

t.Tuuliina 21+5

Vierailija

Esikoista yrittäessä söin 7kiertoa clomia ja teroluttia, sitten tärppäs ja kaikki meni hyvin. Yksi lapsi. Nyt söin vain yhden kierron teroluttia ja clomia heti tärppäs. Ja yksi on tulossa, hyvin mennyt tämäkin.

Vierailija

Ensin söin neljä kiertoa 1 tbl annostuksella, viidenteen kiertoon lisäsin annoksen 2tbl/pv ja tärppäsi (myös terot apuna). Tämä meni valitettavasti kesken, odotettiin yksi välikierto ja napsin taas 2tbl annosta + terot, ja nyt odotellaan huhtikuussa vauvelia syntyväksi. Minulla ei ole ollut sen kummempia seurantoja, reseptin sain suoraan yksityiseltä guneltäni.

Vierailija

Kolmannesta clomikuurista tämäkin, tosin aika isolla annostuksella kun napsin kolme clomia päivässä... Ja ultrlla katottiin ni yks solu oli ja yks vauva on siis helmikuussa meille tulossa. Vihdoin =)

Toivottavasti teillä onnistaa pian!!

Trust ja Maha 21+1

Vierailija

Mä tulin kolmen kierron jälkeen raskaaksi. Mutta se oli kohdun ulkopuolella ja meni siis kesken.

Sit oli pari kuukautta taukoa. Jälleen kolmen kierron jälkeen tärppäsi.

Yksi lapsi tulossa ja nyt ollaan viikolla 38.

Äippä ja Jere vko 37+3

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat